Stránka 9 z 10

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 15.1.2011 0:28
od Jamie
Ad petr03: ekologičnost fuel cell busů (elektrobusů, atd.) není radno přeceňovat. Vezme-li se do úvahy energetická efektivita, ale taky objem a charakter (elektro)odpadu (zejména u trendy elektrobusů), stará dvojka tramvaj a trolejbus vítězí na celé čáře, jenomže - jak kdosi napsal - má prostě chujové PR. Co se týká posledních novinek ohledně spojení na letiště, bylo zajímavé sledovat ankety u on-line článků, ve kterých čtenáři jasně preferovali spojení s Ruzyní prostřednictvím rychlodráhy, což mě naplňuje nadějí, že už se snad aspoň někomu rozsvítilo. Pokud tedy odborníci mají jasno a ani vox populi není zcela proti, mělo by být jasně prosazováno právě toto řešení, namísto vymýšlení dalších problematických alternativ (už se těším až si přečtu o kabinkové lanovce nebo monorailu).

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 23:37
od gabuliatko
Pokud mi paměť neklame (už na to mam věk) tak je dle mého názoru BUS pruh před zastávkou Divoká Šárka dc. Ale mohu se mýlit.

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 21:47
od Petr
gabuliatko píše:A je potřeba na Letiště nějaká extra velká kapacita ? BUS si umí navolit zelenou stejně jako tramvaj. Na Evropské už BUS pruh mámě (minimálně kvůli BUSům z Kladna).
Asi jsem se přehlédl... V kterých místech je na Evropské vyhrazený Bus pruh, prosím?

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 20:54
od gabuliatko
A je potřeba na Letiště nějaká extra velká kapacita ? BUS si umí navolit zelenou stejně jako tramvaj. Na Evropské už BUS pruh mámě (minimálně kvůli BUSům z Kladna).

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 19:34
od Bobik
Busy - stejnej problém s křížovatkama jako tram. + navíc problém s jejich pruhy a ostatní IAD. Nebude to fungovat. To by se jejich provoz musel úplně oddělit, jenže v takovém případě už je lepší ta tram. (minimálně kapacitnější).

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 13:39
od gabuliatko
V době fuel cell busů psát o ekologii tramvají ... plný souhlas.

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 10:32
od petr03
Pak by tu byla ještě jedna varianta,trošku sci fi,ale byla.Zavěšená TRAM na sloupech ve vzduchu.Pak by nebylo problém udělat expres až na Veleslavín bez couráku na zemi.Ale to je asi trošku mimo. Každorozhodopádně tramvaji fandím, hlavně variantě mimo Dědinu,tam udělat pouze odbočku pro couráky, a vést to přímo. Vždyť to co udělali s metrem, to je do nebe volající. Metrem bych fakt chtěl jet z letiště přes půlku Prahy,když to jde rychle po Evropský.Nakonec to nemusí být žádný expres,ale normální tram,která bude jezdit buď na Veles. a nebo někam do centra bez rozdílu tarifu. Hlavně by to bylo co?Ekologické.I když to už se dá v dnešní době taky udělat buse.A vlastně proč ne?Místo vražení peněz do stavby,a že by se jich tam hodně utopilo,koupit eko busy,velké kapacity,a vše nasadit na 119.Ještě bych to možná posychroval bus pruhem po Evropské,a je to.Nejlevnější varianta.

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 9:27
od gabuliatko
Absolut píše:protože vidím minimálně pět závažných úskalí, na kterých může tahle idea umřít dřív, než by vůbec mohla pořádně ožít
Já vidím 4 úskalí, poslední 2 se mi jeví naprosto fatální:
Vlastina ulice
jízdní doba
prostor v oblasti Terminálů na Ruzyni v případě povrchového řešení
PENÍZE

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 9:08
od MOp
Ano, existuji veci, ktere mne na cele veci nejvice sejri..
a/ zarputilost byvaleho vedeni mesta ci mestske casti vuci rychlodraze
b/ cim draz, tim lip - aneb metro na letiste
c/ dva se perou (metro vs rychlodraha), treti se smeje (tramvaj)

Kdyz si predstavim, co vsechno jiz stala vyroba nejruznejsich projetkovych dokumentaci na tema kolejova doprava na letiste Ruzyne, je mi z toho take k placi. Obzvlaste, kdyz si uvedomim, co se od tech devadesatych let, kdy se o praku zacalo realneji uvazovat dalo jiz vsechno stihnout. Mohla jiz byt elektroterorizovana bustehradka, mohlo se jezdit castecne dvoukolejne az do Kladna v esusech se zvysenim tratovych rychlosti zejmena mimo Prahu atd.. ale hlavne, mohla se tam stavet jiz tramvaj jen jako podpurny dopravni prostredek.

Dnesni vysledek? Zname vsichni - promrdane miliony az miliardy a stale gůvno.

Ano tram na letiste je jedno z mnoha reseni. Musim uznat, ze za soucasne situace asi nejsnaze vyresitelne a realizovatelne. Metro je broskvovina, z rychlodrahy si kdosi udelal veliky tunel (doslova) - to se nikdy uz nepostavi a mne to velice mrzi, ale musim se s tim smirit.

Pokud tram na letiste, tak jedine ve forme light rail. Hezky Evropskou primo, promotat se hypersuper krizovatkou s okruhem, kolem sestky k terminalu 3 a hura k terminalu 1 a 2. Soucasne s tim vybudovat vetev na Dedinu a zrusit par bus linek..
Je uplne jedno, zda jizdne bude stat ekvivalent eura, 1.5€, 26 ci 33 Kč (uvazuji drobne zvyseni cen). Jde o to, aby vozidlo bylo jasne oznaceno (at jiz lakem, reklamou, ...), ze tam plati ten a ten ticket a je si mozne tento ticket koupit kdekoliv - jak v automatu vedle zastavky, v infocentru, tak ve vozidle a bez prirazky. Dale musi byt jasne poznat ze jede do centra a musi tam byt zdarma k sehnani poradna mapa site s linkovym vedenim tak, jak je to bezne v zemich na zapad od nas.

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 9:02
od Bobik
:D Jo jo, papír snese hodně. :lol: Jsem měl zato, že to ale za soudruhů už vypadalo i reálně, jen to krachlo kvůli penězům (a revoluci a penězům a jiným "nepodstatnostem" :D ).

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 8:21
od Absolut
Tlustejch čar v mapě 1:20 000 existujou mraky a za 5 minut Ti jich klidně dalších dvacet přikreslím :)

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 8:14
od Bobik
Absolut píše:Pro jistotu ještě jednou opakuji, že výše napsané jsou jen zachycené názory, ideály a sny bláznů. Reálný projekt zatím neexistuje.
No možná neexistuje TENHLE projekt, ale projekt (nebo nástin projektu) protažení TT ze Šárky už tu byl někdy tuším před dvaceti lety. Že by napadlo někoho tu myšlenku oprášit?

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 8:00
od Absolut
No tak samozřejmě že to není fáma, ale taky na to není žádný projekt, je to zatím jen idea a podrobné prověření se teprve připravuje.
Bohužel panu řediteli se to asi natolik líbí, že to vypustil do médií, na což je dle mého názoru ještě hodně brzo, protože vidím minimálně
pět závažných úskalí, na kterých může tahle idea umřít dřív, než by vůbec mohla pořádně ožít. No a vzhledem k tomu, že je to zatím jenom
idea, tak samozřejmě nemůže dopravní podnik ústy své mluvčí o tomto záměru říct nic. Vždyť taky dopravní podnik žádný takový záměr
zatím nezadal ke zpracování, žádný jiný subjekt takový záměr podrobně nezpracoval a dopravnímu podniku nepředložil, takže v podstatě
neexistuje nic hmatatelného, na základě čeho by se podnik mohl k tomu článku v médiích vyjádřit. Tak snad je to proboha jasné.
---
Jinak malinko k tomu záměru - vzbuzuje prozatím rozporuplné reakce, projektant metra i železnice se tomu směje až pláče, ekonom
tuší že by se dalo za desetinu ceny metra udělat něco, co by na Veleslavíně tvořilo lepší návaznost než a-119 a ještě by to mohlo vozit
nepřehlédnutelnou reklamu na to, že dopravní podnik jezdí až na letiště za cenu blížící se jednomu euru. Rozhodně ale není pravda,
že by měla tramvaj nějak nahrazovat metro nebo železnici na letiště, spíš je teoreticky možné postavit na letiště tramvaj o deset
let dřív než metro nebo železnici a za desetkrát míň peněz. A až by tam jednou byla, tak po zprvoznění metra nebo železnice může
při naprosto minimálních investicích tramvaj převzít úlohu couráku vozícího zaměstnance. A že těch lidí, co na letiště dojíždí odněkud
z Prahy 6 za prací je fakt hodně.
---
Pro jistotu ještě jednou opakuji, že výše napsané jsou jen zachycené názory, ideály a sny bláznů. Reálný projekt zatím neexistuje.

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 6:12
od Bobik
Nic ve zlým, ale takhle to dopadá, když se krtek nevede přímo, ale "Chalupoidou". V čem vidíte tu expresnost, když to z půlky trasy bude stát na každý blbý křižovatce (a že jich na Evropský je). A co se Dědiny, resp. průjezdu týče, rozlučte se s tím, že tam nebude jediné SSZ. A že všude bude naprostá preference tram. Nesmysl (a jestli to není nesmysl, proč už to dávno není někde jinde, hmm?). A jak zmiňoval MF ty proklady s "courákem" - no fajn, ale např. taková dvacka je věčně zpožděná, takže už vidím jak to vychází.
Navíc beztak nejsou prachy na důležitější věci, natož na tohle. Takže v tom vidím akorát plácnutí prknem o rybník.

Jo a ještě mě dostalo vyjádření pana primátora v onom článku, cituji: "Kapacita metra na letiště by nebyla využita, lidé by do metra nastoupili na letišti a pak by jeli jen dlouho pod zemí, navíc v oblasti, kde není problém s povrchovou dopravou," mysí si také primátor. "Tramvaj se dá navíc lépe časově a intervaliově přizpůsobit potřebám," dodává.

No nic ve zlým, ale pan primátor by si buď měj zjistit skutečnosti, nebo mlčet. Navíc, pokud, jak tvrdí, se dá tram lépe přizpůsobit, proč se tak tedy neděje? Tedy pokud tím přizpůsobením nemyslí třeba večerní intervaly, které jsou pomalu horší jak psí spřežení na Čukotce.

P.S. peterkostelecky Z:arrow: Ti MOp šlápnul na kuří oko, bo co? Já v tom žádný povyšování nevidim, pouze prostou informaci že se snažil na patřičných místech zjistit co a jak.

Re: TT - Divoká Šárka - Letiště

Napsal: 14.1.2011 1:13
od MM-Mikulovsky
Karosák píše:Konečně se rýsuje úkol pro 14T :twisted:
Naprostý souhlas. Mimochodem mluvíval jsem o něčem podobném/delším na Špejchar, kdy by trať obsahovala jen 3 malé oblouky - Kulaťák, Prašňák a vjezd do obratiště Špejchar, ale samozřejmě, že při prodloužení metra přes Veleslavín do Motola je to zbytečné (jen na této krátké variantě zdaleka "neuživíme" 60 kusů 14T). Pevně věřím, že úvahy o ukončení "TRAMexpersu" počítají s
MF píše:Pokud by to mělo jezdit expres na metro na Veleslavín, tak by bylo pro tento účel vhodné napojit smyčku Červený Vrch i z druhé strany (jak jsem již někde zmiňoval).
Karosák píše:
Tita píše:A kam by si tam chtěl ukládat batožinu, když se 1,5 sedačky zrušily? :D
Na jejich místě může být stojan pro kufry, jako v ciťácích na a-100.
Toto, mne se velmi zamlouvající, řešení dokazuje správnost rčení "v jednoduchosti je krása" :smt023 :smt023 :smt023 .