Daniel_Brvnišťan: tvůj návrh je určitě zajímavý, ale rád bych zde uvedl následující porovnání obou drážních systémů:
Metro:
Kolejiště metra a vůbec všechno kolem něj je přizpůsobeno provozu jednoho "druhu" el. vlakových jednotek určité délky a určitých parametrů, je zcela samostatné, oddělené (nepočítám samozřejmě spojku mezi depem Kačerov a žst. Praha-Krč
) a uzavřené. Jsou zde jiné předpisy kterými se provoz metra řídí. Koleje, vozidla a veškerý personál patří jednomu dopravci = DPP. Jiný způsob odjezdů souprav (vlaků) ze stanic. Jiný vlakový zabezpečovač (v metru např. přímo VZ hlídá překročení povolené rychlosti). Soupravy i stanice jsou jinak konstruované. Vagony jsou jednopodlažní, s podlahou v rovině s hranou nástupiště, mají mnoho dveří kvůli rychlé výměně cestujících... atd.
Celý tento systém je koncipován jako uzavřený (kvůli bezpečnosti a rychlosti) tak aby co nejrychleji přepravil co největší množství cestujících na území jednoho města
Asi nejvíce o metru nalezneš zde :
http://www.metroweb.cz
Dráha:
Obecně železnice je koncipována tak aby umožnila provoz relativně pestré škále jako osobní dopravy (osobní vlaky, rychlíky, mezistátní vlaky) tak i nákladní dopravě jak okresního významu tak významu celorepublikového i mezinárodního. Na dráze jsou proto jiné předpisy, po kolejích jezdí mnoho dopravců (ČD Cargo, Viamont ,Regio Jet ...) s mnoha různými typy drážních vozidel, různé úseky mají různou průchodnost atd... atd...
Abys mohl provozovat něco jako metro formou nadzemní kolejové dopravy
musel bys pro dodržení požadovaných vlastností postavit zcela oddělenou trať
Esko vzniklo jako
příměstský způsob dopravy! Tj.: místo toho abych z každé větší obce vypravoval jeden příměstský autobus, vypravím raději vlak který všechny obce projede a nahradí tak několikero autobusů! Esko má i podobný iterval (30 min) a díky tomu že je provozováno především po elektrifikovaných tratích, jsou nasazovány převážně jednotky řady 471(city elefant, "ešus"), 451 a 452 ("city frog","paťák","žabotlam"). Ale na linky jako je třeba S3, S6 jsou nasazovány různé řady od 810, přes 854, až po 714+připojené Btaxy na S8 ... z hlavy si víc nepamatuji ale Esko se nejezdí jenom elektrickýmí panťáky !
Tvůj návrh je zajímavý a určitě by Praze dopravně pomohl a zatraktivnil by cestování Eskem ale ...
na cestování po Praze je Esko zajímavá alternativa, ale nikdy, NIKDY nemůže z principu nahradit metro !
Být tebou zkusil bych tento tvůj návrh přednést na těchto fórech:
Fórum MetroWebu - Budoucnost, rozšiřování pražského metra
nebo
Diskuze K-Report - Tratě a lokálky v okolí Prahy
tam se podle mne dočkáš určitě více reakcí od lidí co mají blízko k metru a ku dráze než zde na TF