TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
MM: Spíš mi jde o to, jestli má smysl vůbec tunel stavět, když stejně počítáš s TT na Kobylisy. Přece jenom NH mi nepřipadá jako moc lukrativní cíl pro lidi z Bohnic. Hlavně by to byla paralela k nejméně vytížené trati v Praze.
Ono linky nejsou moc. Odpovídá to. 3 na Mazurskou 3 na Sídliště. Ale řekl, bych že tahat všechno dolu je zbytečné. Viz Barrandov. Ideální by bylo 2+2 + špičkové linky ve stylu ex barrandovské 13.
Ono linky nejsou moc. Odpovídá to. 3 na Mazurskou 3 na Sídliště. Ale řekl, bych že tahat všechno dolu je zbytečné. Viz Barrandov. Ideální by bylo 2+2 + špičkové linky ve stylu ex barrandovské 13.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
A nebylo by v Zenklovce kapku plno?MM-Mikulovsky píše:... 4 linky od Palmy by jely z Kobyliského nám. (kolem druhého výstupu z metra) kolem Šutky do dvou plánovaných konečných v Bohnicích = BUS by už tam nebyly třeba!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
9001: Ano, jistě by ta přeložka TT Trojskou tunelem k Čimické šla udělat bez TT kolem ZOO - poté by trasování na severu bylo jasné - jedna až dvě linky od Nádr. Hol by jely z tunelu vpravo kolem plaveckého areálu Šutka (snad již konečně dobudovávaného - či se to zase zadrhlo, již jsem nějakou dobu nesledoval informace o tom) a metra Kobylisy do Ďáblic/Vozovny Kobylisy a 2 až 3 linky od Palmy by jely z Kobyliského nám. (kolem druhého výstupu z metra) kolem Šutky do dvou plánovaných konečných v Bohnicích = BUS by už tam nebyly třeba!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 15.11.2011 23:40, celkem upraveno 2 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
MM: Nechci ti do toho mluvit, ale tohle by se dalo teoreticky udělat i bez trati kolem ZOO. Spíš se obávám, že lidi budou hodně řvát, protože by podle mě narostla jízdní doba k metru.
Návrh co máš ty by potřeboval zachovat busy na Kobylisy, což pak mizí ten efekt a hlavní důvod proč tam tramvaj vůbec tahat.
Návrh co máš ty by potřeboval zachovat busy na Kobylisy, což pak mizí ten efekt a hlavní důvod proč tam tramvaj vůbec tahat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Absolut, OMH: Samozřejmě to šlo "nacpat" rovnou sem, ale protože to není nazvané jen "TT do Bohnic", tak úplně stejně to šlo nacpat do "TT Podbaba - Suchdol", ale protože to zase není "TT z Podbaby na sever", tak jsem to vložil do vlastního vlákna - ať si někdo jiný moudřejší rozhodne sám kde to je nejvhodnější (a za jakých podmínek).
2.) Jenže při trase ZOO - Bohnice to sídliště je tím tunelem obslouženo jen z jednoho směru (Podbaby), zatímco od Trojské ještě k tomu Nádr. Hol, od něhož při první variantě bude zachováno stávající jiné (povrchové) energeticky náročné výrazné stoupání/klesání TT Nad Trójou - Stírka, ale v druhé variantě nebude - tyto spoje pojedou taktéž tunelem, jehož kapacita se tím účiněji využije a ušetří se na údržbě stávající TT, jež se opustí!!!
1.) A že tunel nemusí vést přímo (jak bylo naznačeno) tě asi nenapadlo - vždyť např. mezi Radlickou - Smícháčem - Andělem - Karlákem také =M= B nemá přímý tunel, takže by mohl být např. takto (100 m převýšení na 1,1km = cca 9%) či by také mohl vyústit v Bohnicích o kus vedle (a mít délku 1,24km = 8%)P_V píše: Tunel z Trojské do Čimické, jak je v návrhu, má na 900 m délky převýšení 100m. Hurá, Praha překoná svůj rekord ve stoupání!
Trasa Čimická - Trojská je naprosto energeticky nevýhodná. Velké stoupání a velké klesání. To sice přes Bohnice taky, ale tam to alespoň obslouží velké sídliště.....
2.) Jenže při trase ZOO - Bohnice to sídliště je tím tunelem obslouženo jen z jednoho směru (Podbaby), zatímco od Trojské ještě k tomu Nádr. Hol, od něhož při první variantě bude zachováno stávající jiné (povrchové) energeticky náročné výrazné stoupání/klesání TT Nad Trójou - Stírka, ale v druhé variantě nebude - tyto spoje pojedou taktéž tunelem, jehož kapacita se tím účiněji využije a ušetří se na údržbě stávající TT, jež se opustí!!!
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Nějakej náročnej kolego To je jako bys psal, zda by to nešlo napsat stručneji
Ale máš pravdu
Ale máš pravdu
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
MM-Mikulovsky: Ocenil bych, kdyby ses před zakládáním nového tématu podíval, zda se to nedá nacpat do nějakého stávajícího.
Re: TT Podbaba - Bohnice (- Kobylisy)
Tunel z Trojské do Čimické, jak je v návrhu, má na 900 m délky převýšení 100m. Hurá, Praha překoná svůj rekord ve stoupání!
Trasa Čimická - Trojská je naprosto energeticky nevýhodná. Velké stoupání a velké klesání. To sice přes Bohnice taky, ale tam to alespoň obslouží velké sídliště.
Vedení Povltavskou a pak po břehu se již prověřovalo a tady o tom debatovalo. Nějak to politicky neprošlo, hlavně kvůli úžině kolem zámku, kde neprošlo rozšiřování břehu.
Určitě kdyby TT vedla kolem ZOO podle řeky, plašilo by to zas jiná zviřátka. Například ochranáře přírody a krajinného rázu
Trasa Čimická - Trojská je naprosto energeticky nevýhodná. Velké stoupání a velké klesání. To sice přes Bohnice taky, ale tam to alespoň obslouží velké sídliště.
Vedení Povltavskou a pak po břehu se již prověřovalo a tady o tom debatovalo. Nějak to politicky neprošlo, hlavně kvůli úžině kolem zámku, kde neprošlo rozšiřování břehu.
Určitě kdyby TT vedla kolem ZOO podle řeky, plašilo by to zas jiná zviřátka. Například ochranáře přírody a krajinného rázu
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
TT Podbaba - Bohnice (- Kobylisy)
(potažmo TT Nádr. Hol - Bohnice/Kobylisy)
Čím dál tím častěji při a po cestách TRAM TT Trojskou přemýšlím, jestli není i technicky a provozně výhledově plánovaná TT vedená mezi starou a novou částí ZOO (jejíž současný ředitel proti ní brojí) špatná a není vhodnější jiné řešení.
Dospěl jsem k závěru, že by se našla cca tato možnost jejího trasování, která by mohla mít následující výhody:
1.) ZOO obchází po obvodu a neprotíná ji, byť již nyní existující ulicí oddělující její dvě části.
2.) Vyhýbá se velkému (velmi složitě technicky řešitelnému a tedy finančně nákladnému) převýšení mezi ZOO a Bohnicemi.
3.) Stavba TT mezi ZOO a Vltavou by mohla posloužit jako protipovodňová hráz.
4.) Vede Kolem Trojského zámku - možného cíle cestujících (sice na druhou stranu míjí Botanickou zahradu v Tróji, ale alespoň by nebyl problém s podobností názvu TRAM zastávek).
5.) Napojení TT jižně od nové (po napojení TT přes nový Trojský most) polohy zastávky Trojská by umožnilo:
a)přestupy v ní mezi Holešovicemi a Podbabou (Dejvicemi/Suchdolem)
b)vybudováním plnohodnotného kolejového trojúhelníku vytvoření možnosti stálého trasování linek či jejich výlukových odklonů mezi Nádr. Holešovice a Podbabou
6.) Vedení TT do Bohnic tunelem od Trojské (cca nynější zastávky Nad Trójou) by umožnilo opustit stávající TT cca v úseku mezi zastávkou Nad Trójou a křižovatkou Stírka, což by zrušilo:
a) přímou duplicitu spojení TT s metrem mezi Nádr. Holešovice a Kobylisy
b) projíždění TRAM (pro řidiče nepříjemným) svažitým úsekem s odstavenou IAD poměrně blízko průjezdního profilu
c) existenci (díky svažitosti terénu) nevhodně klopeného oblouku TT mezi ul. Trojská - Klapkova
d) plýtvání financí na údržbu zbytečně předimenzované sítě TT (To co kapacitně dokáže pobrat jeden vhodně umístěný tunel, by se vozilo jedním novým tunelem a stávající svažitou povrchovou TT).
8.) Vyústění tunelu v Bohnicích by umožnilo napojení na TT vedenou od Kobylis:
a) jak (dle původních plánů) ulicí Čimickou přímo od metra
b) tak nedávno navrhovanou trasou tzv. "zadem" od vozovny Kobylisy
9.) Zrušením TT v horní části ul. Trojská a nutností jejího napojení na TT vedoucí (mimo jiné) k vozovně Kobylisy by následně bylo možné úplně opustit TT v ulici Klapkově, jenž je velmi nepříjemným až přímo kritickým úzkým hrdlem. Zbylá TT od jihu vedená ul. Zenklovou do křižovatky Stírka, by jí mohla projít přímo a ono současné úzké hrdlo obejít širokými ulicemi kolem Kobyliského náměstí.
Čím dál tím častěji při a po cestách TRAM TT Trojskou přemýšlím, jestli není i technicky a provozně výhledově plánovaná TT vedená mezi starou a novou částí ZOO (jejíž současný ředitel proti ní brojí) špatná a není vhodnější jiné řešení.
Dospěl jsem k závěru, že by se našla cca tato možnost jejího trasování, která by mohla mít následující výhody:
1.) ZOO obchází po obvodu a neprotíná ji, byť již nyní existující ulicí oddělující její dvě části.
2.) Vyhýbá se velkému (velmi složitě technicky řešitelnému a tedy finančně nákladnému) převýšení mezi ZOO a Bohnicemi.
3.) Stavba TT mezi ZOO a Vltavou by mohla posloužit jako protipovodňová hráz.
4.) Vede Kolem Trojského zámku - možného cíle cestujících (sice na druhou stranu míjí Botanickou zahradu v Tróji, ale alespoň by nebyl problém s podobností názvu TRAM zastávek).
5.) Napojení TT jižně od nové (po napojení TT přes nový Trojský most) polohy zastávky Trojská by umožnilo:
a)přestupy v ní mezi Holešovicemi a Podbabou (Dejvicemi/Suchdolem)
b)vybudováním plnohodnotného kolejového trojúhelníku vytvoření možnosti stálého trasování linek či jejich výlukových odklonů mezi Nádr. Holešovice a Podbabou
6.) Vedení TT do Bohnic tunelem od Trojské (cca nynější zastávky Nad Trójou) by umožnilo opustit stávající TT cca v úseku mezi zastávkou Nad Trójou a křižovatkou Stírka, což by zrušilo:
a) přímou duplicitu spojení TT s metrem mezi Nádr. Holešovice a Kobylisy
b) projíždění TRAM (pro řidiče nepříjemným) svažitým úsekem s odstavenou IAD poměrně blízko průjezdního profilu
c) existenci (díky svažitosti terénu) nevhodně klopeného oblouku TT mezi ul. Trojská - Klapkova
d) plýtvání financí na údržbu zbytečně předimenzované sítě TT (To co kapacitně dokáže pobrat jeden vhodně umístěný tunel, by se vozilo jedním novým tunelem a stávající svažitou povrchovou TT).
8.) Vyústění tunelu v Bohnicích by umožnilo napojení na TT vedenou od Kobylis:
a) jak (dle původních plánů) ulicí Čimickou přímo od metra
b) tak nedávno navrhovanou trasou tzv. "zadem" od vozovny Kobylisy
9.) Zrušením TT v horní části ul. Trojská a nutností jejího napojení na TT vedoucí (mimo jiné) k vozovně Kobylisy by následně bylo možné úplně opustit TT v ulici Klapkově, jenž je velmi nepříjemným až přímo kritickým úzkým hrdlem. Zbylá TT od jihu vedená ul. Zenklovou do křižovatky Stírka, by jí mohla projít přímo a ono současné úzké hrdlo obejít širokými ulicemi kolem Kobyliského náměstí.
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
I Mariánské Lázně využívají trolejbusy s dieseselovým agregátem na pravidelných linkách. Do velkých kopců trolejbus vyjede bez problému i při téměř plné obsazenosti, jen jede skutečně krokem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 354
- Registrován: 29.4.2006 20:34
- Bydliště: na vesnici, vedle HK a nyní i Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
V HK jsou ještě 77 a 78, které by měly vydržet do dodání zbývajících 2 Sorů 31 Tr, tj. někdy v roce 2013. 77 poslední dobou jezdí často, neb nějaké 31 Tr jsou mimo provoz.Bobek píše:Nějaké čtrnáctky a patnáctky ještě v Hradci mají, byť do provozu už snad moc nezasahují.
P.S.: ještě jste zapomněli na ráj 15 Tr, tj Ústí nad Labem...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Určitě občas i Zlín s Otrokovicemi, kteří (jak jsem již psal) také vzali trolejbusy s agregátem, vedou nějaký spoj mimo troleje. Hlavní význam to pro ně prý však má, že i při celodenním výpadku proudu vozidla dokáží bez tankování jezdit (na plnou nádrž mají dojezd cca 200 - 250km).Sirka píše:Něco takového je snad i v Plzni, ale tipoval bych celkově vyšší spotřebu takového systému...piskvorrr píše:Nezkoušel něco takového Hradec Králové? Dokud jsou dráty, vozidlo jede jako trolejbus; když dráty skončí, stáhne tykadla a pokračuje na baterie; pak se vrátí pod dráty a zase jede co trolejbus. Tam ale už je existující TB infrastruktura.
Ovšem řidiči mi tvrdili, že na výjezdech do kopce jsou bez troleje velmi slabé (až tak, že plně obsazené údajně "nemají šanci").
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Něco takového je snad i v Plzni, ale tipoval bych celkově vyšší spotřebu takového systému...piskvorrr píše:Nezkoušel něco takového Hradec Králové? Dokud jsou dráty, vozidlo jede jako trolejbus; když dráty skončí, stáhne tykadla a pokračuje na baterie; pak se vrátí pod dráty a zase jede co trolejbus. Tam ale už je existující TB infrastruktura.
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Nějaké čtrnáctky a patnáctky ještě v Hradci mají, byť do provozu už snad moc nezasahují. Podobně jsou na tom s nízkopodlažností třeba v Mladé Boleslavi.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice
Dnes provozovaná škoda 21Tr - má agregát (jako např. snad všechny trolejbusy dodávané do Zlína - Otrokovic).Damir Holas píše:Zkoušel a vlastně furt má. Dneska to řeší trolejbusem Škoda 21TrACI, ale kdysi mívaly dvě 14Tr, které za sebou tahaly na vozejčku nějakej agregát, kterej je poháněl na lince 1 mezi Novým Hradcem Králové a Kluky.
14Tr s agregátem na vozíku byly skutečně 2? Já žil v domění, že také jen jedna. Nyní snad DPHK již nemá na MHD jediné vysokopodlažní vozidlo (BUS ani TROLEJBUS) - takže i tomu (těm) 14Tr s agregátem je dávno konec.
Kolik je v ČR MHD (a případně kterých) se 100% nízkopodlažních vozidel?