Stránka 3 z 4

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 05.10.2011 7:39
od Bobik
9001 Z:arrow: To sice ano, nicméně tady se jedná většinou o pravý přední roh, jak se to tam na poslední chvíli snaží protáhnout. A ty máš z tram díky sloupku okna (dveří) v tu chvíli velmi omezený výhled a prostě s tím už uděláš velmi málo. Ono k tomu dochází tak v půlce pravého pruhu, takže logicky by ten druhý (auto) měl nechat dokončit manévr, když už je tram ve 3/4 tý silnice. A ten první (tram) by zas logicky nečekal, že se mu to tam někdo bude snažit ještě protáhnout. Jenže tím jak je tam místo a ostrůvky nejsou protažený až k silnici, tak se protáhnout snaží.
Další "vtipná" věc je, když tě jeden pustí a druhý za ním nejdřív brzdí a pak ho objede a pošle ti to tam. Velmi časté.
Prostě kruhový objezd má smysl jen za daných okolností a vymejšlet s tím nějaké brikule je nanic. Pak se tím potírá jeho původní smysl.

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 23:28
od MM-Mikulovsky
Ať se vrátím ještě přímo do tématu - pro jízdu TRAM nejrychlejší, nejbezpečnější a tedy nejlepší (ale stavebně nejdražší) řešení je - TT na Litochebáku vést v zářezu do terénu a kruháč IAD po jeho přemostěních.
Ovšem furt se mi zdá reálnější TT na vnější straně kruháče, jenž na Litochebáku má dost velký průměr a počet pruhů = TT vést místo současného vnějšího pruhu a pro IAD buď nechat menší počet pruhů či jeden nový přidal doprostřed.

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 23:18
od petr03
Jo na VN na tom kruhaku by to chtelo trosku zlepsit. Navrhuji tu plnou caru zamenit zvysenou carou oddelujici pruhy, auta by se musela do odboceni radit, a nikdo by nepredjizdel. A nestavaly by se dane situace ad Milan. A pak uz jen poresit chodce na tom krajnim prechodu, a bylo by. Tam vzdycky rostu, ac uz to nepotrebuji. Ale driv to bylo horsi, kdyz jsem tam jezdil coby vojak s 815, i s vlekem. Ted uz jen autem. Na celem kulataku vzdy poustim Tramky a lituji je, nebot si myslim, ze je to tam dost ryskantni.
Ad litochlebak-podle me na vedeni tram po vnejsi strane je zde malo mista, zvlast od napojeni od bachovy po hostivarsky sjezd. Navic v blizkosti je podchod. Nevim, ale zda se mi zde nejlepsi reseni vest stredem. Ale zalezi kam dale. Pokud smer opatov, tak vest mimo kulatak, pokud smer bachova a haje tak skrz. Ale to je jeste daleko a na to jsou pomazanejsi lide, ze?

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 23:02
od MM-Mikulovsky
9001 píše:MM: Tak protijedoucí řidič by to snad dosvědčil.
No nechybělo jistě mnoho a i on "našplápl" a skřípl toho "střelce" z druhé strany = kdo by původní směr jízdy IAD dosvědčil dvěma podezřelým tramvajákům?
Dá se jen předpokládat, že kolega byl skutečně z VO (byť "na" wanách tehdy jezdili hodně HL) = situaci ze zkušeností předem dobře odhadl.

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 22:56
od 9001
MM: Tak protijedoucí řidič by to snad dosvědčil.

bobik: Neplatí tady nepsané pravidlo, že když to napálí za první dveře/podvozek je to jeho? Pokud dřív je to tvoje?

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 22:42
od MM-Mikulovsky
Bobik píše:Jo, pánové, zeptejte se Vokovickejch, ti o to ví svoje. Zrovna nedávno se tam jedna podobná nehoda stala. Oblíbené místo na nehody tohoto typu je vjezd do zastávky VN (DC)
A že se to tam spíš neděje, přičítám zkušenostem ŘT, bo o tom vědí, že lidi jim to tam posílaj všelijak.
Jinak co se odpovědi na otázku týče - záleží na co máš svědky a na postavení po nehodě. Přednost dává tram a že "ti to tam poslal odkudsi" se dost blbě prokazuje. Většinou to projedeš. ...
Přesně tam (on snad ani jinde není čistě odbočovací - vyjížděcí pruh pro IAD) se mi uvedené prosvištění IAD z odbočovacího pruhu přímo před čelo TRAM (při výluce kvůli přeložce TT na Horoměřický) během cesty DC stalo a doproti byla souprava vedená wanou - dle gestikulace kolegy jsem nebyl slepý, ale naštěstí - díky reflexům a malé rychlosti jsem na poslední chvíli zastavil.

PS: Jediná teoretická možnost, jak tomu předcházet je obyčejnou plnou čáru, jíž je odbočovací - vyjížděcí pruh z kruháče oddělen od dvou průběžných - TT křižovaných pruhů, nahradit minimálně "bobíky" či jinak stavebně (např. Evropská - Svatovítská samostatný oddělený pruh vedle kruháče, pravý - vnější pruh kruháče odbočení + případně i rovně a jen levý - vnitřní pruh pouze rovně přes TT).
Co na toto řešení, jasně "zpřehledňující" vozidla jímž TRAM má dát přednost, říká dopravní expert - MŠ? Nepřestal by být poté "Kulaťák" jejich černou můrou?

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 19:42
od Bobik
Jo, pánové, zeptejte se Vokovickejch, ti o to ví svoje. Zrovna nedávno se tam jedna podobná nehoda stala. Oblíbené místo na nehody tohoto typu je vjezd do zastávky VN (DC)
A že se to tam spíš neděje, přičítám zkušenostem ŘT, bo o tom vědí, že lidi jim to tam posílaj všelijak.
Jinak co se odpovědi na otázku týče - záleží na co máš svědky a na postavení po nehodě. Přednost dává tram a že "ti to tam poslal odkudsi" se dost blbě prokazuje. Většinou to projedeš.
Další skvělá věc je, když se valí nějakej řítil ještě po Evropský, ve chvíli kdy ty už najíždíš přes silnici z kruháku do zastávky. On samozřejmě nebrzdí a valí to, tram jede mezi 10-15 km/h bo vexle a vychází to akorát na ránu v pravým pruhu před ostrůvkem. Taky moc prima a tady většinou nepomůže ani svěcená voda. Osobně jsem několikrát zažil, naštěstí bez tý rány.

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 10:28
od kruťák
Pokud přejel z odbočovacího pruhu přes tu plnou čáru, tak je to snad jasný...
willyjeff píše:
MM-Mikulovsky píše:která se na "Kulaťáku" děje dnes a denně?
V životě se mi tam nic takovýho nestalo :shock:
Taky jsem nezažil :shock: :)

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 10:26
od willyjeff
MM-Mikulovsky píše: PS: A určí mi někdo konečně viníka MU, dle situace na prvním obrázku, která se na "Kulaťáku" děje dnes a denně?
V životě se mi tam nic takovýho nestalo :shock:

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 10:16
od MM-Mikulovsky
Bobik píše:
thriller2 píše: .....když do křižovaty přijede tramvaj,jako masivní velkokapacitní dopravní prostředek, je logické, že všichni řidiči udělají první poslední, aby jí pustili....
:lol: :lol: :lol: 8-)
#-o #-o #-o #-o #-o - rozhodně nesmyslný názor, který i sám thriller2 hned za další větou totálně negoval:
thriller2 píše:.... Bohužel, ne všichni řidiči jsou jako z mého modelu....
thriller2 píše:Kruhový objezd se staví, aby se řidičům líp a v průměru rychleji projížděla těžká křižovatka, která ale ještě nemusí být řešena světly. ...
A každé její protnutí (či potřeba doplnění SSZ) tuto její výhodu zcela ruší = je v takovém případě naprosto nesmyslná!!!

PS: A určí mi někdo konečně viníka MU, dle situace na prvním obrázku, která se na "Kulaťáku" děje dnes a denně?

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 8:10
od Bobik
thriller2 píše: .....když do křižovaty přijede tramvaj,jako masivní velkokapacitní dopravní prostředek, je logické, že všichni řidiči udělají první poslední, aby jí pustili....
:lol: :lol: :lol: 8-)

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 7:53
od thriller2
Kruhový objezd se staví, aby se řidičům líp a v průměru rychleji projížděla těžká křižovatka, která ale ještě nemusí být řešena světly. Naopak, když do křižovaty přijede tramvaj,jako masivní velkokapacitní dopravní prostředek, je logické, že všichni řidiči udělají první poslední, aby jí pustili. Tedy kruháky s tramvajovou tratí typu kulaťák jsou OK. Bohužel, ne všichni řidiči jsou jako z mého modelu.
Mimochodem, jen doplním k druhému obrázku MM-M: moderní tramvaje, které by v době stavby trati na Jižním městě zcela dominovaly, mají na "trupu" kamery, které zvětšují prostor, kam řidič vidí, ale samozřejmě ani to není pořát dostatečné pro vždy bezpečný průjezd.

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 5:53
od Bobik
Ach jo, lidi, uvědomte si nejdřív, jaký je vlastně smysl kruhového objezdu a proč se staví. Pokud možno dřív, než přes něj budete něco cpát. 8-) :D

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 04.10.2011 0:45
od MM-Mikulovsky
Takže pár zjednodušených (varianty s kruhovou TT mají orientačně jen jednu větev, ale znázorněné situace platí pro každou další) schémat s vysvětlivkami:

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 03.10.2011 17:57
od Bobik
Že to tak funguje bych připisoval spíše náhodě a danému místu a situaci. jinde to tak být nemusí. Navíc se nejedná o systémové řešení. A co se Kulaťáku týče - to už je dlouho noční můra dopravních inženýrů a rozhodně bych tenhle typ nerozšiřoval, bez ohledu na to, nakolik to na daném jednom místě funguje. Navíc je-li cokoli taženo skrz kruhový objezd, poněkud tím ten objezd ztrácí smysl (a to i za předpokladu že to "cokoli" samozřejmě přednost nemá).