Stránka 5 z 12

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 15.11.2011 23:42
od 9001
MM: Spíš mi jde o to, jestli má smysl vůbec tunel stavět, když stejně počítáš s TT na Kobylisy. Přece jenom NH mi nepřipadá jako moc lukrativní cíl pro lidi z Bohnic. Hlavně by to byla paralela k nejméně vytížené trati v Praze.

Ono linky nejsou moc. Odpovídá to. 3 na Mazurskou 3 na Sídliště. Ale řekl, bych že tahat všechno dolu je zbytečné. Viz Barrandov. Ideální by bylo 2+2 + špičkové linky ve stylu ex barrandovské 13.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 15.11.2011 23:36
od ZXS91
MM-Mikulovsky píše:... 4 linky od Palmy by jely z Kobyliského nám. (kolem druhého výstupu z metra) kolem Šutky do dvou plánovaných konečných v Bohnicích = BUS by už tam nebyly třeba!
A nebylo by v Zenklovce kapku plno?

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 15.11.2011 23:34
od MM-Mikulovsky
9001: Ano, jistě by ta přeložka TT Trojskou tunelem k Čimické šla udělat bez TT kolem ZOO - poté by trasování na severu bylo jasné - jedna až dvě linky od Nádr. Hol by jely z tunelu vpravo kolem plaveckého areálu Šutka (snad již konečně dobudovávaného - či se to zase zadrhlo, již jsem nějakou dobu nesledoval informace o tom) a metra Kobylisy do Ďáblic/Vozovny Kobylisy a 2 až 3 linky od Palmy by jely z Kobyliského nám. (kolem druhého výstupu z metra) kolem Šutky do dvou plánovaných konečných v Bohnicích = BUS by už tam nebyly třeba!

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 15.11.2011 22:48
od 9001
MM: Nechci ti do toho mluvit, ale tohle by se dalo teoreticky udělat i bez trati kolem ZOO. Spíš se obávám, že lidi budou hodně řvát, protože by podle mě narostla jízdní doba k metru.
Návrh co máš ty by potřeboval zachovat busy na Kobylisy, což pak mizí ten efekt a hlavní důvod proč tam tramvaj vůbec tahat.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 15.11.2011 22:26
od MM-Mikulovsky
Absolut, OMH: Samozřejmě to šlo "nacpat" rovnou sem, ale protože to není nazvané jen "TT do Bohnic", tak úplně stejně to šlo nacpat do "TT Podbaba - Suchdol", ale protože to zase není "TT z Podbaby na sever", tak jsem to vložil do vlastního vlákna - ať si někdo jiný moudřejší rozhodne sám kde to je nejvhodnější (a za jakých podmínek).
P_V píše:Z:arrow: Tunel z Trojské do Čimické, jak je v návrhu, má na 900 m délky převýšení 100m. Hurá, Praha překoná svůj rekord ve stoupání! :D
Z:arrow: Trasa Čimická - Trojská je naprosto energeticky nevýhodná. Velké stoupání a velké klesání. To sice přes Bohnice taky, ale tam to alespoň obslouží velké sídliště.....
1.) A že tunel nemusí vést přímo (jak bylo naznačeno) tě asi nenapadlo - vždyť např. mezi Radlickou - Smícháčem - Andělem - Karlákem také =M= B nemá přímý tunel, takže by mohl být např. takto (100 m převýšení na 1,1km = cca 9%) či by také mohl vyústit v Bohnicích o kus vedle (a mít délku 1,24km = 8%)
2.) Jenže při trase ZOO - Bohnice to sídliště je tím tunelem obslouženo jen z jednoho směru (Podbaby), zatímco od Trojské ještě k tomu Nádr. Hol, od něhož při první variantě bude zachováno stávající jiné (povrchové) energeticky náročné výrazné stoupání/klesání TT Nad Trójou - Stírka, ale v druhé variantě nebude - tyto spoje pojedou taktéž tunelem, jehož kapacita se tím účiněji využije a ušetří se na údržbě stávající TT, jež se opustí!!!

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 15.11.2011 19:57
od OMH
Nějakej náročnej kolego :D To je jako bys psal, zda by to nešlo napsat stručneji =D>
Ale máš pravdu ;)

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 15.11.2011 14:54
od Absolut
MM-Mikulovsky: Ocenil bych, kdyby ses před zakládáním nového tématu podíval, zda se to nedá nacpat do nějakého stávajícího.

Re: TT Podbaba - Bohnice (- Kobylisy)

Napsal: 15.11.2011 10:42
od P_V
Z:arrow: Tunel z Trojské do Čimické, jak je v návrhu, má na 900 m délky převýšení 100m. Hurá, Praha překoná svůj rekord ve stoupání! :D
Z:arrow: Trasa Čimická - Trojská je naprosto energeticky nevýhodná. Velké stoupání a velké klesání. To sice přes Bohnice taky, ale tam to alespoň obslouží velké sídliště.
Z:arrow: Vedení Povltavskou a pak po břehu se již prověřovalo a tady o tom debatovalo. Nějak to politicky neprošlo, hlavně kvůli úžině kolem zámku, kde neprošlo rozšiřování břehu.
Z:arrow: Určitě kdyby TT vedla kolem ZOO podle řeky, plašilo by to zas jiná zviřátka. Například ochranáře přírody a krajinného rázu :)

TT Podbaba - Bohnice (- Kobylisy)

Napsal: 15.11.2011 9:54
od MM-Mikulovsky
(potažmo TT Nádr. Hol - Bohnice/Kobylisy)
Čím dál tím častěji při a po cestách TRAM TT Trojskou přemýšlím, jestli není i technicky a provozně výhledově plánovaná TT vedená mezi starou a novou částí ZOO (jejíž současný ředitel proti ní brojí) špatná a není vhodnější jiné řešení.
Dospěl jsem k závěru, že by se našla cca tato možnost jejího trasování, která by mohla mít následující výhody:
1.) ZOO obchází po obvodu a neprotíná ji, byť již nyní existující ulicí oddělující její dvě části.
2.) Vyhýbá se velkému (velmi složitě technicky řešitelnému a tedy finančně nákladnému) převýšení mezi ZOO a Bohnicemi.
3.) Stavba TT mezi ZOO a Vltavou by mohla posloužit jako protipovodňová hráz.
4.) Vede Kolem Trojského zámku - možného cíle cestujících (sice na druhou stranu míjí Botanickou zahradu v Tróji, ale alespoň by nebyl problém s podobností názvu TRAM zastávek).
5.) Napojení TT jižně od nové (po napojení TT přes nový Trojský most) polohy zastávky Trojská by umožnilo:
a)přestupy v ní mezi Holešovicemi a Podbabou (Dejvicemi/Suchdolem)
b)vybudováním plnohodnotného kolejového trojúhelníku vytvoření možnosti stálého trasování linek či jejich výlukových odklonů mezi Nádr. Holešovice a Podbabou
6.) Vedení TT do Bohnic tunelem od Trojské (cca nynější zastávky Nad Trójou) by umožnilo opustit stávající TT cca v úseku mezi zastávkou Nad Trójou a křižovatkou Stírka, což by zrušilo:
a) přímou duplicitu spojení TT s metrem mezi Nádr. Holešovice a Kobylisy
b) projíždění TRAM (pro řidiče nepříjemným) svažitým úsekem s odstavenou IAD poměrně blízko průjezdního profilu
c) existenci (díky svažitosti terénu) nevhodně klopeného oblouku TT mezi ul. Trojská - Klapkova
d) plýtvání financí na údržbu zbytečně předimenzované sítě TT (To co kapacitně dokáže pobrat jeden vhodně umístěný tunel, by se vozilo jedním novým tunelem a stávající svažitou povrchovou TT).
8.) Vyústění tunelu v Bohnicích by umožnilo napojení na TT vedenou od Kobylis:
a) jak (dle původních plánů) ulicí Čimickou přímo od metra
b) tak nedávno navrhovanou trasou tzv. "zadem" od vozovny Kobylisy
9.) Zrušením TT v horní části ul. Trojská a nutností jejího napojení na TT vedoucí (mimo jiné) k vozovně Kobylisy by následně bylo možné úplně opustit TT v ulici Klapkově, jenž je velmi nepříjemným až přímo kritickým úzkým hrdlem. Zbylá TT od jihu vedená ul. Zenklovou do křižovatky Stírka, by jí mohla projít přímo a ono současné úzké hrdlo obejít širokými ulicemi kolem Kobyliského náměstí.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 02.10.2011 18:53
od johndj
I Mariánské Lázně využívají trolejbusy s dieseselovým agregátem na pravidelných linkách. Do velkých kopců trolejbus vyjede bez problému i při téměř plné obsazenosti, jen jede skutečně krokem.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 01.10.2011 23:38
od jaluh
Bobek píše:Nějaké čtrnáctky a patnáctky ještě v Hradci mají, byť do provozu už snad moc nezasahují.
V HK jsou ještě 77 a 78, které by měly vydržet do dodání zbývajících 2 Sorů 31 Tr, tj. někdy v roce 2013. 77 poslední dobou jezdí často, neb nějaké 31 Tr jsou mimo provoz.

P.S.: ještě jste zapomněli na ráj 15 Tr, tj Ústí nad Labem... :D

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 01.10.2011 13:16
od MM-Mikulovsky
Sirka píše:
piskvorrr píše:Nezkoušel něco takového Hradec Králové? Dokud jsou dráty, vozidlo jede jako trolejbus; když dráty skončí, stáhne tykadla a pokračuje na baterie; pak se vrátí pod dráty a zase jede co trolejbus. Tam ale už je existující TB infrastruktura.
Něco takového je snad i v Plzni, ale tipoval bych celkově vyšší spotřebu takového systému...
Určitě občas i Zlín s Otrokovicemi, kteří (jak jsem již psal) také vzali trolejbusy s agregátem, vedou nějaký spoj mimo troleje. Hlavní význam to pro ně prý však má, že i při celodenním výpadku proudu vozidla dokáží bez tankování jezdit (na plnou nádrž mají dojezd cca 200 - 250km).
Ovšem řidiči mi tvrdili, že na výjezdech do kopce jsou bez troleje velmi slabé (až tak, že plně obsazené údajně "nemají šanci").

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 01.10.2011 13:09
od Sirka
piskvorrr píše:Nezkoušel něco takového Hradec Králové? Dokud jsou dráty, vozidlo jede jako trolejbus; když dráty skončí, stáhne tykadla a pokračuje na baterie; pak se vrátí pod dráty a zase jede co trolejbus. Tam ale už je existující TB infrastruktura.
Něco takového je snad i v Plzni, ale tipoval bych celkově vyšší spotřebu takového systému...

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 01.10.2011 8:14
od Bobek
Nějaké čtrnáctky a patnáctky ještě v Hradci mají, byť do provozu už snad moc nezasahují. Podobně jsou na tom s nízkopodlažností třeba v Mladé Boleslavi.

Re: TT Kobylisy - Sídliště Bohnice

Napsal: 30.9.2011 23:40
od MM-Mikulovsky
Damir Holas píše:Zkoušel a vlastně furt má. Dneska to řeší trolejbusem Škoda 21TrACI, ale kdysi mívaly dvě 14Tr, které za sebou tahaly na vozejčku nějakej agregát, kterej je poháněl na lince 1 mezi Novým Hradcem Králové a Kluky.
Dnes provozovaná škoda 21Tr - má agregát (jako např. snad všechny trolejbusy dodávané do Zlína - Otrokovic).
14Tr s agregátem na vozíku byly skutečně 2? Já žil v domění, že také jen jedna. Nyní snad DPHK již nemá na MHD jediné vysokopodlažní vozidlo (BUS ani TROLEJBUS) - takže i tomu (těm) 14Tr s agregátem je dávno konec.
Kolik je v ČR MHD (a případně kterých) se 100% nízkopodlažních vozidel?