Stránka 26 z 29

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 18.12.2007 18:24
od Absolut
Dobrá větev. Ale estakáda zabírá pozemky. Nic proti ní, jen to konstatuju.

Máš tam kolize se soukŕomými pozemky a záměry, co mají ÚR

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 18.12.2007 17:06
od Richard Sadílek
Absolut napsal:Nene, kromě Nádraží Krč všechno pod zemí. A žádná stanice Zálesí tam už není :-) ... ale jak říkám, nemá smysl pitvat detaily, díky nečinnosti P4 (respektive činnopsti zaměřené výhradně na gumokolní obsluhu nové zástavby na Pankráci) pravděpodobně bude dřív Áčko k nemocnici Motol a dál, než I.D.


Ano, já vím," nemá smysl pitvat detaily", ale rád bych se optal jak to tedy je s větvením :oops: a ukázal svůj návrh. Mám podle metrowebu udělané vedení větve, podle jebe doplněné estakády -
první úsek estakády - začátek u křiřovatky Vošátkova x Zárubova, dál severoseverovýchodně, po křižovatce ulic Snopkova x Zárubova souběžně s ulicí Lhoteckou
stanice Sídliště Lhotka -
    umístění přibližně okolo křižovatek Zárubova x Seidlova a Lhotecká x Zárubova, návazná doprava autobusy (terminál), v budoucnu tramvaje a potencionálně trolejbusy
druhý úsek estakády -
    souběžně s ulicí Lhoteckou, po křižovatce Lhotecká x Československého exilu x V Otočce jižně
stanice Tylova čtvrť -
    na plácku mezi ulicemi Československého exilu, Na cikorce a Herrmannova, návazná doprava autobusy, potencionálně trolejbusy
třetí úsek estakády -
    souběžně s ulicí Československého exilu (jižně)
stanice Modřany -
    na plácku mezi ulicemi Generála Šišky, Soukalova a Českosloveského exilu, návazná doprava autobusy, tramvaj a potencionálně i trolejbusy
(stávající zastávka autobusů Tylova čtvrť by se jmenovala Botevova)

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 18.12.2007 16:57
od Absolut
Územní plán je cár papíru, když máš záměr a peníze, tak si ho změníš.

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 18.12.2007 15:56
od Neral
Absolut napsal:Provádí se skutečně takové úpravy, aby místo na tramvaj nebylo a to doslova tak, aby vzdálenost mezi fasádami nových bhudov nebyla dostatečná na umístění TT se zastávkou.

Ale pokud bude trať zanesena v ÚP, tak by snad takovýhle postup měl být znemožněn, ne? Nedělám si iluze, že by zanesení do ÚP znamenalo brzkou realizaci, ale právě pro tenhle účel, aby se s plánovavnými stavbami (tramvajovými traťemi) prostorově počítalo, je mimo jiné územní plán určený...
Absolut napsal:Trať se podle mého osobního názoru nebude stavět nikdy a to jsem v té skupině, která se jí snaží prosadit.

No jo, všedhno je to o politice (a zejména o politicích). Jen se pořád nemůžu rozhodnout, jestli mám být rád nebo nerad, že bydlím na Praze 6... :)

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 18.12.2007 7:57
od Absolut
Nene, kromě Nádraží Krč všechno pod zemí. A žádná stanice Zálesí tam už není :-) ... ale jak říkám, nemá smysl pitvat detaily, díky nečinnosti P4 (respektive činnopsti zaměřené výhradně na gumokolní obsluhu nové zástavby na Pankráci) pravděpodobně bude dřív Áčko k nemocnici Motol a dál, než I.D.

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 17.12.2007 19:10
od Richard Sadílek
Absolut napsal:Ad Richard Sadílek:
Trasa I.D. Písnice - Hlavní Nádraží zas tak stabilizovaná není. Probíhá ověřovací studie větvení do Modřan, která je na nejlepší cestě celé Déčko posunout dál nebo úplně zabít.


Doopravdy! Bude se uvažovat i o estakádách přímo mezi paneláky? V okolí stanice Zálesí se o něčem takovém uvažovalo, ale pak to přesunuli na větvení do Kamýku, Lhotky ...

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 17.12.2007 13:49
od Absolut
Ad Marek B.
To je tím, že tam Praha 4 tu TT nechce. Se zastávkami se mýlíš, žádné ostrůvky tam v nedávné době nebyly - trať jsem prošel v roce 1997 celou a žádné ostrůvky tam nebyly.

Ad adam_r:
Provádí se skutečně takové úpravy, aby místo na tramvaj nebylo a to doslova tak, aby vzdálenost mezi fasádami nových bhudov nebyla dostatečná na umístění TT se zastávkou.
Trať se podle mého osobního názoru nebude stavět nikdy a to jsem v té skupině, která se jí snaží prosadit.

Ad Richard Sadílek:
Trasa I.D. Písnice - Hlavní Nádraží zas tak stabilizovaná není. Probíhá ověřovací studie větvení do Modřan, která je na nejlepší cestě celé Déčko posunout dál nebo úplně zabít.

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 17.12.2007 12:06
od adam_r
Marek B. napsal:Na Pankráci vzniká krásný paradox. Ve vlně změn 07 ÚP je před schválením obnovení TT přes Pankrác na Budějovickou s mě neznámým umístěním smyčky. Ta trať je vedena po svém bývalém tělese, které se ovšem místním politikům povedlo před křižovatkami částečně zůžit. Na Pankráci ukrojili dokonce 2 pruhy, aby auta mohla odbočovat do OC Arkády, a vysázet stromy. Po zůžení původně velmi šorokého tělesa(do nedávna tam byly zastávkové ostrůvky) se tem teď TT nevejde. Alespoň, že v Budějovické po její reko zůstane střední pruh neporušen. Je to ovšem znak naprosté neschopnosti úředníků komunikovat mezi sebou.
Na tohle musim reagovat. Trat se tam nejspis drive jak za 5-10 let stavet nebude. A do te doby je skoda ten stredni pruh nechat nevyuzity.

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 17.12.2007 11:17
od Proxy
9001 napsal:A co třeba rozdíl mezi Malostranskou a Hradčanskou. Malostranská je taky poměrně pod kopcem a Hradčanská na.
Malostranská je o něco jižněji než nábřeží Edvarda Beneše odkud by stoupalo potenciální déčko stoupalo.
Další možností ke zmírnění stoupání by bylo povrchové překonání Vltavy. V Troji by povrchové vedení nemusel být příliš velký problém ;-) Na novoměstské straně by pak déčko mohlo vyjet na povrch díky rampě umístěné v parku na nábřeží Ludvíka Svobody a Vltavu překonat po novém Štefánikově mostě.

Osobně bych však obsluhu stadionu na Letné řešil eskem a zřízením zastávky na lince S5 v podjezdu Korunovační ulice. Hordy rozývených fotbalových fanoušků bych do metra vůbec nepouštěl a takto bych je mohl narvat rovnou do vlaku a odvést do polí 8-)

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 16.12.2007 23:56
od Neral
Proxy napsal:Návrh je to hezký, ale ta hloubka by ve skutečnosti byla velmi velmi velká, takže stanice potřebovaly systém několika eskalátorů nebo turbo-výtahů, což prodlužuje docházkovou vzdálenost na metro a přeprava se stává nepohodlnou.
...

Té Letné by se asi taky dalo pomoci nějakým táhlým obloukem.

No, a když se pan Šteiner pořád tak ohání výhodami "lehkého metra" včetně většího stoupání, tak právě tady by to třeba mohlo přijít ke slovu, pokud by se lehké metro prosadilo.
Dalším řešením by byla ozubnice.:) BTW takové ozubnicové metro skutečně existuje.

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 16.12.2007 23:20
od 9001
A co třeba rozdíl mezi Malostranskou a Hradčanskou. Malostranská je taky poměrně pod kopcem a Hradčanská na.

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 16.12.2007 22:19
od Proxy
Filippl napsal:z hlavaku dale na Nam. Republiky a na Letnou, pak na Bohnice
NR-Rasnovka-Letna (u Sparty)-Bubenec (u nadrazi)-Troja (u zoo)-Poliklinika Mazurska-Odra-Sidl. Cimice

in minus->
-trat je hluboka, kvuli krizeni s metrem na NR, Vltave a MO(Blanka)
Návrh je to hezký, ale ta hloubka by ve skutečnosti byla velmi velmi velká, takže stanice potřebovaly systém několika eskalátorů nebo turbo-výtahů, což prodlužuje docházkovou vzdálenost na metro a přeprava se stává nepohodlnou. Tipuji, že by ta hloubka překonala současné nejhlubší stanice.
Letná je na kopci, takže přiblížení povrchu není příliš možné :-( Dalsí problematický úsek je na té severní terase. Vezmi si současné céčko, které se projektanti snažili držet co nejvíce povrhu a oblouk z Troji je co nejtáhlejší, přesto je stanice Kobylisy strašně hluboko. Stoupání od ZOO do Bohnic by na tom bylo ještě mnohem hůře. Takže podle mne tudy cesta nevede.

Souhlasím, že déčko by potřebovalo vazbu na béčko, které bych realizoval ve stanici Náměstí Republiky, kde by se k propojení tras dal použít lomený eskalátorový tunel směr Mas.na
Druhou alternativou je mírně otočit stanici Náměstí Míru D a novou trasu poté obloukem ukončit na Karlově náměstí s přestupem na B. Toto ukončení by pak zásadně mohlo ulehčit tramvajově přetížené Ječné, navíc stanice Karlovo náměstí B je opět stavebně dobře uspůsobena k realizaci přestupu. Trochu komplikovaná by však byla koordinace tunelů C, D, ČD v oblasti I.P.Pavlova.

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 16.12.2007 21:49
od Marek B.
Jinak každý soudný člověk při pohledu na dnešní v ÚP zanesenou variantu pozná, že takto vedené D vytváří enormní zatížení trasy A za Náměstím Míru.LIdé z obou větví by zde totiž přestupovali dále do centra na A.

Re: Metro D

OdeslatNapsal: 16.12.2007 18:43
od Filippl
z hlavaku dale na Nam. Republiky a na Letnou, pak na Bohnice
NR-Rasnovka-Letna (u Sparty)-Bubenec (u nadrazi)-Troja (u zoo)-Poliklinika Mazurska-Odra-Sidl. Cimice
in plus->
-spojeni Hlavniho a Masarykova Nadrazi
-doprava na stadion Sparty
-navazanost na zeleznicni trat do Kralup
-vyreseni problemu dopravy do Bohnic/Cimic
-prestup na linku B v centru
-metro ne dela zbytecne oblouky

do Suchdole tramvaj staci, na Vysocanech jedna linka metra taky, na Chmelnici a Ohrade uz jezdi

in minus->
-Dcko ne zajizdi na Zizkov
reseni-> podzemni usek tt pod Husitskou a Konevovou ulici, rampa u Bulhara a v Konevove na Ohrade
-trat je hluboka, kvuli krizeni s metrem na NR, Vltave a MO(Blanka)

Metro D

OdeslatNapsal: 16.12.2007 16:50
od Mezclar
Přesně tak ...Déčko by se ani nerozjelo s tak malým počtem stanic.Můj návrh na trasu D je tento:Třebonice-Řeporyje-Holyně-Slivenec-Lochkov-Radotín-Velká Chuchle-Malá Chuchle-Hodkovičky-Modřany-Komořany-Zbraslav-Točná-Cholupice-Písnice-Libuš-Kunratice-Šeberov-Újezd-Háje-Chodov-Zábehlice-Michle-Krč-Braník-Podolí-Nusle-Vršovice-Strašnice-Malešice-Kyje-Hostavice-Černý Most-Satalice-Kbely-Vinoř-Miškovice-Čakovice-Ďáblice-Kobylisy-Bohnice-Lysolaje-Bubeneč-Dejvice-Nebušice-Vokovice-Veleslavín-Liboc-Ruzyně-Řepy-Zličín-Sobín-Hostivice-Jeneč.Moje trasa D by měla jen 54 stanic a pražské metro by bylo konečně větší což by bylo pro cestující také lepší.