Stránka 8 z 12

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 02.11.2009 12:34
od P_V
MOp píše:Problémem jsou kromě nivelety tratě také poloměry spojovacích oblouků Bohnice - Stírka, které pod katastr prostě nedáš nebo budou děsně malé!
- tu trať ke Stírce bych právě zrušil, neboť ji v mé představě nahradí trať z Kobyliského nám do Střelničné, navíc by se terén při zachování této trati ani zdvihnout nedal
- napojení pouze na Hercovce
- a ve finále bych trať z Klapkovy od vozovny přeložil do Horňátecké, aby se tam vozilo méně vzduchu a více lidí
- ostatně tak se to tam taky plánovalo, než přišly nápady s metrem, které rozvoj tramvaje v této oblasti na dalších 40 let zazdily (chybělo málo a nejezdilo se ani do Ďáblic)

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 02.11.2009 12:28
od Absolut
Kalanis :)

Btw kdyby někdo uměl stáhnout v nějakém rozumném rozlišení výkres Doprava a třeba zazipovaný poslat mejlem, tak bych byl docela vděčný.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 02.11.2009 12:20
od Kalanis
Tak definitivně vylezl návrh ÚP a hlavně jeho MAPA!
S TT z Bohnic do Podbaby jsem se seknul minimálně :D . Ještě ta kolem ZOO a je to =D> .
mart337: Ano, TT u ZOO by měla být postavena severně od stávající stezky a mírně zasáhnout do prostoru ZOO. Ale zároveň by měla tvořit její protipovodňovou hráz, která nyní končí u lávky na zdi zámku Troja a tedy ZOO nechrání. Samozřejmě, že bych ji nedimenzoval na vodu cca 500 let, ale menší. Uříznutí pruhu ZOO se vykompenzuje právě jejím daleko lepším napojením na MHD.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 02.11.2009 10:56
od MOp
O křižovatce Hercovka samozřejmě vím, jedná se tam však o značné demolice a navíc - celá debata byla o křižovatce pod katastrálem..

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 02.11.2009 9:03
od Absolut
Nemáte pravdu, pane MOpe. Obousměrné napojení Bohnické trati je možné a je projekčně zpracováno a není to ani do křižovatky Střelničná, ani do křižovatky Ke Stírce, ale do nové křižovatky Hercovka.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 02.11.2009 8:20
od MOp
Problémem jsou kromě nivelety tratě také poloměry spojovacích oblouků Bohnice - Stírka, které pod katastr prostě nedáš nebo budou děsně malé!

Jediná schůdná možnost napojení Bohnic je stále křižovatka Ke Stírce a to jen v přímém směru na Palmovku.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 02.11.2009 3:00
od P_V
Podchod u katastrálního úřadu by nemusel být problém, pokud by se zrušila trať v Klapkově ulici od Stírky. Pak by se celá křižovatka se Střelničnou dala zvednout. Jednou už se zvedala za cenu zaslepení ulice Na pěšinách, tak by se zvedla ještě o metr. Problém by ale byl spíše se šířkou ulice, kam by se musela vejít trať a ještě zastávky. V klasickém uspořádání TT uprostřed tam na to není místo, leda za cenu zrušení čtyřpruhu.
Edit: Možná by se to tam vešlo. Tram zastávka by musela být hned u Vršní ulice a bus zastávky by se posunuly východněji.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 01.11.2009 23:55
od mart337
Samozřejmě by vyvýšena být měla, podle toho na jaký stupeň ochrany je daná hráz navržena. Problém u hráze okolo ZOO je, že není na tram provoz stavěna. Musela by se zgruntu předělat a hlavně rozšířit. U ZOO by to ještě šlo, ale u zámku už asi těžko, tam nic takového není (asi se počítá s tím, že proti povodním poslouží zdi oplocení, či bude něco mobilního). A budovat tam něco vyvýšeného pro tram, to památkáři nedovolí. Směrem do řeky se zasahovat taky nesmí.
Co se týče přemostění Praha 6 - 8, tak do oblasti Lysolajského údolí to určitě nepůjde. Most bude muset být dost vysoko nad vodou a dělat u Lysolají nějaké napojení je nereálné. Navíc jestli to půjde tunelem, tak není kam. Takže pokud vůbec něco takového bude, tak je to reálné buď na Sedlec, nebo přes ČOV na Podbabskou.
A co se týče tratí na sídlišti Bohnice, tak reálnou se zdá být trasa Lodžská (smyčka naproti poliklinice), Čimická a líbí se mi napojení v Uzavřené na Trojskou (může být do obou směrů). Nevím, jak je konkrétně myšleno to vedení tunelem, pokud se to nevejde na povrch, tak by se tram mohla zahloubit pod pás do centra v Čimické v úseku Písečná - Kobyliské nám. Tato trasa by se dala napojit na centrum (třeba 24 a 17) a zavést 23 jako ranní svoz s ukončením na Střelničné (Březiněveské) - výstup na metro Kobyliské nám. Větší rozvětvení po sídlišti není reálné, tram nikde nevymetají všechna zákoutí. K tomu tam určitě zůstanou nějaké ty autobusy, i když omezeně.
Připojení Čimic bych řešil odděleně podle rozvoje zástavby v oblasti. Tam by se mohla prodloužit trať okolo vozovny směrem na Čimice a Chabry.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 01.11.2009 22:11
od jaluh
Ploki píše: Co se tyce TT v Troji podel Vltavy, nevede nahodou v zaplavove oblasti? Podle me by musela byt celkem vyvysena, cimz by se ale stala celkem dominantnim objektem :-(
Vyvýšena by snad měla být, protože by těleso TT mělo sloužit jako ochranný val před vodou.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 01.11.2009 21:43
od Ploki
Podchod u Katastralniho uradu od metra k autobusum je umisten takto "vysoko" (silnice tam dela "hup") z duvodu, ze tesne pod podchodem je dulezita kanalizace. Vice informaci o ni je mozne nalezt v mesicniku Osmicka 2003/11 (strana 2)

Co se tyce TT v Troji podel Vltavy, nevede nahodou v zaplavove oblasti? Podle me by musela byt celkem vyvysena, cimz by se ale stala celkem dominantnim objektem :-(

=> Kalanis
mas hodne dobry pristup k informacim :-) vetsina priloh byla velice zajimavych

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 01.11.2009 11:35
od Davidson
Kalanis: napojení TT z Bohnic tunelem do ulice Trojské mě přišlo jako všeobecně šetrnější ke všemu (i když dražší), lépe nežli trasu vést Čimicku ulicí, někdo výše snad tvrdil, že je tam stejně málo místa. Malý úhel který by ta trasa z Bohnic svírala s trasou v ul. Trojské (tím asi myslíš terminus hvězda) by snad šlo vyřešit větvením na dva směry ještě v tunelu na 1. směr Troja a za 2. směr Stírka, nebo to zcela vypustit.
Ta SILNICE přes Vltavu do ulice K Pazderkám není ani v územním plánu. Každopádně je to úlet jak vyšitej - hluk a zplodiy z aut přivést na sídliště Bohnice? Co to má být?
Ten dopis jsem neotevřel.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 01.11.2009 0:04
od Kalanis
Davidsone, jestli se ti to nelíbí, tak nadávej jinde. Jak jsem koupil, tak prodávám (strana 11). Jinak v jiném dopisu (strana 5) zástupci realitky Suchdolská radnice provařuje nástřel návrhu na tamní obchvat, který ale zcela jasně nepočítá s R1 a přivaděčem Rybářka (a to samo jako obchvat bude působit) a využívá toho rondelu na napojení.
Taky je trasování bráno jako výhled v nástřelu jednoho z ÚP Prahy (ale ne s pevným trasováním).

MF: Pokud bys nejel Uzavřenou, tak kde by jsi postavil na Kobylisích připojení na stávající síť? U Katastrálu tě XSC zdrbe přinejmenším za sklon a převýšení (podchod s TT nyní nepočítá), dále by jsi získal téměř úplnou hvězdu, kde jeden směr prostě tramvají nevybereš (Bohnice-Stírka) a na Stírce by jsi zase musel podstatně srovnat křižovatku do roviny, neboť by tam také vznikla velká hvězda (ten rozpadající se krajní baráček v Trojské raději neřeším, pro ten by to znamenalo konečnou). V Uzavřené se jen strhne ten nějakým investorem (dočasně) rekonstruovaný barák a dorovná terén k Salesiánům. Dál už je to nuda a je připraveno.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 31.10.2009 15:46
od MF
No je to moc hezké, ale co mi připadá dost špatné je to tunelové napojení od Hercovky a ještě jen směrem Ke Stírce. Je to sice jen o pár minut, ale přecijen delší k metru. Daleko víc se mi líbí trať z Podbaby přes Podhoří kolem ZOO na Trojskou a tunelem nahoru Mazurskou. Myslím si, že ideální by bylo vést trať k metru Kobylisy přímo, s možností napojení tratě do Ďáblic a k vozovně Kobylisy bez možnosti napojení na směr centrum a linkové vedení upravit tak, aby se nevázalo vyloženě na tratě do města, ale sloužilo to celé jako napaječ metra s případným přestupem na stávající linky od vozovny a od Ďáblic. Taková ideová moje 20ka, která po otevření metra na Červeňák a dál by nebyla už na Evropské potřeba a jela by přes Podbabu na Podhoří, tunelem na Mazurskoua přímo ke Kobylisům k metru a konečnou by měla ve smyčce Střelničná. To by byla taková náhrada 144. Náhradou 200 by byla napaječová ála barrandovská 13ka, která by tedy jezdila po trase 200 a končila taktéž na Střelničné. V případě nutnosti zavést jízdy k centru by se dalo pomocí objetí Střelničné jet do centra (obdobně jako z Nuselských schodů na Fidlovačku).

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 31.10.2009 15:36
od Davidson
Kalanis píše:TT Troja východně od ZOO je nereálná jen severní variantou kolem Trojského Zámku (ulicí Trojská), kde jsou problémy s převýšením a oblouky s nutností nepopulárních potkávacích míst. Jižní variantou (po nábřeží) koliduje jen s cyklostezkou (v jejíž trase je na ní místo), ZOO (její kraj je nutné upravit, ale zase jí TT obslouží) a dvěma soukromými objekty (kurty zrušením, dům jen hlukem). Jakmile se dostane tato TT za ten tamní skalní cíp, tak je již v klidu a může se napojit na spojku bohnické a suchdolské TT, tedy pokud u Suchdola nebudou dělat ten rondel, co mají v plánu. Pak je třeba dořešit, jakým způsobem se tedy bude TT Troja na spojení Suchdola a Bohnic nacvakávat.
můj snový návrh silnice, mostu a tunelů
můj snový návrh TT s využitím mostu Podhoří a vlastním tunelem do Bohnic
co řeší plánovači s komunikacemi
Tramvaje úřadu plánování si lze domyslet
Ta tvoje poznámka: co řeší plánovači s komunikacema. Proboha to snad není myšleno vážně. Tam by musela neskutečně zhoustnout doprava!!!! :evil: :evil:

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 31.10.2009 15:00
od Davidson
Spojil jsem pro přehlednost všechny návrhy dohromady. Omluvte, prosím, nepřesnosti a zjednodušení.
Legenda:
tmavě modrá: stávající tratě
zelená: nové tratě (je tam i Plokiho a Kalanisovo přemostění Vltavy)
červená: tunely
žlutá: další Plokiho návrhy
světle modrá: další Kalanisovy návrhy