TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod mart337 v 25.10.2009 14:56

Jestli jsem tomu dobře porozuměl, tak těmi zbytečnými linkami nebylo myšleno přivést na Kobylisy a Bohnice ještě další linky, ale to, že ve špičkách se lidé vozí většinou jen jedním směrem - ráno k metru a odpoledne od metra. To je ale normální realita všude. Tak tomu bude vždy, pokud neuděláš nějakou okruhovou linku, která by vozila lidi napříč mezi páteřním provozem - linkami metra. Pak by mohlo být plno oběma směry. Ale propojením s Prahou 6 v oblasti Sedlce se tomu asi moc nepomůže, navíc linkou jedoucí na Suchdol. Tam ti pojede něco študáků na hnojárnu a v opačném směru moc lidí ze Suchdola do Bohnic ...? To by chtělo víc napřímit a vzít to nějak na Podbabu okolo SZ okraje ZOO a mostem přes čistírnu. Pak by to spojení bylo dost rychlé na MA.
Mě by se líbila jedna varianta, nevím jak dalece by byla schůdná. Propojit křižovatku Lodžská - K Pazderkám nějak dolů do Tróje (tam by byly asi dost velké problémy se zástavbou) a nebo - což mi připadá reálnější - ke stanici Nad Trójou. Tam by podle mne prostor pro napojení na stávající trať byl a táhnout trasu ulicí Nad Trójou a dále pod zástavbou pod Čimickou k Lodžské. Kdyby se tudy vedla třeba 17, tímto spojením by se obyvatelé z Bohnic mohli svézt nejen jedním směrem na Kobylisy (Střelničnou), ale také druhým směrem na Nádr. Holešovice.
Další linku (obdoba linky 2) vést do Ďáblic je nesmysl, tam by nikdo třetí linku neschválil, když tam je metro. A problém ukončení krátké linky od Bohnic na Kobylisy je ten, že Střelničná (Březiněveská) je jednosměrná pouze do centra a odbočení nahoru k vozovně není reálné bez zbourání domu na rohu. Tam se oblouk vpravo nenacpe. A smyčka v oblasti Stírky?
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod matti v 25.10.2009 9:11

Se zbytečnými linkami by snad nebyl problém ne? Prodloužila by se 24, na Palmovce končí 12, která by se mohla protáhnout, 2 linky k Vozovně je zbytečnost, popř. by mohla jezdit nějaká nová linka na trase Bohnice-Kobylisy-Sídliště Ďáblice, něco jako je 2.
Uživatelský avatar
matti
ovocnář
 
Založen: 07.9.2009 17:55
Bydliště: 140

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod Ploki v 24.10.2009 21:19

Návrh trolejbusů můžete vidět zde http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 322ce&z=14
Uživatelský avatar
Ploki
Uživatel
 
Založen: 05.10.2008 11:00

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod Ploki v 24.10.2009 18:36

Když bylo bohnické sídliště na konci šedesátých let projektované, počítalo se s dopravní obsluhou pomocí metra. Přesto si projektanti nechaly zadní vrátka v podobě velice širokých hlavních ulic (Lodžská, část Čimická, K Pazderkám, Zhořelecká a poloparková "pěší zóna" Lehnická). V současné době se místní obyvatelé bouří zejména kvůli dvěma věcem:
  • Na výše vyjmenovaných místech je spousta vzrostlé zeleně
  • Mezi 7 a 8 ranní jede z Bohnic na Kobylisy 63 autobusů (51 kloubových). Opačným směrem mezi 17 a 18 jede 48 autobusů (40 kloubových). Kapacitnější tramvajová linka bude mít interval horší (počítám pouze Bohnice - 200, 144, 177 a 102). Říkejte teď lidem, kteří celý život sotva přijdou na zastávku, hned nastupují do autobusu, aby čekali o dvě minuty déle na tramvaj...
Další věc je hluk, jak tady zmiňoval gabuliatko. Řešením nemusí být pouze ohyzdné stěny, ale částečně zatunelovaná trať - viz třeba Barrandov.

Každopádně jsem z příspěvku Davidsona pochopil, že uvažuje o svozu pouze na Kobylisy. To znamená přecpané tramvaje ráno do Kobylis, kde vystoupí většina cestujících, ale nahoru do Bohnic pojede téměř prázdná. A odpoledne opačně. Ano, pak by se nabízelo ukončit některé z linek na Střelničné.
Jenže pokud by se už do Bohnic TT začala stavět, je potřeba je napojit také na Dejvice! Tím se zajistí vytíženost v obou směrech a současně se také velice zdlouhavé cestování do této oblasti zkrátí na pár jednotek minut.

Možnosti jak dostat TT do Bohnic od Kobylis jsou pouze dvě: Uzavřenou a Čimickou ulicí nebo podél Čimického háje. Davidsonovo řešení je nerealizovatelné kvůli velice špatné vazbě na metro.

Co se týče dalšího vedení přímo v Bohnicích, tak díky zmíněnému velkému množství větví je nejjednodušší trasování od křižovatky Čimická - K Pazderkám pokračování rovně Lehnickou ulicí (ano rovně, resp. velice mírném esíčku) až na Krakov. Zde se bude trať větvit - jedna část bude pokračovat Lodžskou a dále Zhořeleckou na Vislu a druhá směrována do Dejvic (jakým způsobem bude záviset na variantě Silničního okruhu kolem Prahy, resp. místním spojení Bohnice - Sedlec). Trať vedená "prostředkem" by takto obsloužila naprostou většinu sídliště - většina obyvatel by měla zastávky v docházkové vzdálenosti do 300m, v některých případech do 400m. Co se týče okolí Nisy, zůstane zde konečná autobusů (177). Do Starých Bohnic bude i nadále jezdit linka 102 (avšak s intervalem, který je v současné době na úseku Kobylisy - Nádraží Holešovice). Dále pomineme kácení stromů, protože bez toho se TT neobejde. Navíc jdou vysadit stromy nové a ve větší míře.

Máme zde poslední a zatím nezmíněnou větev - Čimice. Čtvrť jejíž dva sídlištní celky jsou rozdělené prvorepublikovou vilovou zástavbou. Nikdy se zde v plánech výstavby zbytku nepočítalo s TT (maximálně tak s konečnou metra C v původním trasování). A to je právě problém v současné době, kdy zde překáží zejména "úzké hrdlo" v Čimické ulici v místech původní zástavby (úsek od křižovatky s Libeňskou po křižovatku s Na průhonu), kde není možné vězt TT na samostatném tělese, ale pouze na stávající silnici společně s automobily v jednom pruhu.

Pokud by někdo chtěl do Čimic přeci jenom tramvaj dostat, je reálnější TT vézt okrajem sídliště po poli. Obdobně jako jste mohli vidět v mém návrhu zde: - http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 38538&z=15 Problémem je zde vedení vysokého napětí, nejsem expert, ale určitě zde bude norma, jak daleko musí být od TT. Pokud by to prošlo nebo se kabely vysokého napětí maličko posunuly, tak by stejně tento plán by předpokládal s největší pravděpodobností samostatnou větev od Vozovny Kobylisy, tedy jednu tramvajovou linku. Pokud by někdo přišel na to, jak TT napojit na Bohnice s dalším pokračováním do Dejvic...

Proč však mít v Čimicích tramvaje? Většina z vás řekne, že zbytečná investice. Ano, nejspíše tomu tak bude. Jenom upozorním na dvě věci
  • V novém Územním plánu se předpokládá výstavba v zatím přespolních Chabrech na současném poli a brownfields
  • Územní plán také počítá s šíleností! v podobě jižní varianty staveb 518 a 519 Silničního okruhu kolem Prahy. Pokud by se toto (doufejme, že ne) stalo realitou, je možné u konečné v Čimicích postavit vysokokapacitní parkoviště P+R a konečnou autobusů od Zdib, Klecan, Odolené Vody a okolí, protože i zde vznikají nová satelitní městečka jako jinde v okolí Prahy

Daleko lepším řešením pro Čimice se mi však zdá trolejbusová doprava. Není náhoda, že pokud někdo zmíní návrat trolejbusů, často jmenuje právě Čimice. Proti autobusům hovoří neekologičnost i díky velkému převýšení od metra Kobylisy. Pro trolejbusy hraje prim mimo jiné i vysokokapacitní transformovna elektrické energie u Čimického háje.

V případě realizace je možné v blízkosti tramsformovny v průmyslové oblasti Čimice umístit garáže. Pravděpodobně bude počítáno s dvěma trasami na společných konečných Kobylisy (stávající točna autobusů) a Sídliště Čimice. Jedna trasa povede Čimickou ulicí - stávající bus 152 a druhá Horňáteckou, Dopraváků a K Ládví - stávající bus 183 (ano Dopraváků - už desítky let se předpokládá přeložka ulice K Ládví, aby navazovala na ulici Dopraváků a v posledním roce se toto konečně objevilo v rozpočtu Magistrátu)

Pokud v Bohnicích nechtějí tramvaje, trolejbusy by jim také mohly pomoct...
Uživatelský avatar
Ploki
Uživatel
 
Založen: 05.10.2008 11:00

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod gabuliatko v 17.10.2009 22:30

u Bohnic krom odporu mistnich je nekolik problemu
- hlukove limity pro novou trat, takze bud 40 po sidlisti, nebo nejake ohyzdne steny
- inzenyrske site neprilis hluboko
- mnoho vetvi (stare Bohnice, sidliste Bohnice, Mazurska, sidliste Cimice) s kapacitou pro kloub/15 min. sedlo Takze 2x T3 po 10min by vozila vzuch a 4 linky neni kam odvezt a ani kde u metra ukoncit (varianta 1 vetev s navaznymi vymetaky vyrazne zhorsi dobu cestovani - i kdyz treba v Dresden to funguje)
gabuliatko
Uživatel
 
Založen: 10.10.2007 12:22

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod Davidson v 17.10.2009 20:49

OK, dobře dobře :wink: , tak by tramvaj jezdila do Kobyliský vozovny, ty co nechtěj čekat a nevadí že se projdou vystoupí na Hercovce, lenoši a ty co nemůžou o dvě zastávky dál.
stejně: už tady několikrát zaznělo, že Bohnický tu tramvaj nechtěj, proto že jim vyhovují autobusy jsou rychlí a jezdí často - je to pro mě novina, to nechápu tramvaj je prostě lepší. Vždy jsem myslel, že jde o hluk a zeleň.
Davidson
Uživatel
 
Založen: 17.10.2009 14:19

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod Damir Holas v 17.10.2009 20:34

Davidson napsal:Ploki: lidi by mohli přestupovat na metro v zastávce Hercovka, (...).


Cože?! Z Hercovky pěšo na metro Kobylisy? Bejt místní, tak tě s tímhle vypálim jak Rusáci Lajku... :x (-X
Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
 
Založen: 23.8.2006 16:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod Davidson v 17.10.2009 20:15

Ploki: lidi by mohli přestupovat na metro v zastávce Hercovka, Ke Stírce nebo až Kobylisy. Je ale možné, že by to tam bylo tramavajemi přetížené. To asi ano. Zas na druhou stranu - metro určitě ulehčilo trasám tramvají na Ládví, další trasy směrem do vozovny Kobylisy a do Troje nejsou nijak zvlášť vytížené. Hlavní tah by pak vlastně byl Bohnice - Palmovka :D .
Davidson
Uživatel
 
Založen: 17.10.2009 14:19

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod XSC v 17.10.2009 18:23

Ploki napsal:To už je spíš reálnější můj, už delší dobu rozpracovaný a nedodělaný, návrh http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... a&t=h&z=13
...nebo vedení tramvaje Uzavřenou a Čimickou ulicí - s tímto řešením velice pravděpodobně nový ÚP počítá
Tohle řešení by ale dopravu z Bohnic časově prodloužilo, což určitě není žádoucí. "Problém" Bohnic je, že busy stíhají a jsou rychlé, takže tram tam místní nechtějí.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod Ploki v 17.10.2009 17:54

...velice blízko silnice.
sem se nevejde čtyřproudová silnice včetně TT. Už před lety jsem se celkem divil, kam chtějí vtěstnat pátý pruh pro autobusy, který se nakonec celkem povedl (až na to, že v současné době 90% autobusů jezdí v levém pruhu :D ), ale více už ta ulice ve své dolní části nafouknout nejde!
Když už by se zcela nějakou hodně velkou náhodou (zábrana části pozemků patřící k cihlovým činžákům) TT na tuto ulici vešla, zajímalo by mě uspořádání pruhů. Od křižovatky s Písečnou až na Podhajská pole se myslím počítá s umístěním TT na samostatném tělese vedle silnice, ale v dolní části?

=> Davidson
Trasa, jak jsi ji zakreslil, počítá s tramvajovou linkou (nebo dvěma), která bude dále pokračovat buď k Vozovně Kobylisy nebo do Ďáblic
Nebo-li přes současnou zastávku tramvaje Kobylisy, protože zde je jediná možná vazba na přestup do metra
K druhému vestibulu pod Kobyliským náměstím je to hooodně daleko (a ještě do mírného kopce), kam ti tisíce lidí denně určitě nebudou proudit!
Takže tunel, který jsi nakreslil, neumožňuje vézt tramvaj z Bohnic do centra, protože základní podmínkou této trati je přestup na metro na Kobylisích

To už je spíš reálnější můj, už delší dobu rozpracovaný a nedodělaný, návrh http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... a&t=h&z=13
...nebo vedení tramvaje Uzavřenou a Čimickou ulicí - s tímto řešením velice pravděpodobně nový ÚP počítá
Uživatelský avatar
Ploki
Uživatel
 
Založen: 05.10.2008 11:00

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod Davidson v 17.10.2009 16:27

MOp napsal:Jses si vedom nepriznivych smerovych a vyskovych podminek?
Kolik bude treba demolic novych objektu?
Pocitas s vykupem pozemku?
Splnis hlukove limity?

Paklize by bohnicti chteli tramvaj (a oni ji nechteji), MUSI mit zastavku u metra Kobylisy.


1/ ano
2/ které objekty? myslím že bych jich mělo být právě minimum - proto ten tunel
3/ viz bod 2
4/ nevím

- Tak myslel jsem, že tu tramvaj tam Bohničáci chtějí aspoň mě by se tam líbila - možná tam budu bydlet, pořád lepší nežli autobus, nové zastávky by tomu často zanedbanému okolí pomohly.
- trasa jak jsem jí nakreslil se napojuje v ulici Trojské a vede rovnou směrem k zastávce metra Kobylisy.
Davidson
Uživatel
 
Založen: 17.10.2009 14:19

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod MOp v 17.10.2009 16:00

Jses si vedom nepriznivych smerovych a vyskovych podminek?
Kolik bude treba demolic novych objektu?
Pocitas s vykupem pozemku?
Splnis hlukove limity?

Paklize by bohnicti chteli tramvaj (a oni ji nechteji), MUSI mit zastavku u metra Kobylisy.
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod Davidson v 17.10.2009 15:25

Protože se tam lidi údajně bouří kvůli hluku a předpokládám, že jsou to lidi právě z Čimické ulice až ke křižovatce s ulicí K Pazderkám, kde je stará zástavba blízko silnice.
Davidson
Uživatel
 
Založen: 17.10.2009 14:19

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod matti v 17.10.2009 15:11

Proč by se to dělalo, když už ulice z Kobylis do Bohnic je připravená od postavení? :D
Uživatelský avatar
matti
ovocnář
 
Založen: 07.9.2009 17:55
Bydliště: 140

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Odeslatod Davidson v 17.10.2009 14:34

Zdar,
přikládám návrh kudy by mohl vést tunel pro tramvaj do Bohnic. Co vy na to?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Davidson
Uživatel
 
Založen: 17.10.2009 14:19

PředchozíDalší

Zpět na Budoucnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron