TT - Divoká Šárka - Letiště
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
S tím obloukem u Drnovské jsem to myslel nějak takto.
A pak ještě jedna myšlenka: proč od křižovatky s U silnice neumístit obě koleje TT jižně od těch stromů. Do Vlastiny by se ani nekoplo, bylo by to ještě dál od zástavby a odstíněné těmi stromy, na svršku by mohla být tráva místo asfaltu, na tramvaj by se čekalo v parku a ne na betonovém ostrůvku "mezi proudy"...
A pak ještě jedna myšlenka: proč od křižovatky s U silnice neumístit obě koleje TT jižně od těch stromů. Do Vlastiny by se ani nekoplo, bylo by to ještě dál od zástavby a odstíněné těmi stromy, na svršku by mohla být tráva místo asfaltu, na tramvaj by se čekalo v parku a ne na betonovém ostrůvku "mezi proudy"...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Jako autor řešení TT Dědinská ve studii pro URM jenž byla převzata s minimálními změnami si dovolím něco k tomu poznamenat.
P_v: Stromořadí mezi kolejemi a osovka 9,4 metru bude kluzat asi tak jako u Královského letohrádku nebo spíš díky jiné kolejnici o něco míň. Nevidím v tom zásadní problém. Z hlediska estetiky uličního prostoru to bude v podmínkách ČR revoluční řešení nové TT.
Kolejnice S49 se zákrytem umožňujícím nouzový pojezd je úplně něco jiného než NT1 s živičným krytem. Žlábkové kolejnice byly vynalezeny z důvodu zakrytí TT pro pravidelný pojezd gumokoly pocházení chodci. Tady je to nežádoucí a bude to sloužit pouze při mimořádných událostech, pročež je vhodné, aby to při pojíždění tramvajového tělesa s autíčkem trošku houpalo, aby to nelákalo ke zbytečnému ježdění po trati.
Pomoměr 25 metrů Vlastina - Drnovská je tak akorát. Rozhodně tam není hafo místa na větší oblouk, to je jen zdání z nedostatku informací. Už těch R=25 m bylo při potřebě uspořádání Vlastiny před křižovatkou dost natěsno. Naštěstí se v Drnovské jede do boční polohy až za ulicí a tak to vyšlo.
S tou noční linkou se ještě uvidí
Von Špilberk: Nikdo nevyprojektoval kočkopsa. Vyprojektovala se tramvajová trať, a to nejlépe jak to šlo aby to nevyžadovalo změnu územního plánu nebo zbytečně velké investice. Území je zastavěné a přidávat do něj něco, co generuje hluk je komplikované - a to je o našich předpisech a zákonech na hluk, ne na tramvaje. Opravdu se ještě uvidí co bude s nočkou. Zejména pokud se ta trať fakt postaví, oznámení EIA je jen začátek, může se stát, že projekt půjde k ledu, ale i to, že nakonec nočka vyjede. Jak píše P_v, leckde jinde se kolem zástavby jezdí, ale z hlediska hluku se hodně rozlišuje mezi stávající starou hlukovou zátěží od něčeho, co už je a novou hlukovou zátěží od něčeho, co bude. Rozdíl v příslušných limitech je i v noci 10 dB, což je strašně moc! Pro ilustraci rozdíl mezi vytřískanými BKV a novou odhlučněnou TT je do 5 dB. Často se stává, že stav před rekonstrukcí trati vyhovuje na starou hlukovou zátěž a stav po rekonstrukci nevyhoví na hluk, pokud je stavba tak náročná, že posuzování spadne do "nové" hlukové zátěže s tím nižším limitem. Lidem tak sice po rekonstrukci TT dělají tramvaje citelně méně hluku, ale od hygieny je k tomu negativní stanovisko a průser na stole. To jen tak abyste věděli, s čím se v projektování tramvajových tratí bojuje.
P_v: Stromořadí mezi kolejemi a osovka 9,4 metru bude kluzat asi tak jako u Královského letohrádku nebo spíš díky jiné kolejnici o něco míň. Nevidím v tom zásadní problém. Z hlediska estetiky uličního prostoru to bude v podmínkách ČR revoluční řešení nové TT.
Kolejnice S49 se zákrytem umožňujícím nouzový pojezd je úplně něco jiného než NT1 s živičným krytem. Žlábkové kolejnice byly vynalezeny z důvodu zakrytí TT pro pravidelný pojezd gumokoly pocházení chodci. Tady je to nežádoucí a bude to sloužit pouze při mimořádných událostech, pročež je vhodné, aby to při pojíždění tramvajového tělesa s autíčkem trošku houpalo, aby to nelákalo ke zbytečnému ježdění po trati.
Pomoměr 25 metrů Vlastina - Drnovská je tak akorát. Rozhodně tam není hafo místa na větší oblouk, to je jen zdání z nedostatku informací. Už těch R=25 m bylo při potřebě uspořádání Vlastiny před křižovatkou dost natěsno. Naštěstí se v Drnovské jede do boční polohy až za ulicí a tak to vyšlo.
S tou noční linkou se ještě uvidí
Von Špilberk: Nikdo nevyprojektoval kočkopsa. Vyprojektovala se tramvajová trať, a to nejlépe jak to šlo aby to nevyžadovalo změnu územního plánu nebo zbytečně velké investice. Území je zastavěné a přidávat do něj něco, co generuje hluk je komplikované - a to je o našich předpisech a zákonech na hluk, ne na tramvaje. Opravdu se ještě uvidí co bude s nočkou. Zejména pokud se ta trať fakt postaví, oznámení EIA je jen začátek, může se stát, že projekt půjde k ledu, ale i to, že nakonec nočka vyjede. Jak píše P_v, leckde jinde se kolem zástavby jezdí, ale z hlediska hluku se hodně rozlišuje mezi stávající starou hlukovou zátěží od něčeho, co už je a novou hlukovou zátěží od něčeho, co bude. Rozdíl v příslušných limitech je i v noci 10 dB, což je strašně moc! Pro ilustraci rozdíl mezi vytřískanými BKV a novou odhlučněnou TT je do 5 dB. Často se stává, že stav před rekonstrukcí trati vyhovuje na starou hlukovou zátěž a stav po rekonstrukci nevyhoví na hluk, pokud je stavba tak náročná, že posuzování spadne do "nové" hlukové zátěže s tím nižším limitem. Lidem tak sice po rekonstrukci TT dělají tramvaje citelně méně hluku, ale od hygieny je k tomu negativní stanovisko a průser na stole. To jen tak abyste věděli, s čím se v projektování tramvajových tratí bojuje.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Dokud nezačnou pokládat koleje, tak žádný trati na Dědinu nevěřím...:]
Ale třeba to bude dříve než Hostivař :]]]
Ale třeba to bude dříve než Hostivař :]]]
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Aby si pak místní nestěžovali, že tam mají koleje a nic jim tam v noci nejezdíP_V píše:Jelikož to opakovaně zdůrazňují v sekci ohledně hluku, tak to asi kvůli hluku bude. Nicméně všude jinde i mnohem blíž k zástavbě tramvaje v noci jezdí, a to tam ani takto luxusně odhlučněnou trať nemají (bkv...). Prostě nová doba. Ovšem v Brně v tom směru učinili pokrok ještě větší, takže to zas tak průkopnický počin nebude.
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Jelikož to opakovaně zdůrazňují v sekci ohledně hluku, tak to asi kvůli hluku bude. Nicméně všude jinde i mnohem blíž k zástavbě tramvaje v noci jezdí, a to tam ani takto luxusně odhlučněnou trať nemají (bkv...). Prostě nová doba. Ovšem v Brně v tom směru učinili pokrok ještě větší, takže to zas tak průkopnický počin nebude.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Koukám, že zase někdo vyprojektoval kočkopsa.P_V píše:Kolejnice S49 kryté živicí umožňující nouzový pojezd gumokolů.
Nebude tam noční linka. Ani po prodloužení na letiště.
Teď už zbývá jen napsat: denní provoz pouze v ranní špičce.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Že nebude nočka na Dědinu vím, ale že ani po prodloužení až na letiště? Není to nějaký kompromis ohledně hluku? (na letiště to přes Dědinu holt musí).P_V píše:Nebude tam noční linka. Ani po prodloužení na letiště.
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Stromořadí mezi kolejemi. Osová vzdálenost 9,4 m. Pozoruhodné řešení, jen to tam bude trochu klouzat.
Kolejnice S49 kryté živicí umožňující nouzový pojezd gumokolů. Mám dojem, že žlábkové kolejnice byly vynalezeny právě z toho důvodu...
25 m poloměr Vlastina - Drnovská. Přitom je tam za Drnovskou hafo místa na větší oblouk. Inu bude se tu hoblovat a skřípat, nebo mazat.
Nebude tam noční linka. Ani po prodloužení na letiště.
Kolejnice S49 kryté živicí umožňující nouzový pojezd gumokolů. Mám dojem, že žlábkové kolejnice byly vynalezeny právě z toho důvodu...
25 m poloměr Vlastina - Drnovská. Přitom je tam za Drnovskou hafo místa na větší oblouk. Inu bude se tu hoblovat a skřípat, nebo mazat.
Nebude tam noční linka. Ani po prodloužení na letiště.
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Oznámení EIA na TT Divoká Šárka - Dědina.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Četl jsem v ŽM 04/13 reportáž o železničním napojování letiště Leoše Janáčka v Mošnově pomocí trianglu na trať Studénka-Veřovice, jež je nyní k letišti elektrifikována. V závěru se pak autor pozastavuje nad nízkým využitím letiště a tedy momentálně i nízkého potenciálu vlakových spojů, uvažuje se pro začátek dvouhodinový interval řadou 471 (nic menšího obousměrného elektrického tam v kraji po ruce nemají a projekt hybridní 810ky, či elektrické RegioNovy, furt nějak nejde kupředu )-ukončení v terminálu na dvou šturcech kolem ostrovního nástupiště (jako Depo Hostivař)...náklady na akci kolem 500 mil. Tak nevím, jestli brečet, nebo se smát, protože je tu v naší kotlině ještě jedno letiště, které má problém opačný
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Bylo by prosím možné alespoň slovy popsat napojení na Evropskou a stova začátkem Vlastiny ulice (kde je kaštanová alej?)Absolut píše:TT na Dědinskou má zpracovanou celkem podrobnou studii a je v souladu s platným územním plánem. Nic víc, ale taky nic míň.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 67
- Registrován: 18.11.2010 13:24
- Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Děkuji za reakce. Myslel jsem si, že to nebude tak jednoduché..
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
TT na Dědinskou má zpracovanou celkem podrobnou studii a je v souladu s platným územním plánem. Nic víc, ale taky nic míň.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Jebi1: Už nejsou ani prachy na Blanku II natož nějaká TT.
Re: TT - Divoká Šárka - Letiště
Není to pravda. Procházka netuší o čem mluví. TT na Dědinu nemá ani EIU ani ÚR. Běh na několik let a nakonec i ty peníze.