TT Václavské náměstí - studie

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3877
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od von Špilberk » 25.1.2018 9:54

Tak už jsem tu záhadu odhalil: V té brožuře jsou 2 etapy úprav. Ta 1. etapa (str.31) je letos a má vzniknout ta zastávka k ničemu a koleje odnikud nikam (bez napojení na Vinohradskou). Se stávající zastávkou Muzeum se neudělá nic.
2. etapa je (údajně) příští rok (str.33), kdy má teprve vzniknou trojúhelník, zúžení magistrály o 1 pruh, přechod přes magistrálu a rozšíření prostoru stávajících zastávek Muzeum (což ale není skoro vidět, protože je tam nacpaná legenda). Takže se všem omlouvám za mystifikaci a vytvoření problému, který není. #-o #-o
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9756
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 9001 » 24.1.2018 15:01

thriller2 píše:Ale zastávka může zůstat tam, co je dnes, i když se postaví nový oblouky. Inspirací budiž mendlovo náměstí v brně, tam je zastávka taky přímo v křižovatce.
To sice ano, ale současná podoba Mendlova náměstí je z přelomu 50/60.let... Takže se to moc neřešilo a prostě se udělalo... Pochybuji, žednes někdo dá razítko na styl Mendlova náměstí jako NOVOSTAVBY...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od thriller2 » 24.1.2018 12:49

Ale zastávka může zůstat tam, co je dnes, i když se postaví nový oblouky. Inspirací budiž mendlovo náměstí v brně, tam je zastávka taky přímo v křižovatce.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3877
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od von Špilberk » 24.1.2018 12:27

9001: právě. Jestli má tohle u Muzea vzniknout už letos spolu s RTT Vinohradská, tak se tam zastávka Muzeum (směr IPP) asi nevejde. Aspoň tam nevidím místo. Takže co bude :?:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9756
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 9001 » 24.1.2018 12:22

P_V píše:Jelikož se uvažuje minimálně o dvou nových tratích, které budou dlouho končit jen přejezdem, tak se nějaká linka trvale obsluhovaná KT8 už najde.
Ale zatím se u žádné ani nekoplo... A to u jedné jde dokonce reálně jenom o obnovu, kde už TT byla... Se obávám, než to postaví, tak současné kachny v budou v hostivařském kovošrotu...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3689
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 24.1.2018 11:06

Jelikož se uvažuje minimálně o dvou nových tratích, které budou dlouho končit jen přejezdem, tak se nějaká linka trvale obsluhovaná KT8 už najde.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3877
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od von Špilberk » 24.1.2018 10:30

Hezké je, že není vidět, kde bude zastávka TRAM Muzeum pro dnešní l.11 a 13.
Prostor tramvajové zastávky mezi budovami muzea je uvažován v délce na dva vlaky (67 m) a má potenciál případně nahradit
i dnešní tramvajovou zastávku Muzeum podél ulice Legerovy.
Takže se tam bude asi couvat. :lol:

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 472
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od ElWapp » 23.1.2018 23:28

Celá studie je k vidění na webu IPRu.

Hezké je třeba dopravní řešení- vlečné křivky, které se nevejdou do nakreslených obrub, nebo způsob zásobování nové budovy kolmým přejezdem přes částečně sníženou nástupní hranu nové tramvajové zastávky...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3689
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 23.1.2018 22:36

U Muzea vzniknou koleje nikam.
http://zdopravy.cz/u-narodniho-muzea-vz ... lnik-6975/
http://www.iprpraha.cz/okolimuzea

edit - přidán odkaz na IPR
Naposledy upravil(a) P_V dne 23.1.2018 23:47, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4404
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Bobik » 14.9.2017 20:37

Pepa z Nuslí Z:arrow: Jo, tady vidíš ten krásný rozpor, mezi politickými sliby, proklamacemi a realitou. Ono slavné preferování MHD spočívá v tom, že v centru máš severojižním směrem jenom 2 tratě - jednu Vodičkovou a jednu po nábřeží, západovýchodním taky jenom dvě, jednu Ječnou a druhou kolem Hlaváku Seifertkou (Jamrtál je trochu z ruky, stejně jako Letná a Krejcárek ještě dál, pro rozumné objetí nepoužitelné). Když se něco podělá, víš sám, jak "jednoduše" se to objíždí. Prakticky po jedné trati, bo jinudy to nejde. A že je nějaká MU každou chvíli a ani nemusí být velká, stejně se to pak rovná půl dne.

Ale jsou věci, který nevysvětlíš. Politiky nějaká MHD ve skutečnosti naprosto nezajímá.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.9.2017 15:59

Pepa z Nuslí píše:Nepochybuji o tom, že nebylo potřeba. Nicméně - dovolím si tvrdit, že dnes to určitě potřeba bude. Minimálně oba oblouky z horního Václaváku do obou směrů Vodičkova x Jindřišská. Pak ale je nezbytná trať Národní - Náměstí Republiky z důvodu zranitelnosti Vodičkova - Jindřišská. Na trať přes Příkopy by se tak mohly vrátit minimálně linky 3, 5 a 9. Tím se uvolní trať středem náměstí, která by byla tak přetížená jako dnes. V současné době zde jezdí linky ML3,5,6,9,14,24. Kdyby byla realizována jenom trať na horní části VN, došlo by k nárůstu dopravy na trati přes střed náměstí. A to nikdo přece nechce.
Jeden nesmysl za druhým - TT podélně horní části VN:
1.) Nemusí zvýšit zatížení TT ve Vodičkově a Jindřišské ul., protože např. souč l. 6 propojující IPP a VN to díky ní "střihne" nejkratší trasou přes Muzeum - místo dosavadní Ječnou, KN, Lazarskou, Vodičkovu :!:
2.) ve spojení se snad již rozhodnutou TT k realizaci (minimálně samostatně, ale nejlépe právě s tou v horní části VN) cca mezi současnými zastávkami Muzeum a Hlavní nádraží = např.:
a) l.9 to mezi současnou VN a Hlavní nádraží "střihne" místo ul. Jindřišskou po těch dvou nových TT, aby stanicovala přímo před odbavovací halou hlaváku!
b) přes novou zast.přímo před odbavovací halou hlaváku by bylo dobré překřížit 2 linky jedoucí Žižovem (ze současných 15 nebo 26) / Vinohradskou ul. (ze současných 11 a 13)

Z:arrow: při TT podélně Horní částí VN Jindřišská ul. přijde o "dvojtou" l. 9 a Vodičkova o l.6 = ŽÁDNÝ NÁRŮST LINEK V BĚŽNÉM VEDENÍ V NICH SE NEBUDE KONAT, NAOPAK TAM DOJDE K DROBNÉMU ÚBYTKU, PROTOŽE KAM BY SMYSLUPLNĚ JEZDILY NĚJAKÉ NOVÉ LINKY, KDYBY TAM MĚLY BÝT PŘIDANÉ :?:
COŽ JE NESMYSL, NAOPAK NOVÝMI TRATĚMI NA/OKOLO VN LOGICKY DOJDE K ROZLOŽENÍ STÁVAJÍÍH LINEK DO VÍCE TT V CENTRU :!: :!: :!:

MPL
Uživatel
Příspěvky: 119
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od MPL » 14.9.2017 15:38

2Pepa z Nuslí: a proto tam nebude tramvaj žádná. :lol:

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 14.9.2017 15:30

Nepochybuji o tom, že nebylo potřeba. Nicméně - dovolím si tvrdit, že dnes to určitě potřeba bude. Minimálně oba oblouky z horního Václaváku do obou směrů Vodičkova x Jindřišská. Pak ale je nezbytná trať Národní - Náměstí Republiky z důvodu zranitelnosti Vodičkova - Jindřišská. Na trať přes Příkopy by se tak mohly vrátit minimálně linky 3, 5 a 9. Tím se uvolní trať středem náměstí, která by byla tak přetížená jako dnes. V současné době zde jezdí linky ML3,5,6,9,14,24. Kdyby byla realizována jenom trať na horní části VN, došlo by k nárůstu dopravy na trati přes střed náměstí. A to nikdo přece nechce.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3689
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 13.9.2017 13:54

Uprostřed Václaváku nebylo propojení prostě proto, že to pro tehdejší intenzitu provozu a linkové vedení nebylo třeba. Když tam byly dvě souběžné trati, tak místo propojování tratí prostě linky vedly sousední ulicí. Provoz tam byl kvůli absenci metra tak silný, že problém s řídkou obsluhou, co zmiňuji, nenastával, ba naopak. Propojením uprostřed by se to tehdy zdržovalo.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 13.9.2017 13:42

P_V píše:
Pepa z Nuslí píše:... a nejen tam, nýbrž i na Zlatý kříž, tj. i s tratí Národní Třída - Můstek - Náměstí Republiky.
Můj názor je, že už ne. Bylo by hezké v každé hlavní ulici mít tramvaj, ale použitelnost tím prudce klesá. Více tratí blízko sebe znamená menší počet linek a spojů na každé. Takže sice líný cestovatel ujde na tramvaj o pár set metrů méně, ale o to déle bude čekat a bude to mít s více přestupy.
No, tak tramvaj může být na pěší zóně, to se nevylučuje. Tramvaj jenom na horní části VN udělá bohužel víc škody než užitku. Neřeší například přetěžování jediné spojnice Vodičkova - Jindřišská. Do této trati je tedy zavedeno víc linek, než by tato trať unesla. Ono proč taky v prostředku Václaváku nebylo kolejové propojení?
Takže, hezky až dolů a tam to uhnout na Republiku nebo k Národnímu. Myslím si, že zrušení trati na Václaváku bylo hlubokým omylem, jehož důsledky bohužel vidíme dodnes (ucpaná Ječná, těžkosti při uzavírce jediné trati přes centrum...) a jsem zvědav, až za rok začne výstavba kolektoru pod Ječnou, jak se bude řešit doprava.

Odpovědět