Stránka 32 z 34

Re: Metro D

Napsal: 17.12.2007 12:06
od adam_r
Marek B. píše:Na Pankráci vzniká krásný paradox. Ve vlně změn 07 ÚP je před schválením obnovení TT přes Pankrác na Budějovickou s mě neznámým umístěním smyčky. Ta trať je vedena po svém bývalém tělese, které se ovšem místním politikům povedlo před křižovatkami částečně zůžit. Na Pankráci ukrojili dokonce 2 pruhy, aby auta mohla odbočovat do OC Arkády, a vysázet stromy. Po zůžení původně velmi šorokého tělesa(do nedávna tam byly zastávkové ostrůvky) se tem teď TT nevejde. Alespoň, že v Budějovické po její reko zůstane střední pruh neporušen. Je to ovšem znak naprosté neschopnosti úředníků komunikovat mezi sebou.
Na tohle musim reagovat. Trat se tam nejspis drive jak za 5-10 let stavet nebude. A do te doby je skoda ten stredni pruh nechat nevyuzity.

Re: Metro D

Napsal: 17.12.2007 11:17
od Proxy
9001 píše:A co třeba rozdíl mezi Malostranskou a Hradčanskou. Malostranská je taky poměrně pod kopcem a Hradčanská na.
Malostranská je o něco jižněji než nábřeží Edvarda Beneše odkud by stoupalo potenciální déčko stoupalo.
Další možností ke zmírnění stoupání by bylo povrchové překonání Vltavy. V Troji by povrchové vedení nemusel být příliš velký problém ;-) Na novoměstské straně by pak déčko mohlo vyjet na povrch díky rampě umístěné v parku na nábřeží Ludvíka Svobody a Vltavu překonat po novém Štefánikově mostě.

Osobně bych však obsluhu stadionu na Letné řešil eskem a zřízením zastávky na lince S5 v podjezdu Korunovační ulice. Hordy rozývených fotbalových fanoušků bych do metra vůbec nepouštěl a takto bych je mohl narvat rovnou do vlaku a odvést do polí 8-)

Re: Metro D

Napsal: 16.12.2007 23:56
od Neral
Proxy píše: Návrh je to hezký, ale ta hloubka by ve skutečnosti byla velmi velmi velká, takže stanice potřebovaly systém několika eskalátorů nebo turbo-výtahů, což prodlužuje docházkovou vzdálenost na metro a přeprava se stává nepohodlnou.
...
Té Letné by se asi taky dalo pomoci nějakým táhlým obloukem.

No, a když se pan Šteiner pořád tak ohání výhodami "lehkého metra" včetně většího stoupání, tak právě tady by to třeba mohlo přijít ke slovu, pokud by se lehké metro prosadilo.
Dalším řešením by byla ozubnice.:) BTW takové ozubnicové metro skutečně existuje.

Re: Metro D

Napsal: 16.12.2007 23:20
od 9001
A co třeba rozdíl mezi Malostranskou a Hradčanskou. Malostranská je taky poměrně pod kopcem a Hradčanská na.

Re: Metro D

Napsal: 16.12.2007 22:19
od Proxy
Filippl píše:z hlavaku dale na Nam. Republiky a na Letnou, pak na Bohnice
NR-Rasnovka-Letna (u Sparty)-Bubenec (u nadrazi)-Troja (u zoo)-Poliklinika Mazurska-Odra-Sidl. Cimice

in minus->
-trat je hluboka, kvuli krizeni s metrem na NR, Vltave a MO(Blanka)
Návrh je to hezký, ale ta hloubka by ve skutečnosti byla velmi velmi velká, takže stanice potřebovaly systém několika eskalátorů nebo turbo-výtahů, což prodlužuje docházkovou vzdálenost na metro a přeprava se stává nepohodlnou. Tipuji, že by ta hloubka překonala současné nejhlubší stanice.
Letná je na kopci, takže přiblížení povrchu není příliš možné :-( Dalsí problematický úsek je na té severní terase. Vezmi si současné céčko, které se projektanti snažili držet co nejvíce povrhu a oblouk z Troji je co nejtáhlejší, přesto je stanice Kobylisy strašně hluboko. Stoupání od ZOO do Bohnic by na tom bylo ještě mnohem hůře. Takže podle mne tudy cesta nevede.

Souhlasím, že déčko by potřebovalo vazbu na béčko, které bych realizoval ve stanici Náměstí Republiky, kde by se k propojení tras dal použít lomený eskalátorový tunel směr Mas.na
Druhou alternativou je mírně otočit stanici Náměstí Míru D a novou trasu poté obloukem ukončit na Karlově náměstí s přestupem na B. Toto ukončení by pak zásadně mohlo ulehčit tramvajově přetížené Ječné, navíc stanice Karlovo náměstí B je opět stavebně dobře uspůsobena k realizaci přestupu. Trochu komplikovaná by však byla koordinace tunelů C, D, ČD v oblasti I.P.Pavlova.

Re: Metro D

Napsal: 16.12.2007 21:49
od Marek B.
Jinak každý soudný člověk při pohledu na dnešní v ÚP zanesenou variantu pozná, že takto vedené D vytváří enormní zatížení trasy A za Náměstím Míru.LIdé z obou větví by zde totiž přestupovali dále do centra na A.

Re: Metro D

Napsal: 16.12.2007 18:43
od Filippl
z hlavaku dale na Nam. Republiky a na Letnou, pak na Bohnice
NR-Rasnovka-Letna (u Sparty)-Bubenec (u nadrazi)-Troja (u zoo)-Poliklinika Mazurska-Odra-Sidl. Cimice
in plus->
-spojeni Hlavniho a Masarykova Nadrazi
-doprava na stadion Sparty
-navazanost na zeleznicni trat do Kralup
-vyreseni problemu dopravy do Bohnic/Cimic
-prestup na linku B v centru
-metro ne dela zbytecne oblouky

do Suchdole tramvaj staci, na Vysocanech jedna linka metra taky, na Chmelnici a Ohrade uz jezdi

in minus->
-Dcko ne zajizdi na Zizkov
reseni-> podzemni usek tt pod Husitskou a Konevovou ulici, rampa u Bulhara a v Konevove na Ohrade
-trat je hluboka, kvuli krizeni s metrem na NR, Vltave a MO(Blanka)

Metro D

Napsal: 16.12.2007 16:50
od Mezclar
Přesně tak ...Déčko by se ani nerozjelo s tak malým počtem stanic.Můj návrh na trasu D je tento:Třebonice-Řeporyje-Holyně-Slivenec-Lochkov-Radotín-Velká Chuchle-Malá Chuchle-Hodkovičky-Modřany-Komořany-Zbraslav-Točná-Cholupice-Písnice-Libuš-Kunratice-Šeberov-Újezd-Háje-Chodov-Zábehlice-Michle-Krč-Braník-Podolí-Nusle-Vršovice-Strašnice-Malešice-Kyje-Hostavice-Černý Most-Satalice-Kbely-Vinoř-Miškovice-Čakovice-Ďáblice-Kobylisy-Bohnice-Lysolaje-Bubeneč-Dejvice-Nebušice-Vokovice-Veleslavín-Liboc-Ruzyně-Řepy-Zličín-Sobín-Hostivice-Jeneč.Moje trasa D by měla jen 54 stanic a pražské metro by bylo konečně větší což by bylo pro cestující také lepší.

Re: Metro D

Napsal: 16.12.2007 11:16
od VareckaJ
Z hlaváku Dčko na Žižkov a Vysčany 8-[ [-o<

II.D

Napsal: 16.12.2007 10:23
od Richard Sadílek
Neschopnost úředníků komunikovat mezi sebou je stará věc :lol: . Spíš než ale diskuzi na toto téma bych zde rád viděl návrhy na prodloužení D Žižkovem nebo někam jinam (záleží na Vás). Tady to mám sám trochu pro sebe rozpracováno, ale zajímají mě hlavně Vaše návrhy. Diskuze na začánku vlákna nemá už teď smysl, magistrát už má vedení linky jasně dané v územním plánu. O úseku I.D (Písnice - Hlavní nádraží) se tu tedy prosím nebavme.

Re: Metro D

Napsal: 14.12.2007 23:54
od Karotka
Murphyho tzv. pražský zákon o rozkopané ulici:
Pravděpodobnost výkopových prací je nepřímo úměrná stáří vozovky/chodníku a přímo úměrná estetické kvalitě jejího/jeho povrchu.

Re: Metro D

Napsal: 14.12.2007 23:21
od Marek B.
Na Pankráci vzniká krásný paradox. Ve vlně změn 07 ÚP je před schválením obnovení TT přes Pankrác na Budějovickou s mě neznámým umístěním smyčky. Ta trať je vedena po svém bývalém tělese, které se ovšem místním politikům povedlo před křižovatkami částečně zůžit. Na Pankráci ukrojili dokonce 2 pruhy, aby auta mohla odbočovat do OC Arkády, a vysázet stromy. Po zůžení původně velmi šorokého tělesa(do nedávna tam byly zastávkové ostrůvky) se tem teď TT nevejde. Alespoň, že v Budějovické po její reko zůstane střední pruh neporušen. Je to ovšem znak naprosté neschopnosti úředníků komunikovat mezi sebou.

Re: Metro D

Napsal: 14.12.2007 9:57
od Absolut
Pánové, Adam_r má pravdu a jeho příspěvek je tady jeden z nejduchaplnějších. Klíčovou oblastí pro m-D je P4 a tam má veřejná doprava nulovou podporu. Metro je na ÚMČ P4 vnímáno tak, že je v ÚP, takže bude a co my bychom se tedao něco starali, radši postavíme víc čtyřpruhů kolem cenných pozemků na Pankráci a dovolíme tam 4 řadící pruhy, ať se tam vejde víc autíček.

Re: Metro D

Napsal: 13.12.2007 17:28
od adam_r
Tonda Ježek píše:Srovnej si plánované trasy prodloužení Áčka a výstavby Déčka. A teď si porovnej množství volných pozemků u těchto dvou tras. Rád bych věřil tomu, že to není jeden z hlavních důvodů upřednostňování A, ale nějak mi to nejde.
Je to jinak. Na jihu Prahy chybi politik typu Bema a Chalupy, ktery si umi svoji cestu protlacit. Kdyby byl Bem nekde jinde, nez na P6, tak protlaci stavbu metra tim smerem, a to klidne nejakou linka "E" o ktere se nam ani nezda.

Re: Metro D

Napsal: 13.12.2007 16:45
od Tonda Ježek
Srovnej si plánované trasy prodloužení Áčka a výstavby Déčka. A teď si porovnej množství volných pozemků u těchto dvou tras. Rád bych věřil tomu, že to není jeden z hlavních důvodů upřednostňování A, ale nějak mi to nejde.