TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Mosquit
Uživatel
Příspěvky: 53
Registrován: 13.2.2009 22:29

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Mosquit » 27.4.2011 13:54

O jakych variantach cyklostezky se tu vlastne mluvi? Nejvice se mi zamlouval model, casty ve Francii nebo Belgii (tedy alespon tam jsem ho mel moznost sam vyuzivat):
zvyseny chodnik - jednosmerna cyklostezka (ve vysce silnice) - parkovaci pruh podelny - 1 pruh silnice - 2x tram kolej ve stredu - a totez z druhe strany.

Jaka sirka je treba dle norem na takovouto variantu? Alespon v Belgii byli cykliste povazovani za "soubezne jedouci" s autem, i kdyz byli oddeleni parkovacim pruhem - auta jim tedy pri odbocovani davala prednost.

Uživatelský avatar
Ploki
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 05.10.2008 12:00

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Ploki » 27.4.2011 13:05

Co je ekonomicky a ekologicky do prudkého kopce levnější? Elektřina nebo ropa?

Martina
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 24.4.2011 17:02
Bydliště: České Budĕjovice

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Martina » 25.4.2011 14:29

O té výsadbe jsem četla nekde včera tady na netu,na který jsem narazila více méňe jenom náhodou.Ale to asi neni zas tak důležité.
Přímé napojení Táborská-Soudní asi neprojde,jelikož kdyby to šlo tak se to zachovalo již z minulosti.A vést koleje,jak je uvedeno,po kraji s autobusem po hromade,to taky neni moc šťastné řešení.A co takhle natáhnout mazi Budejovickou a Smíchov trolejbus.Vyšlo by to levneji než koleje,ale výkonostne té tramvaji podobné.Protože ty koleje na Jeremenkovu asi opravdu neprojdou.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od 9001 » 25.4.2011 5:21

Nic proti, ale tohle je dost nereálné. Už jenom kvůli tomu, že podle nějakých norem musí být koleje vedle sebe a typ Slovanská třída je už dnes nepostavitelný.
Další věc co by si dělal s tím hluchým místem? Počítej s tím, že někdo bude chtít kompenzaci těch parkovacích míst. Nechat je ve středu, to je rovnou ta trat na odpis, protože tolik nehod by snad jinde nebylo. Reálné řešení, je nechat ve středu koleje,na kraji parkovací pruh s cyklostezkou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.4.2011 23:35

Jamie píše:Ad Martina: o výsadbě stromů na středovém pásu v Budějovické ulici slyším prvně, ale pokud skutečně probíhá, neměli bychom se spíše ptát proč je městská zeleň vysazována na místě, kudy má vést tramvajová trať?
Šel jsem tam včera a žádnou novou jsem nezpozoroval - to že u metra Pankrác jsou vysazeny stromy (minimálně přes 3) roky je věc jiná.
Osobně se mi čím dál víc zamlouvá (má) myšlenka postavit TT (nejlépe asi už) od ulice Na Veselí po metro na Budějovické nikoliv ve středovém pásu, ale u krajnice nynější 4 proudé vozovky, z níž by pak byla dvou proudá (+BUS pruh na kolejích). Plus zrušit TT kolem metra Pražského povstání a napojit TT od centra z ulice Táborské estakádou před budovu Vrchního soudu k obratišti před PA, díky čemuž by u vlastní vozovny nezůstala slepá větev, která by s největší pravděpodobností při prodloužení TT od nynějších zastávek Pražskkého povstání zůstala bez pravidelné obsluhy.

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Jamie » 24.4.2011 23:26

Ad Martina: o výsadbě stromů na středovém pásu v Budějovické ulici slyším prvně, ale pokud skutečně probíhá, neměli bychom se spíše ptát proč je městská zeleň vysazována na místě, kudy má vést tramvajová trať?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 24.2.2010 18:56

MM-Mikulovsky: Rád Vás tady zase vidím.

1) Jsem rád, že jste na té Sokolovské byl. Koukáte ale moc vysoko, není to o žádném zákazu vjezdu, koukejte na zem a porovnávejte si to, co vidíte v místech podél trávy a v místech podél dlažby.

2) Vidím, že jste stále nadšen svou myšlenkou zvýšeného pásu. A vidíte to hodně růžově. No zpevněný zvýšený pás by tam teoreticky šel. Ale 6,00 metru je na zvýšený pás proklatě málo, to byste nedodržel hodně podmínek. Počítejte 7,00 plus rozšíření v obloucích řádově 10 cm. A že těch oblouků v Jeremenkově pár pěkných máme. Šířka osobáku se teď v normách uvažuje 1,85 metru a parkovací pruh může být 2,00 metru. V Korunní se ta čára domalovala dodatečně protože když tam ta čára je, tak je podle čeho porovnat, zda je vozidlo již v profilu tramvaje, samozřejmě tam není dodržena potřebná šířka pro regulérní parkovací pruh, ale takhle s čárou je to pro řidiče tramvají lepší než bez čáry, co myslíte? Přistoupíme-li na Vaši úvahu, jak byste řešil přechody pro chodce? Jak široké byste měl ty nástupní ostrůvky? Rád bych podotkl, že běžné šířky typu ostrůvek 1,70 metru nebo nedělený přechod pro chodce délky přes 8,50 metru už dávno patří minulosti... Prostě ta Vaše vize se zvýšným pásem je dost nereálná :(

3) Nikdo Vám nebere to, že byste ty cyklotrasy nevyužil. Vedení cyklistů na chodníku znamená dle vyhlášky o provozu na pozemních komunikacích na každé křižovatce zpomalit nebo zastavit (nebo zřídit vedle přechodu cyklo přejezd = protorově blbost). Naopak průjezd na kole v hlavním dopravním prostoru po silnici je plynulý. Pokud chodník o šířce 3,5 metru rozdělíte na 2 metry chodníku a 1,5 metru jednosměrné cykolostezky, tak je to samozřejmě šířkově v pořádku, ale pěší NIKDY nebudou chodit jen v těch svých 2,0 metrech, většina bude chodit všude. Dále jsou situace, kdy všude chodit musejí - k autu, na přechod atd. Výsledkem pak může být paradoxně více střetů cyklista - chodec než střetů auto - cyklista. Také jsem si myslel, že jezdit po městě na kole je strašlivý horor, takže Vaše obavy chápu, ale myslel jsem si to jen do doby, než jsem to vyzkoušel. Ohledně nedání přednosti tramvaji - víte ono si mnoho řidičů IAD myslí, že tramvaj má stejně krátkou brzdnou dráhu, jako jejich osobní auto - šeredně se mýlí a přijdou na to až při nehodě. Nevím, jestli jim to v autoškole neříkají nebo co, nezažil jsem "normální" kurs autoškoly, můj instruktor věděl o mojí profesi i o mojí zálibě v tramvajích a tak jsme některé věci vůbec neprobírali... Naopak jsme jezdili po městě a u spousty věcí se on mě ptal, proč je zrovna tohle značení udělané tak debilně a proč zrovna tady jezdí ta tramvaj takhle divně... Modelový příklad smyčka Kubánské náměstí a dotaz, proč je to tam udělané tak, že tramvaj vyjíždí z místa mimo pozemní komunikaci, když tam přece mohli kdysi jednoduchým jiným natrasováním ulic udělat křižovatku průsečnou (do kříže) a mohla tam být jedna hlavní a na ni jedna kolmá vedlejší...


MOp:

Autobusy mohou bez problémů jezdit na sběrných komunikacích i pruhem 3,25 metru, což je dokonce i připuštěno příslušnými normami. Dokonce je připuštěno v obslužných komunikacích i pruh 3,00 metru. Na vyjímku jezdí velké autobusy o šířce 2,55 metru (třeba Sorky) již dnes i v pruhu 3,00 metru na sběrných, i když to dle mého názoru vůbec není dobrý nápad. Kadopádně pevně stanovená šířka 3,50 metru, již neplatí, a to docela dlouho, asi tak pět let!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od P_V » 24.2.2010 12:23

MM-Mikulovsky píše:...jak mohly být zřízena parkování jen pár (mnohdy pouhých 10 - 20) centimetrů vedle průjezdního profilu TT?
Dodatečné namalování čáry na asfalt se asi řídí méně přísnými pravidly než fungl nová stavba.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.2.2010 10:36

MOp píše:Jeremenkovou jezdi autobus = minimalni sirka jizdniho pruhu 3,5m.
Jak jsem psal, při postavení TT by nejezdil (vyjma cca dolních 250 metrů - současná linka 124)!!! A šíře jízdního pruhu 3,3 až 3,5 je shodná se Sokolovskou!!! Jinak odchylka v jednotkách decimetrů ve směru vzhůru je mnohdy možná - mnou uváděné míry jsou ty z nejužších míst Jeremenkovy!!! Jinak jak jsem psal, jsem přesvědčen, že 70-ti cm rezerva v parkovacím pruhu (š 2,2m) proti os. autům (1,5) je také s mnohými místy v Praze přímo exkluzivní. Pokud ne, tak jak mohly být zřízena parkování jen pár (mnohdy pouhých 10 - 20) centimetrů vedle průjezdního profilu TT?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MOp » 24.2.2010 8:36

Jeremenkovou jezdi autobus = minimalni sirka jizdniho pruhu 3,5m.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.2.2010 1:55

Absolut píše:Už se blížíme s tím parkovacím pásem - koukněte se, kde je a kde není tráva na Sokolovské a přijdete na to, proč nemůže být spojitě v Jeremenkově. Vy to vymyslíte, věřím Vám, zajděte si tam, pozorování v terénu je důležité!
1.) Tak jsem byl na té Sokolovské dokonce dvakrát a napadá mě jediný důvod - vedle zatravněného tramvajového pásu je zákaz vjezdu nákladních vozidel (nad 3,5 tuny mimo dopravní obsluhy).
V Jeremenkově zákaz vjezdu nákladních vozidel není. Ve skutečnosti jich mnoho jí nejezdí - dokonce jsem názoru, že nejčastější náklaďáky mnou v ní jednou za čas viděné jsou hasiči a eskortní autobusy vězeňské služby, nepočítám-li autobusy MHD. Tito všichni se jistě dají počítat do dopravní obsluhy (navíc úsek BUS linky 118 jezdící celou Jeremenkovou by po zprovoznění TT byl jistě zrušen a jen v jejích dolních cca 250 metrech by stále projížděla linka 124 či její nástupkyně). Vzhledem k tomu, že tu zaznělo že po zprovoznění pražského "dálničního" okruhu bude zakázán vjezd nákladním vozidlům (asi nad 12 t) na městský okruh (Barrandovský most, jižní spojku ...), tak se dá počítat s možností následného zavedení zákazu vjezdu nákladních vozidel nad 3,5t do Jeremenkovy.

2.) Jinak ve většině Jeremenkovy ulice by se měla vlézt TT na vyvýšeném tělese širokém 6m (se sloupy trolejového vedení až v řadách stromořadí po stranách souběžné vozovky), vedle něhož zůstává na obou stranách místo na jízdní pruh š3,3m a většinou jeden podélný (střídavě na jedné a druhé straně, výjimečně žádný - např. na úrovni zastávkových ostrůvků – jindy však naopak dva, či jeden širší - kolmý/šikmý) parkovací pás široký 2,2m. A na vybudování cyklo stezky je skutečně (jak jsem dříve navrhoval) dostatek místa u chodníků (z vnější strany stromořadí ohraničujícího z obou stran vozovku s parkovacími stáními a TT), kde je většinou šířka minimálně 3,5m. (Jak jsem říkal neznám normy, ale vím, že se časem vyvíjí - většinou zpřísňují. Znám však šířky vozidel TRAM cca 2,5m, osobák cca 1,5 m (Parkovací pás po vzoru Sokolovské navrhuji o 70 cm širší – rád bych viděl tak velkou rezervu mezi parkujícími auty a TRAM na nemalé části Vinohradské, skoro celé Korunní – ve směru DC a mnohých dalších místech v Praze, kde se často TRAM protahují kolem parkujících vozidel doslova o centimetry!!! Přitom další rezerva 80cm od šíře nákladního auta/BUSU je v jízdním pruhu, v němž ty vozidla na rozdíl od TRAM mohou manévrovat do boku.), dodávka cca 2m a nákladní vozidlo/BUS cca 2,5m a namátkově jsem si změřil šířky částí Sokolovské a Radlické - nedávno rekonstruovaných ulic. Ze všeho uvedeného jsem přesvědčen, že mnou uváděné míry jsou naprosto dostatečné.

3.) A to, že pro navrhovatele a tvůrce cyklo tras není jejich vedení pomocí cyklo pruhů (pásů) na vozovce podřazené variantě samostatného vedení či vedení v souběhu s chodníkem nic neudělá se skutečností, že já (a jistě mnoho dalších) bych je nikdy nevyužil v hustotě a bezohlednosti, kterou se současná pražská doprava vyznačuje. Když řidiči aut nemají úctu a ohled nejen k sobě rovným, ale dokonce ani větším a těším tramvajím, jimž mají dávat ve většině situací (není-li vyjímečně opačná přednost dána značkami), tak jak by ji mohli mít k cyklistům?! A že při souběhu cyklo stezek a chodníků hrozí nehody s chodci? To se taky sice může stát, ale dle mne jsou to spíše nešťastné nehody způsobené neznalostí či nepozorností, protože oproti řidičům jsou dle mne chodci i cyklisti ke svému okolí celkově ohleduplnější. Jinak minimálně cca v jedné třetině délky Jeremenkovy ulice je z vnějších stran stromořadí tolik místa (5 a více metrů), že mohou být souběžné chodníky a cyklo stezky od sebe odděleny. Počítám, že stačí šíře chodníku 2m pro chůzi oběma směry a cyklo stezky 1až 1,5m pro jednosměrnou jízdu.

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od KarlosK » 12.2.2010 16:08

Absolut: aha, já to pochopil tak že se Vám prostě nechce :D díky poptám se

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 12.2.2010 15:20

MMikulovsky:
1a) Těším se na výsledek
1b) Zajímavé.
2a) Sníh souhlas
2b) S tím bych nesouhlasil. Navrhujete úpravu zbytečně drahou a navíc velké přístřešky potřebují údržbu, která třeba v Braníku byla zanedbána a již byl jeden přístřešek (u vnitřní koleje) zbořen a ten u současné nástupní to dřív nebo později potká taky. Čili tady bych bral city stranou a mega přístřešky nebudoval. Na druhou stranu ty současné jsou ohyzdné, ještě ujde model Belárie, který je kotvený přímo do zídky, nejhorší jsou ty, co je za nima ještě místo, modelově Černý kůň d.c. Nebránil bych se náhradě nějakými lehkými kovovými - prosklenými na všech zastávkách, ale obávám se, že by to byly vyhozené peníze, protože na zastávky na téhle trati není moc vidět a tak tam řádí vandalové, zejména sprejeři. Mimochodem, ona z té trati přímo dýchá atmosféra "ošklivosti", což se bohužel projevuje i jinak - dnes jsem sledoval pracovníky firmy Rassostav, jak za pomoci bobíku (malý nakladač, nevím, jak se to jmenuje, jako novinka se to jmenovalo tuším ZTS UNC 060) odstraňpvali sníh z rampy a zastávek. Za prvé tam nebylo potřeba sníh odstraňovat, neklouzavá cestička už tam byla. Za druhé to dělali bez ohledu na dlažbu, kryty odvodňovacích žlabů a zábradlí. Jistě bude po tomto zásahu na Modřanské trati zase pár odrbaných dlažebních kostek navíc (betonová dlažba CBDK není stavěná na pohyb techniky a hlavně její povrch neodolá škrabání radlicí toho bobíku) a budou zohýbané kryty odvodnění, to všechno se ukáže až na jaře. To, že byli schopni urvat úchyt zábradlí jsem viděl na vlastní oči. Třeba na trati na Barrandově by si jistě tento "mechanizovaný úklid" provádět netroufli.
3) Nechci spekulovat o 15T a na vážné debaty nemám dost informací. Ve Francii běžně jezdí vozidla obdobné délky jako 15T v provedení obousměrném s hodně místy k stání, ale nevím, jaké mají normy na nápravové tlaky. A určitě nemají naši kontinuelně uloženou jízdní dráhu odchylující se po pár letech k měkké traťové záležitosti typu tenký plátek oceli zvaný kolejnice B1 ložený ve zkorodovaném žlabu a v drobeném betonu zvaném užitý panel BKV.
4) Neshodneme se, protože se mýlíte. Stavební stav Jeremenkovy je takový, že jsou tam dva jízdní pásy, každý v šířce 6,00 - 6,50 metru oddělené středním dělícím pásem. Vodorovným dopravním značením jsou zde vyznačeny dva pruhy, přičemž pravý pruh je zvykově užíván jako parkovací. Parkování zde není nijak zakázáno a použitá VDZ V2a má shodný význam jako V2b, a to "oddělení jízdních pruhů. Přestože se k oddělení parkovacího pruhu používá prakticky vždy V2b (laicky: kratší čárky, co můžou a nemusejí být i tlustší), neexistuje normativ, který by stanovil, že v pruhu odděleném značkou V2a (laicky delší tenčí čárky) nemůže být parkovací pruh. Rovněž zde není žádné svislé dopravní značení zakazující zastavení a/nebo stání. Jedná se tedy v pravém pruhu o naprosto legální parkování ve smyslo vyhlášky o provozu na pozemních komunikacích a jízdní pruh je zde prakticky jeden. Akorát že Vám to vadí, tak to moc řešíte. Vámi zmíněná Malovanka je jiný případ.
5.) Myslím si, že kdyby nebylo mezi lidmi snílků, tak ještě lezeme po stromech a dlabeme banány, ale to jsem už asi někde psal.
6.) Právě proto je dobrá anonymita internetu, kde si troufáte ty myšlenky vypouštět a já si troufám být v opozici, cítím-li, že mám jiný názor.

KarlosK:
Důvod je jednoduchý, nejsem k tomu oprávněn. Zkuste se informovat na úřadě své městské části (no tam přeju hodně štěstí :)) nebo u zpracovatele územního plánu Vašeho sídelního celku.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MOp » 12.2.2010 14:41

KarlosK píše:a mohu vědět důvod který vede ke nezveřejnění?
To je jednoduché - existují dva subjekty - objednatel a zhotovitel. Objednatel si u zhotovitele objedna zakazku na vyprojektovani tramvajove trate a ma smluvne zajisteno, jak bude se zakazkou nakladano. Jednim z techto bodu byva i slib mlcenlivosti. Ac tedy zhotovitel vi a ma, nemuze nic ukazat, pokud k tomu nema souhlas..

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.2.2010 14:32

Absolut:
1.) Díky za důvěru ve mně:
a) Při nejbližší příležitosti půjdu pořádně prozkoumat tu Sokolovskou, kvůli porovnání s Jeremenkovou.
b) Jsem taky jen člověk - snažím se sice často jet dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, co nejbezpečněji a nejohleduplněji pro cestující, ostatní účastníky provozu a vlastně i sebe, ale život je o kompromisech. Tím chci říct, že se nemohu zase zbytečně courat, protože to by se cestujícím také jistě nelíbilo (Tak jako jedné paní, když jsem ještě v zácviku jel zpožděný Spálenou ulicí k zastávce Národní třída přikázaných 20km/h a přes zacvičujícího na mě otevřenými dveřmi kabiny křičela „To si děláte srandu, už teď jedete pozdě a ještě se tak couráte!“). A někdy toho mám také plné zuby (Hlavně když např. zabráním nehodě zaviněné chybou někoho jiného a ten na mě, místo poděkování, dělá nemístné posunky. A toho poděkování, že můžeme pokračovat dál, se nedočkám ani od cestujících, místo toho spíše slyším „Jak to s námi jedete?!“ Naštěstí jsem ještě nikdy neřešil zranění po pádu cestujícího v takové situaci, protože se řídím radou jednoho z instruktorů „Jezděte tak, aby většina cestujících usoudila, že se má skutečně držet, jinak se vám nevyhnou jejich zranění po pádech.“ No a těm ostatním, často mladým frajírkům, co běžnou jízdu ustály, ale při nutném brzdění se lehce uhodily, vysvětlím, že viditelně ošetření nepotřebují a alespoň si zapamatují, že porušování přepravních podmínek se nevyplácí.) a poté ohleduplnost (nikoliv však bezpečnost) jde stranou, ať se již jedná o cestující či okolní řidiče – včetně kolegů (Ani oni ke mně nejsou vždy ohleduplní – byť vidí, že mě jedoucího z vedlejší pouští s nimi souběžná IAD, tak oni mě, přes křižující trasu, nepustí. O tom, že jih hromada dle JŘ předjetých podjede zpožděné spoje jiných linek, které následně na kontrolních bodech více zdržují, ani nerozebírám). Suma sumárum, věřím, že jsem takový průměrný řidič, jemuž se také ne vždy všechno povede (včetně občasného popletení trasy – konkrétní linka má část trasy společnou s jinou nedávno často ježděnou. Musím přiznat, že první takový případ, i přes vědomí penále ve výši 500,-Kč, kdy jsem poté jel slušný kus cesty manipulačně bez cestujících, se mi dost líbil, při čemž jsem si vzpomněl na slova jiného instruktora „Někdy má člověk pocit, že vše by bylo skvělé, jen kdyby nikoho nemusel brát.“ Já tvrdím občas je to bez cestujících pěkné a dá se to zažít běžně při zatahování posledních polo nočních spojů, ale pořád by to byla totální nuda!).
2.) K Modřanské TT:
a) Sníh je milosrdná pokrývka kdekoliv, ale není věčná, a pro mě zima trvá od opadání listí po rozpučení nového!
b) Jinak jsem přesvědčen, že potřebuje přeci jenom ještě jednu, a to stavební úpravu. Spočívající v odstranění současných malých přístřešků, s poničenými bočnicemi, ze zastávek a jejich nahrazení zastřešením celých nástupišť přístřeškem na sloupech. Podobnému tomu na nástupní zastávce v obratišti Nádraží Braník (na ostatních toho jména bych volil naprosto shodné, na zastávce Nádraží Modřany bych viděl nejlépe přístřešek podobný tomu na přilehlém vlakovém perónu a na ostatních prosklené s kovovou různě zbarvenou konstrukcí).
3.) Co se 15T a její váhy/nápravových tlaků týče, narážel jsem na to, že když by byla vyrobena obousměrná verze a ubyla v ní oproti klasické cca 1 sedadel, tak její obsaditelnost naroste o desítky cestujících, a při průměrné váze 75kg/os je zatížení většího o jednu tunu dosaženo cca při 14 lidech!!! A šlo mi o to, jestli takové navýšení zatížení by bylo únosné pro vlastní tram i v součtu s její váhou pro kolejový svršek.
4.) V současném počtu jízdních pruhů v Jeremenkově se asi neshodneme, protože Vy upřednostňujete nazývání dle aktuálně trpěného užívání a já dle stavebního stavu (jasného z vodorovného značení). Použil bych li Vaši tezi, tak mě nemůže vadit současné ilegální parkoviště (zdokumentované fotografiemi uveřejněnými na zdejším webu) na TT ve výluce díky rekonstrukci na Malovance, ale mně vadí velmi!!!
5.) Jsem přesvědčen, že nebýt vyslovených snů a přání, tak se jednotlivý člověk (Jako já, kdysi jsem vyslovil, touhu řídit tram a jednou nastala situace, jejímž jediným východiskem bylo její splnění.) ani lidstvo jako celek (nevynalézalo by nové a nové věci, neobjevovalo více vesmír) nikam neposunuje. To, že následná realita je mnohem prozaičtější, je věc druhá, ale a s tím se při realizaci snů musí počítat. A co se mích snů o této TT týče, tak zaznělo, že některé věci by za jistých podmínek šli udělat a některé věci by mohli přispět jejímu prosazení (byl tam však naopak jeden úlet – nadzemní křížení na Dvorcích, který jsem již po výtce stáhl). Se zastávkou Braunova v Radlické však nemíchám hrušky s jablky, protože v tomto případě (tak jako v Jeremenkově) šlo o to, jak uspořádat v omezeném prostoru 2 samostatné protisměrné jízdní pruhy pro IAD a mezi nimi TT se dvěma zastávkovými ostrůvky a je jedno, jest-li ten prostor je ohraničen obrubníky chodníků (jako v Radlické) či parkovacím pruhem na jedné straně a stromořadím na straně druhé, tak jak by tomu mohlo být v Jeremenkově.
6.) Díky za pochvalu – zkušenosti by měl člověk získávat s věkem, a dle Vašeho mínění tomu u mě tak je. To, že v některých věcech (nejen na Vás) působím trošku zbrklého člověka je dáno asi i tím, že krom skutečnosti, že se cítím mladší, než jsem, tak že někdy (čím dál méně) jednám více dle citu místo rozumu. Přiznám se, že naopak žel bohužel existují situace, kde na škodu věci dlouhou dobu u mne vyhrává rozum nad citem. Čili přemýšlím-li nad něčím moc, tak ztrácím často odvahu to vyslovit natož realizovat!

Odpovědět