(potažmo TT Nádr. Hol - Bohnice/Kobylisy)
Čím dál tím častěji při a po cestách TRAM TT Trojskou přemýšlím, jestli není i technicky a provozně výhledově plánovaná TT vedená mezi starou a novou částí ZOO (jejíž současný ředitel proti ní brojí) špatná a není vhodnější jiné řešení.
Dospěl jsem k závěru, že by se našla cca tato možnost jejího trasování, která by mohla mít následující výhody:
1.) ZOO obchází po obvodu a neprotíná ji, byť již nyní existující ulicí oddělující její dvě části.
2.) Vyhýbá se velkému (velmi složitě technicky řešitelnému a tedy finančně nákladnému) převýšení mezi ZOO a Bohnicemi.
3.) Stavba TT mezi ZOO a Vltavou by mohla posloužit jako protipovodňová hráz.
4.) Vede Kolem Trojského zámku - možného cíle cestujících (sice na druhou stranu míjí Botanickou zahradu v Tróji, ale alespoň by nebyl problém s podobností názvu TRAM zastávek).
5.) Napojení TT jižně od nové (po napojení TT přes nový Trojský most) polohy zastávky Trojská by umožnilo:
a)přestupy v ní mezi Holešovicemi a Podbabou (Dejvicemi/Suchdolem)
b)vybudováním plnohodnotného kolejového trojúhelníku vytvoření možnosti stálého trasování linek či jejich výlukových odklonů mezi Nádr. Holešovice a Podbabou
6.) Vedení TT do Bohnic tunelem od Trojské (cca nynější zastávky Nad Trójou) by umožnilo opustit stávající TT cca v úseku mezi zastávkou Nad Trójou a křižovatkou Stírka, což by zrušilo:
a) přímou duplicitu spojení TT s metrem mezi Nádr. Holešovice a Kobylisy
b) projíždění TRAM (pro řidiče nepříjemným) svažitým úsekem s odstavenou IAD poměrně blízko průjezdního profilu
c) existenci (díky svažitosti terénu) nevhodně klopeného
oblouku TT mezi ul. Trojská - Klapkova
d) plýtvání financí na údržbu zbytečně předimenzované sítě TT (To co kapacitně dokáže pobrat jeden vhodně umístěný tunel, by se vozilo jedním novým tunelem a stávající svažitou povrchovou TT).
8.) Vyústění tunelu v Bohnicích by umožnilo napojení na TT vedenou od Kobylis:
a) jak (dle původních plánů) ulicí Čimickou přímo od metra
b) tak nedávno navrhovanou trasou tzv. "zadem" od vozovny Kobylisy
9.) Zrušením TT v horní části ul. Trojská a nutností jejího napojení na TT vedoucí (mimo jiné) k vozovně Kobylisy by následně bylo možné úplně opustit TT v ulici Klapkově, jenž je velmi nepříjemným až přímo kritickým úzkým hrdlem. Zbylá TT od jihu vedená ul. Zenklovou do křižovatky Stírka, by jí mohla projít přímo a ono současné úzké hrdlo
obejít širokými ulicemi kolem Kobyliského náměstí.