TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní Město

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Odeslatod 9001 v 03.10.2011 11:53

Osobně si myslím, že se nám na pár místech vyplácí, že tram přednost nemá a stejně projede poměrně bez zdržení. V případě Palmovky bych řekl, že možná i rychleji než se SSZ s preferencí. i Vítězné náměstí projíždí bez větších problémů...

Takže jednoznačně variantu kulatáku.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Odeslatod MM-Mikulovsky v 03.10.2011 11:26

Musím se vrátit k:
MM-Mikulovsky napsal:
Marek B. napsal:Tak to je bomba. Budou kruháky projížděné tramvajemi. =D>
No nevím jak jiným, ale mne by se líbila prakticky průjezdná jednokolejná "smyčka" kolem silničního kruháku:
1.) TRAM by měla vždy přednost
a) při vjezdu do "smyčky" by křížila pravým obloukem souběžnou IAD, jenž souběžně jedoucí odbočující TRAM "má pustit".
b) IAD při výjezdu z kruháku přes křížení TT by musela dát opět přednost TRAM.
2.) Byť základem takové "smyčky" by bylo pouhé propojení dvou (či více větví klasických TT uprostřed komunikace (či klidně vedle ní), tak se jednoduše v případě neprůjezdnosti jedné z nich TRAm mohou v tom místě otočit a jet nazpět!
- Ano vedení oblouky než přímo (a větší význam při dělení TT) je pro "náš" případ nevýhodou.
Ovšem já navrhl (proti MŠ a OMH uvedeným příkladům) TT zvnější strany IAD:
1.) v tomto umístění je větší poloměr = menší opotřebení TT průjezdem TRAM
2.) TT uvnitř kruháku by se dala přirovnat k druhému pruhu - v ČR značně nepoužitelnému pro špatný výjezd skrz proud vozidel ve vnějším pruhu - asi i proto (+ křižovaná vozidla jsou "schovaná" za stočenou zadní částí TRAM) to má Rotterdam zasignalizováno!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Odeslatod kruťák v 03.10.2011 10:40

KarlosK napsal:asi to sem nepatří, ale neni v plánu nějaká rekonstrukce (celkově myšleno) toho hrozného železného přístřešku na Opatově? ten styl ala bývalý Chodov a Roztyly je mi odporný na dnešní dobu
Přesně. A co nejdřív by tam měli vybudovat normální schody, aby člověk, který přijede autobusem od Litochleb a spěchá na metro, se nemusel jak *** točit na tom tobogánu 5x dokola a ještě na jeho konci sejít úplně mimo vestibul (nebo ještě hůř přebíhat silnici). Tento podnět jesm posílal už minulý (možná předminulý) rok na MČ11 a nebylo mi odpovězeno. Podruhé, co jsem totéž posílal někam na magistrát, mi odpověděli druhý den, že se na Opatově chystají různé developerské stavby a celková renesance okolí a tedy není moudré tam "teď" cokoli budovat...
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: tram.mobilnitabla.cz

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Odeslatod KarlosK v 03.10.2011 10:05

Bobek napsal:Že by? (Na vložení příliš velký obrázek.)

takhle jsem si to přesně představoval. pokud by se trať vedla napravo od stanice metra (směr háje) bylo by nutné pak stoupat na křižovatku chilská x opatovská což mi přijde jako totální zbytečnost i ku využití prostoru který je uprostřed stanice bus Opatov jak "připraven" :)

asi to sem nepatří, ale neni v plánu nějaká rekonstrukce (celkově myšleno) toho hrozného železného přístřešku na Opatově? ten styl ala bývalý Chodov a Roztyly je mi odporný na dnešní dobu
KarlosK
Uživatel
 
Založen: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Odeslatod OMH v 03.10.2011 9:28

Podobně Rotterdam: http://www.youtube.com/watch?v=XPjPKvyE29E (1:08, 3:40)
Ano, zachová se střed kruháku, ale raději mám provedení Vítězné nám. Už jen to, že tramvaj vjíždí ke komunikaci kolmo (dle mě přehlednější pro provoz) a nikoliv bokem, kdy je to např. v Rotterdamu zasignalizováno.
Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
 
Založen: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Odeslatod Absolut v 03.10.2011 9:17

Bobek: Bingo.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Odeslatod Martin Šubrt v 03.10.2011 9:12

V Amsterdamu to funguje na několika místech. Základní vada ovšem je, že všechno jede oblouky,což má hlukové a opravárenské důsledky. V Amsterdamu samozřejmě mají tvrdší kolejnice a větší profily kol, tím spíž by měla problémy Praha....

A také to má efekt, když tratě vedou do všech čtyř směrů, ne jen když jde o jednu průběžnou trať jako tomu bude na Litochlebském nám. v době, které se nikdo z nás nedožije :-).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Odeslatod Bobek v 03.10.2011 8:53

Že by? (Na vložení příliš velký obrázek.)
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Odeslatod Absolut v 03.10.2011 8:01

MM-Mikulovsky: Něco takového bylo ve studii arch. Bílka před několika lety a tak to nebude.

Marek B.: Neraduj se předčasně. Zatím je to ve stádiu, že by to tak mohlo být, MČ to chce. Což však neznamená, že se to tak podaří prosadit. Přestože nalezení kompromisu mezi MČ a developerem je zásadní úspěch.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Odeslatod MM-Mikulovsky v 03.10.2011 1:57

Marek B. napsal:Tak to je bomba. Budou kruháky projížděné tramvajemi. =D>
No nevím jak jiným, ale mne by se líbila prakticky průjezdná jednokolejná "smyčka" kolem silničního kruháku:
1.) TRAM by měla vždy přednost
a) při vjezdu do "smyčky" by křížila pravým obloukem souběžnou IAD, jenž souběžně jedoucí odbočující TRAM "má pustit".
b) IAD při výjezdu z kruháku přes křížení TT by musela dát opět přednost TRAM.
2.) Byť základem takové "smyčky" by bylo pouhé propojení dvou (či více větví klasických TT uprostřed komunikace (či klidně vedle ní), tak se jednoduše v případě neprůjezdnosti jedné z nich TRAm mohou v tom místě otočit a jet nazpět!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní Město

Odeslatod Marek B. v 02.10.2011 23:49

dopravní komise P11 napsal:Dopravní komise bere na vědomí studii „Centrum Opatov“ zpracovanou spol. United Architects Studio, s.r.o. a Atelier PROMIKA, s.r.o. v srpnu 2011. K variantnímu řešení křižovatek se vyjadřuje takto:
- U křižovatky Litochlebské náměstí preferuje variantu kruhového objezdu s úrovňovým křížením budoucí tramvajové trasy Türkova - Chilská.
- U křižovatky Chilská x Opatovská x Brněnská preferuje variantu s úrovňovým křížením budoucí tramvajové trasy Chilská - Opatovská.
Pro – 8 Proti – 0 Zdržel se - 0


Tak to je bomba. Budou kruháky projížděné tramvajemi. =D>
Naposledy upravil Marek B. dne 06.10.2011 2:33, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 13:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Předchozí

Zpět na Budoucnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron