TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod Absolut v 08.2.2010 21:01

V horizontu nového ÚP se na Jižní spojce výrazný pokles trvalého významu nepředpokládá a důvody jsi velmi dobře vysvětlil sám. Vycházím z dat v okolí Zahradního města a Krče, ze Spořilova asi nic po ruce nemám.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod Markus v 08.2.2010 18:31

Existuje důvěryhodný průzkum či studie na téma nižšího provozu na Jižní spojce po otevření R1 - staveb 512-514? Nejsem odborník, ale i jako amatér říkám, že mě překvapí více než 10% pokles intenzit mezi levým břehem Vltavy (Barrandoský most včetně) a MÚK s ulicí 5.května. Důvody proč se tak domnívám jsou dva. Zaprvé ne pro všechnu tranzitní dopravu bude výlet po R1 atraktivní (navíc když bude chybět stavba 511 a kdo by jel od Plzně na Boleslav/Liberec, bude se muset vracet od Průhonic na Spořilov). Zadruhé - jakmile se rozkřikne, že je Jižní spojka volnější, přesune se na ní část dopravy z ostatních pražských komunikací. Dále, všiml jsem si u projektů dávaných na EIA, často se tam uvádí během následujících let očekávaný růst intenzit dopravy - nehrozí nám, že Jižní spojka bude za pár let opět přetížená? Vím, spousta otázek a možná je stavím na vodě, jen si těmi busy na Jižní spojce nejsem úplně jistý ...
Markus
Uživatel
 
Založen: 03.7.2007 18:32
Bydliště: Praha 12 Modřany

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod Absolut v 08.2.2010 16:07

Jamie: Pojďte na pivo. Máte tam SZ.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod MM-Mikulovsky v 08.2.2010 15:08

mart337 napsal: Co se týče rychlého tangenciálního spojení z Pankráce na Smíchov, nemusí snad být zrovna z Budějovické. Proč by nemohlo být třeba z Kačerova?
Po letošní dostavbě vnějšího okruhu by z jižní spojky měla zmizet kamionová doprava. Alespoň v úseku dálnice D1 - Barrandov. Proč tedy nevyužít Jižní spojky k rychlému autobusovému spojení vyhrazenými pruhy?


Samozřejmě jižní spojka by měla být volnější a již jsem slyšel návrh ne na autobusové, ale trolejbusové spojení po ní mezi Kačerovem a Smíchovským nádražím. Na to proč ne, ani jeden z uvedených prostředků po navrhované trase, jsou odpovědí současné snahy Ropidu (potažmo magistrátu) snížit počet najetých kilometrů MHD! I často veřejností kritizované šikany v nových - postavených (Ládví - Střížkov - Prosek - Letňany) i plánovaných (Dejvice - Nemocnice Motol - Letiště) úsecích metra! To už bych spíše byl pro oprášení tunelové varianty TT Pankrác - Kavčí hory - Sídliště Pankrác - Podolí, která také byla dříve prý navrhována (ale zavržena pro špatnou místní obslužnost - nutnost zachování bus Jeremenkovou).
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod Jamie v 08.2.2010 14:29

To Absolut: svou kritiku bych za úplný úlet nepovažoval, já tu totiž žiju ;-) A právě proto, že tu místní poměry znám, tak si nedokážu dost dobře představit, jak to absence zmiňované stavby může vytrhnout. O tom, že by středový pás v Budějovické ulici byl ponechán "náhodou", jsem neřekl ani slovo - a těžko lze popřít, že zabrání tramvajového pásu v prostoru pláně bylo chybou, to se mi jeví jako věc zcela objektivní, jsem toho názoru, že vedení TT v původní stopě by bylo tou nejvhodnější variantou, rozhodně lepší než další podjezdy, nadjezdy a estakády, kterých už máme takhle na Pankráci až až. Děkuji za pochopení.
Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
 
Založen: 05.12.2009 20:38

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod MF v 08.2.2010 9:49

Radek napsal:Jsem samozřejmě rád, že se povedlo středový pás u metra zachovat, ale když jsou na něm vysázené stromy... Nevím, jestli se za pár let najde někdo, kdo je nechá vykácet pro tramvaj.


Budeme muset je tam chodit zalívat naftou, aby až přijde čas na kácení neřekl někdo, že jich je škoda :)
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod Radek v 08.2.2010 9:22

Jsem samozřejmě rád, že se povedlo středový pás u metra zachovat, ale když jsou na něm vysázené stromy... Nevím, jestli se za pár let najde někdo, kdo je nechá vykácet pro tramvaj.
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod Absolut v 08.2.2010 9:16

Jamie+MM-mikulovsky: Nemohu souhlasit. V oblasti Pankráce a Budějovické jsou projekty koordinovány na Pražské poměry velice dobře. Středový pás v ulici Budějovické byl ponechán na základě diskusí o záměru obnovení TT, nikoliv náhodou. Dokonce to lze dohledat i na internetu. V ulici Na Pankráci u stanice metra Pankrác lze tramvaj doplnit, i když se to na první pohled nezdá. Doporučuju k povšimnutí nároží ulic Hvězdova a Na Pankráci, kde měl s Arkádami také vyrůst barák a není tam, protože jeho projekt nebylo možné koordinovat se záměry tramvaje. Zato tam opravdu nelze dát tramvaj do podzemí, niveleta koleje tramvajové trati by vycházela o kousek níž, než je úroveň podchodu stanice Pankrác, a to ani nemluvím o tom, že se vestibul rozšíří ke stanici m-D. Víte, pánové, vy umíte dobře kritizovat, ale nepodíváte se skutečně do terénu...

Ostatní úlety nemám sílu komentovat.

Mart337: Bingo. Typu Radlická nebo s provozem aut po kolejích a v pravém pruhu parkování. Jeremenkova je širší než Radlická. Vejde se tam i o trošku víc muziky. Nicméně nezapomínejte na cyklistické pruhy, letos tam budou namalované a zrušit už je nepůjde.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod mart337 v 08.2.2010 3:09

No to jsem rád, že tu se mnou taky někdo souhlasí. Když už tedy TT Jeremenkova, tak připadá tak max v reálii cca typu Radlická. Víc se tam nenacpe.
Co se týče trati v Podolí, tak ta půjde opravdu brzy do kopru. Nejdřív byla 20 směr Modřany. Pak přibyla 20 směr Výtoň a ta se mě zdá je den ze dne horší. Nebude dlouho trvat a bude tam 10. Už je tam hezky velký propad.
Co se týče rychlého tangenciálního spojení z Pankráce na Smíchov, nemusí snad být zrovna z Budějovické. Proč by nemohlo být třeba z Kačerova?
Po letošní dostavbě vnějšího okruhu by z jižní spojky měla zmizet kamionová doprava. Alespoň v úseku dálnice D1 - Barrandov. Proč tedy nevyužít Jižní spojky k rychlému autobusovému spojení vyhrazenými pruhy?
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod MM-Mikulovsky v 08.2.2010 0:40

Markus napsal:Občas postačí vrabec v hrsti a já tu takovou možnost vidím. V prvotní fázi postavit silniční most přes Vltavu pouze pro potřeby MHD (a policie, sanitek ...). Následně zavést páteřní autobusovou linku mezi Budějovickou a Smíchovským nádražím. Z Budějovické na Dvorce to nyní 118 zládne za 6 minut, páteřní busy by navíc nemusely stavět všude. Přejezd mostu a cca. 1,5 km na Smíchovské nádraží, vychází mi spojení Budějovická - Smíchovské Nádraží s preferencí v křižovatkách kolem 10 minut. Současná kombinace C+tramvaj na Anděl se pod 20 minut nevejde. Kde to má háček?


1.) Musím souhlasit s Absolutem - je to spíše pro bus na minut 12, ale beru to tak, že bylo zaokrouhleno a počítáno s uváděným bez mezi zastávkovým provozem Za těch deset by to mohla zvládnout snad jedině tram po, mnou již popsané, separované (zahloubené a zakryté, zatravněné, na estakádu zvednuté) TT.
2.) Uváděná páteřní BUSOVÁ linka by byla dalším velmi dobrým přesvědčovacím argumentem pro zaslepené neinformované odpůrce TT v Jeremenkově ulici. – Krom, mnou již uváděné, chystané rekonstrukce TT na Podolském nábřeží do zatravněné podoby - a již je (v tomto ohledu) jedno, jestli se na ni dostane příští či přespříští rok. (Osobně se však obávám, že dva roky již provoz nevydrží - viz propadající se kanály mezi Kublovem a Podolskou vodárnou - rychlost v obou směrech snížena na dvacet km a brzo bude muset celá ulice dostat max. 40.)
3.) Současné spojení je časově velmi podhodnoceno: Budějovická-I.P.P 8 minut Céčkem + 4 minuty na 2x mezi povrchem a nástupištěm, 4 minuty I.P.P – Karlovo. nám + 4 min. Karlovo nám. - Palackého nám. + 5 Pal. nám. - Anděl = 25minut bez čekání na spoje - tak že reálných třicet!!! A počítám, že ani varianta s přestupem mezi C a B na Florenci není o moc kratší.

PS: Je potřeba šetřit kilometry? - Postavit pro BUS mostní provizorium, aby nejezdili až od Kačerova a ještě při tom netrčely v kolonách na Baranďáku a někteří současní odpůrci TT za ní začnou snad i prosit!!!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod MM-Mikulovsky v 08.2.2010 0:32

Jamie napsal:Na tomhle mě zaujalo nejvíc to, jak jsou plány, projekty a prováděné stavební práce žalostně málo koordinovány, třebas i v rámci jediné městské části - když se rekonstruovala Budějovická ulice, byl na ní ponechán středový pás pro možný návrat tramvají v budoucnu, ačkoli se o tom v té době snad ani příliš vážně neuvažovalo. Později však bylo v souvislosti se stavební činností na Pankrácké pláni (výstavba obchodního centra Arkády, administrativní komplex Gemini) přikročeno k rekonstrukci křižovatky, při níž byl středový pás zúžen ve prospěch odbočovacích pruhů a případná výstavba TT bude v těchto místech velmi složitá (poněvadž zpětné zužování autostrád je u nás "zločin").


1.) S tímto nezbývá než souhlasit.
2.) Podotýkám, že uvedená dokonce "dvojitá" křižovatka u Arkád je dle mne už teď tak zatížena, že tady je skutečně jediným rozumným řešením zahloubení TT pod ní. K tomu přímo vybízí stoupající terén od ulice Na Veselí. Jinak stálo by za to, při výstavbě TT Na Veselí - Pankrác - Budějovická, zrušit úsekem TT Na Veselí - Táborská se zastávkou Pražského povstání, jež by tvořila zbytečně dlouhý souběh s metrem C. Nový (obnovený) úsek TT by na současnou síť byl napojen kolem Pankrácké vozovny. Ta by nově byla napojena do centra - k Náměstí Bratří Synků TT vedenou před budovou soudu a následnou malou estakádou s pravotočivým obloukem.
3.) Ušetřilo by se výše popsaným napojením místo i pro náhradu zabraných parkovacích míst mezi Na Veselí - Arkádami.
4.) Vlastní ulice Budějovická (jejíž poslední úseky procházejí rekonstrukcí v současné době), není zase až tak vytížena, že by potřebovala běžně dva pruhy v jednom směru. Volil bych v ní TT u chodníku - pravým pruhem (tzv. Vídeňské uspořádání). Díky tomu by se nezmenšovala v okolí nedostatková parkovací místa a navíc by vyjíždění a najíždění aut do/z nich minimálně ohrožovalo tram - oproti mnoha místům v centru, kde se tram protahují na centimetry kolem podélně zaparkovaných vozidel!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod Jamie v 07.2.2010 23:56

Na tomhle mě zaujalo nejvíc to, jak jsou plány, projekty a prováděné stavební práce žalostně málo koordinovány, třebas i v rámci jediné městské části - když se rekonstruovala Budějovická ulice, byl na ní ponechán středový pás pro možný návrat tramvají v budoucnu, ačkoli se o tom v té době snad ani příliš vážně neuvažovalo. Později však bylo v souvislosti se stavební činností na Pankrácké pláni (výstavba obchodního centra Arkády, administrativní komplex Gemini) přikročeno k rekonstrukci křižovatky, při níž byl středový pás zúžen ve prospěch odbočovacích pruhů a případná výstavba TT bude v těchto místech velmi složitá (poněvadž zpětné zužování autostrád je u nás "zločin").
Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
 
Založen: 05.12.2009 20:38

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod XSC v 07.2.2010 23:25

Markus napsal:Kde to má háček?
Podle mě je háček v tom mostu pouze pro MHD. Pokud jsou na něm koleje, tak to jde bez problémů. Ovšem pokud na něm bude silnice, začne se tlačit na to, aby se otevřel i pro ostatní.
Jinak si ale myslím, že mostem se opravdu může začít a využít ho pro spojení Modřany - SN.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod Absolut v 07.2.2010 22:50

Za 10 minut se Budějovická - Smíchovské nádraží vyjezdit autobusem nedá. Ale přesto to vychází časově lépe, než přes I.P.P.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Odeslatod Markus v 07.2.2010 20:42

Občas postačí vrabec v hrsti a já tu takovou možnost vidím. V prvotní fázi postavit silniční most přes Vltavu pouze pro potřeby MHD (a policie, sanitek ...). Následně zavést páteřní autobusovou linku mezi Budějovickou a Smíchovským nádražím. Z Budějovické na Dvorce to nyní 118 zládne za 6 minut, páteřní busy by navíc nemusely stavět všude. Přejezd mostu a cca. 1,5 km na Smíchovské nádraží, vychází mi spojení Budějovická - Smíchovské Nádraží s preferencí v křižovatkách kolem 10 minut. Současná kombinace C+tramvaj na Anděl se pod 20 minut nevejde. Kde to má háček?
Markus
Uživatel
 
Založen: 03.7.2007 18:32
Bydliště: Praha 12 Modřany

PředchozíDalší

Zpět na Budoucnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron