Stránka 4 z 4

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 03.10.2011 12:53
od 9001
Osobně si myslím, že se nám na pár místech vyplácí, že tram přednost nemá a stejně projede poměrně bez zdržení. V případě Palmovky bych řekl, že možná i rychleji než se SSZ s preferencí. i Vítězné náměstí projíždí bez větších problémů...

Takže jednoznačně variantu kulatáku.

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 03.10.2011 12:26
od MM-Mikulovsky
Musím se vrátit k:
MM-Mikulovsky píše:
Marek B. píše:Tak to je bomba. Budou kruháky projížděné tramvajemi. =D>
No nevím jak jiným, ale mne by se líbila prakticky průjezdná jednokolejná "smyčka" kolem silničního kruháku:
1.) TRAM by měla vždy přednost
a) při vjezdu do "smyčky" by křížila pravým obloukem souběžnou IAD, jenž souběžně jedoucí odbočující TRAM "má pustit".
b) IAD při výjezdu z kruháku přes křížení TT by musela dát opět přednost TRAM.
2.) Byť základem takové "smyčky" by bylo pouhé propojení dvou (či více větví klasických TT uprostřed komunikace (či klidně vedle ní), tak se jednoduše v případě neprůjezdnosti jedné z nich TRAm mohou v tom místě otočit a jet nazpět!
- Ano vedení oblouky než přímo (a větší význam při dělení TT) je pro "náš" případ nevýhodou.
Ovšem já navrhl (proti MŠ a OMH uvedeným příkladům) TT zvnější strany IAD:
1.) v tomto umístění je větší poloměr = menší opotřebení TT průjezdem TRAM
2.) TT uvnitř kruháku by se dala přirovnat k druhému pruhu - v ČR značně nepoužitelnému pro špatný výjezd skrz proud vozidel ve vnějším pruhu - asi i proto (+ křižovaná vozidla jsou "schovaná" za stočenou zadní částí TRAM) to má Rotterdam zasignalizováno!

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 03.10.2011 11:40
od kruťák
KarlosK píše:asi to sem nepatří, ale neni v plánu nějaká rekonstrukce (celkově myšleno) toho hrozného železného přístřešku na Opatově? ten styl ala bývalý Chodov a Roztyly je mi odporný na dnešní dobu
Přesně. A co nejdřív by tam měli vybudovat normální schody, aby člověk, který přijede autobusem od Litochleb a spěchá na metro, se nemusel jak *** točit na tom tobogánu 5x dokola a ještě na jeho konci sejít úplně mimo vestibul (nebo ještě hůř přebíhat silnici). Tento podnět jesm posílal už minulý (možná předminulý) rok na MČ11 a nebylo mi odpovězeno. Podruhé, co jsem totéž posílal někam na magistrát, mi odpověděli druhý den, že se na Opatově chystají různé developerské stavby a celková renesance okolí a tedy není moudré tam "teď" cokoli budovat...

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 03.10.2011 11:05
od KarlosK
Bobek píše:Že by? (Na vložení příliš velký obrázek.)
takhle jsem si to přesně představoval. pokud by se trať vedla napravo od stanice metra (směr háje) bylo by nutné pak stoupat na křižovatku chilská x opatovská což mi přijde jako totální zbytečnost i ku využití prostoru který je uprostřed stanice bus Opatov jak "připraven" :)

asi to sem nepatří, ale neni v plánu nějaká rekonstrukce (celkově myšleno) toho hrozného železného přístřešku na Opatově? ten styl ala bývalý Chodov a Roztyly je mi odporný na dnešní dobu

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 03.10.2011 10:28
od OMH
Podobně Rotterdam: http://www.youtube.com/watch?v=XPjPKvyE29E (1:08, 3:40)
Ano, zachová se střed kruháku, ale raději mám provedení Vítězné nám. Už jen to, že tramvaj vjíždí ke komunikaci kolmo (dle mě přehlednější pro provoz) a nikoliv bokem, kdy je to např. v Rotterdamu zasignalizováno.

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 03.10.2011 10:17
od Absolut
Bobek: Bingo.

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 03.10.2011 10:12
od Martin Šubrt
V Amsterdamu to funguje na několika místech. Základní vada ovšem je, že všechno jede oblouky,což má hlukové a opravárenské důsledky. V Amsterdamu samozřejmě mají tvrdší kolejnice a větší profily kol, tím spíž by měla problémy Praha....

A také to má efekt, když tratě vedou do všech čtyř směrů, ne jen když jde o jednu průběžnou trať jako tomu bude na Litochlebském nám. v době, které se nikdo z nás nedožije :-).

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 03.10.2011 9:53
od Bobek
Že by? (Na vložení příliš velký obrázek.)

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 03.10.2011 9:01
od Absolut
MM-Mikulovsky: Něco takového bylo ve studii arch. Bílka před několika lety a tak to nebude.

Marek B.: Neraduj se předčasně. Zatím je to ve stádiu, že by to tak mohlo být, MČ to chce. Což však neznamená, že se to tak podaří prosadit. Přestože nalezení kompromisu mezi MČ a developerem je zásadní úspěch.

Re: TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní město

Napsal: 03.10.2011 2:57
od MM-Mikulovsky
Marek B. píše:Tak to je bomba. Budou kruháky projížděné tramvajemi. =D>
No nevím jak jiným, ale mne by se líbila prakticky průjezdná jednokolejná "smyčka" kolem silničního kruháku:
1.) TRAM by měla vždy přednost
a) při vjezdu do "smyčky" by křížila pravým obloukem souběžnou IAD, jenž souběžně jedoucí odbočující TRAM "má pustit".
b) IAD při výjezdu z kruháku přes křížení TT by musela dát opět přednost TRAM.
2.) Byť základem takové "smyčky" by bylo pouhé propojení dvou (či více větví klasických TT uprostřed komunikace (či klidně vedle ní), tak se jednoduše v případě neprůjezdnosti jedné z nich TRAm mohou v tom místě otočit a jet nazpět!

TT Želivského - Slavia - Spořilov - Opatov - Jižní Město

Napsal: 03.10.2011 0:49
od Marek B.
dopravní komise P11 píše:Dopravní komise bere na vědomí studii „Centrum Opatov“ zpracovanou spol. United Architects Studio, s.r.o. a Atelier PROMIKA, s.r.o. v srpnu 2011. K variantnímu řešení křižovatek se vyjadřuje takto:
- U křižovatky Litochlebské náměstí preferuje variantu kruhového objezdu s úrovňovým křížením budoucí tramvajové trasy Türkova - Chilská.
- U křižovatky Chilská x Opatovská x Brněnská preferuje variantu s úrovňovým křížením budoucí tramvajové trasy Chilská - Opatovská.
Pro – 8 Proti – 0 Zdržel se - 0
Tak to je bomba. Budou kruháky projížděné tramvajemi. =D>