Stránka 30 z 34

Re: Metro D

Napsal: 27.12.2007 14:45
od MF
Dotaz na pana A., někde si tady zmínil, že je nějaká rezerva na nějaké napojení drážního systému z Jesenicka na P4. Byly by nějaké přesnější informace? V Jesenici jsem kdysi pobýval a je fakt, že busy tam fakt nestíhají a dá se říct, že tato obec + blízké okolí je co do počtu obyvatel dojíždějícími za prací do Prahy srovnatelná se sídlišti v Praze obsluhovanými tramvajemi.

Re: Metro D

Napsal: 27.12.2007 14:39
od pawel
ad ta pověra: já osobně v to taky moc nevěřím. upřímně řečeno mě například velmi udivuje, že něco takového prošlo v radlické. ale v tomhle případě jsem si vzpomněl na pařížskou linku T3 a říkal jsem si - všechno jde, když se chce.

Re: Metro D

Napsal: 27.12.2007 14:06
od Absolut
Pawel: Samozřejmě jsem se uklepl - místo na smyčku za Brumlovkou je samozřejmě v blízkosti zastávky Na Rolích, nikoli Na Strži, to sorry. Už mi to nemyslí.

Problém vedení TT Vyskočilovou ulicí je most ul. 5. Května, kde právě z důvodu podjezdné výšky můžeš TT nacpat jen doprostřed, ale taky potřebuješ mít dostatek pruhů pro IAD, 1+1 tam být nemůže, kvůli nájezdu na magistrálu minimálně 2+1. No a BBC tam nacpalo SSZ navíc, kde je taky potřeba mít řadící pruhy.

Ono bohužel mezi šotouši zažitá pověra, že do každé ulice, ikterá má 2+2 pruhy, lze nacpat TT, není úplně pravda.

Re: Metro D

Napsal: 27.12.2007 13:35
od pawel
osobně znám lépe oblast vyskočilovy až po BBC...a nikdy mě nenapadlo, že by tam tu TT nešlo vést. proč ne prostě středem ulice na vlastním tělese za cenu zúžení iad na 1+1? smyčka při ulici na rolích.
jinak abs. - nechápu trasování budějovická-brumlovka-na strži. asi jsem natvrdlej, ale nedokážu si představit nic jinýho než (na rolích)-brumlovka-budějovická-na strži...?

Re: Metro D

Napsal: 27.12.2007 10:27
od Absolut
Na to říkám asi tolik, že navržené TT nijak neřeší problém BBC.

Tahat TT z Pankráce na Kačerov? To jako kudy? Rád se zasměju :-) Nakresli to do nějaký mapky.

Tou Ryšánkou u m-D zřejmě myslíš stanici Olbrachtova, že? Ta ovšem není na Ryšánce...

Moje ideály o tramvaji BBC nepohřbilo, ale odložilo.

Re: Metro D

Napsal: 27.12.2007 10:11
od Richard Sadílek
Absolut píše: Brumlovka: Na počátku 90. let se prověřovalo možné tramvajové spojení Budějovická - Brumlovka - Na Strži. Samozřejmě to narazilo na podjezd poíd ulicí 5. Května. Bylo nalezeno řešení, avšak to je již zabité výstavbou BBC, které si až teď vzpomnělo, že by vlastně nějaká kapacitní doprava nezávislá na Michelské a Nemosnici Krč (tedy ideálně ta tramvaj končící an smyčce Na Strži) nebyla špatná, ale už to tam moc zastavěli.
Musím souhlasit, BBC centrum všechny (rozumějte opravdu jakékoli) mé nápady o vedeni tramvaje zde pohřbilo... Ale napadá mě docela fungující alternativa - TT dvě, oddělují se vlastně za Pankrácem, jedna na Ryšánku (metro D), druhá na Kačerov (metro C). Na tu Kačerovskou trať přiléhají busy z Brumlovky (na Brumlovce se počet aut. linek přesto musí tak dvojnásobně navýšit) a končí vždy na metru (Pankrác, Budějovická, Kačerov, případně Ryšánka a Zálesí - do Nádraží Krč je to krkolomnější a nevyužité). Dále v budoucnosti obě dvě tyto tram. větve zajistí propojení tratě Nádraží Braník - Nové Dvory. Ni, tak co říkáte na tohle :D .

Re: Metro D

Napsal: 27.12.2007 8:52
od Absolut
Proxi, Tvůj nápad je samozřejmě fajn, ale to bys musel pustit územní rezervu pro depo metra m-D. Tím m-D na několik (hodně) dalších let pohřbíš.

Ad Brumlovka: Na počátku 90. let se prověřovalo možné tramvajové spojení Budějovická - Brumlovka - Na Strži. Samozřejmě to narazilo na podjezd poíd ulicí 5. Května. Bylo nalezeno řešení, avšak to je již zabité výstavbou BBC, které si až teď vzpomnělo, že by vlastně nějaká kapacitní doprava nezávislá na Michelské a Nemosnici Krč (tedy ideálně ta tramvaj končící an smyčce Na Strži) nebyla špatná, ale už to tam moc zastavěli.

Re: Metro D

Napsal: 26.12.2007 22:49
od Markus
Varecka píše:
Absolut píše:Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.
Ale dyt mezi 10-13 je v Modřanech mrtvo, to stíhaj v Pracovní dny autobusy ....
Jo, to máš pravdu a hned tak to vytížené nebude. O žádném plánovaném velkém administračním centru které by zajistilo celodenní pohyb lidí tu nevím a řekl bych že to je spíše dobrá než špatná zpráva. Pohybuju se často na Brumlovce a lituju lidi co bydlí v okolí. Je tam naprosto zoufalá situace s parkováním a přetížená hromadná doprava kterou nezachrání ani vlastní busy. Stát tu také žádné velké úřady nemá a že by sem přesunula koleje či dokonce provoz nějaká velká škola asi taky nehrozí. Přes den je tu prostě mrtvo jako na každém jiném sídlišti. No ale ráno a večer je to kalamita. Jako už jsem dokonce zkusil jezdit z Tylovy čtvrti na Brumlovku tramvají a pak z Dvorců busem, jenže ten bus z Dvorců je taky tragedie, dlouhý intervaly a pak narvanej k prasknutí, časově se vyplatí jen pokud už vím že u Thomayerky je problém což mi bohužel zatím žádná dopravní kamera magistrátu neřekla (pokud někdo o nějaké kameře v té oblasti ví tak ať se podělí prosím :) ). Jasně že to dočasně zlepší plánovaný pruh pro busy od Zálesí k Thomayerce a od Thomayerky na Kačerov, ale za jakou cenu! Doprava v ulicích Prahy funguje jako spojené nádoby a tenhle nový špunt vyvolá nové kalamity v širokém okolí a zbrzdí nakonec i další busy. Aha, ted mi docvaklo co jsi chtěl asi naznačit. No mazat to už nebudu :) Pokud jsi chtěl naznačit že lidi z Modřan mohou busem nebo tramvají na Nové Dvory a pak metrem D, tak to je samozřejmě možné. V době ranní špičky to bude rychlejší než současný bus na Kačerov. Mimo špičku to bude asi různé, někdo pojede s přestupem a někdo zkusí bus (pokud je všechny nezruší) směr Kačerov či dál Vršovice.

Re: Metro D

Napsal: 24.12.2007 19:04
od Proxy
XSC píše:
Markus píše:Teď už jen fakticky k tomu co navrhuje Absolut, hlavní trasa D směr Modřany a větev do Písnice vypadá fajn, ale vidím tam závažný problém který jsme už rozebírali na metrowebu. Pokud pojede jeden vlak do Modřan a druhý do Písnice, vzniknou tak dost nepříjemné intervaly. Škoda že se nedá souprava rozdělit :)
Jak už jsme na metrowebu řešili :D , když se s tím počítá, jde to. Při špičce jezdit do obou směrů. V sedle pak jezdit jen v hlavním směru a v méně vytíženém provozovat pendl. Na to stačí na dané stanici odstavná kolej.
Nebo je ještě možnost déčko nevětvit a vést jej z Nových Dvorů do Modřan rovnou. Libuš a Písnici by pak mohly obsloužit návazné tramvaje, protože zde povrchové vedení kolejové dopravy není tak velký problém jako na Labi a Družné :wink:

Re: Metro D

Napsal: 24.12.2007 13:29
od VareckaJ
Absolut píše:Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.
Ale dyt mezi 10-13 je v Modřanech mrtvo, to stíhaj v Pracovní dny autobusy ....

Re: Metro D

Napsal: 23.12.2007 23:17
od Absolut
Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.

Tramvaje do Písnice je možné přivést.

Tramvaje od Černého Koně nahoru směrem na Lhotku je sice možné vést, ale za cenu nákladných umělých staveb, stávajívcí trať tam mí pitomý nadjezd a ul. Čs. Exilu blbý podélný sklon. Nedoporučuji.

Markus: Máte tam SZ

Re: Metro D

Napsal: 23.12.2007 19:22
od XSC
Markus píše:Teď už jen fakticky k tomu co navrhuje Absolut, hlavní trasa D směr Modřany a větev do Písnice vypadá fajn, ale vidím tam závažný problém který jsme už rozebírali na metrowebu. Pokud pojede jeden vlak do Modřan a druhý do Písnice, vzniknou tak dost nepříjemné intervaly. Škoda že se nedá souprava rozdělit :)
Jak už jsme na metrowebu řešili :D , když se s tím počítá, jde to. Při špičce jezdit do obou směrů. V sedle pak jezdit jen v hlavním směru a v méně vytíženém provozovat pendl. Na to stačí na dané stanici odstavná kolej.

Re: Metro D

Napsal: 23.12.2007 10:58
od VareckaJ
Já bych se snažil Dčko véct z Modřan někam kde by ses dostal rychle na příměstský linky Uhera, Bosáka... Ale do lahovic ne, Do Chuchle ? tam je to na nic.

A proč chcete Dčko vůbec dolů do Modřan, jako občan Komořan a denně návětvník celých Modřan by bylo podle mě lepší protáhnout tramvaje do Písnice tam odsud nějak na Sídl.Lhotku... popřípadě se nějak dostat ( ale asi to nepude ) k černýmu koni. :D

Berte poslední část trochu s nadhledem ....

Re: Metro D

Napsal: 22.12.2007 21:52
od Markus
Lidé mají různé názory a tak je to v pořádku. Nejsme v dopravním výboru magistrátu abychom se tu museli shodnout na tom co jak bude (tohle bylo cíleno hlavně na Tebe Richarde a nemyslím to nijak zle, jen konstatování o zbytečnosti takové snahy někoho přesvědčit). Teď už jen fakticky k tomu co navrhuje Absolut, hlavní trasa D směr Modřany a větev do Písnice vypadá fajn, ale vidím tam závažný problém který jsme už rozebírali na metrowebu. Pokud pojede jeden vlak do Modřan a druhý do Písnice, vzniknou tak dost nepříjemné intervaly. Škoda že se nedá souprava rozdělit :) Teď ty pozemky a upozorňuju že jsem amatér, to co říkám mám jen z veřejně přístupných dokumentů. Na pozemku pod parkovištěm na rohu Lhotecká/Čs. exilu (na tomto parkovišti prozatím parkují i busy hotelu Dům) je plánovánován zmíněný Kaufland. Místo mi nepřijde aktuálně tak vytížené aby si zasloužilo vlastní stanici metra. Velké sídliště je jen směrem na Sofijské náměstí, jinak tam jsou prakticky jen vilky, ubytovna pro policajty a pár volně stojících bytových domů. Jezdím tam (převážně busem) do práce/z práce každý den, tak mám docela přehled o tom kolik lidí a kam jezdí. Zajímavé místo pro stanici metra by byla určitě Sídliště Lhotka. Přestup z místních busů které by zajišťovaly svoz lidí ze sídliště, jistě by se ušetřilo dost vozokilometrů a hlavně času kdyby se busy nemusely trmácet k Thomayerce. Spojení mezi stanicemi Sofijské náměstí a Sídliště Lhotka bych viděl jako hloubené, ale netuším co tam v podzemí všechno je. Vím jen o kolektorové síti a potoku, to by snad nebyl problém, to bude asi mělko. Teď ta železnice u Vltavy, tady to moc neznám, tak jen nápad/přání. V rámci výstavby na pozemku bývalého Cukrovaru se má stavět nízké ale poměrně rozsáhlé obchodní centrum (je to na EIA). Líbilo by se mi kdyby se "nějak" podařilo oblast spojit se stanicí Nádraží Modřany. Od středu pozemku cukrovaru je to k současné stanici 500 metrů. Pokud by to bylo moc, mohl by tam být například pohyblivý chodník :) Kam dál vést metro nevím, vždy mě napadl jen nějaký terminál na Zbraslavi pro příměstskou dopravu. Když na to tak koukám, také se omluvím za delší příspěvek.

Re: Metro D

Napsal: 21.12.2007 9:21
od Absolut
Tohle opět nejde přejít.

To parkoviště u křižovatky Lhotecká x ČS. exilu NEBUDE. Bude tam obchodní centrum. Četl jsi ten můj příspěvek aspoň celý??? Dále bych si dovolil opakovaně podotknout, že terén neumožňuje výšková kouzla typu "na Labi pod zem a na Družné těsně pod povrchem" - to je jenom matematika a podélné sklony - to je jako kdybys chtěl po metru, aby mezi Novejma Butovicema a Lužinama podjelo pod nádrží na Prokopském potoce.

Estakáda - máme prostě odlišné názory, podle mne zrovna tohle sídliště vůbec neoživí estakáda ve výšce třetího patra. Rovněž máme zřejmě odlišné zkušenosti a názory na v ohledu rušení parkovacích míst.

Kamaráde, já si to nemusím představovat v ortofotomapě, protože tady u toho čumím do vektorové technické mapy, kde je namalováno docela dost. Krom toho v části trasy mi zrovna dneska stačí pohled z okna.

Stanice Luka terén rozděluje. Dělat novou stanici Modřany záměrně tak, aby byla daleko od skutečných aktivit v místě, jenom proto, že se Ti to tak líbí, je nesmysl. MHD musí být napřed funkční a až potom krásná. Důkazem a odstrašujícím příkladem vytváření stanic MHD tak, jak se to "někomu líbilo" a "protože je tam dost volného místa" budiž třeba úsek Primátora Vacka (Roztyly) - Budovatelů (Chodov) - Družby (Opatov) tak, jak byl otevřen. K čemu dlouhé pěší vzdálenosti a lávky na Modřanech, když tam být nemusejí??? ˇ

Ad Tylova čtvrť - a chápeš, že to umístění je nesmyslný? Že lidem prodloužíš cestu na MHD a snížíš její atraktivitu?

---

Chápu, že jsi snílek a něco jsi viděl v zahraničí a nadchlo Tě to. Nejsem proti hezkým věcem, ale nejdřív musí být funkční.

Prosím, necituj celý příspěvek. Hodně to zaplácává místo.