TT Václavské náměstí - studie
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: TT Václavské náměstí - studie
Nebo ve smyčce Modřanech. Tam ležely tak dlouho, až jich zase kus odmontovali. Nebo v Brně nad Husovickým tunelem, abychom v tom nebyli sami.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: TT Václavské náměstí - studie
No co, tak se maximálně bude pokračovat v tradici, no - třeba na Jiráskově mostě ležely koleje připravený kolik let a nikdy po nich žádná tramvaj nejela...von Špilberk píše:Ta 1. etapa (str.31) je letos a má vzniknout ta zastávka k ničemu a koleje odnikud nikam (bez napojení na Vinohradskou)... 2. etapa je (údajně) příští rok...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: TT Václavské náměstí - studie
Tak už jsem tu záhadu odhalil: V té brožuře jsou 2 etapy úprav. Ta 1. etapa (str.31) je letos a má vzniknout ta zastávka k ničemu a koleje odnikud nikam (bez napojení na Vinohradskou). Se stávající zastávkou Muzeum se neudělá nic.
2. etapa je (údajně) příští rok (str.33), kdy má teprve vzniknou trojúhelník, zúžení magistrály o 1 pruh, přechod přes magistrálu a rozšíření prostoru stávajících zastávek Muzeum (což ale není skoro vidět, protože je tam nacpaná legenda). Takže se všem omlouvám za mystifikaci a vytvoření problému, který není.
2. etapa je (údajně) příští rok (str.33), kdy má teprve vzniknou trojúhelník, zúžení magistrály o 1 pruh, přechod přes magistrálu a rozšíření prostoru stávajících zastávek Muzeum (což ale není skoro vidět, protože je tam nacpaná legenda). Takže se všem omlouvám za mystifikaci a vytvoření problému, který není.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
To sice ano, ale současná podoba Mendlova náměstí je z přelomu 50/60.let... Takže se to moc neřešilo a prostě se udělalo... Pochybuji, žednes někdo dá razítko na styl Mendlova náměstí jako NOVOSTAVBY...thriller2 píše:Ale zastávka může zůstat tam, co je dnes, i když se postaví nový oblouky. Inspirací budiž mendlovo náměstí v brně, tam je zastávka taky přímo v křižovatce.
Re: TT Václavské náměstí - studie
Ale zastávka může zůstat tam, co je dnes, i když se postaví nový oblouky. Inspirací budiž mendlovo náměstí v brně, tam je zastávka taky přímo v křižovatce.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: TT Václavské náměstí - studie
9001: právě. Jestli má tohle u Muzea vzniknout už letos spolu s RTT Vinohradská, tak se tam zastávka Muzeum (směr IPP) asi nevejde. Aspoň tam nevidím místo. Takže co bude
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Ale zatím se u žádné ani nekoplo... A to u jedné jde dokonce reálně jenom o obnovu, kde už TT byla... Se obávám, než to postaví, tak současné kachny v budou v hostivařském kovošrotu...P_V píše:Jelikož se uvažuje minimálně o dvou nových tratích, které budou dlouho končit jen přejezdem, tak se nějaká linka trvale obsluhovaná KT8 už najde.
Re: TT Václavské náměstí - studie
Jelikož se uvažuje minimálně o dvou nových tratích, které budou dlouho končit jen přejezdem, tak se nějaká linka trvale obsluhovaná KT8 už najde.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: TT Václavské náměstí - studie
Hezké je, že není vidět, kde bude zastávka TRAM Muzeum pro dnešní l.11 a 13.
Takže se tam bude asi couvat.Prostor tramvajové zastávky mezi budovami muzea je uvažován v délce na dva vlaky (67 m) a má potenciál případně nahradit
i dnešní tramvajovou zastávku Muzeum podél ulice Legerovy.
Re: TT Václavské náměstí - studie
Celá studie je k vidění na webu IPRu.
Hezké je třeba dopravní řešení- vlečné křivky, které se nevejdou do nakreslených obrub, nebo způsob zásobování nové budovy kolmým přejezdem přes částečně sníženou nástupní hranu nové tramvajové zastávky...
Hezké je třeba dopravní řešení- vlečné křivky, které se nevejdou do nakreslených obrub, nebo způsob zásobování nové budovy kolmým přejezdem přes částečně sníženou nástupní hranu nové tramvajové zastávky...
Re: TT Václavské náměstí - studie
U Muzea vzniknou koleje nikam.
http://zdopravy.cz/u-narodniho-muzea-vz ... lnik-6975/
http://www.iprpraha.cz/okolimuzea
edit - přidán odkaz na IPR
http://zdopravy.cz/u-narodniho-muzea-vz ... lnik-6975/
http://www.iprpraha.cz/okolimuzea
edit - přidán odkaz na IPR
Naposledy upravil(a) P_V dne 23.1.2018 23:47, celkem upraveno 1 x.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: TT Václavské náměstí - studie
Pepa z Nuslí Jo, tady vidíš ten krásný rozpor, mezi politickými sliby, proklamacemi a realitou. Ono slavné preferování MHD spočívá v tom, že v centru máš severojižním směrem jenom 2 tratě - jednu Vodičkovou a jednu po nábřeží, západovýchodním taky jenom dvě, jednu Ječnou a druhou kolem Hlaváku Seifertkou (Jamrtál je trochu z ruky, stejně jako Letná a Krejcárek ještě dál, pro rozumné objetí nepoužitelné). Když se něco podělá, víš sám, jak "jednoduše" se to objíždí. Prakticky po jedné trati, bo jinudy to nejde. A že je nějaká MU každou chvíli a ani nemusí být velká, stejně se to pak rovná půl dne.
Ale jsou věci, který nevysvětlíš. Politiky nějaká MHD ve skutečnosti naprosto nezajímá.
Ale jsou věci, který nevysvětlíš. Politiky nějaká MHD ve skutečnosti naprosto nezajímá.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Jeden nesmysl za druhým - TT podélně horní části VN:Pepa z Nuslí píše:Nepochybuji o tom, že nebylo potřeba. Nicméně - dovolím si tvrdit, že dnes to určitě potřeba bude. Minimálně oba oblouky z horního Václaváku do obou směrů Vodičkova x Jindřišská. Pak ale je nezbytná trať Národní - Náměstí Republiky z důvodu zranitelnosti Vodičkova - Jindřišská. Na trať přes Příkopy by se tak mohly vrátit minimálně linky 3, 5 a 9. Tím se uvolní trať středem náměstí, která by byla tak přetížená jako dnes. V současné době zde jezdí linky ML3,5,6,9,14,24. Kdyby byla realizována jenom trať na horní části VN, došlo by k nárůstu dopravy na trati přes střed náměstí. A to nikdo přece nechce.
1.) Nemusí zvýšit zatížení TT ve Vodičkově a Jindřišské ul., protože např. souč l. 6 propojující IPP a VN to díky ní "střihne" nejkratší trasou přes Muzeum - místo dosavadní Ječnou, KN, Lazarskou, Vodičkovu
2.) ve spojení se snad již rozhodnutou TT k realizaci (minimálně samostatně, ale nejlépe právě s tou v horní části VN) cca mezi současnými zastávkami Muzeum a Hlavní nádraží = např.:
a) l.9 to mezi současnou VN a Hlavní nádraží "střihne" místo ul. Jindřišskou po těch dvou nových TT, aby stanicovala přímo před odbavovací halou hlaváku!
b) přes novou zast.přímo před odbavovací halou hlaváku by bylo dobré překřížit 2 linky jedoucí Žižovem (ze současných 15 nebo 26) / Vinohradskou ul. (ze současných 11 a 13)
při TT podélně Horní částí VN Jindřišská ul. přijde o "dvojtou" l. 9 a Vodičkova o l.6 = ŽÁDNÝ NÁRŮST LINEK V BĚŽNÉM VEDENÍ V NICH SE NEBUDE KONAT, NAOPAK TAM DOJDE K DROBNÉMU ÚBYTKU, PROTOŽE KAM BY SMYSLUPLNĚ JEZDILY NĚJAKÉ NOVÉ LINKY, KDYBY TAM MĚLY BÝT PŘIDANÉ
COŽ JE NESMYSL, NAOPAK NOVÝMI TRATĚMI NA/OKOLO VN LOGICKY DOJDE K ROZLOŽENÍ STÁVAJÍÍH LINEK DO VÍCE TT V CENTRU
Re: TT Václavské náměstí - studie
2Pepa z Nuslí: a proto tam nebude tramvaj žádná.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.3.2005 20:01
- Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Nepochybuji o tom, že nebylo potřeba. Nicméně - dovolím si tvrdit, že dnes to určitě potřeba bude. Minimálně oba oblouky z horního Václaváku do obou směrů Vodičkova x Jindřišská. Pak ale je nezbytná trať Národní - Náměstí Republiky z důvodu zranitelnosti Vodičkova - Jindřišská. Na trať přes Příkopy by se tak mohly vrátit minimálně linky 3, 5 a 9. Tím se uvolní trať středem náměstí, která by byla tak přetížená jako dnes. V současné době zde jezdí linky ML3,5,6,9,14,24. Kdyby byla realizována jenom trať na horní části VN, došlo by k nárůstu dopravy na trati přes střed náměstí. A to nikdo přece nechce.