TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1553
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od XSC » 09.2.2010 20:10

Markus píše:Mimochodem, je nějaké datum D, do kdy musí projít velkou opravou Nuselský most? :)
Podle všeho není. Životnost se díky nepříznivým vlivům stanovila na 50 let (což neznamená, že se neprodlouží, třeba železniční most pod Vyšehradem už také 20 let přesluhuje), takže je nějakých 15 let čas. Pokud si pamatuji, Drak na Metrowebu psal minulý rok o nějakém průzkumu mostu (georadar). Protože se od té doby neobjevily žádné poplašné zprávy, předpokládám, že stav bude zřejmě dobrý. Do doby rekonstrukce mostu musí být v provozu D, TT by pomohla, ale na tu zátěž by nestačila.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Markus » 09.2.2010 19:42

Myslím si, že po intenzivní výstavbě kanceláří a obchodních center v těsném okolí metra C v úseku Pražského povstání - Chodov je jen těmito stavbami generována solidní zátěž desítkami tisíc cestujících MHD. Ostatní zdroje neumím ani odhadnout. Část těchto cestujících každé ráno dojíždí z jihozápadní části Prahy. Pokud jde jen o metro C, myslím si, že je to fajn, alespoň nevozí vozy ve směru z centra vzduch. Sama cesta na IP by nebyla problém, ale úsek na Anděl by si alternativu určitě zasloužil. Uvedenému případu by dobře posloužil i pouhý úsek TT Budějovická - Smíchovské nádraží. Samozřejmě, že pokračování trati do Vršovic by nabalilo další cestující, ale to už by asi nebylo tolik o odlehčení Cčku. Mimochodem, je nějaké datum D, do kdy musí projít velkou opravou Nuselský most? :)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 963
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od mart337 » 09.2.2010 18:43

A existuje vůbec nějaká studie toho, jak by tato "spojka" ulevila uzlu IPP?
Dle mého totiž stejně z toho co naleze na IPP do tram směr Štěpánská naleze, polovina na KN zase vyleze. A otazník je, odkud ti lidé, kteří případně jedou dál, vůbec jsou. Protože, pokud nejsou z jihu, tak je Budějovická pro ně zajížďka. Takže by to mělo efekt jen pro městskou a příměstskou dopravu ukončenou na jižní části C.
Jo a pak je tu taky propustnost Jeremenkovy. Pokud tu chcete zavádět expresní dopravu, tak narazíte ve špičkách. Někdy jsou fronty až ke stanici pod Pekařkou. Chtělo by to pak expresní pruhy.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1553
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od XSC » 09.2.2010 17:32

mart337 píše:...Jak už jsem tu napsal, myslím si, že bez nějakého pokračování ve směru Michle, tahle trasa nemá prakticky žádný význam. Odkud kam ta tramky budou jezdit?
Aby jenom jezdily jako pendl mezi Smíchovem a Budějovickou, to nikdo stavět nebude. To se Vám každý vysměje. Budovat takovou věc aby se ušetřilo 5 min.
Co si myslím že je v současné době reálnější, jak propojit oblast Pankráce se Smíchovem, je jak mne nyní napadlo, propojit je železnicí. Pokud vím, tak je ve fázi úvah výstavba žel. zastávky Kačerov. Tady by neměl být nejmenší problém nasadit rychlé spojení Kačerov, Vršovice, Smíchov....
Smysl to má i bez trati do Michle. Nejde jen o ušetření 5 min, ale o odlehčení C a stanice IP.
Ta vlaková spojka podle mě dnes nemá šanci. Je dost dlouhá, ale hlavní problém je propustnost železničního mostu pod Vyšehradem. Tam se do jeho modernizace další spoje nedají přidávat.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 963
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od mart337 » 09.2.2010 14:42

Tak jsem tu nějakou chvilku nebyl a nějak se to tu rozrostlo.
Jak už jsem tu napsal, myslím si, že bez nějakého pokračování ve směru Michle, tahle trasa nemá prakticky žádný význam. Odkud kam ta tramky budou jezdit?
Aby jenom jezdily jako pendl mezi Smíchovem a Budějovickou, to nikdo stavět nebude. To se Vám každý vysměje. Budovat takovou věc aby se ušetřilo 5 min.
Co si myslím že je v současné době reálnější, jak propojit oblast Pankráce se Smíchovem, je jak mne nyní napadlo, propojit je železnicí. Pokud vím, tak je ve fázi úvah výstavba žel. zastávky Kačerov. Tady by neměl být nejmenší problém nasadit rychlé spojení Kačerov, Vršovice, Smíchov.
Jinak jak tu někdo psal, Pacovského ulice opravdu není, ale je ulice Pacovská, která je souběžná s Olbrachtovou, hned vedle ní. Ta byla myšlena. Ale to uspořádání kolem Raifky ja podle mne taky trochu přitažené za vlasy. Lépe řečeno, hůř by se to navazovalo na případnou trať do Michle.

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 188
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od KarlosK » 09.2.2010 13:55

Absolut píše:MM-Mikulovsky:

Vestibul m-D je založen pod restaurací Potrefená husa, to je o kousek jinde.
pokud to dobře chápu tak vestibul byl představěn dopředu při zakládání těch kancelářských budov kde je i restaurace potrefená husa?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 09.2.2010 11:54

Rychlodrážní tramvajová tangenta kolem centra města je fantastická představa několika jedinců :)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4690
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MOp » 09.2.2010 11:51

Metro E je minulost, v současnosti je plánováno jako rychlodrážní tramvajová tangenta kolem centra města.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 09.2.2010 10:03

MM-Mikulovsky:

1) Stále mě přesvědčujete, že Jeremenkovu ulici znáte jen z rychlíku a melete tady nesmysly. Realizace cyklopruhů kromě některých úseků v podstatě nezmění stávající stav. Protože Jeremenkova je ve své podstatné části 1+1+parkovací pruhy, nikoli 2+2 pruhy. Jděte se tam podívat, parkují tam auta, je to krásně vidět i na Vaší spodní fotce - netvrďte mi, že tohle jsou 2+2 JÍZDNÍ pruhy - to by byla opravdu hlopá účelová lež. K Vámi uvedenému brzdění linek BUS tedy nedojde. Cyklistické pruhy se vedle parkování vejdou a bude se jednat o pruhy, nikoli o piktogramový koridor. Šířku jsem si proměřil a vzhledem k tomu, že Jeremenkovou ulicí jezdím v letním období na kole z práce, tak je to ověřeno i prakticky.

2) Uvažoval jsem i o vedení cyklistů až za stromořadím a nesouhlasím s Vámi. Nevidím důvod cpát cyklisty k chodníku, když to není šířkově nezbytné.

3) Pane, čtěte laskavě to, co Vám je odpovídáno! Zatravněnou TT ve spojitých úsecích do Jeremenkovy nelze v osovém vedení dle platných norem nacpat, neboť by vedle ní nebyla dostatečná zpevněná plocha vozovky.

4)
a) Ano, jsou tam. Myslím, že je jich 28. Nebo tak nějak. Před dvěma lety jsem je počítal. Jejich odstranění a nahrazení zelení v jiném blízkém místě lze projednat. Ne jednoduše, ale lze. Tak jako tak by jich pár zařve při výstavbě vestibulu a podchodu m-D. Mimo jiné lze stromy odstranit proto, že tam nejsou obytné budovy.
b) Trasa D bude samozřejmě pod C, ale budou mít společný vestibul s podchodem pod ulicí Na Pankráci. Vaše vize podzemní TT na Pankráci je hezká a lákavá, ale prostě v kolizi s existujícími plány na metro. Předpokládáte špatně, zmíněný objekt na nároží ul. Hvězdovy a Na Pankráci by nebyl v kolizi s vestibulem m-D, ale svým umístěním by v původním návrhu zužoval ulici Na Pankráci a znemožňoval tak šířkově doplnění TT, to je tak těžké pochopit? Vestibul m-D je založen pod restaurací Potrefená husa, to je o kousek jinde. Ulice Pacovského v Praze žádná není, asi si to zase s něčím pletete.

Víte, pane, je krásné malovat si do fotek, závidím Vám, že na to máte čas, ale přesně takhle vznikají záměry, které se zalíbí politikům a když se to pak zadá projektantům, tak ti zapláčou, protože to nejde rozumně postavit.

K Modřanské trati: Ano, byla projektována původně směrovým vedením na 80 km/h. Rovněž projekt Modřanské TT předpokládal silný i nákladní provoz do průmyslovýh závodů Chirana, Orion a Elektropřístroj, což změny politisko-ekonomické situace změnily. A perlička pro Vás - původně se uvažovalo, že bude Modřanská TT v úseku od Nádraží Braník po Nádraží Modřany celá na estakádě s tím, že měly být plochy pod tratí využity k parkování a jako skladové prostory. Vymyslel to tehdy nějaký snílek Vašeho typu. Toto se však nerealizovalo, projekt byl změněn a vznikly známé "hrby" se ztracenými spády na trati. Bohužel tak vznikly i paskvily typu zast. Belárie, která je téměř na terénu, ale přístupná jen schodištěm a rampou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.2.2010 9:16

MOp píše:MM-M: stačilo mi vidět komentované fotky a mohu říct, že větší prasárnu jsem neviděl! Bude ti prekazet metro D a obavam se, ze absolutne nevis, jak velke financni naroky by tato stavba spolkla.

Snit se musi, ale trosku realne..
1.) Takže peticí požadované metro E, s plně podzemní (raženou) trasou je reálnější?
2.) Přiznávám a taky jsem stáhl nadzemní - vyvýšený úsek byl přehnaný a preference na křižovatce to vyřeší levněji a pro okolí mnohem citlivěji!!!
Markus píše:Marek B.: Modřanská tramvaj, to je vůbec něco, na co tu nejsem zrovna hrdý. Měla to být rychlodráha, jezdí se tu místy velice pomalu. Most je nejen ošklivý, ale navíc teď i v havarijním stavu. Jízda za okrajem lidského sídliště, to je další experiment co nevyšel, busy jsou pro mnoho obyvatel atraktivnější a o tramvaji snad jen slyšeli, že tu někde jezdí.
1.) Podoba této TT umožňuje povolit vyšší rychlost (nyní 60km/h, jednou snad i jako v metru 80 km/h), což není při souběhu s IAD možné.
2.) To, že stavba byla provedena nekvalitně (ať již svršek, či nevhodně zvolená ložiska, zmiňovaného, mostu u zastávky Nádraží Modřany, jež nedrží most proti odstředivé síle přenášené kolejemi z tramvají jedoucích do oblouku) je věc druhá. A jinak na něm povolených 30km/h a jeho nájezdech 40km/h je pořád víc, než mnohdy může jet tramvaj reálně i bez omezení značkami při souběhu s IAD!!!
3.) Několikráte jsem šel i pěšky kolem této TT, po níž jezdím s TRAM několikrát týdně a tvrdím, že vzhledem k současné slabé síle jí křižující IAD, je většina mostů, kromě onoho výše zmiňovaného se špatnou konstrukcí, zbytečná. Jsem přesvědčen, že je srovnatelná s IAD, která křižuje TT u zastávky Geologická a tam je přeci úrovňový přejezd! Nevím však, jaký byl silniční provoz dříve a jaký bude v budoucnu? V okolí je mnoho nyní nevyužitých ploch!!!
Marek B. píše:Taková absolutní preference věci řeší 1000x chytřeji, levněji a esteticky krásněji. Můžete se koneckonců přesvědčit, jak vypadá taková mimoúrovňvá trať a to v Modřanech. Je to jedno velké zbytečné monstrum. Tramvaj se totiž, aby byla úspěšná musí stát součástí parteru města, vhodně ho doplnit a ne ho likvidovat. Vaše řešení v oblasti zast. Pod Pekařkou sice na 1.pohled vypadá hezky, ale vytvoření zálivů pro auta v místě zeleného pásu se stromy by ty stromy poškodilo a mohl byste rovnou celou alej vykácet. Podívejte, já jsem taky šotouš a chtěl bych tramvaje leckde, ale ne za cenu takových zásahů do stávajících parametrů oblasti. Tramvaje musí být vedeny tak, aby okolí co nejméně narušily.
1.) Trať v Modřanech a řešení křižovatky na Dvorcích (viz. reakce výše).
2.) Zastávka Pod Pekařkou – sice jsou zastávky zakresleny proti sobě, ale je to přeci jen fotka a 0,5m sem či tam člověku uteče. A stromy to řešení zasáhnout nemusí – jsou mezi nimi nyní 4 pruhy a středový pás, čili musí se tam vlézt dvoukolejná TT , 2 pruhy pro IAD i s jedním zastávkovým ostrůvkem. Protější by byl o kus dál – jako v textu zmiňovaná zastávka Braunova na TT v Radlické, kde jsou ostrůvky poloviční šíře než současný středový pás u BUS zastávek Pod Pekařkou, jehož šířku mohou bez problému převzít právě popsané TRAM ostrůvky!!!
PS: Na některé věci odmítám reagovat, byť bych na to měl plné právo!

Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Markus » 09.2.2010 8:11

Bobek píše:
Markus píše:...na místo současné trasy Slivenec - MÚK Spořilovská (cca. 5km) bude muset náklaďák ujet nějakých 35 km.
Jejda, to se nám ten Slivenec se Spořilovem nějak sblížily. :)
Jinak podle mě je vyhánění kamionů z JS do zprovoznění 511 (a že to po posledním vývoji bude ještě na dlouho) ukrutná blbost. Navíc jsem vysloveně zvědavý, co na to křižovatka JS x Spořilovská, to bude zřejmě taky nádhera. #-o
Díky za upozornění, už to jdu aktualizovat, má to být cca. 12 km :D

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Bobek » 09.2.2010 8:09

Markus píše:...na místo současné trasy Slivenec - MÚK Spořilovská (cca. 5km) bude muset náklaďák ujet nějakých 35 km.
Jejda, to se nám ten Slivenec se Spořilovem nějak sblížily. :)
Jinak podle mě je vyhánění kamionů z JS do zprovoznění 511 (a že to po posledním vývoji bude ještě na dlouho) ukrutná blbost. Navíc jsem vysloveně zvědavý, co na to křižovatka JS x Spořilovská, to bude zřejmě taky nádhera. #-o

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4690
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MOp » 09.2.2010 8:08

MM-M: stačilo mi vidět komentované fotky a mohu říct, že větší prasárnu jsem neviděl! Bude ti prekazet metro D a obavam se, ze absolutne nevis, jak velke financni naroky by tato stavba spolkla.

Snit se musi, ale trosku realne..

Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Markus » 09.2.2010 8:01

Marek B.: Děkuju za info ohledně zákazu kamionů na Jižní spojku. Chápu to tak, že bude zákaz pro těžké náklaďáky bude v celé ulici K Barrandovu a pak na Jižní spojce od Barrandovského mostu po MÚK se Spořilovskou. Dále, když jsem chodil prstem na mapě, vyšlo mi, že na místo současné trasy Slivenec - MÚK Spořilovská (cca. 12km (opraveno z původní kraviny 5km :) )) bude muset náklaďák ujet nějakých 35 km. Alternativně se dá na D11 přes Říčany po 101, pokud tam také nebude zákaz.

Modřanská tramvaj, to je vůbec něco, na co tu nejsem zrovna hrdý. Měla to být rychlodráha, jezdí se tu místy velice pomalu. Most je nejen ošklivý, ale navíc teď i v havarijním stavu. Jízda za okrajem lidského sídliště, to je další experiment co nevyšel, busy jsou pro mnoho obyvatel atraktivnější a o tramvaji snad jen slyšeli, že tu někde jezdí.
Naposledy upravil(a) Markus dne 09.2.2010 8:13, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Marek B. » 09.2.2010 1:24

Markus: Po jižní spojce od července neprojede nad 12T ani náprava. Bude se muset objíždět přes Průhonice i v relacích D5- D11, potvrzeno z ÚDI.

MMikulovský: Jste přesně ten důvod, proč jsem byl dlouho proti TT v Jeremenkově (než jsem viděl, že to jde citlivě) . Kdyby tam totiž mělo vzniknout to, co jste nakreslil, půjdu se - i když nebydlím přímo v Jeremenkově, ale kousek od ní - jako 1. přivázat řetězem pod bagr. Vraťte se do reality, nejsme v 60. letech, kdy mohly vést mostní konstrukce v úrovni 1. patra. Jak to dopadá se můžete přesvědčit na Gočárově okruhu v Hradci Králové. Myslel jste vůbec, co by na to řekli lidé bydlící v těch barácích? Vy si asi neuvědomujete, že těmi svými šotofantaziemi projekt této TT nesmírně ohrožujete? Nějaký neználek to odsud stáhne, rozvěsí to po čtvrti a s TT se můžeme rozloučit, nikdo lidem nevysvětlí, že to nebylo oficiální, protože zažehnete odpor. Pamatuji si, co způsobil nešetrný projekt v 90. letech(ovšem mnohem méně nešetrný, než ta vaše řešení. Pochopte laskavě, že na vaše mimoúrovňová řešení již dnes nikdo není zvědavý a je to dobře. Taková absolutní preference věci řeší 1000x chytřeji, levněji a esteticky krásněji. Můžete se koneckonců přesvědčit, jak vypadá taková mimoúrovňvá trať a to v Modřanech. Je to jedno velké zbytečné monstrum. Tramvaj se totiž, aby byla úspěšná musí stát součástí parteru města, vhodně ho doplnit a ne ho likvidovat. Vaše řešení v oblasti zast. Pod Pekařkou sice na 1.pohled vypadá hezky, ale vytvoření zálivů pro auta v místě zeleného pásu se stromy by ty stromy poškodilo a mohl byste rovnou celou alej vykácet. Podívejte, já jsem taky šotouš a chtěl bych tramvaje leckde, ale ne za cenu takových zásahů do stávajících parametrů oblasti. Tramvaje musí být vedeny tak, aby okolí co nejméně narušily.

PS: Naučte se psát, trvale píšete hrubku v názvech ulic: Jeremenkovi(má být y), atd, je to tam víckrát.

Odpovědět