TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 16.2.2012 7:42

Ale tam by byl prolém s přejížděním TT z okraje do středu
1. Návrh (1.část)
Manší řešení problému, pomocí SSZ (jenže další SSZ)
1.Návrh (2.část)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.2.2012 2:47

piskvorrr: To mne napadlo první - jako nejlehčí řešení, ale vadí mi na tom zbytečně poměrně dlouhý souběh TT, takže co nějaký kompromis - tedy dokázat to propojit "někde mezi" (jako např. okolo tohoto místa)?

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od piskvorrr » 16.2.2012 1:59

MM-Mikulovsky píše:5. - 7.) cca 79m - v levém oblouku dále klesající pod napojení výjezdu IAD z tzv. Myší díry se směrem od Zlíchovského tunelu před rozdělením na směry Barrandov a Zbraslav
8. - 9.) cca 65m - přímo podcházející železniční tratě a mezi nimi úrovňově křížící cyklostezku
To medle výškově nevychází - je potřeba sklesat dost hluboko pod úroveň Myší díry, do které i silnice dost prudce klesá, tedy by bylo třeba klesat už s mostu samotného; navíc úrovňové křížení páteřní cyklostezky na výjezdu z tunelu - tohle po Chaplinově náměstí někdo schválí? Navíc ten kopec od cyklostezky ke smyčce se taky do 80 promile nevejde.
Co spíš pokračovat po Strakonické DC, před tunelem po mostě nahoru a doleva (paralelně s velkou tratí), a napojit se plným trojúhelníkem na TT před zast. Lihovar? Pro cestu Braník - Barrandov zajížďka, ale vyhne se už teď dost složitému propletenci za mostem.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.2.2012 1:39

Dneska (respektive včera) mne napadla myšlenka, že spojení Barrandovské a Modřanské TT novým TRAM mostem mezi Lihovarem a Dvorci je značně nákladná a tedy nereálná vize. Proto mne napadlo nebylo by možné jiné - podstatně levnější řešení propojení těchto dvou nejjižnějších pražských TT?

To mne přivedlo k otázkám: Jsou nyní (po zprovoznění jižní části dálničního okruhu) skutečně nutné na Barrandovském mostě pro každý směr IAD 4 pruhy?
Nešlo by po jednom oželet a místo nich středem mostu převést TT, která by na ty současné byla napojena následovně?
A) sjezd Hlubočepy:
1.) cca 60m - v mírném pravém oblouku přiblížení protisměrných kolejí na běžnou traťovou osovou vzdálenost ze dvou samostatných mostovek
2. - 4.) cca 104m - pokračování mírného pravého oblouku a klesání pod úroveň souběžné vozovky ZC
5. - 7.) cca 79m - v levém oblouku dále klesající pod napojení výjezdu IAD z tzv. Myší díry se směrem od Zlíchovského tunelu před rozdělením na směry Barrandov a Zbraslav
8. - 9.) cca 65m - přímo podcházející železniční tratě a mezi nimi úrovňově křížící cyklostezku
10.) přímo v úrovni výjezdu z obratiště plné napojení na současnou TT (možná obousměrná jízda na/z Barrandova, k/od Smíchova + do obratiště současným obloukem od Barrandova a jednosměrný přímý výjezd z obratiště)
B) sjezd Braník:
1.) cca 20m - přiblížení protisměrných kolejí na běžnou traťovou osovou vzdálenost ze dvou samostatných mostovek
2. - 5.) cca 73m - klesání pod úroveň souběžné vozovky ke Krči (ta by naopak proti nynějšku a vozovce od Krče trochu stoupala)
6. - 12.) cca 143m - v pravém oblouku klesání pod výjezd IAD z Barrandovského mostu směrem do Braníka
13.- 14.) plným trojúhelníkem napojení na současnou TT, jenž by v místě napojení klesla proti současnosti cca o 3 m a cca o 1 m výše (než dnes) by byla přilehlá SSZ křižovatka IAD

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Jamie » 02.5.2011 8:40

Takové estakády nejsou fikce, ale pochybné dědictví z minulosti. Nejsem senzibil, ale tuším že obyvatele, kteří si u svých obydlí nepřejí konvenční tramvajovou trať, estakáda (rampa, ...) docela určitě nepotěší. Zakopat TT pod povrch je nákladné a v Jeremenkově to tuším ani nejde kvůli podloží (?), už se to tu víckrát řešilo. Zde bude jediným řešením rozumně navržená klasická pouliční dráha (viz Absolut), využívající účinné technologie proti hluku a vibracím, a komunikace se zúčastněnými. Neinformovanost to v kombinaci s politickou svévolí může znova potopit.

petr03 byl 01 8-)

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od petr03 » 02.5.2011 8:33

Markus píše:Kolik tam těch aut parkuje? Za nějakých 150 milionů se dá postavit krásný parkovací dům. Na Praze 4 už je pár takových záměrů a některé se už staví. Parkovací domy jsou dobré řešení, jak dostat auta z ulic.

Dotaz z oblasti fikce? Existuje někde tramvajová trať, kde by tramvaje jezdily nad sebou? Jeden směr by byl na úrovni ulice, opačný jako nadzemka nad tratí. Takový design by umožnil mimo jiné snadné opláštění - odhlučnění trati. V místech zastávek by koleje mohly být klasicky vedle sebe. Jde mi jen o to ušetřit na většině délky zabranou šířku.
Docela Vážně velká fikce. Dokážeš si představit, jak by to vypadalo, kdyby jsi postavil na sebe např. dvě T3 ( od kolejnice po dráty - a budu předpokládát, že pantograf by měl být zvednut ) + konstrukce na čem budou koleje apod. Už jenom tímto jsme na výšce slušného baráčku, který zrovna na Jeremenkovi nejsou moc vysoké. To by asi neprošlo. Navic pak prostor u zastávek by byl taky dost obsáhlý.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Markus » 02.5.2011 7:05

Kolik tam těch aut parkuje? Za nějakých 150 milionů se dá postavit krásný parkovací dům. Na Praze 4 už je pár takových záměrů a některé se už staví. Parkovací domy jsou dobré řešení, jak dostat auta z ulic.

Dotaz z oblasti fikce? Existuje někde tramvajová trať, kde by tramvaje jezdily nad sebou? Jeden směr by byl na úrovni ulice, opačný jako nadzemka nad tratí. Takový design by umožnil mimo jiné snadné opláštění - odhlučnění trati. V místech zastávek by koleje mohly být klasicky vedle sebe. Jde mi jen o to ušetřit na většině délky zabranou šířku.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od petr03 » 01.5.2011 21:36

přesně tak, jak říká absolut. Prostřední pruh trávy je max. 1 m. Jak říkám, jediné řešení by bylo z větší části viz Radlická. Tam jsem ostatně dost dlouho byl taky skeptik, že se to tam nevejde,a hle, jak to tam vypadá.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od 9001 » 01.5.2011 21:30

Markus: Tady to narazí na to co jednou psal Absoult. Na to kde dnes je 2+2 pro IAD neznamená, že se tam tramvaj vejde...

Další věc. Myslíš, že je politicky průchodné zrušení parkovacích míst?

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Markus » 01.5.2011 21:25

Proč? Jezdím tam každý den a tato 4-proudá komunikace je prakticky jen 2-proudá. Po většině délky parkují v pravém pruhu auta. Problém to není, intenzita provozu je na této komunikaci velmi slabá v porovnání s nábřežím nebo ulicí Na Strži. Osobně by mi vůbec nevadilo, kdyby na prostředku jezdila tramvaj po odděleném tělese a pro IAD zůstal jen jeden pruh nahoru a jeden dolu.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od petr03 » 01.5.2011 20:58

Nevím co řešíte, včera když jsem projížděl Jeremenkovou, tak jsem si ji v celé délce prohlédl a říkal si, že tudy trať asi rozhodně nepovede. Anebo jo,ale bude stejného ražení, jako je trať Radlickou. A místo na cyklopruh, na to určitě zapomeňte. Z dobré poloviny není dosti široká, hlavně v dolní části. Čím výše, tím se rozšiřuje, ale dole nee.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od gabuliatko » 29.4.2011 22:29

Ploki píše:Co je ekonomicky a ekologicky do prudkého kopce levnější? Elektřina nebo ropa?
záleží z čeho se ta elektřina vyrábí ...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.4.2011 22:27

Marek B.: Souhlas - sice cca před rokem po zveřejnění konceptu se kolem Jeremenkovi objevila zase petice (viz. začátek tohoto mnou založeného vlákna)
Absolut: Také souhlasím - jsem stále (jako před rokem) přesvědčen, že "vítr z plachet" oponentům veme letošní REKO TT na nábřeží, která tím přestane být hlučná (což byl jeden z argumentů proti nové TT Jeremenkovou, včetně příkladu blízké existující TT)
Mosquit: Uspořádání dopravy v Jeremenkově navrhuješ dosti obdobně jako já (viz. mé cca rok staré příspěvky v tomto vlákně), jen cyklo pruh jsem navrhoval v úrovni chodníku a v úzkých místech ulice vynechal jednu či obě řady parkovacích stání (zato v širokých navrhl kolmé či šikmé) - jenže Absolut mi to normami totálně rozcupoval!

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Marek B. » 27.4.2011 18:09

Hlavně to protlačit do ÚP. To je půlka vítězství.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 27.4.2011 14:11

Mě fascinuje, jak na základě občanských hnutí z roku 1995 všichni předpokládáte, že to teď nemůže projít. Samozřejmě, šance jsou malé, ale kdybyk nim propagátoři nových tramvajových tratí přistupovali jako k předem ztraceným, tak by asi nikam nedošli.

Odpovědět