Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od demon » 07.2.2019 19:52

Varianty:
- nákup nových 32m dlouhých obousměrných vozů (cca 80 ks) nebo
- nákup nových 32m dlouhých jednosměrných vozů (cca 80 ks) nebo
- nákup nových krátkých vozů (např. EVO1 - cca 160 ks),
- rekonstrukce obousměrných vozů (KT8 - konečný stav 63 ks),
- rekonstrukce T3R.P na T3R.PLF - konečný stav 100 ks).

Předpoklad dodání prvních 3 variant mezi lety 2025 - 2026.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Karosák » 07.2.2019 19:11

Je tu světlo na konci tunelu, když řekněme T6 95'-20', a 14T 06', tak už nám zbývá jen 12 let a jsme vlastně za půlkou. To už vydržíme :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od Bobik » 07.2.2019 17:02

fricoolinek2 píše:....a byl-li by zájem, tak by je prodal. Co to tedy ale znamená?
To znamená, že, protože, nýbrž a jelikož jsou ty krámy nanic, nechce se nikomu do nich vrážet prachy a je snaha se jich zbavit, jenže je to už asi miliontý pokus o jejich prodej a protože je nikdo nechce, tak nám stejně zůstanou. :lol:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.2.2019 4:59

Obrázek

Takže jsme na konci. Co tedy bude dál? Logicky by se nabízí "light obnova" vozového parku v podobě dokončení těch nízkokachen, nějaké té nové wany z erpévéčka a především dokončení modernizací 14T. Nicméně ředitel DPP "vyhrožoval" s tím, že představa toho, že by v Praze sloužila plná flotla zmodernizovaných 14T není ideální a byl-li by zájem, tak by je prodal. Co to tedy ale znamená? Že zase by tím došlo ke snížení podílu NP vozidel? Že by se tím nemohly vyřadit DVC a třeba pomalu i analogové R.P, staré 17-18 let?

Nebo další tendr na nějakých dalších 50 ks 15T?

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od cwapa » 10.10.2017 13:50

ZXS91 píše:
cwapa píše:Nevím kam tak to napíši zde. Zajímalo by mne kolik by potřebovala Praha 15T, aby byla apsolutní nízkopolažnost?
Dnešní vypravení ekvivaletů 15T (bez solo linek a 23) je 382 ks.

Tudíž, aby byly v provozu (mimo solo linky a 23) POUZE 15T, tak by jich muselo byt baj voko 450 až možná spíš 500 (zálohy, prohlídky, nehody atd.)
Při započítání 50 kachen a 20 poršat pak adekvátně o něco méně.
Sol je potřeba 42 (denní linky) + 60 (noční linky).
Díky moc za odpověď.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od ZXS91 » 09.10.2017 19:15

cwapa píše:Nevím kam tak to napíši zde. Zajímalo by mne kolik by potřebovala Praha 15T, aby byla apsolutní nízkopolažnost?
Dnešní vypravení ekvivaletů 15T (bez solo linek a 23) je 382 ks.

Tudíž, aby byly v provozu (mimo solo linky a 23) POUZE 15T, tak by jich muselo byt baj voko 450 až možná spíš 500 (zálohy, prohlídky, nehody atd.)
Při započítání 50 kachen a 20 poršat pak adekvátně o něco méně.
Sol je potřeba 42 (denní linky) + 60 (noční linky).

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od cwapa » 09.10.2017 16:11

Nevím kam tak to napíši zde. Zajímalo by mne kolik by potřebovala Praha 15T, aby byla apsolutní nízkopolažnost?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od demon » 09.10.2017 11:54

9001 píše:Možná to bude tím, že němci neprodlužovali samotnou tramvaj navíc to je bez motorů, takže další prostor, který nemuseli řešit.
To že je to bez motorů nemá vliv na využitelnej prostor ani tuhost karoserie.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od thriller2 » 09.10.2017 7:53

No a hlavně zkusili jenom čtyři kusy a už to vyřazujou. Fakt bych rád viděl nějakej crashtest, lipskej znízkopolažněnej vlek versus třeba klasická T4 :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od 9001 » 09.10.2017 0:00

Možná to bude tím, že němci neprodlužovali samotnou tramvaj navíc to je bez motorů, takže další prostor, který nemuseli řešit.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od P_V » 08.10.2017 23:37

Jenže když z podlahy vyřízneš třetinu uprostřed, tuhost zmizí a musíš ty síly vynést jinam.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od 9001 » 08.10.2017 23:01

P_V píše:Tak to respect... I ta T3 wana má jinou konstrukci rámu, než T3 klasik. Síly se tam přenášejí jinak. NP článek do KT8 je také novostavba a ne přestavba. Předpokládám, že Němci museli přivařit opravdu hodně železa navíc, aby se jim to nekroutilo, a že to bylo těžší než je zdrávo.
Není možná výhoda v tom, že vleky byly tužší už od výroby?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od P_V » 08.10.2017 21:33

Tak to respect... I ta T3 wana má jinou konstrukci rámu, než T3 klasik. Síly se tam přenášejí jinak. NP článek do KT8 je také novostavba a ne přestavba. Předpokládám, že Němci museli přivařit opravdu hodně železa navíc, aby se jim to nekroutilo, a že to bylo těžší než je zdrávo.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od thriller2 » 08.10.2017 19:30

P_V: V Lipsku přesvářeli několik B4 na wany.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Budoucnost vozového parku po příchodu 250. vozu 15T

Příspěvek od P_V » 08.10.2017 16:17

On už někdo předělával jakoukoli tramvaj T na wanu formou kouzlení se svářečkou, že je řeč o nějakých "úpravách"?

Odpovědět