TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od 9001 » 01.5.2011 21:30

Markus: Tady to narazí na to co jednou psal Absoult. Na to kde dnes je 2+2 pro IAD neznamená, že se tam tramvaj vejde...

Další věc. Myslíš, že je politicky průchodné zrušení parkovacích míst?

Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Markus » 01.5.2011 21:25

Proč? Jezdím tam každý den a tato 4-proudá komunikace je prakticky jen 2-proudá. Po většině délky parkují v pravém pruhu auta. Problém to není, intenzita provozu je na této komunikaci velmi slabá v porovnání s nábřežím nebo ulicí Na Strži. Osobně by mi vůbec nevadilo, kdyby na prostředku jezdila tramvaj po odděleném tělese a pro IAD zůstal jen jeden pruh nahoru a jeden dolu.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od petr03 » 01.5.2011 20:58

Nevím co řešíte, včera když jsem projížděl Jeremenkovou, tak jsem si ji v celé délce prohlédl a říkal si, že tudy trať asi rozhodně nepovede. Anebo jo,ale bude stejného ražení, jako je trať Radlickou. A místo na cyklopruh, na to určitě zapomeňte. Z dobré poloviny není dosti široká, hlavně v dolní části. Čím výše, tím se rozšiřuje, ale dole nee.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od gabuliatko » 29.4.2011 22:29

Ploki píše:Co je ekonomicky a ekologicky do prudkého kopce levnější? Elektřina nebo ropa?
záleží z čeho se ta elektřina vyrábí ...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.4.2011 22:27

Marek B.: Souhlas - sice cca před rokem po zveřejnění konceptu se kolem Jeremenkovi objevila zase petice (viz. začátek tohoto mnou založeného vlákna)
Absolut: Také souhlasím - jsem stále (jako před rokem) přesvědčen, že "vítr z plachet" oponentům veme letošní REKO TT na nábřeží, která tím přestane být hlučná (což byl jeden z argumentů proti nové TT Jeremenkovou, včetně příkladu blízké existující TT)
Mosquit: Uspořádání dopravy v Jeremenkově navrhuješ dosti obdobně jako já (viz. mé cca rok staré příspěvky v tomto vlákně), jen cyklo pruh jsem navrhoval v úrovni chodníku a v úzkých místech ulice vynechal jednu či obě řady parkovacích stání (zato v širokých navrhl kolmé či šikmé) - jenže Absolut mi to normami totálně rozcupoval!

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Marek B. » 27.4.2011 18:09

Hlavně to protlačit do ÚP. To je půlka vítězství.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 27.4.2011 14:11

Mě fascinuje, jak na základě občanských hnutí z roku 1995 všichni předpokládáte, že to teď nemůže projít. Samozřejmě, šance jsou malé, ale kdybyk nim propagátoři nových tramvajových tratí přistupovali jako k předem ztraceným, tak by asi nikam nedošli.

Mosquit
Uživatel
Příspěvky: 53
Registrován: 13.2.2009 22:29

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Mosquit » 27.4.2011 13:54

O jakych variantach cyklostezky se tu vlastne mluvi? Nejvice se mi zamlouval model, casty ve Francii nebo Belgii (tedy alespon tam jsem ho mel moznost sam vyuzivat):
zvyseny chodnik - jednosmerna cyklostezka (ve vysce silnice) - parkovaci pruh podelny - 1 pruh silnice - 2x tram kolej ve stredu - a totez z druhe strany.

Jaka sirka je treba dle norem na takovouto variantu? Alespon v Belgii byli cykliste povazovani za "soubezne jedouci" s autem, i kdyz byli oddeleni parkovacim pruhem - auta jim tedy pri odbocovani davala prednost.

Uživatelský avatar
Ploki
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 05.10.2008 12:00

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Ploki » 27.4.2011 13:05

Co je ekonomicky a ekologicky do prudkého kopce levnější? Elektřina nebo ropa?

Martina
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 24.4.2011 17:02
Bydliště: České Budĕjovice

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Martina » 25.4.2011 14:29

O té výsadbe jsem četla nekde včera tady na netu,na který jsem narazila více méňe jenom náhodou.Ale to asi neni zas tak důležité.
Přímé napojení Táborská-Soudní asi neprojde,jelikož kdyby to šlo tak se to zachovalo již z minulosti.A vést koleje,jak je uvedeno,po kraji s autobusem po hromade,to taky neni moc šťastné řešení.A co takhle natáhnout mazi Budejovickou a Smíchov trolejbus.Vyšlo by to levneji než koleje,ale výkonostne té tramvaji podobné.Protože ty koleje na Jeremenkovu asi opravdu neprojdou.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od 9001 » 25.4.2011 5:21

Nic proti, ale tohle je dost nereálné. Už jenom kvůli tomu, že podle nějakých norem musí být koleje vedle sebe a typ Slovanská třída je už dnes nepostavitelný.
Další věc co by si dělal s tím hluchým místem? Počítej s tím, že někdo bude chtít kompenzaci těch parkovacích míst. Nechat je ve středu, to je rovnou ta trat na odpis, protože tolik nehod by snad jinde nebylo. Reálné řešení, je nechat ve středu koleje,na kraji parkovací pruh s cyklostezkou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.4.2011 23:35

Jamie píše:Ad Martina: o výsadbě stromů na středovém pásu v Budějovické ulici slyším prvně, ale pokud skutečně probíhá, neměli bychom se spíše ptát proč je městská zeleň vysazována na místě, kudy má vést tramvajová trať?
Šel jsem tam včera a žádnou novou jsem nezpozoroval - to že u metra Pankrác jsou vysazeny stromy (minimálně přes 3) roky je věc jiná.
Osobně se mi čím dál víc zamlouvá (má) myšlenka postavit TT (nejlépe asi už) od ulice Na Veselí po metro na Budějovické nikoliv ve středovém pásu, ale u krajnice nynější 4 proudé vozovky, z níž by pak byla dvou proudá (+BUS pruh na kolejích). Plus zrušit TT kolem metra Pražského povstání a napojit TT od centra z ulice Táborské estakádou před budovu Vrchního soudu k obratišti před PA, díky čemuž by u vlastní vozovny nezůstala slepá větev, která by s největší pravděpodobností při prodloužení TT od nynějších zastávek Pražskkého povstání zůstala bez pravidelné obsluhy.

Uživatelský avatar
Jamie
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 05.12.2009 20:38

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Jamie » 24.4.2011 23:26

Ad Martina: o výsadbě stromů na středovém pásu v Budějovické ulici slyším prvně, ale pokud skutečně probíhá, neměli bychom se spíše ptát proč je městská zeleň vysazována na místě, kudy má vést tramvajová trať?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 24.2.2010 18:56

MM-Mikulovsky: Rád Vás tady zase vidím.

1) Jsem rád, že jste na té Sokolovské byl. Koukáte ale moc vysoko, není to o žádném zákazu vjezdu, koukejte na zem a porovnávejte si to, co vidíte v místech podél trávy a v místech podél dlažby.

2) Vidím, že jste stále nadšen svou myšlenkou zvýšeného pásu. A vidíte to hodně růžově. No zpevněný zvýšený pás by tam teoreticky šel. Ale 6,00 metru je na zvýšený pás proklatě málo, to byste nedodržel hodně podmínek. Počítejte 7,00 plus rozšíření v obloucích řádově 10 cm. A že těch oblouků v Jeremenkově pár pěkných máme. Šířka osobáku se teď v normách uvažuje 1,85 metru a parkovací pruh může být 2,00 metru. V Korunní se ta čára domalovala dodatečně protože když tam ta čára je, tak je podle čeho porovnat, zda je vozidlo již v profilu tramvaje, samozřejmě tam není dodržena potřebná šířka pro regulérní parkovací pruh, ale takhle s čárou je to pro řidiče tramvají lepší než bez čáry, co myslíte? Přistoupíme-li na Vaši úvahu, jak byste řešil přechody pro chodce? Jak široké byste měl ty nástupní ostrůvky? Rád bych podotkl, že běžné šířky typu ostrůvek 1,70 metru nebo nedělený přechod pro chodce délky přes 8,50 metru už dávno patří minulosti... Prostě ta Vaše vize se zvýšným pásem je dost nereálná :(

3) Nikdo Vám nebere to, že byste ty cyklotrasy nevyužil. Vedení cyklistů na chodníku znamená dle vyhlášky o provozu na pozemních komunikacích na každé křižovatce zpomalit nebo zastavit (nebo zřídit vedle přechodu cyklo přejezd = protorově blbost). Naopak průjezd na kole v hlavním dopravním prostoru po silnici je plynulý. Pokud chodník o šířce 3,5 metru rozdělíte na 2 metry chodníku a 1,5 metru jednosměrné cykolostezky, tak je to samozřejmě šířkově v pořádku, ale pěší NIKDY nebudou chodit jen v těch svých 2,0 metrech, většina bude chodit všude. Dále jsou situace, kdy všude chodit musejí - k autu, na přechod atd. Výsledkem pak může být paradoxně více střetů cyklista - chodec než střetů auto - cyklista. Také jsem si myslel, že jezdit po městě na kole je strašlivý horor, takže Vaše obavy chápu, ale myslel jsem si to jen do doby, než jsem to vyzkoušel. Ohledně nedání přednosti tramvaji - víte ono si mnoho řidičů IAD myslí, že tramvaj má stejně krátkou brzdnou dráhu, jako jejich osobní auto - šeredně se mýlí a přijdou na to až při nehodě. Nevím, jestli jim to v autoškole neříkají nebo co, nezažil jsem "normální" kurs autoškoly, můj instruktor věděl o mojí profesi i o mojí zálibě v tramvajích a tak jsme některé věci vůbec neprobírali... Naopak jsme jezdili po městě a u spousty věcí se on mě ptal, proč je zrovna tohle značení udělané tak debilně a proč zrovna tady jezdí ta tramvaj takhle divně... Modelový příklad smyčka Kubánské náměstí a dotaz, proč je to tam udělané tak, že tramvaj vyjíždí z místa mimo pozemní komunikaci, když tam přece mohli kdysi jednoduchým jiným natrasováním ulic udělat křižovatku průsečnou (do kříže) a mohla tam být jedna hlavní a na ni jedna kolmá vedlejší...


MOp:

Autobusy mohou bez problémů jezdit na sběrných komunikacích i pruhem 3,25 metru, což je dokonce i připuštěno příslušnými normami. Dokonce je připuštěno v obslužných komunikacích i pruh 3,00 metru. Na vyjímku jezdí velké autobusy o šířce 2,55 metru (třeba Sorky) již dnes i v pruhu 3,00 metru na sběrných, i když to dle mého názoru vůbec není dobrý nápad. Kadopádně pevně stanovená šířka 3,50 metru, již neplatí, a to docela dlouho, asi tak pět let!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3771
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od P_V » 24.2.2010 12:23

MM-Mikulovsky píše:...jak mohly být zřízena parkování jen pár (mnohdy pouhých 10 - 20) centimetrů vedle průjezdního profilu TT?
Dodatečné namalování čáry na asfalt se asi řídí méně přísnými pravidly než fungl nová stavba.

Odpovědět