TT Václavské náměstí - studie

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 08.2.2007 15:02

Káem píše:Pajda: přesně.
MŠ: Ono totiž tvoje vcelku ušlechtilé a logické snahy po dopravní dostupnosti jsou devalvovány tím, že hrají do noty těm šotoušům, kteří by nejraději viděli tohle: http://sweb.cz/264.264/+1uvod.htm
To je sice hezká fotka, ale dost zavádějící. Tramvaje mají být jako doplněk metra, nikoli ho nahrazovat.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 08.2.2007 13:40

Pajda: přesně.
MŠ: Ono totiž tvoje vcelku ušlechtilé a logické snahy po dopravní dostupnosti jsou devalvovány tím, že hrají do noty těm šotoušům, kteří by nejraději viděli tohle: http://sweb.cz/264.264/+1uvod.htm

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 08.2.2007 13:25

Martin Šubrt píše:..................Povrchové minibusy jsou jako systém k ničemu. Při intervalu pod 10 minut se budou lidem na pěší zóně pořád motat pod nohama a úplně zbytečně, protože povezou zlomek lidí. Při intervalu okolo 15 minut nebude mít smysl na ně čekat, protože zas budu u cíle dříve pěšky...
Naopak, přesně v ten okamžik budou fungovat pro toho, kdo je opravdu potřebuje. Polovina zdravých půjde pěšky, protože tam bude dřív a zbytek si počká, protože pojede za chvilku. Bude to podobné jako pidibusy okolo KN. Občas, když zaparkuju auto dál a on za chvilku jede, jedu s ním jednu stanici, jinak jdu pěšky.

Terminologie je od našeho Péti (3)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.2.2007 12:45

Tak jsem zapomněl ještě na třetí možnost :-). Ale ono je to přes Hradčanskou taky dost dlouhý - k díře, do díry, 3 minuty dírou, z díry, tramvaj. Pořád je to pomalý a komplikovaný. Ať jedou dírou lidi, co chtějí do okolí Hradčanský a na 131, ale ne ti, co chtějí na Letnou.

Kromě toho, ty cimrmanologu :-), díru mu nakonec stejně vzali, ale to sem nepatří. Metro se bude pořád rozšiřovat. Zkracovat intervaly, budou přibývat lidi z dalších přestupů, z D a podobně. To budou ti dálkoví a ti to metro vždy zaplní a dojedou do centra. Lidi z Letný budou mít pořád menší chuť dojet tramvají, na kterou budou chvilku čekat, za 4 minuty k metru, kde se budou dělit o prostor s kufry z letiště :-), ochořelými z Motola a rezidenty z petřinských vilek :-). Když by ve chvíli nástupu do metra na Hradčanské mohli klidně už vystupovat z tramvaje na Můstku, nebo se k němu alespoň už blížit.

A není o o pohodlí, je to o logice pohybu, vyladění přestupů apod. A taky o tom, že z centra časem zmizí auta a někdo bude muset současně lidem říct: Podívejte, autem sem nesmíte, ale máte tady takovo a takovou nabídku veřejné dopravy. Chtěl bych tě vidět jak říkáš. "Jezděte metrem. Přijali jsme konečně dostatečný počet placených nacpávačů, takže se vám určitě vyplatí jezdit pod zemí i jednu, dvě stanice. Dbejte ale na to, aby vás nacpávači nenacpali moc daleko od dveří. :-)"

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 08.2.2007 12:24

CIT MŠ: "Z Jungmannova náměstí tě cesta na Letnou nutí vlézt do B, jet stanici, přestoupit na C a pak tramvají. Nebo jdeš pěšky na Republiku na 8, nebo popojedeš metrem." konec citace
Sorry, ale tohle je těžká neznalost. Z Jugm.nám SAMOZŘEJMĚ 100 metrů na metro A, na Hradč. a kteroukoliv z 5 linek (metro int 3 min., tramvaje prům. int. 2 min., tedy BEZ čekání a za 15 minut.). Bohužel, tahle tvoje chyba znevažuje i ostatní tvé dedukce.
Celkem ale chápu tvé popisy tras, jenže zohledňuješ stále jen jedno - pohodlí cestujícího - a to je kategorie značně subjektivní, je-li pro někoho pohodlné se nehnutě vláčet čtrnáctkou, jiný považuje za pohodlné se při přestupech projít. Takže toto argumentační sílu taky nemá.
NIKDO tu ale nehovoří o ekonomice. Dřív nebo pozdějc na to město nebude mít, aby nad metrem obsazeným z 75% jezdila tramvaj, obsazená z 50%. A protože metro zrušit nejde (já vím, mnozí by to chtěli, ale metro "je díra, tak, tak a tak - tu vám nemůžou vzít... " Víte odkud je tento citát? :-) ) bude se omezovat tramvaj. A já bych radši viděl MHD v situaci metro int 2,5, jedna linka tramvaje v int 8, než metro v int. 4,5 a dvě linky tramvaje v int. 11-13 min. Prostě plošné rozvrstvení tramvají povede ke zhoršení jejich služeb, všude sice něco pojede, ale všude blbě. Viz Brno před snížením počtu linek.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.2.2007 12:05

K té 135. K čemu mi je? Po Příkopech a VN nepojede a než k ní dojdu na Republiku, můžu už tím metrem na Mírák nebo tam vyrazit pěšky. Je to pořád stejné a ještě riskuju, že budu v tom busu stát v Husitské ulici.

Co je dálková obsluha. Když tramvaj z VN jede do Vršovic, kde metro není a je tam daleko dřív, než když tam jedu stylem pěšky 10 minut k metru, 3 minuty do metra, 2 minuty jízdy, 4 minuty výlez na Míráku, přestup na tramvaj, čekání, jízda - cíl. Nebo můžu ze Strašnické. Je Kubánské náměstí dálkový cíl? Je takovým cílem Chodovská? Pro tebe je takovým cílem už i Vinohradská tržnice. Donutil bys lidi vylézt u koně z minibusu, na který čekali 15 minut, podlézt na jedenáctku, čekat 8 minut a pak jet 2 minuty k tvému "dálkovému cíli". Je dálkovým cílem Letná? Z Jungmannova náměstí tě cesta na Letnou nutí vlézt do B, jet stanici, přestoupit na C a pak tramvají. Nebo jdeš pěšky na Republiku na 8, nebo popojedeš metrem. Opět si nijak nepomůžeš, budeš tam stejně o hodný kus později, než kdyby tam jela z Příkopů jedna jediná tramvajová linka. A ještě máš za sebou několik přestupů. Stejně tak není dálkovým cílem ani Karlín. Když nechci přímo k metru, ale na Karlínské nám. či Urxovu, vždy je výhodnější z centra jet tramvají. Sice musím až do středu VN, ale alespoň to zůstalo a to je trasa, kterou mám přímo na metru. Je dálkovým cílem Újezd, když jsem v Revoluční. Zas jsem tam dřív pěšky, než podstoupit kombinaci 14 - 9 apod. Jsou dálkovým cílem Holešovice, když jsem tam tramvají dřív a v metru musím přestupovat. Jenže k tramvaji dneska musím 10 minut pěšky. Je dálkovým cílem Trojská, když musím z centra na B, přestup C, přestup tramvaj, prostě spousta čekání. Jsou dálkovým cílem Nusle? Tím směrem se odbývá naštěstí ještě stále ten druh dopravy, který v dalších směrech k dispozici není. I na Spořilově budeš dřív přímou linkou z VN, nebo alespoň nebudeš muset přestupovat a čekat na bus. Co Korunní? Je to dálkový cíl? Já tě prostě nechápu. Tahle spojení prostě udělají linky, které pak třeba budou končit v Hostivaři, nebo blíže, to je věc vyladění systému. Ale prostě nehodlám nikoho nutit čekat na minibus a pak ho vyklopit k metru, pak ho vyklopit k tramvaji a nakonec někde k busu. Vůbec nechápeš funkci tramvají, která je k metru doplňková. Není to konkurence, ani tvůj oblíbený bagr vozící substrát a na Smíchovském nádraží ho sypající do díry. Je to systém, který má svůj účel. když pojedu z Barrandova linkou 14 a chci někam do centra, prostě do metra nevlezu i kdybych měl tušení, že tam budu o 1,34 setin minuty dříve. Chci do okolí Můstku, tak to radši dojdu pěšky, než přelézat do metra. Kdyby to jelo na Příkopy, mám volbu tří zastávek místo jednoho vestibulu metra. Pořád mám z tramají spoustu pozitivního. Kromě toho ta tvoje "dálková doprava", které já říkám doprava v širším centru má obrovská pozitiva v tom, že ti "dálkoví" taky to centrum častěji vidí a opravdu v něm žijou...

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 08.2.2007 11:45

Káem píše:Zajímavý, že když vám jako místní dopravu nabídnu úvahu o prodloužení busu 135, tak na to nikdo nezareaguje - inu, je to jen gumokol, nezvoní a nemá výhybky.
Autobus je prima. Gumokol... já se přiznám, že z MHD používám jednou za čas bus 133, když jedu z hospody, jinak jezdim autem. Přesto že preferuju "gumová kola", nemyslím si že vedení 135 přes Václavák by bylo nějak šťastné. TT je praktická z hlediska záložní trasy, tak i z přepravního hlediska a jsem si jist, že ten autobus by to nepobíral.
Nechci si chodit fotit tramvajky, ani výhybky, ani poslouchat zvonky, ale pokud bych MHD na VN řešil, tak rozhodně ne autobusem, který by ve špičkách poskakoval přecpaný cestujícími.
Nerudných důchodců rozhodně není pár, navíc jsou i tělěsně postižení s dobrým duševním zdravím. Já mezi ani jedno naštěstí nepatřím, ale tyhle lidi maj taky právo na nějaké usnadnění a né je honit do metra nebo pěšky.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 08.2.2007 11:06

Všichni níže: O nikoliv. Nechápete vy. Když už bych připustil, že máte jisté právo považovat pěší chůzi za méněcenný způsob přepravy (což rozhodně podle světových trendů - zdraví, ekologie a pod. není, ale neinformovanému se tak může jevit) tak chcete, aby MÍSTNÍ dopravu po centru dělaly DÁLKOVÉ linky. A to už je těžký omyl. Pro tramvaje dokonce smrtící. Xkrát jsem tu napsal, že když už teda nějaký systém po povrchu nad metrem, tak takový, který by dálkovou dopravu neumožňoval.
Jinak, důkaz že TT na VN chtějí jen šotouši aby si mohli něco fotit a pár nerudnejch důchodců je nade vše jasný: Daleko větší neobsloužené území povrchovou (ale i podzemní) dopravou je prostor Starého města. Ale protože doba , kdy tam jezdily tramvaje je tak dávno, a zachovalo se o ní jen málo dokumentů, nedovedou si to šotouši představit. O TT na VN pár publikací existuje a proto o ní ví taky šotouši. Je to daleko prostší, než to děláte. :-) Zajímavý, že když vám jako místní dopravu nabídnu úvahu o prodloužení busu 135, tak na to nikdo nezareaguje - inu, je to jen gumokol, nezvoní a nemá výhybky.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 08.2.2007 10:48

Káem píše:Abs.: Pro 99% lidí není jízda VHD zážitkem, ale nutným zlem. Ostatně, jízda VHD ani NEMÁ být zážitkem,ale pouze ekonomickým způsobem přepravy. Sorry, na světě jsou i jiní lidé než šotouši.
MŠ: ale chápu to moc dobře. Proto říkám - povrchový nekompatibilní systém v centru a vše bude OK.
Co furt máš s těma šotoušema, mluví tu snad někdo jak bude tajtrdlikovat kolem trati? Jsou i lidi kterým dělá problém cestovat metrem, dělá jim problém chodit pěšky. Mě osobně je jedno jestli tramvaje budou jezdit po VN a nebo jestli vůbec nějaké v Praze budou. Ale znám pár lidí kterým tam chybí a jistě nejsou jediní. A rozhodně to nejsou žádní šotouši.
Metro není doprava vhodná na zdolávání krátkých vzdáleností. Plní úlohu páteřní dopravy a není na škodu, když má paralelně se svou tratí tramvaj. Takových míst je dost - Sokolovská například. A nevšiml jsem si, že by tam tu tramvaj lidi nenáviděli. Naopak, hojně jí využívají.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 08.2.2007 10:46

Káem - však právě proto.

Šotouš (v Tvém případě Metrošotouš) se chce dostat ze Strossmayeráku na Barrandov a počítá minutky a letí do metpa s přestupem. Cestující se podívá na TRAM, protože ta tam jezdí, zjistí, že může použít linku 12 nebo 14, přijede 14 a tak s ní cestující jede.

Vím, že se Ti to nelíbí, ale cestující mají rádi pohodlí a přestup je nepohodlný, zejména, když se jedná o metpo. Tady nejde o můj šotoušismus, ale o Tvůj, protože jet Stross - Barrandov jinak než přímo tramvají, je úlet.

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 08.2.2007 10:39

Debaty o tramvajových tratích v centru jsou s KM vždy o tom jediném - již existují a jmenují se METRO.

Problémem je, že KM stále nepochopil (nebo snad odmítá pochopit), význam metra. V centru města není schopné zajistit kvalitní místní obsluhu, protože k tomu prostě není stavěné!

Metro má být schopné přemístit haldu lidí z místa v centru na periférii a opačně, nikoliv místní obsluhu. Tu ti to nikdy bez příšerně husté sítě linek a krátké mezistaniční vzdálenosti prostě nezajistí.. K tomu právě slouží tramvaje. Zde je jejich úloha!

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.2.2007 10:35

Káem píše:Pro 99% lidí není jízda VHD zážitkem, ale nutným zlem.
Pokud systém nefunguje, je to nutné zlo. Pokud je systém user friendly a nemá demetní přestupy typu 11-A,C, nemusí být jízda MHD stejně zážitkem ,ale alespoň neobtěžuje.

Povrchové minibusy jsou jako systém k ničemu. Při intervalu pod 10 minut se budou lidem na pěší zóně pořád motat pod nohama a úplně zbytečně, protože povezou zlomek lidí. Při intervalu okolo 15 minut nebude mít smysl na ně čekat, protože zas budu u cíle dříve pěšky...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 08.2.2007 10:19

Ono i v tramvajích se dá přestupovat a tak se dostat do cíle dřív, ale to je zas o té pohodlnosti lidí.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 08.2.2007 10:16

Abs.: Pro 99% lidí není jízda VHD zážitkem, ale nutným zlem. Ostatně, jízda VHD ani NEMÁ být zážitkem,ale pouze ekonomickým způsobem přepravy. Sorry, na světě jsou i jiní lidé než šotouši.
MŠ: ale chápu to moc dobře. Proto říkám - povrchový nekompatibilní systém v centru a vše bude OK.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 08.2.2007 9:46

Bohužel, Káem, život není o spěchu, ale o zážitku. Nebudu dělat něco, co je pro mě uncomfortable, tedy pobíhat po přestupu na Florenci, když můžu sedět na zadku a dojet tou d-14 spokojeně až na místo určení.

Odpovědět