TT Václavské náměstí - studie

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Jarin Jarin
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 25.10.2006 14:06
Bydliště: Praha 1

Příspěvek od Jarin Jarin » 09.2.2007 10:38

Káem píše:Jarin: Ale co nabízíš jako alternativu k buřtstánkům? Zastávku tramvaje? OK, ale přitáhne lidí víc? Proč? Když tam nebude buřtstánek ani jinej obchod? Nebo myslíš, že když tam bude tramvaj a nějaké ušlechtilé obchody, že tam ty lidi pojedou tou neušlechtilou tramvají? Tak to prostě nefunguje.
Žádnou alternativu, tyhle stánky na Václaváku totiž vůbec být nemusí! Mc Donaldů a KFC a různých stravovacích zařízení je na Vaclaváku dost!

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 09.2.2007 10:34

Jarin: Ale co nabízíš jako alternativu k buřtstánkům? Zastávku tramvaje? OK, ale přitáhne lidí víc? Proč? Když tam nebude buřtstánek ani jinej obchod? Nebo myslíš, že když tam bude tramvaj a nějaké ušlechtilé obchody, že tam ty lidi pojedou tou neušlechtilou tramvají? Tak to prostě nefunguje.

Jarin Jarin
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 25.10.2006 14:06
Bydliště: Praha 1

Příspěvek od Jarin Jarin » 09.2.2007 10:32

Proxy píše:Vážený pane Jarine, nejprve omlouvám se, že jsem Vám při Vašem kmetském věku v předchozích příspěvcích tykal. :wink:

Je mi líto, že Vašem vysokém věku a celoživotní zkušenostech nemáte dost vysoký plat, abyste mohl dovolit žít v centru města. Moje životní situace mi naštěstí dovoluje, abych pravidelně využíval nabídky obchodů i na Václavském náměstí - je zde několik dobrých prodejen knih (Kanzelsberger, Luxor, Dům knihy), oblečení (Kenvelo, H+M, C+A, NewYorker, Lewis, Marks and Spencer), domácích doplňků (Debenhams), kaváren (Lucerna, Muzeum), fast-foodů (KFC, McDonalds), kin (Světozor, Lucerna), bankovních domů a luxusních hotelů. Pravidelně se zde konají příležitostné trhy, výstavy nebo sportovní akce. Okolí sv. Václava je oblíbeným místek schůzek lidí všech generací.
Je mi líto pane Jarine, ale Vám bych doporučil odložit černé brýle, které zřejmě ve Vašem živote nosíte. 8-)
Milý Proxy, opět se mýlíš, nejsem (a necítím se být) v kmetském věku, nejsem ani, jak se asi domníváš, causa socialis a ze sociálních dávek opravdu nežiji. Ba dokonce ani ty černé brýle nenosím! Seznam obchodů, které si vypsal, bys mohl udat Mediatelu pro tvorbu Zlatých stránek. Já jsem se vyjádřil k tomu, co vnímám každý den.... Nevydával jsem to za obecně platný názor, ale za čistě osobní stanovisko a postřehy. Nikterak se za ně nestydím. Svůj názor jsem ti nevnucoval... Víš, chtělo by to taky trochu respektu k názoru druhých. Máš se prostě ještě co učit. :D

Jarin Jarin
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 25.10.2006 14:06
Bydliště: Praha 1

Příspěvek od Jarin Jarin » 09.2.2007 10:23

Martin Šubrt píše:Budu drobátko polemizovat. Taky bych na tyhle obchody možná občas měl i peníze, ale nějak se k nim nemůžu dostat. Respektive, když jdu okolo nich, vždycky někam spěchám a cíleně mě do žádného z nich nikdo nedostane ani heverem. U koně si rande taky občas dám, protože je to tradice. Ale nemám si tam kde sednout, v létě je tam horko, žádný strom a když tam chci dojet, musím být na metru A nebo C, jinak je to děsná zdržovačka. Kromě toho mi u koně smrdí auta ze všech stran, fakt tam nechodím rád. Projít se po náměstí a pěší zóně? Bleee. Chvilku to jde, ale pak najednou zjistím, že jsem úplně mimo veškerý kloudný spojení kamkoliv. Bohužel mám taky užší vazby na Vinohrady a Žižkov a vždycky, když jsem v centru, mám jednoduchou volbu. Prostě jít pěšky, nebo jet metrem na Mírák, nebo jet metrem jednu stanici na Muzeum a přestoupit, nebo dojít na Národní třídu na tramvaj. To se týká území mezi Náměstím Republiky - středem VN a dejme tomu Uhelňákem. Pěšky je to 20 minut, metrem s přestupem 20 minut, metrem a z Míráku pěšky 20 minut a tramvají z Národní 20 minut. Vždycky mám vztek. Ale asi jsem sám. Takže pro knížky chodím na VN jen před Vánoci, protože nemám chuť ani jednu těžší někam tahat pěšky, na jídlo tam jdu, když mě tam chce někdo potkat u koně, na procházku tam nejdu a většinou po centru jen vztejkle pobíhám, protože prostě nic nestíhám. Jezdím často z Vinohrad na Ropid, chodím v centru v poledne na jídlo, vyřizuju účty v bankách, chodím na hlavní poštu nebo na poštu do Hybernské. Chodím do restaurací v Opletalce, vyřizuju plyn a elektřinu v Jungmannově, chodím do pojišťovny ve Spálené, na magistrát do Charvátovy, mezitím potřebuju skáknout domů na Pavlák, dělám v Bolzanově, často něco řeším na Vinohradské. Ztratil jsem absencí kloudné městské dopravy v centru desítky hodin času, protože když některá zmíněná místa potřebuju navštívit rychle, nestačí mi 30 minut polední pauzy, musím jít z práce dřív. Chci z Bolzanovy na Můstek - pěšky! Chci z Můstku do Hyberské - pěšky! Chci z Charvátovy k Muzeu - pěšky! Chci od Muzea do Rytířské - pěšky! Potřebuju si skočit domů - pěšky! Oběd - pěšky! A to tu nebydlím. Netahám žádné těžké věci, nemám hůl, jakž takž vidím, nemám děti, kočátek, většinou nemám těžký zavazadla, knih moc taky nekoupím, v horku i hrozný zimě ještě taky zvládám jít, i když na kluzkých chodnících je to už horší.
Jinak pro KM. Systém pod centrem je, ale to je systém pro celou Prahu. Systém pro fungování centra tam není žádný. Vlastně je, stále je peo kohokoliv, kdo v centru cokoliv vyřizuje, nejvhodnější jet tam autem. To se vyplatí.
JINAK JSEM ALE EVIDENTNĚ JSEM ALE V CENTRU SÁM, KDO MÁ TAKOVÉ ZKUŠENOSTI. V TOM PŘÍPADĚ DOBŘE MI TAK, JE JASNÉ ŽE KVŮLI MNĚ TRAMVAJE ZAVÁDĚT NENÍ POTŘEBA. TO ZDŮRAZŇUJI. JSEM PROSTĚ LÍNÝ *****, CO SE SHODOU OKOLNOSTÍ NARODIL RODIČŮM DO BLBÉHO BYTU NA VINOHRADECH A JE JEŠTĚ TAK BLBEJ, ŽE DĚLÁ V CENTRU A CHCE TAM OBČAS I ŽÍT, NE JEN POBÍHAT. TUDÍŽ SE ZA SVOJE POSTŘEHY ONMLOUVÁM :-)
Takhle to taky tak nějak vidím.... Nicméně za svůj názor jsem dostal hned několik "nálepek" a přívlastků.... (Jo, holt "staré dobré časy" zjevně nepominuly!).... :D

Jarin Jarin
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 25.10.2006 14:06
Bydliště: Praha 1

Příspěvek od Jarin Jarin » 09.2.2007 10:17

Káem píše:Hochu zlatej, tady ale parádně lžeš. Podívej se do Paříže a Londýna, tam nenajdeš bělocha v trafice, za volantem busu či kniplem metra, ani v žádné levnější restauraci či občerstvení. Lidé z kolonií, přistěhovalci. No a k nám se přistěhovávají úkáčka a poláci, protže kolonie (zaplaťpámbu) nemáme. To je celosvětový nezvratný civilizační proces, s tím VN nemá nic společného.
A buřtstánky tam byly už za hlubokého totáče, na ty nesahej už vůbec. Ovšem Čech ti do nich dneska za tu mzdu nepůjde prodávat. Pokud jo, bude muset ten buřt stát 3x víc . Takže tohle vůbec není o tramvajovém provozu, ale o vývoji společnosti. A návratem TT někam společnost nezměníš. Daleko snáze umřou ty tramvaje.
Doporučuju, aby si toto zapamatovali i ostatní šotouši!
Milý Káeme, poněkud jsi překroutil to, co jsem napsal. Nepsal jsem o kosmopolitní západní společnosti (vím dobře např., že bez "černých" by v Londýně nefungovala MHD a nejezdily ani taxi...). Já totiž psal o ukrajinských buřstáncích a balkánských zlatnictvích a obchodech s cinkrlátky všeho druhu... Tahle zařízení totiž považuji za něco, co ten Václavák příšerným způsobem hyzdí. Nemá to s xenofobií nic společného, jsem docela liberální člověk.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 09.2.2007 9:53

XSC píše:To je návrh, který se kdysi objevil na metrowebu. Protože D na HN a dál na Žižkov se vyhýbá centru, je jednou z možností, jak D dostat do centra a tím ho lépe využít udělat tohle. Rozdělit současné A na NM. Spojit navrhované D na NM s původní větví A NM-DE. Druhou větev A od JP zvednout výše a pokračovat s ní na IP-KN-AN. Není to špatný návrh, ale nikdo do něj nepůjde, znamenalo by to odstavení A na dlouhou dobu, protože úsek NM-JP by se musel totálně předělat. A samozřejmě by to naštvalo ty, kteří by nově museli na NM přestupovat.
Takhle jsem to taky pochopil, ale to je fantazie ve stylu Julese Verna :-). I když tomu se občas něco i splnilo :-). Nebylo by snazší D prodloužit z prostoru Hl. n. z úrovně -1 s navrhovaným trasováním rychlodráhy na letiště? Směrově by to bylo to, co se má docílit tím fantazijním spojením s A. A rychlodráha by prostě byla až na Libuš, respektive kombinace metra a rychlodráhy. K tomu stačí dodělat tramvaj v Jeremenkově, Dvorecký most a trať na VN a metro IPP - Anděl nepotřebuju.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 09.2.2007 9:06

MŠ: No vidíš, my se dohodneme nakonec :-) Výpadek v Nádražní je pro obyvatele Barr. a Řep logičtěji vysvětlitelný, než výpadek v Kobylisích, jehož následkem je totéž. Jak se v případě výpadku zorganizuje provoz, není moje starost, od toho jsou tam lidé placení.
3 linky s 6 konečnými nebudou vadit, jednak opět viz věta o organizaci, jednak z krátké linky (třeba) nebude řidič tak vyčerpán a bude moct mít vůbec nějaký čekání na konečný třeba jen jednou za dvě kola.
Dopad té koncepce by stavěl "vyhlídkovou" linku na směrovou úroveň metra - do/z něj se taky musí přestupovat.
Ale nakonec - nemuselo by to být úplně tak. Mohl by být systém Bagr např. 2/3/5+Jedna linka např 10/15/20 klidně přes celé město jako bonus. Nelpěl bych na tom, že z každý díry musí být spojení téměř kamkoliv (Ne, Bráník na Vinohrady přímý spojení mít nebude smiřte se s tím - tuhle odvahu musej najít politici). Jistě, pár lidí živících se konstrukcí prokladů by si šlo hledat jinou práci. Ušetřil bych lidi z administrativy, no řidiči, jakej jsem?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 08.2.2007 19:07

Martin Šubrt píše:To se omlouvám, ale tohle nechápu?
Jako udělat na A větev do Libuše a na Karlák s možností vzájemného přejezdu jakoby na D. Nebo jsou to jen přestupy z D?
To je návrh, který se kdysi objevil na metrowebu. Protože D na HN a dál na Žižkov se vyhýbá centru, je jednou z možností, jak D dostat do centra a tím ho lépe využít udělat tohle. Rozdělit současné A na NM. Spojit navrhované D na NM s původní větví A NM-DE. Druhou větev A od JP zvednout výše a pokračovat s ní na IP-KN-AN. Není to špatný návrh, ale nikdo do něj nepůjde, znamenalo by to odstavení A na dlouhou dobu, protože úsek NM-JP by se musel totálně předělat. A samozřejmě by to naštvalo ty, kteří by nově museli na NM přestupovat.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.2.2007 17:09

Káem píše:Mě to přijde jak dialog hluchejch s ... :-)
7080: Jistě, ale proto ta tramvaj nemusí přijíždět z Kobylis a pokračovat na Barrandov.
Dobře, tak ta tramvaj pojede z Výstaviště na Smíchovské nádraží. A jiná pojede z Kobylis na Výstaviště a další z Barrandova na Smíchovské nádraží. Takže všude dlouhé pauzy a tři linky se šesti konečnými. Chápu tě, že ty dvě krajní mají být bagry a ta v centru má být vyhlídková linka s intervalem 15 minut...

V tomto případě opravdu budu také proti tramvajím na VN. Protože nemá cenu stavět tam tramvaj, abys ty lidi, co si tam na ní počkají a někam jede, nutil, když se nedej bořže proviní touhou popojet dál :-), aby vystoupili a přestoupili na něco jiného, dokonce taky tramvaj. To je blbost, když tam vedou jedny koleje.

Chápu to, že chceš pravidelně jezdící bagry typu Řepy - Barrandov a návoz k nim. Budiž. Pak to znamená, že v případě problému na bagru vypadne třeba celá tramvajová trať do Řep, protože se to kousne v Nádražní. A tolik záloh mít nebodeš. Proto jsem pro několik linek, které ve svých koncích fungují jako bagr, byť si některé vozí z centra zpoždění.

Mám už kromě optimalizace současného LV při intervalu 8-10-8 a 4-5-4 na devítce (27 linek) také zpracované LV na interval 5-6-5 na hlavních 11 linkách a na zbylých 10-12-10 (21 linek) a také LV na interval 4-5-4 na hlavních 10 linkách a na zbylých 10-12-10 (19 linek). Ten prostřední návrh ještě jakž taž vychází, jak jdu na 4minutové bagry, začíná se to rozpadat z hlediska pravidelnosti.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.2.2007 16:11

218 píše:Přeplněnost Ječné nesouvisí s VN, ale se silným přepravním proudem Vršovice - Smíchov, což bych řešil takhle:
A: Dejvická-Nám.Míru-Pankrác-Libuš
D: (Anděl)-Karlák-IPP-Nám.Míru-Depo Hostivař :wink:
To se omlouvám, ale tohle nechápu?
Jako udělat na A větev do Libuše a na Karlák s možností vzájemného přejezdu jakoby na D. Nebo jsou to jen přestupy z D?

Samozřejmě, že v Ječné se promítá absence spojení východního břehu se západním. Špatné propojení Pankráce a Libuše se Smíchovem. Ale do Ječné se cpou taky ty vršovice, kvůli 11 částečně Nusle i Spořilov, taky část lidí z Vinohradské, Korunní, Francouzská, Bělehradská. To je moc a VN díl těchto lidí z Vinohrad a Žižkova může odčerpat, což metro D rozhodně neudělá. Plus je potřeba Dvorecký most a tramvaj v Jeremenkově... Ale ta je zabitá víc než VN.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 08.2.2007 16:08

Mě to přijde jak dialog hluchejch s ... :-)
7080: Jistě, ale proto ta tramvaj nemusí přijíždět z Kobylis a pokračovat na Barrandov.
MŠ: Já tam nechci zlikvidovat dopravu úplně, ale taky nechci, aby se vozidly pro nemohoucí vozili zdraví. Ano, v Ječný to tak vypadá a proto nechci, aby to tak vypadalo znova na Příkopech. Slib, že to v Ječný začne vypadat lépe je samozřejmě nesmysl.
Ty MŠ prostě NEUMÍŠ cestovat po Praze samostatně. Nechápu, jax moh bejt v sobotu na 2 místě. Snad jedině žes byl v posádce s Proxem a Jonášem :-)
218: Chyba. Ne lidi Vršovice -Smíchov (ty by ostatně použili 7) ale lidi P4-P5. 60% lidí v tramvajích se na IPP vymění a jde do / z metra, bez ohledu na číslo linky. Přeplněnost Ječné souvisí s absenci Dvoreckého mostu.

218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 08.2.2007 15:55

Martin Šubrt píše:Copak tahle fotka v bleděmodrém není obden obvyklá v Ječné a na Národní třídě, a to z jistého důvodu....
Přeplněnost Ječné nesouvisí s VN, ale se silným přepravním proudem Vršovice - Smíchov, což bych řešil takhle:
A: Dejvická-Nám.Míru-Pankrác-Libuš
D: (Anděl)-Karlák-IPP-Nám.Míru-Depo Hostivař :wink:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.2.2007 15:35

Káem píše:Pajda: přesně.
MŠ: Ono totiž tvoje vcelku ušlechtilé a logické snahy po dopravní dostupnosti jsou devalvovány tím, že hrají do noty těm šotoušům, kteří by nejraději viděli tohle: http://sweb.cz/264.264/+1uvod.htm
Copak tahle fotka v bleděmodrém není obden obvyklá v Ječné a na Národní třídě, a to z jistého důvodu....

Jinak jsem byl zrovna teď fotit ty svítící přechody u kulaťáku. Byl jsem v Jindřišské na obědě. Škoda, že nějaká tramvaj nejede z Jindřišské na Letnou. Cesta 14 - 26 - 8 nebyla moc příjemná. Metro A ze střeu VN mě ani nenapadlo, bylo to daleko a stejný počet přestupů s dírou uprostřed... Pár postřehů. 8 vozí na Lotyšskou slušnou porci lidí. Skoro stupeň 3-4.

A při cestě zpátky taková zajímavá příhoda. Jel jsem 8 a na Letenském náměstí přistoupili dva páni tak okolo 45 - 50 let. Jeden s velkou těžkou taškou. A povídali si. Kam to jede? Asi na Vltavskou? Bezva, tak odtamtud pojedeme na Můstek metrem. Počkej, na Můstek to z Vltavský nejde, to bychom museli přestupovat. No jo, ale tohle jede pak i na Florenc. To jo, ale já do metra nechci, přece s Florence jedou na Václavák taky nějaký tramvaje? A nejede tam vlastně tahle? Hmm, nejede. Tak přelezeme na Florenci. A jak řekli, tak udělali. Počkali si na Florenci na 24...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 08.2.2007 15:21

Tak zrovna 291 bych opravdu neargumentoval. V ranní špičce se občas nelze vejít do vozu (v 21. století!), na přesnost provozu zapomeňte a pohodlí? Kromě už zmiňovaných nutných přestupů (zastávka IPP umožňuje jistě kvalitní přestup na ostatní druhy dopravy:-/) bych zmínil naprostou absenci přístřešků a laviček na zastávkách. Tohle je nejrychlejší cesta, jak vyrobit z MHD naprostou socku, kterou nikdo nebude používat.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.2.2007 15:17

Pajda píše:Naopak, přesně v ten okamžik budou fungovat pro toho, kdo je opravdu potřebuje. Polovina zdravých půjde pěšky, protože tam bude dřív a zbytek si počká, protože pojede za chvilku. Bude to podobné jako pidibusy okolo KN. Občas, když zaparkuju auto dál a on za chvilku jede, jedu s ním jednu stanici, jinak jdu pěšky.
Terminologie je od našeho Péti (3)
No jo, ale pidibusy zároveň znamenají, že ti nemocní a nemohoucí budou muset x-krát přestupovat, chodit do podchodů, používat výtahy apod. Já nepotřebuju systém pro nemohoucí, to už můžou jet taxíkem. Já potřebuju systém mimo jiné i pro nemohoucí, ale hlavně pro běžného člověka. Zrovna jsem koukal na Novinky, tak pro odlehčení, jak to taky někde dopadá: "Unavený chodec si v ulicích hlavní japonské metropole zkrátil cestu pomocí policejního vozu. To odcizil hlídce přímo za zády. Na severu Tokia vyšel dotyčný z pošty a nechtělo se mu domů pěšky ani městskou hromadnou dopravou. Skočil proto do vozu a odjel....":-) A ten byl určitě mohoucí :-).

Odpovědět