TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Vojta Tramvaj
- Uživatel
- Příspěvky: 468
- Registrován: 25.8.2010 15:16
- Bydliště: Bohužel u "255002"
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Ale tam by byl prolém s přejížděním TT z okraje do středu
1. Návrh (1.část)
Manší řešení problému, pomocí SSZ (jenže další SSZ)
1.Návrh (2.část)
1. Návrh (1.část)
Manší řešení problému, pomocí SSZ (jenže další SSZ)
1.Návrh (2.část)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
piskvorrr: To mne napadlo první - jako nejlehčí řešení, ale vadí mi na tom zbytečně poměrně dlouhý souběh TT, takže co nějaký kompromis - tedy dokázat to propojit "někde mezi" (jako např. okolo tohoto místa)?
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
To medle výškově nevychází - je potřeba sklesat dost hluboko pod úroveň Myší díry, do které i silnice dost prudce klesá, tedy by bylo třeba klesat už s mostu samotného; navíc úrovňové křížení páteřní cyklostezky na výjezdu z tunelu - tohle po Chaplinově náměstí někdo schválí? Navíc ten kopec od cyklostezky ke smyčce se taky do 80 promile nevejde.MM-Mikulovsky píše:5. - 7.) cca 79m - v levém oblouku dále klesající pod napojení výjezdu IAD z tzv. Myší díry se směrem od Zlíchovského tunelu před rozdělením na směry Barrandov a Zbraslav
8. - 9.) cca 65m - přímo podcházející železniční tratě a mezi nimi úrovňově křížící cyklostezku
Co spíš pokračovat po Strakonické DC, před tunelem po mostě nahoru a doleva (paralelně s velkou tratí), a napojit se plným trojúhelníkem na TT před zast. Lihovar? Pro cestu Braník - Barrandov zajížďka, ale vyhne se už teď dost složitému propletenci za mostem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Dneska (respektive včera) mne napadla myšlenka, že spojení Barrandovské a Modřanské TT novým TRAM mostem mezi Lihovarem a Dvorci je značně nákladná a tedy nereálná vize. Proto mne napadlo nebylo by možné jiné - podstatně levnější řešení propojení těchto dvou nejjižnějších pražských TT?
To mne přivedlo k otázkám: Jsou nyní (po zprovoznění jižní části dálničního okruhu) skutečně nutné na Barrandovském mostě pro každý směr IAD 4 pruhy?
Nešlo by po jednom oželet a místo nich středem mostu převést TT, která by na ty současné byla napojena následovně?
A) sjezd Hlubočepy:
1.) cca 60m - v mírném pravém oblouku přiblížení protisměrných kolejí na běžnou traťovou osovou vzdálenost ze dvou samostatných mostovek
2. - 4.) cca 104m - pokračování mírného pravého oblouku a klesání pod úroveň souběžné vozovky ZC
5. - 7.) cca 79m - v levém oblouku dále klesající pod napojení výjezdu IAD z tzv. Myší díry se směrem od Zlíchovského tunelu před rozdělením na směry Barrandov a Zbraslav
8. - 9.) cca 65m - přímo podcházející železniční tratě a mezi nimi úrovňově křížící cyklostezku
10.) přímo v úrovni výjezdu z obratiště plné napojení na současnou TT (možná obousměrná jízda na/z Barrandova, k/od Smíchova + do obratiště současným obloukem od Barrandova a jednosměrný přímý výjezd z obratiště)
B) sjezd Braník:
1.) cca 20m - přiblížení protisměrných kolejí na běžnou traťovou osovou vzdálenost ze dvou samostatných mostovek
2. - 5.) cca 73m - klesání pod úroveň souběžné vozovky ke Krči (ta by naopak proti nynějšku a vozovce od Krče trochu stoupala)
6. - 12.) cca 143m - v pravém oblouku klesání pod výjezd IAD z Barrandovského mostu směrem do Braníka
13.- 14.) plným trojúhelníkem napojení na současnou TT, jenž by v místě napojení klesla proti současnosti cca o 3 m a cca o 1 m výše (než dnes) by byla přilehlá SSZ křižovatka IAD
To mne přivedlo k otázkám: Jsou nyní (po zprovoznění jižní části dálničního okruhu) skutečně nutné na Barrandovském mostě pro každý směr IAD 4 pruhy?
Nešlo by po jednom oželet a místo nich středem mostu převést TT, která by na ty současné byla napojena následovně?
A) sjezd Hlubočepy:
1.) cca 60m - v mírném pravém oblouku přiblížení protisměrných kolejí na běžnou traťovou osovou vzdálenost ze dvou samostatných mostovek
2. - 4.) cca 104m - pokračování mírného pravého oblouku a klesání pod úroveň souběžné vozovky ZC
5. - 7.) cca 79m - v levém oblouku dále klesající pod napojení výjezdu IAD z tzv. Myší díry se směrem od Zlíchovského tunelu před rozdělením na směry Barrandov a Zbraslav
8. - 9.) cca 65m - přímo podcházející železniční tratě a mezi nimi úrovňově křížící cyklostezku
10.) přímo v úrovni výjezdu z obratiště plné napojení na současnou TT (možná obousměrná jízda na/z Barrandova, k/od Smíchova + do obratiště současným obloukem od Barrandova a jednosměrný přímý výjezd z obratiště)
B) sjezd Braník:
1.) cca 20m - přiblížení protisměrných kolejí na běžnou traťovou osovou vzdálenost ze dvou samostatných mostovek
2. - 5.) cca 73m - klesání pod úroveň souběžné vozovky ke Krči (ta by naopak proti nynějšku a vozovce od Krče trochu stoupala)
6. - 12.) cca 143m - v pravém oblouku klesání pod výjezd IAD z Barrandovského mostu směrem do Braníka
13.- 14.) plným trojúhelníkem napojení na současnou TT, jenž by v místě napojení klesla proti současnosti cca o 3 m a cca o 1 m výše (než dnes) by byla přilehlá SSZ křižovatka IAD
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Takové estakády nejsou fikce, ale pochybné dědictví z minulosti. Nejsem senzibil, ale tuším že obyvatele, kteří si u svých obydlí nepřejí konvenční tramvajovou trať, estakáda (rampa, ...) docela určitě nepotěší. Zakopat TT pod povrch je nákladné a v Jeremenkově to tuším ani nejde kvůli podloží (?), už se to tu víckrát řešilo. Zde bude jediným řešením rozumně navržená klasická pouliční dráha (viz Absolut), využívající účinné technologie proti hluku a vibracím, a komunikace se zúčastněnými. Neinformovanost to v kombinaci s politickou svévolí může znova potopit.
petr03 byl 01
petr03 byl 01
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Docela Vážně velká fikce. Dokážeš si představit, jak by to vypadalo, kdyby jsi postavil na sebe např. dvě T3 ( od kolejnice po dráty - a budu předpokládát, že pantograf by měl být zvednut ) + konstrukce na čem budou koleje apod. Už jenom tímto jsme na výšce slušného baráčku, který zrovna na Jeremenkovi nejsou moc vysoké. To by asi neprošlo. Navic pak prostor u zastávek by byl taky dost obsáhlý.Markus píše:Kolik tam těch aut parkuje? Za nějakých 150 milionů se dá postavit krásný parkovací dům. Na Praze 4 už je pár takových záměrů a některé se už staví. Parkovací domy jsou dobré řešení, jak dostat auta z ulic.
Dotaz z oblasti fikce? Existuje někde tramvajová trať, kde by tramvaje jezdily nad sebou? Jeden směr by byl na úrovni ulice, opačný jako nadzemka nad tratí. Takový design by umožnil mimo jiné snadné opláštění - odhlučnění trati. V místech zastávek by koleje mohly být klasicky vedle sebe. Jde mi jen o to ušetřit na většině délky zabranou šířku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Kolik tam těch aut parkuje? Za nějakých 150 milionů se dá postavit krásný parkovací dům. Na Praze 4 už je pár takových záměrů a některé se už staví. Parkovací domy jsou dobré řešení, jak dostat auta z ulic.
Dotaz z oblasti fikce? Existuje někde tramvajová trať, kde by tramvaje jezdily nad sebou? Jeden směr by byl na úrovni ulice, opačný jako nadzemka nad tratí. Takový design by umožnil mimo jiné snadné opláštění - odhlučnění trati. V místech zastávek by koleje mohly být klasicky vedle sebe. Jde mi jen o to ušetřit na většině délky zabranou šířku.
Dotaz z oblasti fikce? Existuje někde tramvajová trať, kde by tramvaje jezdily nad sebou? Jeden směr by byl na úrovni ulice, opačný jako nadzemka nad tratí. Takový design by umožnil mimo jiné snadné opláštění - odhlučnění trati. V místech zastávek by koleje mohly být klasicky vedle sebe. Jde mi jen o to ušetřit na většině délky zabranou šířku.
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
přesně tak, jak říká absolut. Prostřední pruh trávy je max. 1 m. Jak říkám, jediné řešení by bylo z větší části viz Radlická. Tam jsem ostatně dost dlouho byl taky skeptik, že se to tam nevejde,a hle, jak to tam vypadá.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Markus: Tady to narazí na to co jednou psal Absoult. Na to kde dnes je 2+2 pro IAD neznamená, že se tam tramvaj vejde...
Další věc. Myslíš, že je politicky průchodné zrušení parkovacích míst?
Další věc. Myslíš, že je politicky průchodné zrušení parkovacích míst?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Proč? Jezdím tam každý den a tato 4-proudá komunikace je prakticky jen 2-proudá. Po většině délky parkují v pravém pruhu auta. Problém to není, intenzita provozu je na této komunikaci velmi slabá v porovnání s nábřežím nebo ulicí Na Strži. Osobně by mi vůbec nevadilo, kdyby na prostředku jezdila tramvaj po odděleném tělese a pro IAD zůstal jen jeden pruh nahoru a jeden dolu.
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Nevím co řešíte, včera když jsem projížděl Jeremenkovou, tak jsem si ji v celé délce prohlédl a říkal si, že tudy trať asi rozhodně nepovede. Anebo jo,ale bude stejného ražení, jako je trať Radlickou. A místo na cyklopruh, na to určitě zapomeňte. Z dobré poloviny není dosti široká, hlavně v dolní části. Čím výše, tím se rozšiřuje, ale dole nee.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
záleží z čeho se ta elektřina vyrábí ...Ploki píše:Co je ekonomicky a ekologicky do prudkého kopce levnější? Elektřina nebo ropa?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Marek B.: Souhlas - sice cca před rokem po zveřejnění konceptu se kolem Jeremenkovi objevila zase petice (viz. začátek tohoto mnou založeného vlákna)
Absolut: Také souhlasím - jsem stále (jako před rokem) přesvědčen, že "vítr z plachet" oponentům veme letošní REKO TT na nábřeží, která tím přestane být hlučná (což byl jeden z argumentů proti nové TT Jeremenkovou, včetně příkladu blízké existující TT)
Mosquit: Uspořádání dopravy v Jeremenkově navrhuješ dosti obdobně jako já (viz. mé cca rok staré příspěvky v tomto vlákně), jen cyklo pruh jsem navrhoval v úrovni chodníku a v úzkých místech ulice vynechal jednu či obě řady parkovacích stání (zato v širokých navrhl kolmé či šikmé) - jenže Absolut mi to normami totálně rozcupoval!
Absolut: Také souhlasím - jsem stále (jako před rokem) přesvědčen, že "vítr z plachet" oponentům veme letošní REKO TT na nábřeží, která tím přestane být hlučná (což byl jeden z argumentů proti nové TT Jeremenkovou, včetně příkladu blízké existující TT)
Mosquit: Uspořádání dopravy v Jeremenkově navrhuješ dosti obdobně jako já (viz. mé cca rok staré příspěvky v tomto vlákně), jen cyklo pruh jsem navrhoval v úrovni chodníku a v úzkých místech ulice vynechal jednu či obě řady parkovacích stání (zato v širokých navrhl kolmé či šikmé) - jenže Absolut mi to normami totálně rozcupoval!
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Hlavně to protlačit do ÚP. To je půlka vítězství.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)
Mě fascinuje, jak na základě občanských hnutí z roku 1995 všichni předpokládáte, že to teď nemůže projít. Samozřejmě, šance jsou malé, ale kdybyk nim propagátoři nových tramvajových tratí přistupovali jako k předem ztraceným, tak by asi nikam nedošli.