TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1456
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Radek » 30.11.2020 6:33

P_V píše:
29.11.2020 20:53
Bude pod nebo nad odbočkou k vozovně?
Pod.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3070
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od kruťák » 29.11.2020 21:24

P_V píše:
29.11.2020 20:53
Bude pod nebo nad odbočkou k vozovně?
Spíš pod, pochybuju, že by na jaře rozvrtali už hotovej úsek.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3771
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od P_V » 29.11.2020 20:53

Bude pod nebo nad odbočkou k vozovně?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3070
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od kruťák » 29.11.2020 20:40

P_V píše:
29.11.2020 19:57
To už by pak chtělo nějakou mezilehlou zastávku uprostřed.
Bude, Kotorská. Vzniknout má už v té etapě, co začne na jaře a přemístí (sjednotí bus+tram) na Povstání.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2108
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Petrpes » 29.11.2020 19:59

Však bude, všude se o tom psalo :devilsmokin

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3771
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od P_V » 29.11.2020 19:57

Jestli se má zastávka Pankrác výhledově hejbnout až před Arkády, a Povstání zas na náměstí tj o ulici níž, tak se mezilehlý úsek prodlouží z 380 na 720 m. To už by pak chtělo nějakou mezilehlou zastávku uprostřed.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od 9001 » 29.11.2020 19:35

Von: Protože i metro D má minimálně rok skluz :D.

Ale vážně. Asi nebudeš sám... :-(.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od von Špilberk » 29.11.2020 17:43

Tak na nových stránkách o metru D je i studie TT Pankrác - Pošta. Vzhledem k informaci, že i toto má vzniknout před uzavřením stanice Pankrác C, a po prohlídce návrhu mám čím dál větší problém pochopit, proč muselo vzniknout to, co teď vzniklo (provizorní konečná Pankrác). #-o #-o

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6299
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od demon » 28.11.2020 19:53

pawel píše:
28.11.2020 11:31
Ano, na teto diskusi bohuzel prevlada laska k autum, dalnicim a podchodum a nelibost vuci chodcum a cyklistum. Smysleni dopravnich planovacu 60.-80. let. Proto sem zavitam jen obcas.
Můžeš mi jakožto cyklistovi, motorkáři, řidiči IAD, řidiči tramvaje i občasnému chodci vysvětlit, z jakého důvodu by se doprava ve městě měla podřizovat tužbám té suverénně nejmenší skupiny účastníků silničního provozu a omezovat a poškozovat tím drtivou většinu obyvatel města ?
Obávám se že tím cyklistice obecně děláš (potažmo AutoMat) medvědí službu. Chodci a cyklisti jsou pak i díky takovým neadekvátním požadavkům vnímáni jako suverénně nejhorší účastníci silničního provozu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od 9001 » 28.11.2020 19:10

pawel: No nevím, jestli si zrovna brát příklad z Berlína a podobných měst, kde vládnou neokomunisté, kteří se tím ani moc netají....

Bobík a MARV to napsali dobře.... Ok, omezíme IAD, jenže ono tím omezí i MHD, takže jsme u případu Barrandova před TT... Mám hnít v buse nebo v autě?

Bohužel současná radnice jde "proti všem"...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4550
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Bobik » 28.11.2020 18:07

pawel píše:
28.11.2020 11:31
Ano, na teto diskusi bohuzel prevlada laska k autum, dalnicim a podchodum a nelibost vuci chodcum a cyklistum. Smysleni dopravnich planovacu 60.-80. let.
Rozčiluješ se hezky, ale nějak jako obvykle zapomínáš dodat, JAK se lidi mají dopravovat. Protože doprava podle všelijakých vizionářů pro ty lidi totiž znamená značné zhoršení. Proč by do něčeho takového měli jít? Protože nějaký iluzorní cíle typu záchrana planety? A žijí snad tak oni vizionáři, nebo kážou vodu a pijou víno?
pawel píše:
28.11.2020 11:31
Proto sem zavitam jen obcas.
Jo, obvyklá neochota k diskusi všelijakých "vizionářů", obvykle pramenící jednak z nedostatku argumentů a jednak z vlastního fanatismu a neochoty uznat cokoli jiného než svůj "jediný správný" názor. Buď bude po našem, nebo bude tak, jak chceme my, protože my víme, co je pro vás dobré? Nebo co si o tom myslet?

MARV
Uživatel
Příspěvky: 68
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MARV » 28.11.2020 17:41

Po přečtení Tvého příspěvku se mi chce zvolat, zapálený cyklisto atd. Nějak jsem si za celý svůj již poměrně dlouhý život nestačil všimnout raketového vzrůstu cyklodopravy v Praze vyjma několika šíleností, které vždy rozpoutá sdružení Automat, jehož vůdce mrzí, že to v Praze není tak, jak v Amsterdamu. Musím říci zaplať Bůh, že není. Zažil jsem to tam a i když ne všichni, tak cyklisté jsou tam nejagresivnějšími účastníky dopravy, zvláště když většina z nich je pod vlivem různých drog. To se dá říci i o této organizaci v Praze, kdy při svých akcích omezuje nejen IAD, ale zhusta i MHD. Dá se říci, že I motorkáři jsou proti nim svatoušci. Tím nechci říci, že bych byl proti cyklistům, jako takovým, ale ty kteří jsou povětšině sdruženi v Automatu, tak to je opravdu síla. Stále si myslím, že v dopravě má panovat určitý řád, který nemá zvýhodňovat jeden druh dopravy nad druhým. Jedinou výjimkou je upřednostňování MHD, tam to ale vyplývá z logiky věci.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2340
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od pawel » 28.11.2020 11:31

František Nyklíček píše:
27.11.2020 10:25
Zapomněl jste na chodce. Pro ty je naopak největší pitomost protahovat městem dálnici s mimoúrovňovými kříženími.

Já nevím, proč všichni pořád musejí brát ve všem ohled primárně na auta - "když nás omezíte, budeme vám více smrdět". Jenže když je neomezíte a nepodchytíte silnější proudy silnější MHD, tak se nic nezmění, auta budou posilovat a MHD oslabovat, a ve městě nebude k žití, hlavně když si každý povozí zadek ve svém plecháči. Ale už jsem tak nějak smířen s tím, že v sociální bublině příznivců VHD tak nějak vítězí IAD, vždyť autem se přece jezdí ty vlaky a tramvaje fotit. :) No, já bych je rád využíval a žil v obyvatelnějším městě, ale tady jsem s tím asi ve znatelné menšině.
Frantisek Nyklicek: Ano, na teto diskusi bohuzel prevlada laska k autum, dalnicim a podchodum a nelibost vuci chodcum a cyklistum. Smysleni dopravnich planovacu 60.-80. let. Proto sem zavitam jen obcas.

Jen pripomenu, ze auta se podle doktriny "az budou okruhy a uschne" mela omezit uz po dostavbe Blanky. Vyjma maleho omezeni ve Veletrzni se to nestalo. Proc? Protoze se vzdycky najde nejaka dalsi vymluva - nepostavitelna megachimera za desitky miliard, kterou je udajne treba mit, aby slo omezovat. Dalsim evergreenem je vymluva na specificnost Prahy vzhledem ke krajine, historickemu vyvoji apod. Kdo toto tvrdi, tak zna zbytek Evropy naprosto povrchne a bez zajmu o detaily. Jen par prikladu: Berlin nema dostaveny vnitrni okruh na vychodni a severni strane. Londyn zazil naprosto nekontrolovany vyvoj v 19. stoleti a pak do konce 30. let a vetsina hlavnich ulic tu ma sirku ne Vinohradske, ale Francouzske a Korunni. A Pariz neni vyhradne placka, a presto se ta vsude jezdi na kole.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od von Špilberk » 27.11.2020 14:29

P_V píše:
27.11.2020 13:31
Nejdřív postavit okruh a radiály, pak omezovat provoz tam kde překáží příliš. Ne naopak.
Taky ještě postavit haldu P+R, nové tratě metra a tramvají, kapacitní železnici na Kladno atd.
Ona by část lidí v autech ráda na MHD přesedla, ale nemůže, protože nemá kde zaparkovat nebo proto, že se jim vhodná (rychlá, kapacitní, jedoucí žádoucím směrem) MHD nenabízí. Což ovšem řada fanatických antiautíčkářů odmítá chápat a dožaduje se jen omezení bez jakýchkoliv souvislostí.

A ve finále je potřeba připomenout, že řada lidí bydlí za Prahou jen proto, že v Praze je (díky dlouhodobé péči našich politiků a zákonodárců) bytů nedostatek nebo jsou pro normální lidi cenově nedostupné. Takže až se všechny výše uvedené problémy vyřeší, část aut zmizí z ulic sama, a zbytku bude možné nařídit nějaká omezení.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3771
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od P_V » 27.11.2020 13:31

Nejdřív postavit okruh a radiály, pak omezovat provoz tam kde překáží příliš. Ne naopak.
A Praha je poněkud specifická dvěma věcmi: jednak se rozkládá na terénu rozrytém údolími, takže možnosti vedení komunikací jsou omezené. Provoz se tedy koncentruje do několika koridorů. Urbanisté co si toto neuvědomují, pak hlásají že je to špatně, protože podívejte se na jiná města... která ovšem leží v rovině, ulice vedou všemi směry, a provoz se snadno rozlije. Je sice v součtu velký, ale ne na jednom místě.
Druhá věc je pak, že Praha až do roku 1920 rostla zcela nekoordinovaně. Nebylo to jedno město, ale aglomerace. Praha bylo nevelké městečko v hranicích vytyčených Karlem IV a zabetonovaných megahradbami Marie Terezie, obklopené divoce rostoucími developerskými satelity. Územní plánování na úrovni přesahující hranice měst nebylo. Každé z těch měst si řešilo jen své záležitosti, hlavní ulice co nejužší atd. Buďme tedy rádi aspoň za tu magistrálu, která podle mě do systému páteřních komunikací patří a měla by přijít pod zem stejně jako okruh. Ostatně její dnešní podoba je důsledek nemístného šetření, kdy byla "dočasně" a i v rozporu s tehdejšími hygienickými předpisy svedena do nedostatečných městských ulic.

Odpovědět