TT - Divoká Šárka - Letiště

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od 9001 » 13.8.2015 8:02

Asi si článek do konce nedočetl, že ? :wink:
Sice posudek OK, ale s verzí, kterou nechce MČ... Takže opět smůla...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od P_V » 12.8.2015 22:27

kruťák píše:Tramvaj na Dědinu dostala kladné stanovisko EIA
http://www.metro.cz/tramvajova-trat-na- ... e-deje_pur
@3646 :smt041 @3644

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od S_M_Lomoz » 11.11.2014 16:24

Posudek EIA

http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... osudek.pdf

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od P_V » 10.12.2013 14:53

Nevím zda se o tom už nemluvilo jinde - před několika týdny se v EIA objevil souhrn připomínek veřejnosti - zjišťovací řízení.
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA876
Vedle různých NIMBY se většina shoduje na tom, že zneprůjezdnit Vlastinu je špatný nápad.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od piskvorrr » 26.8.2013 20:43

Absolut píše:Tomuhle já říkám důraz na automobilismus, ne nějakým slovním hříčkám na téma počtu parkovacích míst.
No, to je extrémní příklad, navíc ze země automobilismu mnohem nakloněnější, než tady kotlina. Ale srovnávejme srovnatelné: kolik procent modal splitu má pražská IAD, a kolik procent městského dopravního rozpočtu? To mi vychází jednoznačně jako "důraz na automobilismus;" duch páně Chalupův na P6 typu "P+R je pro socky - nic nebude, jeďte autem až do centra, hlavně ne sem" jsou opravdu už jen takové slovní hříčky.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od Absolut » 14.8.2013 8:43

Jenda1989: Ohledně důrazu na automobilismus v Praze bych si dovolil poznamenat, že to ještě zdaleka není tak hrozné. V podstatě existuje jen porovnávání "tolik ubylo parkovacích míst", respektive existuje poměrně nebezpečně vyložitelná vyhláška č. 26/1999 Sb. hl. m. Prahy o obecných technických požadavcích na výstavbu v hl. m. Praze, kterou naštěstí ještě nenapadlo nikoho zkoušet aplikovat na případy, kdy nějaká stavba tramvajové trati snižuje počet parkovacích míst, a že by to určitě šlo, úspěšně jsme díky tomu už zabili pár projektů na zahuštění sídlišť, kde taky docházelo k rušení parkovacích stání.

Ohledně ekologického přínosu bych byl opatrný. Tramvaj nahradí nemnoho autobusů a možná pár gumokolů, ale jezdí na elektřinu, která se musí někde vyrobit a kromě toho zázemí na údržbu veřejné dopravy taky vytváří nějakou ekologickou zátěž. Není mi známo, že by tohle v podmínkách CZ někdy někdo realisticky porovnal. Srovnání se dělala v USA ve 40-50. letech, ale to bylo v době, kdy z elektráren i gumokolů lítaly do okolí horší sračky, a kromě toho tehdy byla silná protitramvajová lobby. Vyšlo to tehdy tak nějak nula od nuly pojde, akorát že soudruzi zapomněli započítat efekt, že když zruší tramvaje, tak těch aut přibude. Holt General Motors mělo dlouhé prsty, dokonce nakupovali tramvajové provozy za účelem náhrady komfortnějšími autobusy a záhy už jen IAD. Viděl jsem o tom krásný dokument, v němž bylo dokonce přímo uvedeno, že po rozhodnutí o likvidaci tramvají GM zdarma poskytlo některým městům technickou podporu k zapálení tramvají. Vozy koncepce Witt hořely docela slušně. Tomuhle já říkám důraz na automobilismus, ne nějakým slovním hříčkám na téma počtu parkovacích míst.

Něco málo o tom je na netu třeba zde (ale v informační úrovní Wikipedie):
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Mo ... conspiracy
O pálení tramvají je toho na netu málo, ale nedávno jsem četl třeba tohle:
http://www.richmond.com/city-life/why-r ... 0f31a.html

Sorry za offtopic.

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od Jenda1989 » 13.8.2013 22:36

Absolut píše:Jenda1989: To jste asi cestoval v nějakém paralelním vesmíru. Já jsem procestoval více než 100 tramvajových provozů včetně nově zřízených a právě polemika o vlivu na individuální dopravu se vede všude. Nesuďte podle pěkného výsledku, že nebyla debata!
Pokud jsem někoho, kdo vlastní auto i když cestuje MHD urazil, tak se omlouvám. Chápu, že lidé auto potřebují a nežiji ve vzduchoprázdnu, jen jsem tim svým příspěvkem chtěl říci, že se v našich končinách posledními léty přikládá automobilismu větší důraz než kolejové dopravě, který je v některých okamžicích až odporný.

Proto bych byl rád, kdyby hádanice ohledně toho kolik se zruší či nezruší parkovacích míst neměla za následek pozastavení prodloužení tramvajové tratě Divoká Šárka - Dědinská či jákekoliv jiné dobudoucna se plánující tratě, která by byla ekologickým přínosem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od 9001 » 13.8.2013 13:45

Jenda: Zapomínáš na základní věc. I když člověk MHD pravidelně jezdí, tak většinou doma auto má i tak...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od Absolut » 13.8.2013 12:56

Jenda1989: To jste asi cestoval v nějakém paralelním vesmíru. Já jsem procestoval více než 100 tramvajových provozů včetně nově zřízených a právě polemika o vlivu na individuální dopravu se vede všude. Nesuďte podle pěkného výsledku, že nebyla debata!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od P_V » 13.8.2013 11:49

Na Barrandově se jako náhrada parkoviště v Lipského stavěl parkovací dům. Nešlo by to nějak navléknout na ty europrachy i tady?

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od Jenda1989 » 13.8.2013 11:13

m@rtin píše:
Absolut píše:m@rtin 12.8.2013 14:07: Tušil jsem že s tím počtem míst plácáš naprázdno, ale radši jsem držel pysk. Těch -87 je reálných, já jsem v některých variantách byl i na -55, to jsem měl ale jiné podmínky (jednu řadu šikmých stání, ale dlouhé zastávky = kratší parkovací pruhy). S teorií "kdyby se uvolili vojáci" bohužel nelze počítat.
87 to není rozhodně. Číslo 200 je jen na sídlišti naprosto reálných. Stačí se podívat na satelitní snímky a počítat... Když k tomu připočítám místa ve Vlastině kolem školy, budeme přes 300.

Mimochodem, číslo 200 mi včera potvrdili na radnici P6, což bude jejich hlavní připomínka.
Když tak čtu o kolik parkovacích míst příjdou naši milí automobilisté, tak dospívám k názoru, že by se tramvaj neměla stavět a ještě bych navrch pořezal ty stromy, aby mohlo být víc míst na parkování našich milých motoristů. :idea:

Procestoval jsem už hodně zemí a viděl jsem mnoho nových postavených tratí, ale že by někde vedli polemiku ohledně parkovacích míst to jsem ještě neviděl. Všem jde v první řadě o ekologii a městotvornost!!!!!

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od m@rtin » 13.8.2013 9:11

Absolut píše:m@rtin 12.8.2013 14:07: Tušil jsem že s tím počtem míst plácáš naprázdno, ale radši jsem držel pysk. Těch -87 je reálných, já jsem v některých variantách byl i na -55, to jsem měl ale jiné podmínky (jednu řadu šikmých stání, ale dlouhé zastávky = kratší parkovací pruhy). S teorií "kdyby se uvolili vojáci" bohužel nelze počítat.
87 to není rozhodně. Číslo 200 je jen na sídlišti naprosto reálných. Stačí se podívat na satelitní snímky a počítat... Když k tomu připočítám místa ve Vlastině kolem školy, budeme přes 300.

Mimochodem, číslo 200 mi včera potvrdili na radnici P6, což bude jejich hlavní připomínka.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od Absolut » 12.8.2013 22:37

m@rtin 12.8.2013 14:07: Tušil jsem že s tím počtem míst plácáš naprázdno, ale radši jsem držel pysk. Těch -87 je reálných, já jsem v některých variantách byl i na -55, to jsem měl ale jiné podmínky (jednu řadu šikmých stání, ale dlouhé zastávky = kratší parkovací pruhy). S teorií "kdyby se uvolili vojáci" bohužel nelze počítat.

P_V 12.8.2013 14:40: Bingo. Pokusy s šikmejma stáníma bez zřizování nové aleje jsme v některých variantách opravdu měli. Ohledně toho bočního vedení trati a jeho zamítnutí to není jen o MČ, ale o spoustě dalších faktorů. Zejména je důležitá úvaha o tom, jak budou fungovat křižovatky na Vlastině, až místo vojáků bude nějaká zástavba, ze které na Vlastinu pojede docela dost vozidel (i když architekti budou tvrdit že ne). Obecně nejsou křižovatky s tramvají v boční podobě moc oblíbené a nově zakládat tramvajovou trať bočně do ulice, kde mají být nějaké vstupy do území. Na to bych se asi na místě policajta taky tvářil kysele.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od 9001 » 12.8.2013 16:34

MOp: Já taky proti TT samotné nemám nic, ale jde mi o to, kdo ji bude živit do budoucna. Provoz bude několikanásobně dražší a ještě bude méně muziky... A zrovna v děravé provozní kapse to nevidím jako ideální řešení. Nic víc.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Příspěvek od P_V » 12.8.2013 15:40

Ve Vlastině u sídliště vzniknou stání podélná na severní vozovce. Zmizí tam asi 120 kolmých stání ve středovém pruhu a místo nich budou podélná po straně.
Domnívám se tedy, že kdyby se na MČ rozhodli pro variantu s tratí jižně, jak to je i v územním plánu, tak by se ta kolmá stání dala jen předělat na šikmá, zajíždělo by se do nich ze severu a téměř by jich neubylo. (Ale nebylo by kam zasázet nové stromořadí.)

Odpovědět