TT Václavské náměstí - studie

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod P_V v 06.2.2019 17:57

Problém je ale už v tom, že někdo, kdo je placen za zvelebování města, je schopen vypustit takovou vizi. Nebude preference, a nasázíme tam stromy, aby se ani nedalo s tím zásobováním uhnout mimo vozovku. Chceme vyhnat lidi z aut do tramvají, které těmi auty zabrzdíme.
Tohle ať si IPRáci sypou na soukromý blogísek, a ne jako oficiální výstup své práce.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod 9001 v 06.2.2019 17:01

Karosák: Kdyby praxe fungovala jinak, tak to myslím nikdo moc neřeší, ale realita "auta na koleje" je dnes in a že i reálně se při nových reko tak stalo... Francouzská, Bělehradská... Újezd taky vypadá, že projde, tak proto to zděšení ;-).

Zenlkova je bohužel zprasená... Omezený výjezd u Libenského zámku, U Kříže auta opět na kolejích, pak naprosto zbytečné vyhnání aut z kolejí, aby za pár metrů šla opět zpět i když tam byl prostor, aby tramvaj i auto mělo svůj prostor...
Navíc bohužel je v běhu další projekt, kde u Rokytky DC, vše pojede rovně a zahne až u paláce Svět. Samozřejmě na mostě není dost místa pro TT+pruh pro auta a když to tam zablokuje odbočující doleva no tak štrůdl poroste...

Takže ano opatrnost je na místě ;-).

P.S. Svůj názor na radnici jsem psal... Vyhazují miliony oknem za nic... Po krndě byly aspon ty úly :D
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod Karosák v 06.2.2019 16:16

Tak chlapci, teď vystupte a podívejte se, co jste provedli :-D Jako s odstupem: Titulek je od toho, aby provokoval a přiměl ke kliknutí. To se daří. Ale již v prvním odstavci čteme "...by... měly vést...". Pod obrázkem se píše, že se jedná o pracovní verzi a v článku se objevuje i tradiční věta "... zatím není jisté...". Pan P_V nám to naservíruje jako hotovku čímž příkrmí pana 9001 v látí na... třeba zrovna magistrát :D A navíc se nebavíme o něčem, co jsme slyšeli na přednášce projektantů, ale o tom, co prosáklo na Aktuálně.cz. Takže se zasmějeme a opět k vážné práci 8-)
Mimochodem můžete mně kamenovat, ale již jsem Zenklovu projížděl mnohokrát v různých denních dobách a jediné co mi vadí, je to, že krásno navazuje za olezlou Libeň. Provozně tam s ničím nemám problém, snad by mohly být bumlíky pod Bulovkou DC, protože tam kouše obrubník, Ikdyž je vlastní IAD pruh zcela volný.
A jinak předpokládám, že kompletní reko by mohla vést i k nějaké regulaci vjezdu, takže by to nemuselo být takové peklo, býť auta na kolejích nechci. Ale třeba přes Republiku sice nejezdí "nic", nicméně otáčení všechno u zásobovacího vjezdu do Palladia zdrží snad víc, než kdyby to přes náměstí projelo (ale pokud to dovolíme, bude tam štrůdl, to je jasný). A třeba návrh, že by na VN byly koleje v rovině je určitě user friendly, koleje u kraje zase green friendly a o OR20 se asi nemusíme to ani bavit. Takže klid a uvidíme 8-)
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod von Špilberk v 06.2.2019 8:16

P_V napsal:Tramvaje nepojedou středem Václavského náměstí. O místo se budou dělit s auty

No, to nám ta radost z návratu tramvají na Václavák moc dlouho nevydržela. #-o
P_V napsal:Kopněte ty IPR už někam...

IPR nekopne nikam žádná politická reprezentace. IPR totiž zajišťuje velmi důležitou činnost: maluje krásno, které pak mohou všichni zrovna vládnoucí politici ukazovat ovčanům, aby bylo vidět, jak intenzivně pro ně pracují. :prase
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod 9001 v 06.2.2019 7:37

Bohužel Piráti a Aktivisti bohužel IPR nevypráskají a ještě se budou plácat po ramenou...

Upřímně ještě víc se děsím, že tahle sebranka schválí i Újezd ... :-(
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod P_V v 06.2.2019 3:12

Tramvaje nepojedou středem Václavského náměstí. O místo se budou dělit s auty
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/tramvaje-nepojedou-stredem-vaclavskeho-namesti-maji-se-o-mis/r~f1664bf2288d11e99d3cac1f6b220ee8/

Kopněte ty IPR už někam... z širokého Václaváku nebude bulvár, ale 1 pruh dolů, 1 nahoru, v tom auta s tramvajemi, žádné stání, a až bude někdo zajíždět do soukromých garáží nebo jinak zásobovat, tramvaj si laskavě počká.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod 9001 v 20.3.2018 18:21

SSC: To je otázka. Když to vezmu káemovsky, tak ekonomika roste, mzdy rostou lidí víc utrací a tak víc jezdí. Ono ve výsledku jezdí i víc aut.

Redukce magistrály zatím reálná není...

Ale byl bych v klidu... Současná radnice se na nic nezmůže a nová radnice? Nedělám si iluze, že by nastal nějaký stavební boom
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod Bobik v 20.3.2018 17:21

SSC napsal:A taky se už neobnovují všechny tratě v centru (Příkopy)...
Což mimochodem pokládám za chybu. Ta trať by se taky hodila.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod SSC v 20.3.2018 9:32

S hustoprovozem se ještě uvidí. Nová spojení a větší kapacita indukují novou poptávku, třeba z rozdílu intenzit 2014-16 se dá vyčíst, že na těch nejzatíženějších tratích KN-Jindřišská a KN-IPP jezdí o 10 % víc lidí - zvedne se nabídka tramvají tak lidi víc jezdí. Nová spojení kolem HN a Muzea to budou určitě dál indukovat. A taky se už neobnovují všechny tratě v centru (Příkopy), takže kolmo na Václavák nebudeme mít 3 ale jen 2. Plus jestli se má v centru na ose magistrály redukovat IAD, tak bude potřeba lidem nabídnout vyšší kapacitu a nová spojení po magistrále a kolmo na ní.
A rozšířování sítě na periferiích taky přivede nové lidi, některým se nebude chtít přesedat na metro a rozvezou se tramvají. Takže každý kousek kolejí v centru dobrý.

Konkrétně Mezibranská by se hodila hlavně pro spojení z B od Zličína na Muzeum a HN, teď se to musí jezdit metrem přes Florenc nebo Můstek, tramvají z KN by to byla pěkná alternativa, pro dost lidí použitelnější. Trochu by to zase odlehčilo metru v centru. Ale vyplatilo by se to držet i jako záložní trať pro případ, že bude výluka kdekoliv od KN po Bolzanovu (v případě trati přes horní VN jen po Vodičkovu). Anebo výluka ve Škrétově.
SSC
Uživatel
 
Založen: 22.8.2014 17:26

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod P_V v 20.3.2018 0:52

Podle mě je trať v Mezibranské kontraproduktivní. Čím víc paralelních tratí blízko sebe, tím horší nabídka a delší intervaly na každé. Už nemáme a nebudeme mít takový hustoprovoz jako před metrem, kdy bylo centrum tramvajemi přecpané a ty tratě byly vytížené.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod Bobik v 20.3.2018 0:39

Jenže rozhodování politiků se neřídí logickými důvody. Bohužel.
Trať na Václaváku, jakkoli potřebná, taky není a hned tak nebude. A to jenom proto, protože politické vedení Prahy 1 ji "prostě nechce".
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod SSC v 20.3.2018 0:00

Pokud by byla trať v Mezibranské, tak by se to uzavřít dalo. Další důvod, proč mít víc tratí. Původně tam byla trať v obou ulicích, trať v Mezibranské zrušili až v roce 1969 s výstavbou metra.
SSC
Uživatel
 
Založen: 22.8.2014 17:26

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod Bobik v 19.3.2018 22:30

SSC napsal:Ta se tam právě asi nevejde, jinak by tam už dávno byla.
To se o Štrosmayeráku říkalo taky. A vešla se. Není tam, protože to znamená překopání celý křižovatky, což znamená uzavírku, resp. radikální omezení, bude-li se dělat po částech (a taky peníze). A nikomu z politiků se do toho nechce. Vezmi si, jak vypadaj křižovatky v centru, jezdí se po rozpadlém, protože uzavřít "to nejde".
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod SSC v 19.3.2018 22:24

Takhle přesně to asi nebude, to je jen z nějaké studie :). Dal jsem to sem, aby bylo vidět, jakým směrem uvažuje Praha 1. Bude samozřejmě záležet na magistrátu, rozhodovat se to bude v příštím volebním období.
Tohle psal na fb zmiňovaný radní letos v lednu:
Dobrá zpráva. V rámci studie "Kulturního distriktu", tedy úprav okolí Národního muzea je zaneseno vedení tramvajové trati dle plánu, který se snažím prosadit, tedy propojení Vinohradské, Wilsonovy, Vrchlického sadů a Bolzanovy.
Začínám věřit, že se konečně podaří najít průnik mezi skutečnými potřebami města a různými vizemi. Teď ještě přesun magistrály za Muzeum, dotažení tramvajové trati a bude veseleji
SSC
Uživatel
 
Založen: 22.8.2014 17:26

Re: TT Václavské náměstí - studie

Odeslatod P_V v 19.3.2018 22:09

Jako že celou magistrálu nacpou do Legerovy v neděleném 4 pruhu bez odbočovacích pruhů? Slušnej matroš :)
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

PředchozíDalší

Zpět na Budoucnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron