Esko jako alternativa k metru

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od petr03 » 29.12.2013 9:13

Tady te trosku opravim. Pater site by mela, a je, a bude vzdy metro. A ostatni povrchova doprava je jako doplnek, ktery by mel byt navazny.
1) metro - kratke intervali, tzv. prijdu a jedu
2) tramvaje - v centru kratke int., okraj muze byt napr. pasmovan, ale v centru prijdu a jedu
3) vlak - spojeni okoli Prahy s Prahou, doplneno s rychlym presunem po Praze, intervali 15, max. 30 minut. To by se take dalo jeste zkousnout. Hlavne musi mit dulezite zastavky, ne nekde v poli, kam nikdo nepujde, nebo prizpusobit mhd k tomu.
4) bus - tam kde chybi vyse, nebo mistni obsluha, tzv. napajece. Nedelat zbytecne cisterny na vzduch, potazmo zas dobytcaky.
5) ostatni doprava ( privoz ) jako doplnek

Ja vim, tady nerealny, nejsou penize, a stemi k.o.k.o.t.y z Rotopedu to tady nepujde jeste dlouho, neb jim dal nekdo do ruky realnej simulator, a oni si ted hrajou. A nikdo jim to nezakaze. Bohuzel

mikikopas
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 28.12.2013 14:54

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od mikikopas » 28.12.2013 15:51

No snad Podbaba a Kačerov pomohou tzv. S-Bahnu. Jsem ale rád, že jak jmenované zastávky, tak PHA-Eden, Zah. město a Hostivař jsou přestupními uzly a v tom je důležitý. Je bohužel pravda, že většina tratí a žst. a žel. zastávek jsou mimo zastavěné a obydlené části, ale proto je důležité náš S-Bahn dělat tak, aby zastávky a stanice dělat automaticky jako terminály, tak jak to v podstatě je dnes u našeho U-Bahnu. Dále je ale potřeba dopravu dělat tak, aby páteří byl S-Bahn, na něj navazující metro nebo tramvaje a na to navazovat autobusy. O což se bohužel ROPID nesnaží zřejmě. Kdyby to tak bylo, tak by byl považován jako první pilíř pražskostředočeského regionu, což úplně není. On je taky problém v tom, že intervaly a časy příjezdů a odjezdů linek S by měl být na metro nebo tramvaje navázán. Např. tak, aby např. ve stanici PHA-Masaryk. nádraží bylo aspoň pět minut na přestup na tramvaj a např. 7 min na metro, aby se člověk mohl včas přesunout a aby mu daný spoj neodjel. Celé je to o tom, že ROPID se neúplně snaží vyzdvihovat železnici a vyzdvihuje jen Prahu a metro namísto železnice a celého pražskostředočeského regionu.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od MOp » 23.5.2012 23:42

Jeste ze MMM zna pojem propustnost trati..

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od thriller2 » 23.5.2012 22:08

Největší problém je, že současné železniční stanice a zastávky i samotné tratě v Praze jsou dost daleko od sídlišť. A aby železnice přilákala pražany, musel by delší cestu ke stanici vyvážit krátký interval. A tak krátký interval, aby železnice konkurovala metru, tramvajím nebo autobusům, nikdo jen tak nezaplatí.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.5.2012 21:53

Ve vedlejším tématu Linkové vedení se opět objevilo jak jsou významné tangenty v okrajových částech Prahy = někdo kvůli tomu sní (po vzoru Moskvy) o okružní lince metra.
Já jsem zastáncem názoru, že "více muziky za méně peněz" by udělala železnice po zvětšení počtu zastávek na ní i propustnosti jejích tratí (zdvoukolejnění jednokolejných a eletrifikace dosud neeletrifikovaných):

"CENTRÁLNÍ-č.1/D" Zbraslav P+R-Komořany P+R-Modřany-Braník P+R - Krč - =M=C Kačerov P+R přímo nad železniční zastávkou mezi Michelskou ul. a BUS garážemi DPP s tím, že by se dalo uvažovat, díky dvěma uzamykatelným hranicím mezi P+R a DPP, o částečné kombinaci odstavné plochy - v noci BUSy DPP a přes den IAD-Michle/výstup do ul. U Plynárny s přestupem na TRAM -Nádr. Vršovice-=M=C HL.N.-=M=B Vysočany - =M=B Rajská Zahrada - Satalice P+R - Kbely P+R-Čakovice
"VÝCHODNÍ-č.2/E" Radotín - Velká Chuchle P+R - Braník P+R-Krč-=M=C Kačerov P+R viz "centrální" - Spořilov - (podjetí koridoru a napojení na něj od severu, čímž by tato hlavní linka této propojky jej nekřižovala = vzájemně by se spoje na tratích nezdržovaly) Zahradní město - Malešice/s jižním výstupem na =M=A Depo Hostivař i k obratišti TRAM Černokostelecká - Nádr. Libeň - =M=B Vysočany - =M=B Rajská Zahrada - Horní Počernice zast. P+R pod křížením R1 - Horní Počernice nádr.
"JIŽNÍ-č.3/F" Hostivice P+R (umístěné severně od stanice a jižně od R6, na níž by mělo vlastní samostatné napojení) - Nádr. Zličín/Sídl. Řepy- Stodúlky/Háje - Stodůlky - Cibulka - =M=B Jinonice (těsně východně od nadjezdu ul. Radlické nad tratí) - Konvářka - Žvahov - Hlubočepy zastávka - =M=B Smíchovské nádr.-Nusle/výstupy z perónů na Ostrčilově nám. a Albertově-Nádr. Vršovice-Eden-Zahradní město-Nádr. Hostivař-Horní Měcholupy-Uhříněves-Kolovraty zast. P+R-Kolovraty střed - Říčany
"ZÁPADNÍ/severní část-č.5/G" Letiště - Dlouhá Míle P+R-...-=M=A Veleslavín - Dejvice/=M=A Hradčanská - =M=C Vltavská/Bubny - =M=B Masarykovo nádr.
"ZÁPADNÍ/jižní část-č.6/H" Rudná u Prahy - Zbuzany - Řeporyje - Holyně - Hlubočepy - Hlubočepy střed - Zlíchov - Smíchovské nádr. - Nusle/výstupy viz "západní" - Hlavní nádraží (kusé koleje na jihu 1. nástupiště)
"SEVERNÍ-č.6/J" Úvaly - Klánovice P+R - Běchovice P+R - Dolní Počernice - Kyje - Nádr. Libeň - =M=B Křižíkova/Karlín - =M=C Vltavská/Bubny - Podbaba s P+R v Suchdole dosažitelným přímým spojením TRAM - Roztoky u Prahy

Základem je vytvořit přímé přestupové vazby mezi těmito metro(politními)vlakovými linkami navzájem i z každé z nich na (pokud možno) všechny linky metra (A až C) a hlavně co nejvíce využít volné prostranství u jejích krajních úseků k vytvoření co nejkapacitnějších P+R parkovišť a podchycení tak co nejvíce IAD co nejdále od centra Prahy.

Každý pozorný čtenář jistě pochopil, že zároveň realizace takovéto sítě metro(politních)vlakových linek přímo navazuje (rozvíjí) současné 3 linky A, B, C metra a již nepočítá s léta navrhovanou 4. linkou metra D.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.9.2011 0:13

P_V: Tak jsem alespoň poučen o významu mne dosud neznámého slovního spojení "světlá šířka" (= vzdálenost/rozteč/rozchod/ pilířů či jiných podpěr postu).

MOp: Stále nechápu co tu máte furt proti skicám vizí dopravních staveb - dle mne to je naprosto rovno mnoha zdejším popisům a diskuzím o vizích vedení linek MHD či nových TT apod.
Navíc pokud to udělal někdo jako školní práci, tak se dá předpokládat, že by se rád stal architektem či stavebním konstruktérem = něco o problematice asi minimálně tuší a pokud se mu přání profese vyplní, tak se dá očekávat, že se alespoň občas některé své vize bude snažit i přes překážky protlačit k realizaci.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od P_V » 12.9.2011 23:31

MM-Mikulovsky píše:(počítám, že uvedená "šířka" je omil)
Šířka není omil, prostě to vypadá ošklivě a ulici to opticky zužuje. Na rozdíl od mostů stávajících, které se snaží mít střední pole co nejširší, a ten nízký má navíc tenkou mostovku, aby se potlačil efekt bariéry.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od MOp » 12.9.2011 23:14

Dekujeme za sahodlouhy elaborat na tema fikce a fotomontaze mladych autoru.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.9.2011 23:00

Nejsem si vůbec jist kam s tím, ale toto je asi jediné vlákno týkající se budoucnosti železnice na území Prahy.
Ve vlákně Poznáte místo na fotografii? byla uveřejněna tato "zdařilá malůvka ještě novějšího spojení".
Byl tam názor "Co to je za most, mám dojem že už je jich tam dostatečný počet - alespoň z této strany. Navíc ani nerespektuje světlou šířku těch ostatních."
Když to porovnám s leteckou mapou a s pohledem na současný stav tak musím říct, že autor "nezávazné školní malůvky" asi počítá, že nový most:
1.) nahrazuje nynější nejzápadnější most pouze s jedinou kolejí, místo níž budou na novém mostě minimálně 2 (možná i 3) - páč je viditelně širší a blíže budově vlevo.
2.) sice má nižší světlou výšku (počítám, že uvedená "šířka" je omil) než nynější nejzápadnější, ale rozhodně nemůže omezit průjezdnost Sokolovskou ulicí - páč zachované současné nejvýchodnější mosty ji mají výrazně nižší

uzivatel35

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od uzivatel35 » 07.3.2011 15:48

maayaa píše:S-ko tak jak tu je,je na pytel.Na to aby fungovalo pořádně by to chtělo propojit některý nádraží v centru.Třeba přestup z vlaků od Kralup,Kolína a Lysé směr Beroun,Benešov je dost na nic.Možná by uvažovaná trať pro rychlodráhu,začínající někde před Mas.na vedoucí pod Hlavním směrem na Smíchov a Vršovice s několika dalšími stanicemi pomohla víc než celý D
Kdysi jsem četl podobný návrh, pocházel přímo od DP,nebo od ROPID o vývoji S-sítě. Jedná se o to,že by se přemístili osobní z hlavního a masarykova nádraží (neboť je bohužel v plánu ho zrušit) a udělat pro ně nové nádraží na Florenci. Otamtud by bylo nové spojení s Vršovicemi pomocí podzemního tunelu se stanicí Náměstí Míru.To by bylo částečně zde navrhované D. Mimo to tam byla zmínka o tunelu od Florence na Smíchov se stanicí na Karlově náměstí. Myslím,že to v nejbližší době nebude,ale dávám to sem kvůli tomu,aby nikdo neříkal,že S-bahn není v plánu.
Jinak stanice Kačerov na vlaku je také plánovaná,je to ještě kus práce,ale v budoucnu pravděpodobně něco podobného bude. Trasa A se stáví jen do Motola,zatím lze zabránit dalšímu nesmyslnému pokračování a radši lepšímu řešení,které mělo původně fungovat.

maayaa
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 16.12.2009 0:30

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od maayaa » 07.3.2011 0:56

S-ko tak jak tu je,je na pytel.Na to aby fungovalo pořádně by to chtělo propojit některý nádraží v centru.Třeba přestup z vlaků od Kralup,Kolína a Lysé směr Beroun,Benešov je dost na nic.Možná by uvažovaná trať pro rychlodráhu,začínající někde před Mas.na vedoucí pod Hlavním směrem na Smíchov a Vršovice s několika dalšími stanicemi pomohla víc než celý D

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od pawel » 06.3.2011 16:03

9001 píše:Osobně si myslím, že nemusíme kopírovat co mají v Mnichově. Stačí zefektivnit co tu máme a postavit pár tras metra. U "S" bych ho rozvíjel v daných možnostech a nechal ho především na návoz přespolních.
nejde o nějaké bezhlavé kopírování. jde o inspiraci z modelu, který funguje leckde, a to i mimo německo, navíc i ve městech srovnatelné či menší velikosti než praha. a hlavně: rozhodně je levnější se zaměřit na S, než "postavit pár tras metra" (tvé "stačí postavit..." mě doopravdy pobavilo). proč? další metro klasického typu (snad vyjma D) praha nepotřebuje - neuživí ho ani z hlediska cestujících, natož financí; S nabídne cestovní rychlost a celkově standard dopravy na úrovni metra (nebo i vyšší) za zlomek ceny, a to jak z hlediska výstavby, tak i provozu. a vzhledem k vyšším intervalům může nabídnout vysoký standard dopravy i jiným čtvrtím než těm, co jsou dnes napojeny na metro.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od OMH » 06.3.2011 12:45

P_V píše:
9001 píše:To je na tom to podstatné. V roce 1972!!!
To bude tím, že se tam konaly olympijské hry. Bém chtěl použít podobnou strategii, ale začal z blbého konce (metro do Letňanského pole místo jiných staveb tam, kde by byly hned užitečné) a narazil.
Ano, v Mnichově došlo ke zprovoznění S a U bahnu v roce 1972 kvůli LOH. Ale co Stuttgart, Frankfurt...? Kde S-Bahn taky funguje;) Ano, v Praze je nesmysl ho nyní vystavovat, mělo by se pokračovat v další výstavbě linek metra, ale argument, že Mnichov má S jen díky LOH nežeru :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od P_V » 06.3.2011 11:42

9001 píše:To je na tom to podstatné. V roce 1972!!!
To bude tím, že se tam konaly olympijské hry. Bém chtěl použít podobnou strategii, ale začal z blbého konce (metro do Letňanského pole místo jiných staveb tam, kde by byly hned užitečné) a narazil.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Esko jako alternativa k metru

Příspěvek od 9001 » 06.3.2011 8:48

pawel píše:XSC: nesmysl. například mnichov: velikost jako praha, provoz S-bahnu od 1972 (vybudován spojovací tunel městské dráhy pod centrem, něco na způsob našeho nového spojení II). dnes je spolu s metrem páteří MHD. a podobně je tomu u mnoha dalších měst, včetně menších. viz například http://de.wikipedia.org/wiki/S-Bahn.
To je na tom to podstatné. V roce 1972!!! Podívej se na dnešní dobu, kdy se nechtějí pustit ani do osvědčené varianty metra a jenom se pořád prodlužuje co tu vyrostlo právě za minulé doby.
Proč? Musí se postavit depo,dispečink, koupit nové vozy a minimálně 6-7 stanic aby to za to stálo. To už nebude 20 mld jako za prodloužení A.

Osobně si myslím, že nemusíme kopírovat co mají v Mnichově. Stačí zefektivnit co tu máme a postavit pár tras metra. U "S" bych ho rozvíjel v daných možnostech a nechal ho především na návoz přespolních.

Odpovědět