TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.2.2010 0:39

XSC píše:
Markus píše:Existuje důvěryhodný průzkum či studie na téma nižšího provozu na Jižní spojce po otevření R1 - staveb 512-514?
Já bych tam nečekal nižší provoz. Ale tím, že odpadne část kamionů, zvýší se propustnost (dnes je pravý pruh kamiony blokovaný, pro osobní auta tak zbývají 2 pruhy). Intenzity tak můžou zůstat stejné, ale čas strávený v zácpě se sníží.
Sice některý tranzit ubude, ale některý ne kvůli mýtu na R1. Může jižní spojka při nějakém úbytku nabalit na sebe také dopravu z okolních ulic - minimálně TROLEJBUS je zde (a dle mne pro Prahu celkově) nesmysl (a to jsem rozený Královehradečák - kde jsou velmi osvědčené, ale jsou tam přeci jiné intenzity IAD a nehrozí, toliko, že by něco potřebovali objíždět a nedosáhli sběrači na troleje)!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.2.2010 0:26

Absolut píše: Středový pás v ulici Budějovické byl ponechán na základě diskusí o záměru obnovení TT, nikoliv náhodou. Dokonce to lze dohledat i na internetu. V ulici Na Pankráci u stanice metra Pankrác lze tramvaj doplnit, i když se to na první pohled nezdá. Doporučuju k povšimnutí nároží ulic Hvězdova a Na Pankráci, kde měl s Arkádami také vyrůst barák a není tam, protože jeho projekt nebylo možné koordinovat se záměry tramvaje. Zato tam opravdu nelze dát tramvaj do podzemí, niveleta koleje tramvajové trati by vycházela o kousek níž, než je úroveň podchodu stanice Pankrác, a to ani nemluvím o tom, že se vestibul rozšíří ke stanici m-D. Víte, pánové, vy umíte dobře kritizovat, ale nepodíváte se skutečně do terénu...

Ostatní úlety nemám sílu komentovat.

Mart337: Bingo. Typu Radlická nebo s provozem aut po kolejích a v pravém pruhu parkování. Jeremenkova je širší než Radlická. Vejde se tam i o trošku víc muziky. Nicméně nezapomínejte na cyklistické pruhy, letos tam budou namalované a zrušit už je nepůjde.
Oprava - v textu a foto uváděný název ulice Pacovského je chybný-zkomolený, jedná se o ulici Pacovskou.

1.) Na cyklo pruhy jsem skutečně zapomněl, byť jsem o nich již slyšel. Upozorňuji však, že již od jejich zřízení přestane být v Jaremenkově uspořádání 2+2 pruhy, protože jejich řešení jistě bude shodné s Vršovicemi (podél TT Otakarova - Oblouková a Slavie - Průběžná), Vinohrady (TT Flora - Želivského) či Žižkovem (TT Ohrada - Spojovací), kde všude byly cyklo pruhy (pevně ohraničené - šířkově se vešly)a cyklo pásy či koridory (neohraničené - vedené po kraji průběžného jízdního pruhu IAD, protože se nevešly minimální rozměry cyklo pruhů) vyznačeny zabráním cca středu dvouproudé jednosměrné vozovky, na níž v pravé půli vznikla parkovací místa a v levé zůstal jeden jízdní pruh! Znamená to, že od toho momentu bude IAD v Jeemenkově nově brzdit BUS (Budějovická - Dvorce, nyní linka 118)

2.) Jeremenkova je skutečně dostatečně široká, výrazně pouze opticky ji zužuje stromořadí dost vzrostlých stromů po obou stranách vozovky, ale ne krajích ulice - ještě je hromada místa mezi nimi a domy, kde by se mohly rozšířit chodníky a cyklo pruhy vyznačit vedle nich! (Jinak znáte podjezd TT pod železniční tratí u zastávky Holešovické nádraží k Trojské? Dnes sama TT zabírá jeho jednu polovinu a v druhé je vyznačena dvouproudá vozovka? Co si myslíte, že se do tohoto podjezdu má vlézt při napojování nového trojského mostu? V každé půli má být u středových sloupů jedna kolej a vedle ní dva pruhy pro IAD! Jinak pro cyklisty a pěší mají být vyraženy po stranách nové podchody.)

3.) Šířku Jeremenkovy může s Radlickou srovnávat snad jedině slepý, protože tam se v jednom místě mezi úzké chodníky těsně u zdí domů nevešla TT s dvěma pruhy a dvěma protisměrnými ostrůvky zastávky Braunova!!! Zbylo tam místo jen na jeden - což projektanti vskutku šikovně obešly jejich vzájemným oddálením a jejich obejitím vlastní TT stočenou mezi nimi pomocí mírného "esíčka". Můj (šířkově reálný) návrh sice zabírá v Jeremenkově současné travnaté plochy, pod stromy (pro parkování - jehož částečný úbytek nahradí podzemními garážemi pod blízkým sportovním areálem v horní části ulice) a u chodníků nacházejících se v širokých pásech mezi stromy a domy (cyklostezky z 1/2 rozšířených chodníků), ale nahrazuje je zatravněnou TT.

4.) Pankrác znám také dost, dva roky totiž několikrát týdně jdu kolem Arkád!

a) Ve středovém pásu jsou skutečně zasazeny stromy! Když není možno kácet zeleň pro mnou navrhované umístění TT v pásu mezi ul. Pacovského a Olbrachtovou, tady bude?
b) Stávající podchod není v kolizi s navrhovanou zahloubenou TT, protože je souběžný s vozovkou, pod níž by měla být TT umístěna, čímž by přímo na něj navazovalo nástupiště ZC (směr Budějovická), a to že by se nacházelo, cca o 1 až 1,5 metru, níž není přeci problém, protože takové převýšení překonají schody a nájezdové plošiny, protože pod levou (blíže k Arkádám) půlí vozovky by byla jen kolej ZC. Čelo zastávky - zastávkový sloupek by se nacházel cca na úrovni současného přechodu (jenž, by byl zrušen) na povrchu vozovky. Za čelem zastávky by TT křižoval nový podchod vozovky, který by byl výrazně osvětlený a ještě by do něj vnikalo i denní světlo proskleným zastřešením vedle krajů a ve středovém pásu vozovky. Protější zastávka DC by vznikla pod druhou půlí vozovky, na opačné straně od tohoto přechodu přes trať. Nový výstup z podchodu vozovky, od současného vestibulu metra C (a přilehlého podchodu - jímž se dnes nic nepodchází) před Arkádami a na něj navázanými zastávkami nové zahloubené a zakryté TT, by byl na protější straně ulice v prostoru současného travnatého pásu mezi silnicí a chodníkem. Přesné plánované umístění a polohu (horizontálně) stanice připravované trasy metra D na Pankráci neznám, ale vzhledem k tomu, že trať (v přímé ose Pankrác - Náměstí Bratří Synků - Náměstí míru) musí, na rozdíl od Céčka, klesat do Nuslí, tak se dá počítat, že bude pod ním (nad ním sotva - vždyť již jeho výstavba poškozovala základy budov stojících na povrchu). Co se týče kolize budovy navrhované s Arkádami na nároží ulic Pacovského a Na Pankráci, tak bych předpokládal, že byla v kolizi nikoliv s TT (která je podle zdejších tvrzení stále počítána středovým pásem), ale s vestibulem této stanice nové trasy metra D!!!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 09.2.2010 11:31, celkem upraveno 3 x.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1553
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od XSC » 08.2.2010 21:36

Markus píše:Existuje důvěryhodný průzkum či studie na téma nižšího provozu na Jižní spojce po otevření R1 - staveb 512-514?
Já bych tam nečekal nižší provoz. Ale tím, že odpadne část kamionů, zvýší se propustnost (dnes je pravý pruh kamiony blokovaný, pro osobní auta tak zbývají 2 pruhy). Intenzity tak můžou zůstat stejné, ale čas strávený v zácpě se sníží.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od 9001 » 08.2.2010 21:29

Záleží, kde se ty auta na Jížní spojce po uvolnění vezmou. Jestli zmízí z vedlejších ulic, tak to beru jako plus i když by byla jižní spojka opět "přetížená". Pak by mohly projít i nějaké další návrhy na zklidnování ulic, protože přece můžete jet po okruhu. Ale tohle je jenom laický pohled.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 08.2.2010 21:01

V horizontu nového ÚP se na Jižní spojce výrazný pokles trvalého významu nepředpokládá a důvody jsi velmi dobře vysvětlil sám. Vycházím z dat v okolí Zahradního města a Krče, ze Spořilova asi nic po ruce nemám.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Markus » 08.2.2010 18:31

Existuje důvěryhodný průzkum či studie na téma nižšího provozu na Jižní spojce po otevření R1 - staveb 512-514? Nejsem odborník, ale i jako amatér říkám, že mě překvapí více než 10% pokles intenzit mezi levým břehem Vltavy (Barrandoský most včetně) a MÚK s ulicí 5.května. Důvody proč se tak domnívám jsou dva. Zaprvé ne pro všechnu tranzitní dopravu bude výlet po R1 atraktivní (navíc když bude chybět stavba 511 a kdo by jel od Plzně na Boleslav/Liberec, bude se muset vracet od Průhonic na Spořilov). Zadruhé - jakmile se rozkřikne, že je Jižní spojka volnější, přesune se na ní část dopravy z ostatních pražských komunikací. Dále, všiml jsem si u projektů dávaných na EIA, často se tam uvádí během následujících let očekávaný růst intenzit dopravy - nehrozí nám, že Jižní spojka bude za pár let opět přetížená? Vím, spousta otázek a možná je stavím na vodě, jen si těmi busy na Jižní spojce nejsem úplně jistý ...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 08.2.2010 16:07

Jamie: Pojďte na pivo. Máte tam SZ.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.2.2010 15:08

mart337 píše: Co se týče rychlého tangenciálního spojení z Pankráce na Smíchov, nemusí snad být zrovna z Budějovické. Proč by nemohlo být třeba z Kačerova?
Po letošní dostavbě vnějšího okruhu by z jižní spojky měla zmizet kamionová doprava. Alespoň v úseku dálnice D1 - Barrandov. Proč tedy nevyužít Jižní spojky k rychlému autobusovému spojení vyhrazenými pruhy?
Samozřejmě jižní spojka by měla být volnější a již jsem slyšel návrh ne na autobusové, ale trolejbusové spojení po ní mezi Kačerovem a Smíchovským nádražím. Na to proč ne, ani jeden z uvedených prostředků po navrhované trase, jsou odpovědí současné snahy Ropidu (potažmo magistrátu) snížit počet najetých kilometrů MHD! I často veřejností kritizované šikany v nových - postavených (Ládví - Střížkov - Prosek - Letňany) i plánovaných (Dejvice - Nemocnice Motol - Letiště) úsecích metra! To už bych spíše byl pro oprášení tunelové varianty TT Pankrác - Kavčí hory - Sídliště Pankrác - Podolí, která také byla dříve prý navrhována (ale zavržena pro špatnou místní obslužnost - nutnost zachování bus Jeremenkovou).

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Jamie » 08.2.2010 14:29

To Absolut: svou kritiku bych za úplný úlet nepovažoval, já tu totiž žiju ;-) A právě proto, že tu místní poměry znám, tak si nedokážu dost dobře představit, jak to absence zmiňované stavby může vytrhnout. O tom, že by středový pás v Budějovické ulici byl ponechán "náhodou", jsem neřekl ani slovo - a těžko lze popřít, že zabrání tramvajového pásu v prostoru pláně bylo chybou, to se mi jeví jako věc zcela objektivní, jsem toho názoru, že vedení TT v původní stopě by bylo tou nejvhodnější variantou, rozhodně lepší než další podjezdy, nadjezdy a estakády, kterých už máme takhle na Pankráci až až. Děkuji za pochopení.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MF » 08.2.2010 9:49

Radek píše:Jsem samozřejmě rád, že se povedlo středový pás u metra zachovat, ale když jsou na něm vysázené stromy... Nevím, jestli se za pár let najde někdo, kdo je nechá vykácet pro tramvaj.
Budeme muset je tam chodit zalívat naftou, aby až přijde čas na kácení neřekl někdo, že jich je škoda :)

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1456
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Radek » 08.2.2010 9:22

Jsem samozřejmě rád, že se povedlo středový pás u metra zachovat, ale když jsou na něm vysázené stromy... Nevím, jestli se za pár let najde někdo, kdo je nechá vykácet pro tramvaj.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 08.2.2010 9:16

Jamie+MM-mikulovsky: Nemohu souhlasit. V oblasti Pankráce a Budějovické jsou projekty koordinovány na Pražské poměry velice dobře. Středový pás v ulici Budějovické byl ponechán na základě diskusí o záměru obnovení TT, nikoliv náhodou. Dokonce to lze dohledat i na internetu. V ulici Na Pankráci u stanice metra Pankrác lze tramvaj doplnit, i když se to na první pohled nezdá. Doporučuju k povšimnutí nároží ulic Hvězdova a Na Pankráci, kde měl s Arkádami také vyrůst barák a není tam, protože jeho projekt nebylo možné koordinovat se záměry tramvaje. Zato tam opravdu nelze dát tramvaj do podzemí, niveleta koleje tramvajové trati by vycházela o kousek níž, než je úroveň podchodu stanice Pankrác, a to ani nemluvím o tom, že se vestibul rozšíří ke stanici m-D. Víte, pánové, vy umíte dobře kritizovat, ale nepodíváte se skutečně do terénu...

Ostatní úlety nemám sílu komentovat.

Mart337: Bingo. Typu Radlická nebo s provozem aut po kolejích a v pravém pruhu parkování. Jeremenkova je širší než Radlická. Vejde se tam i o trošku víc muziky. Nicméně nezapomínejte na cyklistické pruhy, letos tam budou namalované a zrušit už je nepůjde.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 963
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od mart337 » 08.2.2010 3:09

No to jsem rád, že tu se mnou taky někdo souhlasí. Když už tedy TT Jeremenkova, tak připadá tak max v reálii cca typu Radlická. Víc se tam nenacpe.
Co se týče trati v Podolí, tak ta půjde opravdu brzy do kopru. Nejdřív byla 20 směr Modřany. Pak přibyla 20 směr Výtoň a ta se mě zdá je den ze dne horší. Nebude dlouho trvat a bude tam 10. Už je tam hezky velký propad.
Co se týče rychlého tangenciálního spojení z Pankráce na Smíchov, nemusí snad být zrovna z Budějovické. Proč by nemohlo být třeba z Kačerova?
Po letošní dostavbě vnějšího okruhu by z jižní spojky měla zmizet kamionová doprava. Alespoň v úseku dálnice D1 - Barrandov. Proč tedy nevyužít Jižní spojky k rychlému autobusovému spojení vyhrazenými pruhy?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.2.2010 0:40

Markus píše:Občas postačí vrabec v hrsti a já tu takovou možnost vidím. V prvotní fázi postavit silniční most přes Vltavu pouze pro potřeby MHD (a policie, sanitek ...). Následně zavést páteřní autobusovou linku mezi Budějovickou a Smíchovským nádražím. Z Budějovické na Dvorce to nyní 118 zládne za 6 minut, páteřní busy by navíc nemusely stavět všude. Přejezd mostu a cca. 1,5 km na Smíchovské nádraží, vychází mi spojení Budějovická - Smíchovské Nádraží s preferencí v křižovatkách kolem 10 minut. Současná kombinace C+tramvaj na Anděl se pod 20 minut nevejde. Kde to má háček?
1.) Musím souhlasit s Absolutem - je to spíše pro bus na minut 12, ale beru to tak, že bylo zaokrouhleno a počítáno s uváděným bez mezi zastávkovým provozem Za těch deset by to mohla zvládnout snad jedině tram po, mnou již popsané, separované (zahloubené a zakryté, zatravněné, na estakádu zvednuté) TT.
2.) Uváděná páteřní BUSOVÁ linka by byla dalším velmi dobrým přesvědčovacím argumentem pro zaslepené neinformované odpůrce TT v Jeremenkově ulici. – Krom, mnou již uváděné, chystané rekonstrukce TT na Podolském nábřeží do zatravněné podoby - a již je (v tomto ohledu) jedno, jestli se na ni dostane příští či přespříští rok. (Osobně se však obávám, že dva roky již provoz nevydrží - viz propadající se kanály mezi Kublovem a Podolskou vodárnou - rychlost v obou směrech snížena na dvacet km a brzo bude muset celá ulice dostat max. 40.)
3.) Současné spojení je časově velmi podhodnoceno: Budějovická-I.P.P 8 minut Céčkem + 4 minuty na 2x mezi povrchem a nástupištěm, 4 minuty I.P.P – Karlovo. nám + 4 min. Karlovo nám. - Palackého nám. + 5 Pal. nám. - Anděl = 25minut bez čekání na spoje - tak že reálných třicet!!! A počítám, že ani varianta s přestupem mezi C a B na Florenci není o moc kratší.

PS: Je potřeba šetřit kilometry? - Postavit pro BUS mostní provizorium, aby nejezdili až od Kačerova a ještě při tom netrčely v kolonách na Baranďáku a někteří současní odpůrci TT za ní začnou snad i prosit!!!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.2.2010 0:32

Jamie píše:Na tomhle mě zaujalo nejvíc to, jak jsou plány, projekty a prováděné stavební práce žalostně málo koordinovány, třebas i v rámci jediné městské části - když se rekonstruovala Budějovická ulice, byl na ní ponechán středový pás pro možný návrat tramvají v budoucnu, ačkoli se o tom v té době snad ani příliš vážně neuvažovalo. Později však bylo v souvislosti se stavební činností na Pankrácké pláni (výstavba obchodního centra Arkády, administrativní komplex Gemini) přikročeno k rekonstrukci křižovatky, při níž byl středový pás zúžen ve prospěch odbočovacích pruhů a případná výstavba TT bude v těchto místech velmi složitá (poněvadž zpětné zužování autostrád je u nás "zločin").
1.) S tímto nezbývá než souhlasit.
2.) Podotýkám, že uvedená dokonce "dvojitá" křižovatka u Arkád je dle mne už teď tak zatížena, že tady je skutečně jediným rozumným řešením zahloubení TT pod ní. K tomu přímo vybízí stoupající terén od ulice Na Veselí. Jinak stálo by za to, při výstavbě TT Na Veselí - Pankrác - Budějovická, zrušit úsekem TT Na Veselí - Táborská se zastávkou Pražského povstání, jež by tvořila zbytečně dlouhý souběh s metrem C. Nový (obnovený) úsek TT by na současnou síť byl napojen kolem Pankrácké vozovny. Ta by nově byla napojena do centra - k Náměstí Bratří Synků TT vedenou před budovou soudu a následnou malou estakádou s pravotočivým obloukem.
3.) Ušetřilo by se výše popsaným napojením místo i pro náhradu zabraných parkovacích míst mezi Na Veselí - Arkádami.
4.) Vlastní ulice Budějovická (jejíž poslední úseky procházejí rekonstrukcí v současné době), není zase až tak vytížena, že by potřebovala běžně dva pruhy v jednom směru. Volil bych v ní TT u chodníku - pravým pruhem (tzv. Vídeňské uspořádání). Díky tomu by se nezmenšovala v okolí nedostatková parkovací místa a navíc by vyjíždění a najíždění aut do/z nich minimálně ohrožovalo tram - oproti mnoha místům v centru, kde se tram protahují na centimetry kolem podélně zaparkovaných vozidel!

Odpovědět