TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.2.2010 20:31

Absolut píše:Pawel: Také si myslím, že Modřanská trať není beznadějná, ani bych neredukoval stanice, jen by to chtělo odstranit omezení rychlosti a docílit toho, aby se jezdilo třeba od Modřan po Nádraží Braník 70, pak až na Podolskou Vodárnu 60 a na Výtoň aspoň 40 bez zastavení, smozřejmě se zpomalením na 30 v tunelu bo tam jsou malé poloměry a inflex a jinak to tam nejde. Problém téhle trati ale vyrábí Ropid linkovým vedením, protože obě linky (3 i 17) si vezou z města provozní nepravidelnosti. Pokud by na Modřanské trati jezdila nějaká linka naprosto spolehlivě a často a zároveň došlo k uvedenému navýšení rychlostí, tak by to bylo asi fajn.
1.) Souhlas, protože ani hrby tvořené podjezdy pod TT nejsou problém – vždyť při výjezdu ze zastávky Belárie DC (do centra) stačí jedenkrát našlápnout a vytáhnout rychlost na 60km/h a jízdu pustit cca dva sloupy trolejového vedení před začátkem omezení na 50km/h, v následujícím stoupání tram rychlost ztratí dle své obsazenosti, ale poté při klesání ji zase díky vlastní váze získá zpět a udrží si ji až na konec rovinky se stále trvajícím omezením (žel některé tram je nutné kvůli rozhoupání přibrzdit). A i bez dalšího zadání jízdy je tram schopná dojet setrvačností až do zastávky Černý kůň DC, do níž díky jejímu umístění na dalším vyvýšení vjíždí rychlostí cca 20-30km/h (dle své váhy - obsazenosti). Kéž by stav kolejového svršku a tram umožňoval maximální rychlost o 10-20km/h víc (70 až 80), protože to by tram ty hrby téměř přelétávaly!!!
2.) Hlavně přes zimu lituji, že okolí modřanské TT je dost pochmurné. K čemuž jistě přispívá v jejím okolí vysazená listnatá opadavá zeleň. Kdyby místo ní byli neopadavé jehličnany (túje…) a nějaké popínavé rostliny (zakrývající vysoké boční šedé betonové stěny hrbů), tak by jistě byla i vizuálně přitažlivější - jako je TT Barrandov, ale oproti ní s mnohem menšími zřizovacími i udržovacími náklady na vzhled!

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MF » 10.2.2010 19:48

MM-Mikulovsky píše:1.) Nešlo by na krajích těch plošin v 15T nainstalovat proti sobě sklopná sedadla? Vždyť šířka dveří by měla být, na takové řešení, dostatečná a míst k sezení by tak neubylo (vyjma místa pro 2. kabinu).
To bych nedělal, už dneska v nízkých KT a busech se tam sejřej důchodci se svcýma fofrtaškama a "překáží nám"

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.2.2010 19:39

MF píše:zrovna obousmernost u plne nizke tramvaje zvysi obsaditelnost, protoze vzniknou super velke plosiny. Je to sice na ukor sezeni, ale to nas trapit nemusi... Neco jineho je to u KT, kde to je samy schod. Schvalne, mate nekdo fotky motolskych kachen z devadesatych let kdyz byly upraveny kratce na jednosmerne? Najednou se u levych dveri dalo stat.
1.) Nešlo by na krajích těch plošin v 15T nainstalovat proti sobě sklopná sedadla? Vždyť šířka dveří by měla být, na takové řešení, dostatečná a míst k sezení by tak neubylo (vyjma místa pro 2. kabinu).
2.) I v Brně v devadesátých letech jezdily KT8 s plošinou zakrývající schody u nepoužívaných dveří, ale jestli se nepletu od zprovoznění úvraťové konečné Líšeň, Jírova (po několika letech, následující zastávky Mifkova) byli ze všech vozů vyňaty. Připojuji se k dotazu po fotkách takto upravených vozů KT8D5 a mě je jedno z jakého města.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 10.2.2010 16:28

Vzhledem k tomu, že to tam dosud není a asi nikdy nebude, tak fotky samozřejmě nejsou, doporučuju číst víc než poslední příspěvek. Existují od toho obrázky ze studie, ty vlastním, ale nebudu je zveřejňovat na internetu.

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 188
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od KarlosK » 10.2.2010 16:06

pawel píše:kusé ukončení 18 na pankráci - aha, na to si vzpomínám, šotoušstvo tehdá zíralo, co to je za výmysl to prodloužení bez smyčky :) každopádně by to bylo celkem elegantní a levné. třeba by šlo ještě změnit objednávku a část 15T požadovat jako obousměrné...?
a fotky jsou? :)

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2340
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od pawel » 10.2.2010 14:32

MF: přesně - vysokopodlažní dvousměrná a nízkopodlažní dvousměrná je velký rozdíl...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MF » 10.2.2010 12:41

zrovna obousmernost u plne nizke tramvaje zvysi obsaditelnost, protoze vzniknou super velke plosiny. Je to sice na ukor sezeni, ale to nas trapit nemusi... Neco jineho je to u KT, kde to je samy schod. Schvalne, mate nekdo fotky motolskych kachen z devadesatych let kdyz byly upraveny kratce na jednosmerne? Najednou se u levych dveri dalo stat.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Marek B. » 10.2.2010 12:32

Pawel: Na rozdíl od vás si myslím, že obousměrnost je spíše nevýhodná. Dveře na obou stranách totiž ubírají mnoho míst k sezení, v takové 15T by jich moc nezbylo.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 10.2.2010 9:47

Pawel: Také si myslím, že Modřanská trať není beznadějná, ani bych neredukoval stanice, jen by to chtělo odstranit omezení rychlosti a docílit toho, aby se jezdilo třeba od Modřan po Nádraží Braník 70, pak až na Podolskou Vodárnu 60 a na Výtoň aspoň 40 bez zastavení, smozřejmě se zpomalením na 30 v tunelu bo tam jsou malé poloměry a inflex a jinak to tam nejde. Problém téhle trati ale vyrábí Ropid linkovým vedením, protože obě linky (3 i 17) si vezou z města provozní nepravidelnosti. Pokud by na Modřanské trati jezdila nějaká linka naprosto spolehlivě a často a zároveň došlo k uvedenému navýšení rychlostí, tak by to bylo asi fajn.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2340
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od pawel » 10.2.2010 9:24

kusé ukončení 18 na pankráci - aha, na to si vzpomínám, šotoušstvo tehdá zíralo, co to je za výmysl to prodloužení bez smyčky :) každopádně by to bylo celkem elegantní a levné. třeba by šlo ještě změnit objednávku a část 15T požadovat jako obousměrné...?

původně se uvažovalo, že bude Modřanská TT v úseku od Nádraží Braník po Nádraží Modřany celá na estakádě s tím, že měly být plochy pod tratí využity k parkování a jako skladové prostory
takže hochbahn v praze? pěkné. ale bolševik by to jistě postavil tak, že by se muselo opravovat ještě víc než nyní. nicméně bych tu TT - přes její ohyzdnost - úplně nezatracoval. kdyby někdo narval do celé trati modřany-centrum pořádné peníze, tak bychom doopravdy mohli mít to "druhé C" (max. rychlost 80 km/h, redukce počtu stanic, abs. preference pod vyšehradem).

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 09.2.2010 23:15

MM-Mikulovsky:

1) Ano, je to široký pruh, ale je využíván jako parkovací. Není důležité, jak je to vyznačené, jak je to široké, jaká je tam čára. Zákaz zastavení tam není. Poptávka po parkování tam je. S tím nic nenaděláte, přiznejte si realitu, i když je jiná, než Vaše sny. Ano, máte pravdu, v letních měsících funguje Podolské nábřeží stejně, to jsem opomenul. Vidíte, nejsem neomylný, jak tam jezdím skoro každý den a auta tam teď moc nejsou, tak mě to nenapadlo. Omlouvám se. Dopravní značení znám, to se nebojte, ale pro cyklistu ve městě je někdy důležitější mít oči, než znát značení, protože značení nemusejí respektovat ti druzí.

2) Prostudujte si stránky Praha cyklistická a stránky cykloskupiny MHMP. Cyklistický pruh v HDP není poslední možné řešení. Naopak, na chodníku je větší riziko střetu s chodci. Samozřejmě, nelze zřizovat cyklopruhy všude, ale jen tam, kde se vejdou.

3) Milý pane, to je právě to jádro pudla - kdo nezná normy, může o tramvajových tratích krásně snít (také někdy zapomenu na profesi a dělám to a je to krásné!), ale těžko podle snů navrhovat trať. Už se blížíme s tím parkovacím pásem - koukněte se, kde je a kde není tráva na Sokolovské a přijdete na to, proč nemůže být spojitě v Jeremenkově. Vy to vymyslíte, věřím Vám, zajděte si tam, pozorování v terénu je důležité! Ohledně Radlické mícháte jablka a hrušky, tam není problém s prostorovým uspořádáním komunikace a tramvajové trati, ale s kolizí průjezdného průžezu a obrysu pro vozidla. Jako kdybyste chtěl s tranzitem vjet do parkingu arkád, taky byste si ho poškrabal.

4) Neznám všechny ulice. Jen mě trklo, že jste zaměnil Hvězdovu za Pacovskou a tu jste ještě zkomolil. Tak jsem si nebyl jist, zda víte, o kterém nároží se bavíme. Věřím, že toho znáte hodně, působíte na mě dojmem zkušeného, ale přesto trošku zbrklého člověka. Ale je zajímavé s Vámi diskutovat.

P.S: S těmi procházkami naprostý souhlas. To člověku hodně dá.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 09.2.2010 23:06

Ohledně I.D1: Tak drastické by to nebylo. Skutečně je momentálně úvaha o rozdělení I.D na dvě části s tím, že jako I.D1 by se dělal úsek Pankrác - Písnice. Možná že ani ne až do Písnice, to bude zálažet na typu vozidel, budou-li přechodná s m-C, pak může tuto trať přes kolejové spojky I.C-I.D zajišťovat depo Kačerov a může být kratší, pokud by vozidla kompatibilní nebyla, tak se bude muset aspoň etapově rozestavět depo. Nicméně tento "paskvil" I.D1 na sebe nenabalí o moc víc lidí, než dnešní autobusové linky v této oblasti, takže ve výsledku by ani do m-C nelezlo výrazně více lidí, pouze by se část přestupu koncentrovala na Pankrác na úkor Kačerova a Budějovické. Žádná věda. Akorát že to nic nepřinese, bude se cestovat s jedním přestupem navíc, z některých lokalit trochu rychleji (zejména Libuš, Písnice a příměsto ve směru od Jesenice), ale furt bude jediná možná cesta z mnoha směrů přes úzké hrdlo m-C na Nuselském mostě. Jinak v souvislosti s I.D1 bylo nakresleno k přestupu na tramvaj v zast. Pankrác původně pouze jednozastávkové prodloužení na Pankrác, kde byla za zastávkami dvojitá kolejová spojka a před křižovatkou s ul. Na Strži kusé ukončení obou kolejí s předpokladem provozovat zde jednu tzv. "metrolinku", tehdy se uvažovala M18 (řekl bych, že to je dobrá volba, jede úplně jinam, než m-C) za použití obousměrných vozidel. Nicméně tento plán vznikal v období let 1999 až 2001, kdy se ještě předpokládalo, že našich 47 vozů KT8D5 mohou doplnit další obousměrná vozidla k zajištění pravidelného provozu na lince s úvratí. Nyní máme 60 jednosměrných nových tramvají a dá-li Škoda a Bém, tak budeme mít dalších 250 jednosměrných vozů, takže úvahy o úvraťové konečné na Pankráci, byť ve své době dobře myšlené a odůvodněné, jsou asi nevratně překonány.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.2.2010 23:05

Absolut píše:MM-Mikulovsky:
1) Stále mě přesvědčujete, že Jeremenkovu ulici znáte jen z rychlíku a melete tady nesmysly. Realizace cyklopruhů kromě některých úseků v podstatě nezmění stávající stav. Protože Jeremenkova je ve své podstatné části 1+1+parkovací pruhy, nikoli 2+2 pruhy.........
2) Uvažoval jsem i o vedení cyklistů až za stromořadím a nesouhlasím s Vámi. Nevidím důvod cpát cyklisty k chodníku, když to není šířkově nezbytné.....
3) Pane, čtěte laskavě to, co Vám je odpovídáno! Zatravněnou TT ve spojitých úsecích do Jeremenkovy nelze v osovém vedení dle platných norem nacpat, neboť by vedle ní nebyla dostatečná zpevněná plocha vozovky.
4) ....... Ulice Pacovského v Praze žádná není, asi si to zase s něčím pletete.
Víte, pane, je krásné malovat si do fotek, závidím Vám, že na to máte čas, ale přesně takhle vznikají záměry, které se zalíbí politikům a když se to pak zadá projektantům, tak ti zapláčou, protože to nejde rozumně postavit.
1.)Pravý pruh v Jeremenkově ulici je ve skutečnosti převážně k parkování pouze užíván, ale jeho vodorovné značení dělící jej od levého neodpovídá z větší části (mimo výjimek - hlavně okolí zastávky Pod Pekařkou) krajnici či ohraničení parkovacího pruhu. Je to značení rozdělení vozovky na dva plnohodnotné jízdní pruhy. Dokazují to i loni a předloni uspořádané závody veteránů, jednu polovinu (ze Dvorců) pořadatelé (MČ P4) a policie uzavřely a druhou přesně ve stopě přerušované čáry dělící ji na půl přehradily kolmým značením a svedly do ní běžný obousměrný provoz (+ z kopce v něm jedoucí na start se vracející historická vozidla)! (Nebo mne chcete přesvědčovat, že TT na Podolském nábřeží mezi Dvorci a Kublovem je, díky totožnému vodorovnému značení, ve středu dvou pruhové silnice s odstavnými pruhy po stranách, protože na nich od jara do podzimu stojí od rána do večera stovky aut návštěvníků Žlutých lázní a Plaveckého bazénu?) - Kdo tu ulici zná "z rychlíku"? Naučte se raději znát dopravní značení, ať jako cyklista díky Vašim nedostatkům v této oblasti nepřijdete k úhoně!!!
2.) Proč na Budějovické nyní (od loňského podzimu probíhající rekonstrukci části směřující k Pankráci) není vyznačován cyklo pruh na dosti široké vozovce, ale rýsuje se jeho začátek v souběhu s chodníkem? No asi proto, že odpovědní jsou toho názoru (jako já), že cyklo pruh na vozovce je až to poslední možné řešení, všechny ostatní (samostatná stezka, kombinace/souběh s chodníkem) jsou provozně bezpečnější!!!
3.) Samozřejmě uváděné normy neznám a upozorňuji znát ani nemusím. Ovšem stačí mi vědět, že jsou v normách i nesmysly - viz.TT v Radlické se zakázaným vjezdem KT8D5N (obě prý splňují své normy, ale dohromady nekorespondují) atd. Jinak nevyjde-li zatravněná TT dle norem v ose vozovky, tak vyjde mezi dva protisměrné pruhy a pouze vedle jednoho z nich bude parkovací pás - míst by moc stejně neubylo, protože pravé pruhy se k parkování používají cca v jedné polovině délky ulice!- viz. příloha letecký snímek Jeremenkovy(čb) s vloženou(barev) komunikací ze Sokolovské (1P+1+TT+1)
4.) Omlouvám se, že jsem zkomolil název ulice (jedná se o Pacovskou) - přehlédnout se snad může každý. Nepřesvědčujte mě, že Vy znáte názvy všech ulic a uliček, kolem nichž denně chodíte či jezdíte! (Navíc já jsem v Praze 2 roky – počítám, že Vy déle, znám zase naopak spoustu dalších měst.)

PS: Nejraději svůj volný čas využívám k procházkám s fotoaparátem (za přírodou i architekturou) a Praha má mnoho krásných a zajímavých zákoutí, jež budu (díky její rozloze asi objevovat do konce života). Ovšem do té současné zimy se mi již skutečně nechce, protože jsem venku v práci (byť při ní toho moc nenachodím, ale snažím se to kompenzovat alespoň cestou z ní). Jinak dřív jsem o ní snil a stále mě baví, ale přeci jen je taková monotónní – i tzv. neočekávané situace již očekávám, protože se navzájem dosti podobají, tak mě baví snít, že jednou se změní něco k lepšímu a zase mi ji oživí něčím novým a zajímavým. Já zase nezávidím, ale přímo se divým, že jiní mají čas (a hlavně chuť jej věnovat) neustálému sledování jednotlivých tram apod. – taky si někdy nějakou „cvaknu“, ne že ne, ale většinou jen pro oživení fotky určitého místa, je mi však naprosto šumák, je-li to „Jana“ či „Ana“ - Ať již skutečná oficiální (např. na 13T v Brně)/neoficiální (i v Praze někdo některé vozy označil v kabině) jména nebo čísla. Mě je jedno co mám za vůz v danou chvíli, natož před několika dny. Nebo pomohlo by mi snad si pamatovat, že ten se choval tak a ten jinak? Jsem přesvědčen, že ne, protože až jej dostanu příště, bude dělat zase něco jiného (např. jej někdo tzv. „obuje“ – udělá mu plochy na kolech). To, že někdo sleduje, že určitá tram jezdí většinou na určité lince/trase a naráz je jinde, ani rozebírat nebudu! Já jsem pár hodin včerejšího večera věnoval zhmotnění svých snů kresbami do fotek, které mi navíc dalo (kvůli množství co jich mám) více práce najít než upravit!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 09.2.2010 23:30, celkem upraveno 2 x.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1553
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od XSC » 09.2.2010 22:55

MM-Mikulovsky píše:No loni se psalo o tom, že D se prvně zprovozní od Pankráce na jih - čím lidi z něj v takovém případě pojedou dál? Bez TT Budějárna - Smíchovské nádraží to je neřešitelné! Céčko je nepobere - jede Nuselákem na hranici své kapacity! Jedině TT, která přebere lidi směřující od jihu (z C i D) na západ (B) odkáže uvolnit v Céčku místo pro přepravu cestujících do centra či dále na sever.
D z Pankráce na jih pobere ty samé cestující, co dnes jezdí z jihu autobusy na Kačerov. Takže zatížení C se moc nezmění, jen přestupní stanice se z Kačerova přesune na Pankrác. Ale před rekonstrukcí Nuseláku je potřeba D dotáhnout do centra.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.2.2010 22:23

XSC píše:
Markus píše:Mimochodem, je nějaké datum D, do kdy musí projít velkou opravou Nuselský most? :)
Podle všeho není. Životnost se díky nepříznivým vlivům stanovila na 50 let (což neznamená, že se neprodlouží, třeba železniční most pod Vyšehradem už také 20 let přesluhuje), takže je nějakých 15 let čas. Pokud si pamatuji, Drak na Metrowebu psal minulý rok o nějakém průzkumu mostu (georadar). Protože se od té doby neobjevily žádné poplašné zprávy, předpokládám, že stav bude zřejmě dobrý. Do doby rekonstrukce mostu musí být v provozu D, TT by pomohla, ale na tu zátěž by nestačila.
No loni se psalo o tom, že D se prvně zprovozní od Pankráce na jih - čím lidi z něj v takovém případě pojedou dál? Bez TT Budějárna - Smíchovské nádraží to je neřešitelné! Céčko je nepobere - jede Nuselákem na hranici své kapacity! Jedině TT, která přebere lidi směřující od jihu (z C i D) na západ (B) odkáže uvolnit v Céčku místo pro přepravu cestujících do centra či dále na sever.

Odpovědět