TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od Damir Holas » 30.9.2011 19:02

piskvorrr píše:Nezkoušel něco takového Hradec Králové? Dokud jsou dráty, vozidlo jede jako trolejbus; když dráty skončí, stáhne tykadla a pokračuje na baterie; pak se vrátí pod dráty a zase jede co trolejbus. Tam ale už je existující TB infrastruktura.
Zkoušel a vlastně furt má. Dneska to řeší trolejbusem Škoda 21TrACI, ale kdysi mívaly dvě 14Tr, které za sebou tahaly na vozejčku nějakej agregát, kterej je poháněl na lince 1 mezi Novým Hradcem Králové a Kluky.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od Jabberwocky » 30.9.2011 17:43

Tak na tu blízkou budoucnost jsem taky zvědav :devilsmokin Ale třeba jo.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 389
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od piskvorrr » 30.9.2011 17:26

P_V píše:Chtěl jsem říci, že v té blízké budoucnosti dráty nebudou třeba vůbec. I to, že se dráty musí zřídit alespoň někde, aby se to cestou nabilo, je nevýhoda. Bude jen nabíjecí zásuvka ve vozovně, případně bude pohon i nadále hybridní, ale jako primární pohon bude palivový článek.
Já bych se neukvapoval, pane Ptáček; voni ty výjevy můžou znamenat všelicos - s heslem "za 10 let v běžném používání" se už půl století nedaří vyvinout umělou inteligenci, o létajících autech a pražském okruhu nemluvě :wink: . Nu, uvidíme.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3555
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od P_V » 30.9.2011 17:16

Chtěl jsem říci, že v té blízké budoucnosti dráty nebudou třeba vůbec. I to, že se dráty musí zřídit alespoň někde, aby se to cestou nabilo, je nevýhoda. Bude jen nabíjecí zásuvka ve vozovně, případně bude pohon i nadále hybridní, ale jako primární pohon bude palivový článek.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 389
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od piskvorrr » 30.9.2011 16:45

P_V píše:Podle mě, trolejbus, na rozdíl od tramvaje, už jako nově zaváděný systém nemá budoucnost. Co se ještě před 20 lety jevilo jako výhoda - pohon místně ekologický, se postupně vytrácí. Rozmáhají se hybridní i aku pohony a za nějakých 10-20 let už to nebude dotovaný experiment, ale konkurenceschopná technologie. S rekuperací, výkonovou rezervou, bez hluku a zápachu. A trolejbus, který by se za těch 10-20 let akorát vybudoval, bude mít jen nevýhodu závislosti na drátech.
Nezkoušel něco takového Hradec Králové? Dokud jsou dráty, vozidlo jede jako trolejbus; když dráty skončí, stáhne tykadla a pokračuje na baterie; pak se vrátí pod dráty a zase jede co trolejbus. Tam ale už je existující TB infrastruktura.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3555
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od P_V » 30.9.2011 16:19

Podle mě, trolejbus, na rozdíl od tramvaje, už jako nově zaváděný systém nemá budoucnost. Co se ještě před 20 lety jevilo jako výhoda - pohon místně ekologický, se postupně vytrácí. Rozmáhají se hybridní i aku pohony a za nějakých 10-20 let už to nebude dotovaný experiment, ale konkurenceschopná technologie. S rekuperací, výkonovou rezervou, bez hluku a zápachu. A trolejbus, který by se za těch 10-20 let akorát vybudoval, bude mít jen nevýhodu závislosti na drátech.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od Jabberwocky » 30.9.2011 14:33

:devilsmokin

Ok, tedy o malinko vážněji (ale opravdu jen polovážně). Když jsem byl před nějakou dobou v londýnském museu MHD (což každému šotouši, který tamtudy bude mít cestu, doporučuji), uvědomil jsem si poprvé vývojovou linii povrchové dopravy nejen v technickém, ale tak trochu i v sociologickém kontextu. Třeba to, že na rozdíl od Prahy si Londýn 19. a 20. století nemohl dovolit konservovat starší stupně prostě proto, že to pouliční realita neumožňovala. Vývoj se tam ubíral tak, jak si to prudce rostoucí město vyžadovalo. Na kompromisy nebyl čas. Když se přecházelo dál, starší infrastruktura musela ustoupit. Drožky ustoupily omnibusům (vyšší kapacita), omnibusy koňce (menší valivý odpor kola), koňka elektrické tramvaji (vyšší efektivita), tramvaje trolejbusům (vyšší flexibilita, možnost zajíždět k chodníku, aby se lidi nemotali na už tak přeplněné vozovce) a trolejbusy autobusům (zničená rozvodná síť po válce a levná nafta). Takže když se přecházelo třeba z tramvaje na trolejbus, šlo to ráz na ráz a koleje byly z celého města během pár let fuč. Na nic jiného nebyl čas ani prostor. Praha prodělala vývoj znatelně méně překotný, a proto si mohla a může dovolit "luxus" kontinuálně fungující tramvajové sítě. V Londýně se o tramvajích začíná znovu mluvit až dnes, kdy tahle zdánlivě zastaralá technologie nabízí nová využitelná řešení.
Od téhle návštěvy se na dopravu dívám trochu jinýma očima. Čistě teoreticky vzato by zrovna Bohnice skýtaly modelový příklad, kam by se trolejbus hodil víc než tramvaj a vlastně i víc než autobus:
1) Vybudovat a udržovat pouze trolejové vedení je levnější než udržovat paralelně i koleje.
2) Místní tramvaje nechtějí. Ano, tramvaje mohou být tiché, ale ruku na srdce, při současném stavu údržby nebudou.
3) Silniční infrastruktura je hotová a pro trolejbusy vhodná.
4) Krom křižovatky v Kobylisích by se trolejové vedení nikde nekřížilo s tramvajovým.
5) Těžké rozjezdy autobusů ve stoupání od Kobylis by vyřešil elektromotor a těžké dobržďování v opačném směru tamtéž zase rekuperace. Navíc 200, 144, 152 apod. jezdí velice často, a tudíž by pořád byl na trase někde nějaký vůz, který by bržděním ze svahu dodával energii jinému ve stoupání.
6) ...
7) Fame & fortune :-)

Tímhle vším pochopitelně nemyslím, že by se to opravdu mělo takhle vybudovat. Každá infrastruktura funguje v nějakém kontextu a ten pražský má mnohá proti (vypisovat mi je nemusíte, vcelku je znám). Jen mi to tam ve světle mé londýnské zkušenosti přišlo, čistě teoreticky a za předpokladu, že by Bohnice neležely v Praze, nýbrž ve vzduchoprázdnu, jako modelově trolejbusové prostředí. Toť celé.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9575
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od 9001 » 30.9.2011 13:45

Jabberwocky píše:Tak mám dojem, že by se mi pro bagry typu linky 200 líbily v Bohnicích trolejbusy :-)
(A nemusíte mi psát, proč to nejde a jestli jsem nespadl z višně :-)
Co doporučit? Mín kouřit :lol:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od Jabberwocky » 30.9.2011 12:39

Tak mám dojem, že by se mi pro bagry typu linky 200 líbily v Bohnicích trolejbusy :-)
(A nemusíte mi psát, proč to nejde a jestli jsem nespadl z višně :-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od Absolut » 17.11.2009 23:28

Ano, myslel jsem slovem níže pojem dříve napsané :)

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od jendelin.i » 17.11.2009 20:47

Absolut píše:Ve vší skromnosti bych si dovolil poznamenat, že níže uvedené informace o mostech jsou pouze odborným názorem zpracovatele konceptu ÚP, nikoli závaznou skutečností.
Ve vší skromnosti bych si dovolil dopoznamenat, že závazná skutečnost, podle mého názoru, doposud neexistuje. :)

Výše (=dříve) uvedený odborný názor, vyjádřený v konceptu ÚP, považuji za doposud nejhmotnější zatím dosaženou neskutečnost. Dožiju-li se v (duševním) zdraví mnoha následujících destiletí, s nejvyšší zvědavostí budu sledovat, zda naznačené neskutečnosti budou kondenzovat do blíže nespecifikované skutečnosti, nebo se budou odpařovat do oblaků dalších odborných názorů zpracovatelů územních plánů, projektových dokumentací a investičních záměrů.

Edit: někdo užívá slovo "níže", protože má starší příspěvky níže. Já jsem použil slovo "výše", protože mám nastaveno v profilu, aby se novější příspěvky řadily pod starší, a protože se slovní spojení "výše uvedeno" běžně užívá v obyvyklých textech plynoucích shora dolů. Tak mi to prosím všichni, kdo máte původní řazení fóra, promiňte a nahradte si slovo "výše" slovem "dříve" :wink:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od Absolut » 17.11.2009 16:25

Ve vší skromnosti bych si dovolil poznamenat, že níže uvedené informace o mostech jsou pouze odborným názorem zpracovatele konceptu ÚP, nikoli závaznou skutečností.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od Marek B. » 17.11.2009 15:47

Stejně tak Dvorecký most má být jen pro Tram a pěší a cyklisty a IZS

Davidson
Uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: 17.10.2009 15:19

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od Davidson » 15.11.2009 19:52

Nezbývá než doufat.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Příspěvek od jendelin.i » 07.11.2009 16:55

Pokud se bavíme o mostě v Podbabě, nakresleném v právě zveřejněném konceptu ÚP, je navržen pouze pro tramvaje, pěší a cyklisty (není tam žlutá barva, naopak je tam fialový "žebříček"). Takže žádné rampy pro auta, tramvajové "T" klidně může být nad silnicí v úrovni železniční trati :)

Odpovědět