Stránka 4 z 12

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 20.11.2011 11:36
od MM-Mikulovsky
PV: 1.) Díky za skvělý argument - jakým jsou viditelné náplavy proti Trojskému zámku na břehu Císařského ostrova.
2.) Navíc jsem si uvědomil ještě jednu podstatnější skutečnost!
U Trojského zámku je nyní koryto Vltavy nejužší?
Není, výrazně užší je cca o 400m proti proudu ("nad" jezdeckou halou).

9001: Netvrdím, že příklad P_V někdejšího plánování 4 pruhové silnice v tom místě byl dobrý, ale nevidíš margantní rozdíl jejího šířkového záboru se záborem dvoukolejné TT, který je max. poloviční?

Jinak opakuji, že můj návrh:
1.) vychází z preference "protinávrhu" architekta/starosty MČ stávajícím plánům TT ul. Pod Hrachovkou, jenž měl velký nedostatek v přímém nenapojení TT od ZOO (a Podbaby) na Bohnice, který jsem vyřešil opuštěním stávající horní poloviny TT v Trojské.
2.) zachovává všechny uvažované varianty vedení povrchových TT do Bohnic od Kobylis.
3.) A že cca 1,25 km nová TT nemá nevýhody v NEREÁLNĚ velkém převýšení a nutnosti vést v nejdelším možném tunelu také nejsou pravdivé
a) Převýšení je cca 8% = jako stávající TT v horní polovině Trojské, jenž by po zprovoznění této přeložky byla opuštěna (zrušena).
b) Jestli se nepletu, tak tento terénní zlom je mírnější než mezi Bohnicemi a ZOO = bylo by určitě technicky možné nemalou část TT vézt po jeho povrchu nikloliv kilometrovým tunelem, protože cca mezi body A až H by pomocí náspů a zářezu vedla 360m povrchově, pak jen mezi body H - M 630m tunelem a zbylých 290m zase v zářezu!

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 20.11.2011 11:05
od 9001
Brát si zrovna příklad od plánovačů minulého režimu... Taky se jim vešla magistrála na Florenc i kolem HN, ale výsledek vidíme... Bych moc nedal za to, že ukrojili kus zahrady.

K přirozenému korytu Vltavy. To ti nikdo nedovolí, zvlášt když se moc dobře ví, co zrovna v těhle místech dokáže

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 20.11.2011 3:02
od P_V
Ale projde tam. Když tam socialističtí plánovači dokázali na papíře protáhnout čtyřpruhovou komunikaci z Bubenče, tak ta trasa už je vlastně prověřená :) Rozšíření břehu by nebyl problém, co se tady přidá, na druhé straně se odbagruje, jsou tam jen štěrkové náplavy porostlé náletovou zelení. Navíc když se na mapách.cz podíváte na historickou mapu, tak shledáte že to koryto bylo dřív na jihu širší, takže by dokonce šlo o přiblížení k "přirozenému" stavu, jaký tam byl, než to firma Lanna před stoletím přeorala.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 20.11.2011 1:57
od mart337
MM-Mikulovsky píše:quote="Jabberwocky"]Ta TT kolem Vltavy/ZOO se fakt nějak reálně plánuje? ....

Nedávno ji navrhl (dle info v tisku) starosta nějaké MČ (jenž je vystudovaný Arch.), ale oficiální plány počítají s TT mezi starou a novou (severní) částí ZOO ulicí Pod hrachovkou, proti níž brojí např. ten starosta a ředitel ZOO.
O tom už tady byla několikrát řeč. Nějaký architekt může něco navrhovat, problém je ten, že to není zrealizovatelné. Po pravém břehu Vltavy nemůže okolo ZOO vést trať z jednoho podstatného důvodu - neprojde podél Trojského zámku, respektive podél jeho zahrady. Jedinou šancí by bylo ji podtunelovat a provést trať v tomto krátkém úseku pod zahradou v tunelu. Nad zahradou po mostě by to asi neprošlo, no a vybočit do profilu řeky Vltavy by neschválili vodohospodáři - moc velký risk si zúžením profilu řeky vytvořit bariéru a vytopit za povodní půlku města.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 19.11.2011 21:29
od MM-Mikulovsky
9001 píše:MM: Tak při prů**** na Letné tu máme poměrně prázdné nábřeží.

Nechci ti do toho moc mluvit, ale reálné odlehčení letné tvoje varianta není nebo resp. je ale jenom pro sever města. Ostatní ti přes ZOO nepojedou + podle mě i delší jízdní doba .
1.).... na nějž navazují k Hradčanské plné Chotkovy sady.
2.) Proto Holešovice - Hradčanská (Pohořelec/Malovanka/Petřiny) zůstane přes Letnou (při její výluce přes nábřeží), ale Holešovice - Podbaba (Dejvice/Suchdol) se přímo na podnose naskýtá možnost převést alespoň část jižně podél ZOO (nejlépe, tak aby TT byla její protipovodňovou ochranou) a při výluce Letné vše (= mnou zmíněné dočasné přesměrování nynější l.26 a zapomenul jsem na 8).
Jabberwocky píše:Ta TT kolem Vltavy/ZOO se fakt nějak reálně plánuje? ....
Nedávno ji navrhl (dle info v tisku) starosta nějaké MČ (jenž je vystudovaný Arch.), ale oficiální plány počítají s TT mezi starou a novou (severní) částí ZOO ulicí Pod hrachovkou, proti níž brojí např. ten starosta a ředitel ZOO.

PS: Cyklisti by nemusely přijít zkrátka - někde byl prezentován projekt zakrytí čističky odpadních vod na Císařském ostrově zelení se stezkami pro pěší a cyklisty + TT most od ZOO do Podbaby (dle ofic. plánované i "mé" var.) přes severní cíp ostrova by byl přístupný i jim.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 19.11.2011 10:02
od Jabberwocky
Ta TT kolem Vltavy/ZOO se fakt nějak reálně plánuje? To by místňáky asi nepotěšilo. Podhoří je fajn klidná lokalita, s cyklostezkou a jinak ničím. V pohodně je obslouží mrňavá 236. Jakmile by se tam natáhla doprava, tak v závěsu by šli developeři a podobná chátra. A jeden z posledních klidných (až venkovských) kusů Prahy by byl v háji... Ono stačí, jaké hekatomby vypuknou na sever od léčebny, až se tam postaví okruh :-(

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 19.11.2011 9:56
od 9001
MM: Tak při průseru na Letné tu máme poměrně prázdné nábřeží.

Nechci ti do toho moc mluvit, ale reálné odlehčení letné tvoje varianta není nebo resp. je ale jenom pro sever města. Ostatní ti přes ZOO nepojedou + podle mě i delší jízdní doba .

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 19.11.2011 9:19
od MM-Mikulovsky
9001 píše:MM: Taky musíme vycházet z toho co je reálně průchodné. Jak se již mnohokrát napsalo TT kolem ZOO je spíš utopie, at už kvůli ZOO samotné, tak i všemožným zeleným mozkům.

Ty zase lidi co chtějí spojení P8-P6 necháš pokochat cestou kolem ZOO a Trojského zámku v oblasti kde prakticky nic není a bus bude muset zůstat kvůli místní obsluze.
1.) Kdy se tady hledělo na reálnost průchodnosti ohledně "netramvajových problémů"? Uvědomíš si také konečně, že TT jižně od ZOO může ulevit přetížené Letné?
a) Minimálně část lidí by pravidelně nejela Vltavská - Hradčanská - Dejvická, ale Nádr. Hol - ZOO - Podbaba - Dejvická.
b) Bylo by více možností operativních (i plánovaných) odklonů - např. nynější
26 by se při problémech na Letné, Hradčanské či Prašném mostě dala mezi Strossem a Dejvickou odklonit přes Podbabu - ZOO - Nádr. Hol!
2.) Proč furt argumentuješ, že BUS bude muset při mém řešení zůstat kvůli místní obsluze? Nikde jsem neprohlásil, že TT z Trojské by byla jedinou do Bohnic!!! Vždy počítám s TT k metru Kobylisy
a) Čimickou (dle původních plánů)
b) "zadem" kolem Voz. Kob. (dle nového prověřování, kvůli neprůchodnosti Čimické)

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 19.11.2011 0:48
od Ploki
MM-Mikulovsky píše:raději preferuješ 0,5km dlouhý tunel v Bohnicích (cca po bod E) a poté 1km dlouhý a vysoký most až do Suchdola
Ten most vychází z reálných plánů místního spojení mezi P8 a P6 při realizaci severní varianty SOKP. Takovýto tunel a most je započítán dokonce i v nákladech varianty Ss, která i tak vychází na polovinu než prosazovaná varianta J (mluvím o SOKP).
Kromě tramvají se zde počítá i s automobilovou dopravou.
Tato varianta navíc podporuje rozumnou příkrost stoupání

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 18.11.2011 23:41
od P_V
Řekl bych, že vykoupení a demolice toho jednoho domu v Uzavřené ulici bude víc než o řád levnější, než tunel z Trojské do Bohnic. Mmch v 60. letech, když ještě metro nebylo heslem plánovačova dne, se počítalo s rozšířením Zenklovy i Trojské, vedením TT Uzavřenou, z Kobyliského náměstí pak Čimickou, Pod Sídlištěm a Horňáteckou. Klapkova se měla uprázdnit. Pozůstatkem toho záměru je široká Horňátecká, čtyřpruh nad Vychovatelnou a dočasně trvale provizorně napojená Střelničná.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 18.11.2011 22:31
od 9001
MM: Taky musíme vycházet z toho co je reálně průchodné. Jak se již mnohokrát napsalo TT kolem ZOO je spíš utopie, at už kvůli ZOO samotné, tak i všemožným zeleným mozkům.

Ty zase lidi co chtějí spojení P8-P6 necháš pokochat cestou kolem ZOO a Trojského zámku v oblasti kde prakticky nic není a bus bude muset zůstat kvůli místní obsluze.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 18.11.2011 21:50
od MM-Mikulovsky
Ploki píše:Budovat přes kilometr dlouhý tunel? Kvůli tomuto? Takto zbytečně vyhozené peníze by se daly využít daleko lépe!
Obyvatelé Bohnic se chtějí co nejrychleji dostat na céčko, tedy na Stírku na Kobylisy. Odtud je to metrem do Holešovic krásných rychlý sešup než se kodrcat tramvají. Každopádně, kdo dnes využívá tramvaj Trójskou, pokračuje pak Milady Horákové na šestku. Pro takovéto cestující by bylo atraktivní spojení Kobylisy - Podbaba. Tedy další, kteří tento tunel nepotřebují (Bohnic objíždět přes Trójskou kolem Zoo až skoro k Lysolajím a pak zpět do Dejvic bude pěkný romantický výlet).
To už je lepší mnou kdysi dávno navrhovaná varianta TT Sever.
......
Jedinou možností zde zůstává Uzavřená ulice plus demolice u křižovatky s Trójskou.
1.) Znovu (a protebe odzadu) - tunelem zast. Nad Trójou - Čimická se zruší horní polovina TT v Trojské = není potřeba do ní krkolomně s demolicí napojovat TT od Bohnic přes Kobyliské nám.!
2.) Dle tohoto tvého schématu mi vyšlo, že raději preferuješ 0,5km dlouhý tunel v Bohnicích (cca po bod E) a poté 1km dlouhý a vysoký most až do Suchdola???!!!
3.) Takže zanecháváš nevytíženou TT v Trojské, naprosto neobsluhuješ pomocí TT ZOO a hlavně Bohničáky na Dejvice táhneš přes Suchdol!!! #-o #-o #-o #-o #-o Fakt si seš jistý koho návrh má méně nedostatků?

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 18.11.2011 20:57
od Ploki
Budovat přes kilometr dlouhý tunel? Kvůli tomuto? Takto zbytečně vyhozené peníze by se daly využít daleko lépe!
Obyvatelé Bohnic se chtějí co nejrychleji dostat na céčko, tedy na Stírku na Kobylisy. Odtud je to metrem do Holešovic krásných rychlý sešup než se kodrcat tramvají. Každopádně, kdo dnes využívá tramvaj Trójskou, pokračuje pak Milady Horákové na šestku. Pro takovéto cestující by bylo atraktivní spojení Kobylisy - Podbaba. Tedy další, kteří tento tunel nepotřebují (Bohnic objíždět přes Trójskou kolem Zoo až skoro k Lysolajím a pak zpět do Dejvic bude pěkný romantický výlet).

To už je lepší mnou kdysi dávno navrhovaná varianta TT Sever.

Stejně tak nelze vézt TT ulicí Nad Šutkou. Důvod je ten, že není kam umístit tramvajovou zastávku s kapacitním čekacím prostorem - pro představu v podvečerní špičce jezdí Čimickou ulicí 44 kloubových autobusů za hodinu (+8 krátkých). Při vedení TT prostředním tramvajovém pásu této ulice není kam umístit nástupní ostrov. Při vedení po stranách ulice (ve stylu trolejbus) nebo jedné straně (styl Ječná) hrozí velké kolize s automobilovou dopravou, kdy se budou tvořit zejména dlouhé kolony (ne zas tak staří pamětnící si jistě vzpomenou proč byl v dolní části Čimické vybudován pruh pro autobusy - dnes naprosto nevyužívaný, protože busy jezdí místo pravého levým pruhem; v Horňátecké obdobně). Nástupní zastávka směrem Bohnice lze umístit jedině přibližně v místech zastávky 505. Na začátku Čimické ulice je prostor pouze těsně za křižovatkou Kobyliské náměstí, ale takovéto umístění jistě bude znemožňovat nějaká bezpečnostní směrnice.

Jedinou možností zde zůstává Uzavřená ulice plus demolice u křižovatky s Trójskou.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 15.11.2011 23:57
od MM-Mikulovsky
9001 píše:MM: Spíš mi jde o to, jestli má smysl vůbec tunel stavět, když stejně počítáš s TT na Kobylisy. Přece jenom NH mi nepřipadá jako moc lukrativní cíl pro lidi z Bohnic. Hlavně by to byla paralela k nejméně vytížené trati v Praze...
kolikrát to mám ještě opakovat - při této poloze tunelu / jeho napojení na dolní polovinu TT v Trojské by se ta horní polovina v ní ZRUŠILA =:
a) ušetřilo by se za její správu
b) díky nové nekorespondenci linek přes zachovanou dolní polovinu s =M=C by její vytíženost určitě vzrostla (ten kdo chce z Bohnic k Výstavišti, Strossu, Letné Hradčanské, Dejvicím... by určitě využil tohoto spojení)!!!

A hlavní moto všeho je preference TRAM jejich vedením odděleně od IAD a opuštěním šílěně úzkého hrdla ve vyznačených částech Trojské a Klapkovy ulice.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 15.11.2011 23:46
od MM-Mikulovsky
ZXS91 píše:
MM-Mikulovsky píše:... 4 linky od Palmy by jely z Kobyliského nám. (kolem druhého výstupu z metra) kolem Šutky do dvou plánovaných konečných v Bohnicích = BUS by už tam nebyly třeba!
A nebylo by v Zenklovce kapku plno?
Trochu jsem se sekl, ale jinak Zenklovka by ještě asi o tu jednu linku navíc ustála - horší by to měla Čimická, kde by jich bylo 6. Takže spíše 1 Bohnice - Nádr. Hol, 1 Ďáblice - Nádr Hol / 2 Bohnice - Palma a 1 Voz. Kob - Palma. (+ možnost špičkové Bohnice - Ďáblice)