A ještě prosímtě řekni, jaký bys viděl minimální poloměr směrového oblouku a maximální sklon. Neboť mi nějak není jasné, jak by jsi se s tímto trasováním mohl dostat například se stanice NEK do stanice NAK, kde by se trasa dostala na kolejišt ČD...uzivatel33 píše:Nejelo by to jen v tunelu.
Já bych to viděl takhle.
...
Interval:špička 5,sedlo 6,víkend 7,neděle dopoledne 8,večer 10,mezi 23:30 a 0:30 jeden spoj.
Esko jako alternativa k metru
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Esko jako alternativa k metru
Re: Esko jako alternativa k metru
Ale nikdy nebude.uzivatel33 píše:Ano souhlasím,S-bahn v Praze být může.pawel píše:XSC: nesmysl. například mnichov: velikost jako praha, provoz S-bahnu od 1972 (vybudován spojovací tunel městské dráhy pod centrem, něco na způsob našeho nového spojení II). dnes je spolu s metrem páteří MHD. a podobně je tomu u mnoha dalších měst, včetně menších. viz například http://de.wikipedia.org/wiki/S-Bahn.
Re: Esko jako alternativa k metru
Ano souhlasím,S-bahn v Praze být může.pawel píše:XSC: nesmysl. například mnichov: velikost jako praha, provoz S-bahnu od 1972 (vybudován spojovací tunel městské dráhy pod centrem, něco na způsob našeho nového spojení II). dnes je spolu s metrem páteří MHD. a podobně je tomu u mnoha dalších měst, včetně menších. viz například http://de.wikipedia.org/wiki/S-Bahn.
Re: Esko jako alternativa k metru
XSC: nesmysl. například mnichov: velikost jako praha, provoz S-bahnu od 1972 (vybudován spojovací tunel městské dráhy pod centrem, něco na způsob našeho nového spojení II). dnes je spolu s metrem páteří MHD. a podobně je tomu u mnoha dalších měst, včetně menších. viz například http://de.wikipedia.org/wiki/S-Bahn.
Re: Esko jako alternativa k metru
Nejelo by to jen v tunelu.
Já bych to viděl takhle.
Stanice:
Písnice (podzemí,ne příliš hluboko,dvě koleje u sebe)
Libuš (podzemí)
Nové Dvory (podzemí
Thomayerova nemocnice (podzemí
Nádraží Krč (povrchová,koleje u sebe)
Kačerov (na železniční trati,postavil bych tu nějakou kostru jako na Střížkově,přestup na C)
Depo Kačerov (na železniční trati)
Michle (na železniční trati)
Nusle (u dnešní Náměstrí bratří Synků,v tunelu,pod zemí)
Konec 1.etapy,předpokládá se výstavba TT Modřany-Nové Dvory,Pankrác-Budějovická-Dvorce-Zlíchov a Budějovická-Depo Kačerov-Spořilov
2.etapa vedená tunelem na Hlavní nádraží se stanicí Náměsí Míru
3.etapa propojí Hlavní a Masarykovo nádraží
4.etapa
Bubny
Výstaviště
Letná
Hradčanská
Veleslavín
Liboc
Dlouhá míle
Letiště ruzyně
Všechny stanice tohoto úseku vypadají jako na vizulacích z metrowebu,jen stanici Letná jsem si přimyslel.
Interval:špička 5,sedlo 6,víkend 7,neděle dopoledne 8,večer 10,mezi 23:30 a 0:30 jeden spoj.
Já bych to viděl takhle.
Stanice:
Písnice (podzemí,ne příliš hluboko,dvě koleje u sebe)
Libuš (podzemí)
Nové Dvory (podzemí
Thomayerova nemocnice (podzemí
Nádraží Krč (povrchová,koleje u sebe)
Kačerov (na železniční trati,postavil bych tu nějakou kostru jako na Střížkově,přestup na C)
Depo Kačerov (na železniční trati)
Michle (na železniční trati)
Nusle (u dnešní Náměstrí bratří Synků,v tunelu,pod zemí)
Konec 1.etapy,předpokládá se výstavba TT Modřany-Nové Dvory,Pankrác-Budějovická-Dvorce-Zlíchov a Budějovická-Depo Kačerov-Spořilov
2.etapa vedená tunelem na Hlavní nádraží se stanicí Náměsí Míru
3.etapa propojí Hlavní a Masarykovo nádraží
4.etapa
Bubny
Výstaviště
Letná
Hradčanská
Veleslavín
Liboc
Dlouhá míle
Letiště ruzyně
Všechny stanice tohoto úseku vypadají jako na vizulacích z metrowebu,jen stanici Letná jsem si přimyslel.
Interval:špička 5,sedlo 6,víkend 7,neděle dopoledne 8,večer 10,mezi 23:30 a 0:30 jeden spoj.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Esko jako alternativa k metru
bobik: V tomhle bych s tebou moc nesouhlasil.Noclehárny vznikaly i blíže městu. Podívej se na oblast Průběžné. Kde stojí paneláky, byly klasické rodinné domy a ty paneláky mi jako výhra nepřijde.
k rozvoji železnice. Poteciál tam je, ale když si odpovíme třeba na uváděné D. Jelo by to prakticky celou dobu v tunelu, potřebný interval 5 minut, k tomu ZZ které to zvládne, podzemní stanice atd. Pojmenovali by jsme to vlak nebo metro? Cenově tipuji cenu naprosto stejnou, takže efekt by jenom byl v papíru pro provoz.
k rozvoji železnice. Poteciál tam je, ale když si odpovíme třeba na uváděné D. Jelo by to prakticky celou dobu v tunelu, potřebný interval 5 minut, k tomu ZZ které to zvládne, podzemní stanice atd. Pojmenovali by jsme to vlak nebo metro? Cenově tipuji cenu naprosto stejnou, takže efekt by jenom byl v papíru pro provoz.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Esko jako alternativa k metru
A soudruhy bych do toho tahal, bo hlavně za nich došlo k výraznému rozšíření města vybudováním maxinocleháren na okrajích, které byly bez jakéhokoli vybavení.
Re: Esko jako alternativa k metru
Soudruhy bych do toho netahal. Pravda je taková, že ve městech, kde funguje S-bahn, se rozvinul už na přelomu 19.-20. století (Berlín, Vídeň). V Praze nic takového nenastalo - jednak to nebylo potřeba, protože je mnohem menší. Navíc je kopcovitá a tratě byly budovány jednotlivě, takže nevytvářejí síť vhodnou pro obsluhu města.
Re: Esko jako alternativa k metru
U soudruhů to začal Tonda Zápotocký. Ten když ještě bydlel na Kladně tak jezdil vožralej s harmonikou ve vlaku zadarmo. No a když ho několikrát vyhodili z vlaku, tak si potom, když byl ve funkci, na dráhu zasedl.
Re: Esko jako alternativa k metru
Naprostý souhlas!pawel píše:rozvíjení současných systémů - v tom naprostý souhlas, ale právě vlak je jeden z oněch systémů, které tu jsou dlouho (vlastně nejdéle), a zároveň jsou/byly (?) dlouhodobě tragicky opomíjeny a podfinancovány. je to velká škoda, myslím si, že S by mohlo praze hodně odpomoct od aut a nabídnout velmi atraktivní spojení, jen by se muselo víc chtít. vlastně nechápu, proč komunistická garnitura na vlaky tolik kašlala, ačkoli síť S je možno vybudovat laciněji než metro. v NDR to soudruzi pochopili a stavěli S a povrchové metro (vyjma jedné jediné podpovrchové stanice tierpark v berlíně). samozřejmě, metro bylo a je v praze nutností, ale ten vlak by zavedl něco na způsob metra do celého města, a ne jen do jeho části, jako je tomu dnes.
Re: Esko jako alternativa k metru
rozvíjení současných systémů - v tom naprostý souhlas, ale právě vlak je jeden z oněch systémů, které tu jsou dlouho (vlastně nejdéle), a zároveň jsou/byly (?) dlouhodobě tragicky opomíjeny a podfinancovány. je to velká škoda, myslím si, že S by mohlo praze hodně odpomoct od aut a nabídnout velmi atraktivní spojení, jen by se muselo víc chtít. vlastně nechápu, proč komunistická garnitura na vlaky tolik kašlala, ačkoli síť S je možno vybudovat laciněji než metro. v NDR to soudruzi pochopili a stavěli S a povrchové metro (vyjma jedné jediné podpovrchové stanice tierpark v berlíně). samozřejmě, metro bylo a je v praze nutností, ale ten vlak by zavedl něco na způsob metra do celého města, a ne jen do jeho části, jako je tomu dnes.
- peterkostelecky
- ovocnář
- Příspěvky: 211
- Registrován: 26.4.2010 12:47
- Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=
Re: Esko jako alternativa k metru
Tak pokud bychom chtěly uzel Eska, tak to bychom musely mít patrové nádraží jako mají třeba v Berlíně dole metro, přízemí Os, Sp, R, Ex atd.. a v 1. patře Esko. Mohl by to jezdit dopravní podnik s vlastními vozy, s vlastním personálem s tarifem PID a koleje by byly rovněž DPP nikoliv SŽDC. Proč taky? že..Bobik píše:Něco jako S-bahn bez vybudování vlastní sítě je neproveditelné. Pražský uzel v současnosti praská ve švech a je lehce za hranicí propustnosti (což je taky mj. i jeden z důvodů proč nelze obnovit nádr. Vyšehrad pro osobní dopravu). Dále je potřeba si uvědomit jak je vůbec uzel postaven a kudy by šlo projíždět s lidma - a vyjde že to co lze, už vpodstatě dnes funguje, akorát se to nejmenuje S-Bahn ale "eSko" a musí se přesedat. Pro zajímavost, předloni jsem podnikal "šotovýlety" Pha-Bubeneč - Libeň - MasNa - Bubeneč (a spoje poměrně navazovaly, takže se to dalo objet celkem "naráz", pokud bych chtěl).
Co se týče "přímého" průjezdu městem, tam kde to lze (např. Libeň - Hl.N - Sm.N) tam už takové spojení existuje "běžnými vlaky" (a pokud ne, nebo není "moc časté", tak je to právě z kapacitních důvodů) a tam kde to nelze, je to prostě proto, že tam tak nevedou koleje, příp. vlak by musel měnit směr.
A samozřejmě nesmíme taky zapomínat na "user friendly" politiku ČD.
Co se týče vybudování vlastní sítě, tak to bych spíš plně souhlasil s názorem MF, že než to, tak raději rozvíjet a ladit to co už máme. Je to minimálně levnější.
Samozřejmě taky sním o tom, jak by bylo perfektní, kdyby se uzel využíval co nejekonomičtěji a jezdilo se "všude" - třeba ze Žižkova nákladového přes Libeň do Podbaby - neumím si představit luxusnější a rychlejší cestu skrz město. Ovšem sny a utopie je jedna věc a krutá realita věc druhá.
Ano, uzel praská ve švech. Zejména Hlavák - Smíchov. Tam se výpravčí nezastaví, dlouhé provozní intervaly, specifický grafikon, staré zebezpečovací zařízení a malá propustnost tratě. Ta trat je v havarijním stavu, takže tam už toho více pustit nelze, ale snahy jsou.
Podle mě by bylo ideální, kdyby vlaky "S" měly po městě interval ve špičce 10 min, mimo špičku 20, víkend klidně tech 30. Ale jak říkám, je to holej nesmysl, protože zkrátka Praha na to v současné době nemá. A pochybuji, že se toho nekdy vůbec dožiju.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Esko jako alternativa k metru
Něco jako S-bahn bez vybudování vlastní sítě je neproveditelné. Pražský uzel v současnosti praská ve švech a je lehce za hranicí propustnosti (což je taky mj. i jeden z důvodů proč nelze obnovit nádr. Vyšehrad pro osobní dopravu). Dále je potřeba si uvědomit jak je vůbec uzel postaven a kudy by šlo projíždět s lidma - a vyjde že to co lze, už vpodstatě dnes funguje, akorát se to nejmenuje S-Bahn ale "eSko" a musí se přesedat. Pro zajímavost, předloni jsem podnikal "šotovýlety" Pha-Bubeneč - Libeň - MasNa - Bubeneč (a spoje poměrně navazovaly, takže se to dalo objet celkem "naráz", pokud bych chtěl).
Co se týče "přímého" průjezdu městem, tam kde to lze (např. Libeň - Hl.N - Sm.N) tam už takové spojení existuje "běžnými vlaky" (a pokud ne, nebo není "moc časté", tak je to právě z kapacitních důvodů) a tam kde to nelze, je to prostě proto, že tam tak nevedou koleje, příp. vlak by musel měnit směr.
A samozřejmě nesmíme taky zapomínat na "user friendly" politiku ČD.
Co se týče vybudování vlastní sítě, tak to bych spíš plně souhlasil s názorem MF, že než to, tak raději rozvíjet a ladit to co už máme. Je to minimálně levnější.
Samozřejmě taky sním o tom, jak by bylo perfektní, kdyby se uzel využíval co nejekonomičtěji a jezdilo se "všude" - třeba ze Žižkova nákladového přes Libeň do Podbaby - neumím si představit luxusnější a rychlejší cestu skrz město. Ovšem sny a utopie je jedna věc a krutá realita věc druhá.
Co se týče "přímého" průjezdu městem, tam kde to lze (např. Libeň - Hl.N - Sm.N) tam už takové spojení existuje "běžnými vlaky" (a pokud ne, nebo není "moc časté", tak je to právě z kapacitních důvodů) a tam kde to nelze, je to prostě proto, že tam tak nevedou koleje, příp. vlak by musel měnit směr.
A samozřejmě nesmíme taky zapomínat na "user friendly" politiku ČD.
Co se týče vybudování vlastní sítě, tak to bych spíš plně souhlasil s názorem MF, že než to, tak raději rozvíjet a ladit to co už máme. Je to minimálně levnější.
Samozřejmě taky sním o tom, jak by bylo perfektní, kdyby se uzel využíval co nejekonomičtěji a jezdilo se "všude" - třeba ze Žižkova nákladového přes Libeň do Podbaby - neumím si představit luxusnější a rychlejší cestu skrz město. Ovšem sny a utopie je jedna věc a krutá realita věc druhá.
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Esko jako alternativa k metru
Protože pevnost skříně, jízda se zabezpečovačem, zákony.
Re: Esko jako alternativa k metru
Homologace pro Prahu je na 80. Softwarem ale kvůli předpisům snížený na 60. 100 max po nějakých úpravách, zkrátka časem proč by to nešlo...XSC píše:To sice jo, ale na takovou rychlost je potřeba taky mechanicky odpovídající konstrukce. Omezení na 60 odpovídá i parametrům skříně.Tom píše:Co jsem četl tak 15T má max. rychlost 100km/h software omezení na 60... čili na nějakém LRT tělese by se vyřádilo...