TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.2.2010 15:08

mart337 píše: Co se týče rychlého tangenciálního spojení z Pankráce na Smíchov, nemusí snad být zrovna z Budějovické. Proč by nemohlo být třeba z Kačerova?
Po letošní dostavbě vnějšího okruhu by z jižní spojky měla zmizet kamionová doprava. Alespoň v úseku dálnice D1 - Barrandov. Proč tedy nevyužít Jižní spojky k rychlému autobusovému spojení vyhrazenými pruhy?
Samozřejmě jižní spojka by měla být volnější a již jsem slyšel návrh ne na autobusové, ale trolejbusové spojení po ní mezi Kačerovem a Smíchovským nádražím. Na to proč ne, ani jeden z uvedených prostředků po navrhované trase, jsou odpovědí současné snahy Ropidu (potažmo magistrátu) snížit počet najetých kilometrů MHD! I často veřejností kritizované šikany v nových - postavených (Ládví - Střížkov - Prosek - Letňany) i plánovaných (Dejvice - Nemocnice Motol - Letiště) úsecích metra! To už bych spíše byl pro oprášení tunelové varianty TT Pankrác - Kavčí hory - Sídliště Pankrác - Podolí, která také byla dříve prý navrhována (ale zavržena pro špatnou místní obslužnost - nutnost zachování bus Jeremenkovou).

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Jamie » 08.2.2010 14:29

To Absolut: svou kritiku bych za úplný úlet nepovažoval, já tu totiž žiju ;-) A právě proto, že tu místní poměry znám, tak si nedokážu dost dobře představit, jak to absence zmiňované stavby může vytrhnout. O tom, že by středový pás v Budějovické ulici byl ponechán "náhodou", jsem neřekl ani slovo - a těžko lze popřít, že zabrání tramvajového pásu v prostoru pláně bylo chybou, to se mi jeví jako věc zcela objektivní, jsem toho názoru, že vedení TT v původní stopě by bylo tou nejvhodnější variantou, rozhodně lepší než další podjezdy, nadjezdy a estakády, kterých už máme takhle na Pankráci až až. Děkuji za pochopení.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MF » 08.2.2010 9:49

Radek píše:Jsem samozřejmě rád, že se povedlo středový pás u metra zachovat, ale když jsou na něm vysázené stromy... Nevím, jestli se za pár let najde někdo, kdo je nechá vykácet pro tramvaj.
Budeme muset je tam chodit zalívat naftou, aby až přijde čas na kácení neřekl někdo, že jich je škoda :)

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1541
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Radek » 08.2.2010 9:22

Jsem samozřejmě rád, že se povedlo středový pás u metra zachovat, ale když jsou na něm vysázené stromy... Nevím, jestli se za pár let najde někdo, kdo je nechá vykácet pro tramvaj.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 08.2.2010 9:16

Jamie+MM-mikulovsky: Nemohu souhlasit. V oblasti Pankráce a Budějovické jsou projekty koordinovány na Pražské poměry velice dobře. Středový pás v ulici Budějovické byl ponechán na základě diskusí o záměru obnovení TT, nikoliv náhodou. Dokonce to lze dohledat i na internetu. V ulici Na Pankráci u stanice metra Pankrác lze tramvaj doplnit, i když se to na první pohled nezdá. Doporučuju k povšimnutí nároží ulic Hvězdova a Na Pankráci, kde měl s Arkádami také vyrůst barák a není tam, protože jeho projekt nebylo možné koordinovat se záměry tramvaje. Zato tam opravdu nelze dát tramvaj do podzemí, niveleta koleje tramvajové trati by vycházela o kousek níž, než je úroveň podchodu stanice Pankrác, a to ani nemluvím o tom, že se vestibul rozšíří ke stanici m-D. Víte, pánové, vy umíte dobře kritizovat, ale nepodíváte se skutečně do terénu...

Ostatní úlety nemám sílu komentovat.

Mart337: Bingo. Typu Radlická nebo s provozem aut po kolejích a v pravém pruhu parkování. Jeremenkova je širší než Radlická. Vejde se tam i o trošku víc muziky. Nicméně nezapomínejte na cyklistické pruhy, letos tam budou namalované a zrušit už je nepůjde.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od mart337 » 08.2.2010 3:09

No to jsem rád, že tu se mnou taky někdo souhlasí. Když už tedy TT Jeremenkova, tak připadá tak max v reálii cca typu Radlická. Víc se tam nenacpe.
Co se týče trati v Podolí, tak ta půjde opravdu brzy do kopru. Nejdřív byla 20 směr Modřany. Pak přibyla 20 směr Výtoň a ta se mě zdá je den ze dne horší. Nebude dlouho trvat a bude tam 10. Už je tam hezky velký propad.
Co se týče rychlého tangenciálního spojení z Pankráce na Smíchov, nemusí snad být zrovna z Budějovické. Proč by nemohlo být třeba z Kačerova?
Po letošní dostavbě vnějšího okruhu by z jižní spojky měla zmizet kamionová doprava. Alespoň v úseku dálnice D1 - Barrandov. Proč tedy nevyužít Jižní spojky k rychlému autobusovému spojení vyhrazenými pruhy?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.2.2010 0:40

Markus píše:Občas postačí vrabec v hrsti a já tu takovou možnost vidím. V prvotní fázi postavit silniční most přes Vltavu pouze pro potřeby MHD (a policie, sanitek ...). Následně zavést páteřní autobusovou linku mezi Budějovickou a Smíchovským nádražím. Z Budějovické na Dvorce to nyní 118 zládne za 6 minut, páteřní busy by navíc nemusely stavět všude. Přejezd mostu a cca. 1,5 km na Smíchovské nádraží, vychází mi spojení Budějovická - Smíchovské Nádraží s preferencí v křižovatkách kolem 10 minut. Současná kombinace C+tramvaj na Anděl se pod 20 minut nevejde. Kde to má háček?
1.) Musím souhlasit s Absolutem - je to spíše pro bus na minut 12, ale beru to tak, že bylo zaokrouhleno a počítáno s uváděným bez mezi zastávkovým provozem Za těch deset by to mohla zvládnout snad jedině tram po, mnou již popsané, separované (zahloubené a zakryté, zatravněné, na estakádu zvednuté) TT.
2.) Uváděná páteřní BUSOVÁ linka by byla dalším velmi dobrým přesvědčovacím argumentem pro zaslepené neinformované odpůrce TT v Jeremenkově ulici. – Krom, mnou již uváděné, chystané rekonstrukce TT na Podolském nábřeží do zatravněné podoby - a již je (v tomto ohledu) jedno, jestli se na ni dostane příští či přespříští rok. (Osobně se však obávám, že dva roky již provoz nevydrží - viz propadající se kanály mezi Kublovem a Podolskou vodárnou - rychlost v obou směrech snížena na dvacet km a brzo bude muset celá ulice dostat max. 40.)
3.) Současné spojení je časově velmi podhodnoceno: Budějovická-I.P.P 8 minut Céčkem + 4 minuty na 2x mezi povrchem a nástupištěm, 4 minuty I.P.P – Karlovo. nám + 4 min. Karlovo nám. - Palackého nám. + 5 Pal. nám. - Anděl = 25minut bez čekání na spoje - tak že reálných třicet!!! A počítám, že ani varianta s přestupem mezi C a B na Florenci není o moc kratší.

PS: Je potřeba šetřit kilometry? - Postavit pro BUS mostní provizorium, aby nejezdili až od Kačerova a ještě při tom netrčely v kolonách na Baranďáku a někteří současní odpůrci TT za ní začnou snad i prosit!!!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.2.2010 0:32

Jamie píše:Na tomhle mě zaujalo nejvíc to, jak jsou plány, projekty a prováděné stavební práce žalostně málo koordinovány, třebas i v rámci jediné městské části - když se rekonstruovala Budějovická ulice, byl na ní ponechán středový pás pro možný návrat tramvají v budoucnu, ačkoli se o tom v té době snad ani příliš vážně neuvažovalo. Později však bylo v souvislosti se stavební činností na Pankrácké pláni (výstavba obchodního centra Arkády, administrativní komplex Gemini) přikročeno k rekonstrukci křižovatky, při níž byl středový pás zúžen ve prospěch odbočovacích pruhů a případná výstavba TT bude v těchto místech velmi složitá (poněvadž zpětné zužování autostrád je u nás "zločin").
1.) S tímto nezbývá než souhlasit.
2.) Podotýkám, že uvedená dokonce "dvojitá" křižovatka u Arkád je dle mne už teď tak zatížena, že tady je skutečně jediným rozumným řešením zahloubení TT pod ní. K tomu přímo vybízí stoupající terén od ulice Na Veselí. Jinak stálo by za to, při výstavbě TT Na Veselí - Pankrác - Budějovická, zrušit úsekem TT Na Veselí - Táborská se zastávkou Pražského povstání, jež by tvořila zbytečně dlouhý souběh s metrem C. Nový (obnovený) úsek TT by na současnou síť byl napojen kolem Pankrácké vozovny. Ta by nově byla napojena do centra - k Náměstí Bratří Synků TT vedenou před budovou soudu a následnou malou estakádou s pravotočivým obloukem.
3.) Ušetřilo by se výše popsaným napojením místo i pro náhradu zabraných parkovacích míst mezi Na Veselí - Arkádami.
4.) Vlastní ulice Budějovická (jejíž poslední úseky procházejí rekonstrukcí v současné době), není zase až tak vytížena, že by potřebovala běžně dva pruhy v jednom směru. Volil bych v ní TT u chodníku - pravým pruhem (tzv. Vídeňské uspořádání). Díky tomu by se nezmenšovala v okolí nedostatková parkovací místa a navíc by vyjíždění a najíždění aut do/z nich minimálně ohrožovalo tram - oproti mnoha místům v centru, kde se tram protahují na centimetry kolem podélně zaparkovaných vozidel!

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Jamie » 07.2.2010 23:56

Na tomhle mě zaujalo nejvíc to, jak jsou plány, projekty a prováděné stavební práce žalostně málo koordinovány, třebas i v rámci jediné městské části - když se rekonstruovala Budějovická ulice, byl na ní ponechán středový pás pro možný návrat tramvají v budoucnu, ačkoli se o tom v té době snad ani příliš vážně neuvažovalo. Později však bylo v souvislosti se stavební činností na Pankrácké pláni (výstavba obchodního centra Arkády, administrativní komplex Gemini) přikročeno k rekonstrukci křižovatky, při níž byl středový pás zúžen ve prospěch odbočovacích pruhů a případná výstavba TT bude v těchto místech velmi složitá (poněvadž zpětné zužování autostrád je u nás "zločin").

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od XSC » 07.2.2010 23:25

Markus píše:Kde to má háček?
Podle mě je háček v tom mostu pouze pro MHD. Pokud jsou na něm koleje, tak to jde bez problémů. Ovšem pokud na něm bude silnice, začne se tlačit na to, aby se otevřel i pro ostatní.
Jinak si ale myslím, že mostem se opravdu může začít a využít ho pro spojení Modřany - SN.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 07.2.2010 22:50

Za 10 minut se Budějovická - Smíchovské nádraží vyjezdit autobusem nedá. Ale přesto to vychází časově lépe, než přes I.P.P.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Markus » 07.2.2010 20:42

Občas postačí vrabec v hrsti a já tu takovou možnost vidím. V prvotní fázi postavit silniční most přes Vltavu pouze pro potřeby MHD (a policie, sanitek ...). Následně zavést páteřní autobusovou linku mezi Budějovickou a Smíchovským nádražím. Z Budějovické na Dvorce to nyní 118 zládne za 6 minut, páteřní busy by navíc nemusely stavět všude. Přejezd mostu a cca. 1,5 km na Smíchovské nádraží, vychází mi spojení Budějovická - Smíchovské Nádraží s preferencí v křižovatkách kolem 10 minut. Současná kombinace C+tramvaj na Anděl se pod 20 minut nevejde. Kde to má háček?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 07.2.2010 14:02

MM-Mikulovsky: Jste snílek. Možná až moc velkej.

K Vašim bodům:

1.) Ohledně významu sohlasím, je velký, ale je to význam zcela jiného druhu než Barrandov, Barrandov je koncový úsek, tohle je tangenciální spojka loklálních center.

2.) S těmi mimoúrovňovými kříženími se podle mého názoru šeredně mýlíte. Snaha o nové mimoúrovně v této oblasti Prahy může myšlenku této TT jedině definitivně pohřbít. Což snad nechcete.

3.) Svršek zatravněný u TT cedené na pozemní komunikaci má nezanedbatelné vazby na šířkové uspořádání jízdních pásů pro IAD okolo této trati. Rozumně nelze toto do Jeremenkovy nacpat ani kdyby čert na koze jel. Mosty a tunely viz bod 2)

4.) Podolské nábřeží bude, ale asi až 2012. Tam tráva udělat jde. Pokud ji někdo zaplatí. Z hlediska údržby TT je totiž tráva luxusní zbytečnost. Aby nedošlo k nějamé mýlce, zatravněné TT mám rád a líbí se mi, jen hodnotím i praktické hledisko.

5.) To by bylo fajn. Víte, proč jsou výtahy poruchové v CZ a třeba v DE ne? Zamýšlel jste se nad tím někdy?

6.) Kolejové uspořádání s ostrovním nástupištěm je detail, hezký, ale detail. Funguje to mimochodem ve Volgogradu a v Krivoj Rogu. Problém podpovrchových úseků v dané lokalitě je ale zásadní, a to ověřená špatná dostupnost zastávek. Víte, on je tam jaksi kopec. A jakmile se dole za Dvorcemi zahloubíte, tak potom při maximálních dovolených stoupáních v trati i v zastávce jste furt dost pod zemí a v zástavbě se docela blbě hledala místa pro výstupy. O ceně takoévho megalomanského projektu, o provádění stavby a o vlivu na zástavbu nemluvě. Nejreálnější byla nakonec tunelová TT Dvorce - Kavčí Hory - Pankrác, ale tam zase byla skoro nulová místní obsluha, byla tam ražená stanice Kavčí hory (moc hezká :)) a hloubená Sídliště Pankrác a dost blbé vjezdy a výjezdy, postavit by to šlo, ale ve výsledku to byl spíš negativní průkaz, že takto opravdu ne.

7.) Zastávka Budějovická d.c. v ulici Pacovské je krásná idea, ale ve Vašem směru pojíždění vychází o dost hůř napojovací oblouky do trati, děláte nové křižné body v trati a jste v kolizi s obratištěm BUS, které tam prostě zůstane (zmizí příměsto, ale a-192 a a-BBC bude). Kromě toho TT s oblouky R=25 v ul. Pacovská je opět těžko projednatelná s obyvateli přilehlých domů. Mimochodem, pokud změníte směr pojíždění, tak se tam smyčka krásně vejde.
Vymlátit zelený pás pro TT je odvážné, víc Vám k tomu asi říct nemohu. Vaše ostrovní nástupiště zastávky Na Strži je v přímé kolizi se stanicí metra I.D "Olbrachtova" a nelze jej takto realizovat, doporučuji získat více informací o trase I.D. Ale idea je to krásná a při prosazení změny I.D. by to šlo. Nějak jsem nepostřehl, kam nacpete výjezdovou rampu před zast. Nové podolí? Které občany naštvete? Jak zajistíte průjezdnost Jeremenkovy u rampy? To vůbec nekomentuju cenu, asi máte za kamaráda hodně bohatého aravského šejka.

8.) Doporučuji uvažovat v těchto záměrech s tím, že mezi Smíchovským nádražím a Lihovarem bude nově využita plocha Lihovaru a budou zde frekventované vjezdy a výjezdy. Jednou to tak bude.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.2.2010 18:44

Absolut píše:A hele, zajímavé vlákno.

....Ohledně významu této TT - ten začíná a končí na Podolském mostě. Trať směrem z Budějovické k Michelské je už takový bonus. Alespoň tak to vyšlo v modelech pohybů cestujících. Směr Jižní město - Smíchov je dost silný a jeho převedením z Ječné nějam jinam se skutečně dost získá. Mimochodem k těm tunelovým úsekům - prověřovaly se, ale vyšly neskutečně drahé a hodně nevhodné z hlediska vlivu na obyvatelskvo (blbě umístěné zastávky, nutnost zachování autobusu, likvidace zeleně nebo demolice u vjezdů, kolize se stanicí m-D Olbrachtova...).

Úvaha o mimoúrovňové tramvajové křižovatce (prostý kříž) na Dvorcích je s prominutím neprojednatelná kravina. Tedy alespoň dnes, kdy jsou megalomanské stavby pochybného významu považovány za "nehezké dědictví minulé doby". Třeba to za pár let bude jinak. Ale dnes, tedy v současné novém konceptu ÚP tedy opravdu ne.

Ohledně toho protestu - dalo se to čekat, lidi které jsme od 80. let intenzivně učili, že tramvaj = T3 na BKV budou protestovat pořád. Navíc ti v Podolí vidí na Podolském nábřeží příklad, jak vypadá tramvaj. Takže 99% lidí, co podepsali tu petici se jistě ani omylem nešlo informovat na URM na skutečnou studii TT a prostě si jenom myslí, že jim to sebere jejich milovaná parkovací stání a bude to dělat hluk a proto je to fuj. Proč by se taky prostý lid informovalna zodpovědných místech, když jim nějaký tvůrce petice naservíruje svůj názor. Moje přítelkyně tak fungovala taky, když jsme ještě bydleli na Olbrachtově ulici a koukala mi přes rameno do projektů TT v téhle oblasti. To samé s tou zelení - poloha mosti nevznikla metodou "no tak třeba tady", ale s cílem co nejmíň poškodit Žluté lázně a udělat zastávku spoelčnou pro směry Centrum - Modřany i Smíchov - Pankrác, která by měla navíc super docházkovou vzdálenost k plaveckému bazénu i ke Žlutým lázním.

Také považuji zmíněnou TT za velice přínosnou, ale myslím si, že není moc velká naděje na její postavení. Je to sen bláznů, ale moc hezký sen.
1.) Významově je dle mého názoru propojení Budějovické (metro C) a Smíchovského nádraží (metro B) přes Dvorce a Lihovar srovnatelné s Barandovskou TT.

2.) Významu TT musí odpovídat její podoba - mimoúrovňová křížení s kapacitními směry IAD (Podolské nábř., Na Strži) a ostatní jištěna SSZ (spínanou jízdou TRAM).

3.) Svršek otevřený (v mimoúrovňových částech - odhlučněných buď zakrytím zahloubených částí železobetonovou deskou a vozovkou pro IAD nebo protihlukovými bočnicemi na mostních konstrukcích)/zatravněný (v úrovňových úsecích) - vlastně vše jako na uváděné nejmodernější TT v Praze.

4.) Letos na to určitě nedojde (díky naplánované REK v Myslíkově, na Lehovci, Plzeňské atd.), ale snad tedy již příští rok. TT na Podolském nábřeží od Přístaviště cca po Podolskou vodárnu potřebuje rekonstrukci - již během předloňské výluky v Braníku a Modřanech se u DP psalo, že se počítá s rekonstrukcí tohoto úseku během některého z následujících roků a to do podoby současně moderní - zatravněné!

5.) Snad se po takové úpravě zmiňované návazné - nyní špatné TT podaří vysvětlit i neznalým (ani po Praze nescestovaným - Barandov, Vysočany, Strašnice), že tramvaj není prehistorický, ale skutečně moderní dopravní prostředek s mnoha výhodami i ve srovnání s metrem (i zahloubené či naopak vyvýšené zastávky bezbariérově přístupné - pomocí šikmých přístupových ramp a ne poruchových výtahů a podobných zařízení)!

6.) Napadlo někoho co se praktičnosti zastávek v podpovrchovém (zahloubeném a zakrytém) úseku týče využít prohození traťových směrů? Žádný předpis neříká, že TRAM musí jezdit po pravé koleji - z D 1/2 doslovně cituji: " § 27 - Jízda na dvoukolejné trati, odstavec 1. Na dvoukolejné trati jezdí tramvaje zpravidla po pravé koleji ve směru jízdy." Sice to má pokračování ve smyslu, že po levé pouze na služební příkaz, ale i "Způsob jízdy při výjezdu a zatahování do vozoven a dílen je určen místními provozními poměry." Čili stačilo by doplnit další odstavec znějící např. "V úseku mezi zastávkami Budějovická - Nové Podolí se na TT jezdí po levé koleji - přejezdy přes křížení na koncích úseku jsou řízeny SSZ a při jeho nefunkčnosti dopravními značkami." Vždyť kdesi v zahraničí to tak funguje (byly na zdejším webu uveřejněny i fotky).

7.) Zastávka Budějovická DC (na Pankrác) by byla v ulici Pacovské (lidé od Smíchova po vystoupení z tram by sešli přímo stávajícím širokým schodištěm pod přilehlou kancelářskou budovou k severnímu vestibulu a následně na nástupiště stanice metra C) a ZC (na Dvorce) by se nacházela z druhé strany uvedené budovy v ulici Olbrachtově (toto uspořádání by umožnilo, díky vestavěným výhybkám, manipulační otáčení vlaků po traťových kolejích). Zastávka Krčská by na nové TT nebyla (stejně by ji nadále obsluhovaly autobusy jezdící na/přes Zemanku a TT by od Budějovické klesala v prostoru současného zeleného pásu mezi souběžnými ulicemi Pacovská a Olbrchtova, aby právě cca v místě této zastávky byla pod povrchem a zatočila pod střed vozovky v ulici Olbrachtově). Ostrovní nástupiště podpovrchové zastávky NA Strži by bylo pod křížením se stejnojmennou ulicí (a se svými přístupy ze středových dělících pásů ulic Olbrachtovy a Jeremenkovy by tvořilo pod ulicí Na Strži podchod + měl by z podchodu/tram nástupiště vést výtah a schody na nástupiště trasy metra D vedené do kříže těsně pod ním). Již povrchová zastávka Nové Podolí by byla umístěna oproti současné BUS východněji (Cca těsně za vyústěním ulice Nad Kolonií a Schodů od ul. Pujmanové. Přístup na zastávku by měl vzniknout z nového nadchodu na severu ulice Jeremenkovy ukotveného mezi výše uvedenými schody a na jihu v protějším svahu, v němž by měl být napojen na ulici Hudečkovu. Za západním koncem nástupiště této zastávky by měli být protisměrné koleje překříženy nazpět do běžného uspořádání a to tak, že by přednost dávala tramvaj stojící v zastávce – směřující na Dvorce.) Poslední zastávka Pod Pekařkou by se nacházela cca v místě současné autobusové. Toto uspořádání zastávek by nejlépe optimalizovalo na přibližně stejně velkou vzdálenost mezistaniční úseky mezi Budějovickou a Dvorci.

8.) Rekonstrukci potřebuje i TT mezi Smíchovským nádražím a Hlubočepy. V úseku společném s TT Smíchovské nádraží - Lihovar - Dvorce - Budějovická by bylo dobré nové uspořádání TT ve vozovce, aby TT nevedla těsně kolem parkujících aut. Díky přisunutí TT k železniční trati (kolej ZC - na Barandov/Dvorce pojížděna běžně i IAD), by vznikl při východním okraji ulice parkovací pruh, mezi nímž a TT by byl pruh průběžný, díky němuž by zajíždějící/vyjíždějící vozidla nezdržovala TRAM.

PS: To že jsem minimálně "trochu blázen do tramvají" vím dobrých 15 let, ale na druhou stranu už tehdy na střední umělecké mě také spolužáci/spolubydlící klasifikovali na "snícího realistu" - dle jejich mínění jsem totiž sebe šílenější nápad přibližoval současným možnostem i za cenu, že to nejlepší z něj vymizelo!

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MOp » 06.2.2010 14:19

Pan A. nemuze ani naznacovat - blizi se to tomuto odkazu: http://www.trolejbusyvpraze.net/Vizuali ... most_1.JPG

Odpovědět