Stránka 4 z 12

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 15.9.2016 15:35
od P_V
Naposledy se rozšiřoval Palackého most v 50. letech, a navíc to o dva metry netrefili, je to furt málo. :) Proto by se to mělo od začátku navrhnout s oddělenou TT.

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 15.9.2016 15:25
od MPL
P_V píše:
von Špilberk píše:Já bych ten most navrhnul tak, aby se dal později rozšířit a výhledově tam auta pustit. 8-)
Nejlépe tak, že TT bude na mostě od začátku na samostatném tělese s otevřeným svrškem, a buspruhy a cyklopruhy okolo. Jiná forma "rozšiřování" je do nejbližší generální opravy mostu politicky neperspektivní (a možná ani při té GO, viz Libeňský most)
Vzpamatuj se! Kdy naposledy se v Praze něco ROZŠIŘOVALO? Já slyším jen o plánech na humanizaci (čti ZUŽOVÁNÍ)

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 15.9.2016 12:23
od P_V
von Špilberk píše:Já bych ten most navrhnul tak, aby se dal později rozšířit a výhledově tam auta pustit. 8-)
Nejlépe tak, že TT bude na mostě od začátku na samostatném tělese s otevřeným svrškem, a buspruhy a cyklopruhy okolo. Jiná forma "rozšiřování" je do nejbližší generální opravy mostu politicky neperspektivní (a možná ani při té GO, viz Libeňský most)

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 15.9.2016 11:18
od von Špilberk
A dokonce i vrchní Hrubeš je pro, takže je to dobrý... :lol:

Já bych ten most navrhnul tak, aby se dal později rozšířit a výhledově tam auta pustit. 8-) Obecně: Praha má mostů málo a pak vznikají kolony na komunikacích, které k těm mostům vedou. Víc mostů by nemuselo vůbec znamenat víc aut, jen by to mohlo znamenat méně najetých km, tedy i méně emisí a hluku. Takže i most pro IAD je ekologická stavba. 8-)

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 15.9.2016 11:08
od P_V
Tak prý začali s přípravou mostu :)
Prý bude sloužit jen tramvajím, busům a pěším. Obávám se aby to neskončilo tak, že kvůli tomu a úspoře bude mít jen dva jízdní pruhy společné s kolejemi, a o pár let později, po nových volbách, na most pustí i auta.

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 05.3.2016 20:39
od 9001
MM 1) V okolí je slušná zastávba, která generuje poměrně velkou poptávku. Ze 193 se přestupuje hrana x hrana na NBS :wink: Ano z C tam nějaká menší část bude, ale i tak by si naštval hodně lidí naprosto zbytečně.

2) Do takovéhle křižovatky nacpat takhle blbě tramvaj je za mě blbost. Třeba někdo znalejší napíše něco jiného, ale moc v to nevěřím...

Podstatné je, že tvůj návrh je na úrovni 10 letého děcka co umí kreslit do mapy :roll:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 05.3.2016 20:08
od MM-Mikulovsky
9001 píše:MM: Problém bych viděl v tom, že současná zastávka u metra Pražského povstání generuje tak 40% cestujících pro 18... Takže zrušit takto významnou zastávku vidím jako velký problém...

K samotnému ukončení na Pankráci... Za tohle by tě asi všichni pověsili do průvanu. Do už tak složité křižovatky, narvat ještě esíčkově tramvaj... Proč to radši necpat před Motokov? Tak by se přejely dva pruhy a hotovo.
1.) #-o kdo asi tak tvoří (tebou uváděných) 40% cestujících l.18 generovaných Pražským povstáním :?:
=M=C, které je i na Pankráci
BUS l.193, která je i na Pankráci
či BUS l.121 (mezi Kavkami a Podolskou vodárnou), které by se při zrušení TT daly posunout zastávky Pražského povstání na Nám. Hrdinů = do docházkové vzdálenosti k TT "okolo" Vrchního soudu?
2.) #-o Co je na křižovatce ulic Na Pankráci a Hvězdova složitého :?:
Dle mé osobní znalosti se jedná:
a) o naprosto běžné křížení dvou více (dvou až tří - při přidaném levém odbočováku) pruhových silnic.
b) o křižovatku, v níž je obousměrně poddimenzován čas pro průjezd vozidel mezi jižní a východní větví, který by byl prodloužen o čas výjezdu TRAM DC z mnou navržené nástupní zastávky dočasného obratiště typu trojúhelníku

NAVÍC PODSTATNÉ JE, ŽE MŮJ NÁVRH DOČASNÉHO OBRATIŠTĚ TT PANKRÁC BY SE MĚL VYHÝBAT PROSTORU PRO VÝSTAVBU =M=D (VČETNĚ, ZDE NĚKÝM ZMÍNĚNÉHO, PODCHODU POD UL. NA PANKRÁCI PROPOJUJÍCÍHO JEHO VESTIBUL S VESTIBULEM =M=C :!:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 05.3.2016 18:31
od slonik
18 by na Pankrác rozhodně smysl měla, cesta do oblasti Vršovic, Karláku a Národní by jinak z D vyžadovala několik přestupů. Ale to by to chtělo postavit rovnou se smyčkou... Jinak by ještě dávala smysl 7, krátká a nekonfliktní trasa a aspoň ten Anděl. Ale to by zase řvali ve Vršovicích :?

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 05.3.2016 17:06
od 9001
Osobně bych dal přednost tomu, aby se D postavilo už rovnou do centa, aby se tohle nemuselo řešit...

Obsazenost C v tom úseku, kde by se měla stavět tramvaj o něco klesne díky D, takže trochu vyhozené peníze.
To už radši postavit tramvaj do Malešic a nebo protáhnout tramvaj od Strašnické ulicí v Olšinách :devilsmokin

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 05.3.2016 11:22
od Blaueminence
9001 píše:Tramvaj po 8 to moc nevytrhne...
Až bude na Pankrác přijíždět tak o třetinu víc cestujících než nyní, zejména pak Středočechů, pro které bude parkování podél D velmi pohodlné, ještě si na mě vzpomenete. Každé, byť minimální "vytrhnutí" zde bude dost znát. Řada těchto nových cestujících jistě bude chtít směrem na Synkáč a dále a bez prodloužení budou nuceni jet jednu stanici narvaným metrem. Kdysi se tramvaje rušily kvůli souběhu s metrem a když je metro přeplněné, mohou se ze stejných důvodů opět zavést. Kudy přesně to bude je v zásadě jedno, původní středový pás jistě není jediná alternativa.

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 05.3.2016 11:11
od von Špilberk
MMM, 9001: oni na Pankráci plánují jen přejezd (jako byla Letná), protože je to "dočasně", než se to prodlouží dál přes Budějovickou na Dvorce. Takže se nikdo nebude chtít patlat ani s trojúhelníkem, ani smyčkou. (I když by se před Motokov určitě vešla.)

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 05.3.2016 11:00
od 9001
MM: Problém bych viděl v tom, že současná zastávka u metra Pražského povstání generuje tak 40% cestujících pro 18... Takže zrušit takto významnou zastávku vidím jako velký problém...

K samotnému ukončení na Pankráci... Za tohle by tě asi všichni pověsili do průvanu. Do už tak složité křižovatky, narvat ještě esíčkově tramvaj... Proč to radši necpat před Motokov? Tak by se přejely dva pruhy a hotovo.

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 04.3.2016 23:04
od MM-Mikulovsky
P_V píše:
9001 píše:Tramvaj po 8 to moc nevytrhne...
A to jen za předpokladu, že se k vozovně přestane jezdit. Nedovedu si představit, že se kvůli jedné zastávce bude zavádět druhá linka.
já tu opět musím prosazovat opuštění stávající TT u =M=C Pražského povstání (kde tímto vznikne prostor pro plnohodnotné samostatné levé odbočovací pruhy z Nám. Hrdinů k magistrále i do ul. Lomnického = zbezpečnění a také zrychlení průjezdu i BUS linek "dvojkřižovatkou" řízenou SSZ + prostor pro parkování po ul. Na Veselí - místo toho zabraného prodloužením TT od této ulice k =M=C Pankrác) a vytvoření propojky stávajících zastávek Palouček a Vozovna Pankrác (pomocí rampy v Táborské ul. před podjezdem magistrály + kolejemi před budovou Vrchního soudu).

Musím upozornit, že pokud se má kdykoliv dříve než za +/- 1/4 století tato TT prodlužovat, tak uvedené řešení je:
1.) jediné provozně praktické
2.) potřeba začít připravovat v rámci chystané (na příští - nejpozději přespříští rok) REKO TT Táborská ul. (včetně) - Voz. Pankrác (mimo tento uzavřený areál)
3.) dočasně ukončitelné nejen kolejovým přejezdem pouze pro obousměrné TRAM, ale i typem obratiště použitelného jednosměrnými vozy :!:
- ano, je tam (cca od BUS zast. směr Kavčí hory a po severní výstup z =M=C Pankrác u ul. na Pankráci) určitě dostatek místa i pro vytvoření tzv. obratového trojhúhelníku :!:
- ještě stojí za zmínku, že i tento typ obratiště může mít vybudovánu tzv. předjízdnou kolejí - nejpraktičtěji, že fyzicky je více kolejí vedle sebe v místě výstupní zastávky ( buď přímo z nich je - jako v zákresu více obratových oblouků pro zpětný pohyb do odjezdové koleje/nástupní zastávky nebo za více výstupními zastávkami vedle sebe se vytvoří spojení do jedné koleje a z ní jediný obratový oblouk pro zpětný pohyb do výjezdní koleje /nástupní zastávky)

PS: Zrušení té dosavadní neuzavřené smyčky kolem vozovny PA (a přilehlých bloků dalších domů) vyruší možnost, že nějací pozdní dobíhači TRAM 2x (opakovaně) ukáží "fakáče" řidiči TRAM dodržujícímu předpisy - poprvé nezastavícímu po výjezdu z dosavadní nástupní zastávky Voz.PA člověku, který z poza ní doběhl někde od budovy Vrchního soudu a podruhé při míjení toho samého člověka, když jede (za pár minut) kolem BUS zast. Pražského povstání směrem k NBS

EDIT: Tak jako není obratiště před jinými vozovnami (mimo ŽI), tak nemusí pak být vybudované (rekonstruované) ani před voz. PA (zrušením dosavadních výstupních zastávek dostanou klid obyvatelé přilehlých domů) + lze posunout křížový kolejový přejezd (propojku protisměrných kolejí) z dosavadní polohy před vraty vozovna do prostoru těsně za ně.

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 02.3.2016 12:26
od P_V
9001 píše:Tramvaj po 8 to moc nevytrhne...
A to jen za předpokladu, že se k vozovně přestane jezdit. Nedovedu si představit, že se kvůli jedné zastávce bude zavádět druhá linka.

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 02.3.2016 11:50
od 9001
Blaueminence píše:Jakmile bude na Pankráci ukončeno metro D, pokládám tramvaj téměř za nutnost. Jinak se totiž do nejpřetíženějšího úseku celého metra na lince C pohrne osazenstvo ne z jedné linky, ale ze dvou (a nikdo mi neříkejte, že už tam stejně jezdí, všichni určitě ne). Vytvoří tak alespoň nějakou alternativu. A postavit to celé nebo alespoň část o něco dříve i tak může situaci jen pomoct, přepravní poptávka je už tak dost velká. To ostatně platí i pro prodloužení z Modřan, kde stávající konečná je pár set metrů před hustým sídlištěm.
Tramvaj po 8 to moc nevytrhne...