TT Václavské náměstí - studie
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT Václavské náměstí - studie
Ad XSC: Konečně návrh I když jsi nepochopil, že můj příklad nemá nic společného s výstavbou TT, jen se snažím donutit 9001 přemýšlet a vymyslet, co by se muselo v dopravě udělat (jak IAD, tak MHD), kdyby prostě u Muzea ta magistrála nebyla ani jedním směrem průjezdná. Ty jsi pochytil fakt, že je magiostrála sběrnou pro celé centrum - já bych řekl skoro celé, část Nového i Starého města je zakruhovaná k nábřeží.
Ad 9001: Den druhý. Pochopil jsi, že před a za Muzeem neprojede ani autíčko, gratuluju Přesně tak jsem to myslel, dobře děláš, že mě bereš za slovo - pro lepší orientaci jsem Ti vyznačil ta přerušení na mapce (s tím, že d-11 projet může). Chápu dobře, že tedy navrhuješ pro IAD objezd Legerova - Rumunská - Vinohradská - Legerova? Obousměeŕně asi ne, takže si tipnu, že zpátky pojedeš Wilsonova - Vinohradská - Italská - Anglická - Sokolská (Nebo si troufneš vyparkovat Balbínovu, ale to už Ti podsouvám něco, co jsi nenapsal, takže s tím tedy dnes nepočítejme). Opletalka Ti jaksi nepomůže, jsi na Václaváku a kam dál?
Tvoje odklony pro MHD způsobí následující - těžké problémy na a-135 a na d-11, protože cpeš do Vinohradské a Italské oba směry.
Posily MHD: Upřímně si nejsem zcela jist, zda buse posila m-A NM-DE vytížená, protože jsi nabídl IAD krátkou objížďku a lidi Ti do toho metra tolik nepolezou, ale budiž..., posilu m-C beru, tramvajovou linku v Ječné myslím můžeš nacpat jednu, ale zkus ty dvě, ono se nic nestane, když budou trošku stát i tramvaje. Linka IPP - Václavák nebude vytížená, bo nezvyk, lidi to neumí používat. Ale cením si toho, že to spojení zavádíš, i když netuším proč. Linka 133 přes Žižkov je zacpaná, ale v úseku Tachovské nám - Ohrada.
Den druhý - rekapitulace: Nabídl jsi IAD objezd s nedostatečnou kapacitou, takže Ti stojí kolony IAD na Pankráci a v Holešovicích, ale lidi těmi auty nadále jezdí. Zacpal se Ti Bohdalec, Želivského a Ohrada (a linku 11 můžeš odpískat, stojí na 3 místech trasy), dále Ti stojí IAD Na Dolinách a v Čiklově jako fronta na nábřeží, pročpak to? Posily metra jsou vytížené. Posily tramvají uberou normálním zátěžím linek v Ječné, ale žádné závratné davy v nich nejsou, protože na to lidi nejsou zvyklí a protože posily v rámci centra neřeší to, jak se tam dostat, když je to najednou autem delší.
Hasiči z Ípáku do Holešovic jedou samozřejmě Žitnou, Vodičkovou, Jindřišskou a na Hlávkův most, pak to zkoušejí i Krakovskou a Opletalkou, ale docela hodně nadávají, protože jsi jim tu Krakovskou nezprůjezdnil.
Nevyznačil jsi objezdy pro tranzit, za což jsi kritizován v TV ještě ten den večer. Nova vysílá úžasnou reportáž s kolonama aut v Italský, na nábřeží a v Bělocerkevský a prostřihne tam prázdnou tramvaj Na Zámecké.
Snažíš se, aby to všecko projelo objízdnou trasou - možná je to dobrý nápad, možná ne. Je večer a Praha uléhá ke spánku. Necháš zítra zase vyjet auta do málo kapacitní objížďky včetně těch, co centrem jen projíždí a budeš sledovat, jak hledají jiné trasy jinudy městem, nebo přistoupíš k nějakému regulačnímu opatření? Druhý den dopadl o něco lépe než první, ale furt je to takové řešení jako kdyby se právě stala nehoda a policie hledala nejbližší objížďku... Město jde spinkat a zítra čeká velký nával metro, protože někteří dnes stáli v Italské hodinu a půl v autě... Tak co provedeš, zítra je třetí den a ještě Tě čeká 363 dní!
Ad 9001: Den druhý. Pochopil jsi, že před a za Muzeem neprojede ani autíčko, gratuluju Přesně tak jsem to myslel, dobře děláš, že mě bereš za slovo - pro lepší orientaci jsem Ti vyznačil ta přerušení na mapce (s tím, že d-11 projet může). Chápu dobře, že tedy navrhuješ pro IAD objezd Legerova - Rumunská - Vinohradská - Legerova? Obousměeŕně asi ne, takže si tipnu, že zpátky pojedeš Wilsonova - Vinohradská - Italská - Anglická - Sokolská (Nebo si troufneš vyparkovat Balbínovu, ale to už Ti podsouvám něco, co jsi nenapsal, takže s tím tedy dnes nepočítejme). Opletalka Ti jaksi nepomůže, jsi na Václaváku a kam dál?
Tvoje odklony pro MHD způsobí následující - těžké problémy na a-135 a na d-11, protože cpeš do Vinohradské a Italské oba směry.
Posily MHD: Upřímně si nejsem zcela jist, zda buse posila m-A NM-DE vytížená, protože jsi nabídl IAD krátkou objížďku a lidi Ti do toho metra tolik nepolezou, ale budiž..., posilu m-C beru, tramvajovou linku v Ječné myslím můžeš nacpat jednu, ale zkus ty dvě, ono se nic nestane, když budou trošku stát i tramvaje. Linka IPP - Václavák nebude vytížená, bo nezvyk, lidi to neumí používat. Ale cením si toho, že to spojení zavádíš, i když netuším proč. Linka 133 přes Žižkov je zacpaná, ale v úseku Tachovské nám - Ohrada.
Den druhý - rekapitulace: Nabídl jsi IAD objezd s nedostatečnou kapacitou, takže Ti stojí kolony IAD na Pankráci a v Holešovicích, ale lidi těmi auty nadále jezdí. Zacpal se Ti Bohdalec, Želivského a Ohrada (a linku 11 můžeš odpískat, stojí na 3 místech trasy), dále Ti stojí IAD Na Dolinách a v Čiklově jako fronta na nábřeží, pročpak to? Posily metra jsou vytížené. Posily tramvají uberou normálním zátěžím linek v Ječné, ale žádné závratné davy v nich nejsou, protože na to lidi nejsou zvyklí a protože posily v rámci centra neřeší to, jak se tam dostat, když je to najednou autem delší.
Hasiči z Ípáku do Holešovic jedou samozřejmě Žitnou, Vodičkovou, Jindřišskou a na Hlávkův most, pak to zkoušejí i Krakovskou a Opletalkou, ale docela hodně nadávají, protože jsi jim tu Krakovskou nezprůjezdnil.
Nevyznačil jsi objezdy pro tranzit, za což jsi kritizován v TV ještě ten den večer. Nova vysílá úžasnou reportáž s kolonama aut v Italský, na nábřeží a v Bělocerkevský a prostřihne tam prázdnou tramvaj Na Zámecké.
Snažíš se, aby to všecko projelo objízdnou trasou - možná je to dobrý nápad, možná ne. Je večer a Praha uléhá ke spánku. Necháš zítra zase vyjet auta do málo kapacitní objížďky včetně těch, co centrem jen projíždí a budeš sledovat, jak hledají jiné trasy jinudy městem, nebo přistoupíš k nějakému regulačnímu opatření? Druhý den dopadl o něco lépe než první, ale furt je to takové řešení jako kdyby se právě stala nehoda a policie hledala nejbližší objížďku... Město jde spinkat a zítra čeká velký nával metro, protože někteří dnes stáli v Italské hodinu a půl v autě... Tak co provedeš, zítra je třetí den a ještě Tě čeká 363 dní!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Enem poznámka: 133 naštěstí přes Italskou nevede, je to 135.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
XSC to prakticky napsal. U Muzea by záleželo, jestli by došlo k omeezení ještě před Vinohradskou. Pokud ano, tak jediná možnost odklonit dopravu už Rumunskou a přes náměstí Míru všechno hnát Italskou na Žižkov. Pokud tě vemu za slovo z muzeem, a problém by byl jenom u něj, tak to všechno hnát už Vinohradskou zpátky. Ale to by záleželo na okolnostech. V druhém směru se nabízí jedině Opletalova,ale to by byla velká zátěž pro Václavské náměstí.
Problém pro MHD by prakticky nebyl. Teda až na 133, která by se Italskou asi moc neprokousala. Jinak pro tramvaje by čekací dobou přesunula křižovatka na IPP na Náměstí Míru.
Posily MHD.
a)Posílit A vloženými spoji NM-DE
b)C nechat jezdit na maximálních možnostech zabezpečovače a výrazně posílit sedlový provoz.
c) omezení dopravy na IPP by umožnonilo zavedení dalších llinek ze Zvonařky/Zámecký. Jedna na Barrandov, když tam chtějí mít spojení na metro C. Druhou bych vedl do Lazarské a VN, aby konečně bylo přímé spojení IPP a Vodičkovy/Václavského náměstí a následně Ji třeba ukončit na Florenci,aby vznikla určitá náhrada za 133, která by byla silně nespolehlivá.
Další problém by vznikl s výjezdy hasičů směrem na Holešovice. Tam by se jedině musela upravit TT na Muzeu,aby byl umožněn zpětný vjezd na magistrálu.
Problém pro MHD by prakticky nebyl. Teda až na 133, která by se Italskou asi moc neprokousala. Jinak pro tramvaje by čekací dobou přesunula křižovatka na IPP na Náměstí Míru.
Posily MHD.
a)Posílit A vloženými spoji NM-DE
b)C nechat jezdit na maximálních možnostech zabezpečovače a výrazně posílit sedlový provoz.
c) omezení dopravy na IPP by umožnonilo zavedení dalších llinek ze Zvonařky/Zámecký. Jedna na Barrandov, když tam chtějí mít spojení na metro C. Druhou bych vedl do Lazarské a VN, aby konečně bylo přímé spojení IPP a Vodičkovy/Václavského náměstí a následně Ji třeba ukončit na Florenci,aby vznikla určitá náhrada za 133, která by byla silně nespolehlivá.
Další problém by vznikl s výjezdy hasičů směrem na Holešovice. Tam by se jedině musela upravit TT na Muzeu,aby byl umožněn zpětný vjezd na magistrálu.
Re: TT Václavské náměstí - studie
Myslím si, že by bylo především dobré se úplnému zablokování vyhnout. Výstavba by snad mohla probíhat tak, aby byl blokován vždy jen jeden směr. Pak by se dalo uvažovat o provozu 2+1 ve zbývajícím směru a oslabený směr posílit zjednosměrněním Italské nebo Opletalovy.Absolut píše:Prosím, přečti si můj příspěvek. Nebavíme se o žádné havárii, bavíme se o tom, co by se stalo a jak by to šlo řešit, kdyby byla 1 rok neprůjezdná magistrála u Muzea.
Podle mě omezení magistrály není tak jednoduché, protože se jedná i o volbu systému dopravy v centru. V současnosti je doprava v oblasti mezi magistrálou a nábřežím velmi potlačena a magistrála slouží jako sběrná komunikace pro celé centrum. V případě jejího zásadního omezení by se také mohlo dospět k původnímu stavu - tedy IAD i na Můstku. Nevěřím na zelená řešení - diktovaný zákaz aut. Takové opatření by vedlo k dalšímu vylidňování centra.
Re: TT Václavské náměstí - studie
Vysvětli to politikům na Praze 1 a na Magistátu. Nejdříve garáže nahoře, pak tunel za Muzeem, pak garáže dole...Filippl píše:a myslim że trat, i kdyz prekonavajici magistralu pod muzeem, mela by byt postavena co nejdriv, na dokonceni MO bych necekal
Re: TT Václavské náměstí - studie
To je podle mne jedina nadejeAbsolut píše:Hurá, rozdmýchalo se tady staré téma
Tak po pořádku:
neuvěřitelné kolony jsou někdy už dnes. Budou-li ještě horší, někteří začnou jezdit jinudy.
a myslim że trat, i kdyz prekonavajici magistralu pod muzeem, mela by byt postavena co nejdriv, na dokonceni MO bych necekal
Re: TT Václavské náměstí - studie
Myslím si, že když tramvaje přetínají magistrálu na IPP, tak jí podobným způsobem mohou překonat i u Muzea. Stejně tam věčně courají lidi a volí si přechod a auta zastavují. Trocha koordinace SSZ a problém by mohl být vyřešen.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT Václavské náměstí - studie
Prosím, přečti si můj příspěvek. Nebavíme se o žádné havárii, bavíme se o tom, co by se stalo a jak by to šlo řešit, kdyby byla 1 rok neprůjezdná magistrála u Muzea. Přesně na tohle jsem se ptal a přesně té odpovědi se vyhýbáš. Ubrání pruhu prodlouží kolony IAD, to jsme už myslím probrali, i když spolu nesouhlasíme ohledně reálnosti tohoto opatření.
Ano, první den bez průjezdnu magistrály u Muzea dojde ke stavu, kdy bude stát IAD a nepobírat některá MHD. Stále zbývá 364 dní Vždycky tady máš chytré řeči ohledně toho co je špatně a co všechno nejde, tak mi ukaž, co bys udělal v případě, že můžeš ovlivňovat operativní změny na DP a DI PČR, je první den večer, město uléhá ke spánku a k trsání na diskotékách a čeká Tě ještě 364 dní bez provozu IAD pod a nad Muzeem. Vymyslíš něco, nebo necháš druhý den stejnou situaci, jako den první?
Žádné řešení po oslabující ráně do nasyceného systému není kulturní. Já jen chci to řešení a ne odpověď "Všechno zkolabuje, soudruzi, to nemá cenu řešit". Takových odpovědí již jsem slyšel v praxi dost.
Ano, první den bez průjezdnu magistrály u Muzea dojde ke stavu, kdy bude stát IAD a nepobírat některá MHD. Stále zbývá 364 dní Vždycky tady máš chytré řeči ohledně toho co je špatně a co všechno nejde, tak mi ukaž, co bys udělal v případě, že můžeš ovlivňovat operativní změny na DP a DI PČR, je první den večer, město uléhá ke spánku a k trsání na diskotékách a čeká Tě ještě 364 dní bez provozu IAD pod a nad Muzeem. Vymyslíš něco, nebo necháš druhý den stejnou situaci, jako den první?
Žádné řešení po oslabující ráně do nasyceného systému není kulturní. Já jen chci to řešení a ne odpověď "Všechno zkolabuje, soudruzi, to nemá cenu řešit". Takových odpovědí již jsem slyšel v praxi dost.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Jestli bereš jako kulturní řešení linky X-A a X-B. Ano tyto linky splnily účel a nahradily metro jak jen to šlo. Hlavně lidi měli pochopení, že je to z vážného důvodu což povodeň je. Ale nebavíme se o havárii u Muzea,ale o ubrání pruhu. Což je podstaný rozdíl.
S kolapsem sem narážel na IAD i MHD.
S kolapsem sem narážel na IAD i MHD.
Re: TT Václavské náměstí - studie
Proboha proč by mělo všechno kolabovat ... Praha dyž už tak kolabuje pořád každej den takže by to o moc složitější nebylo. Na Spartě to nejede dneska a ani při uzavírce to nebude o moc horší Ono se to všechno vždycky nějak bravůrně ošéfuje. A počáteční bordel se za chvilku znormalizuje.
Co na to metro? Bude holt trochu přecpanější, pokud se nějak neposílí ... říkám nějak.
Co na to metro? Bude holt trochu přecpanější, pokud se nějak neposílí ... říkám nějak.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT Václavské náměstí - studie
Nic jsi nevymyslel a radši plácneš univerzální řešení, že "všechno zkolabuje". Jak jednoduché. Popsal jsi první den. Zbývá Ti jich 364, psal jsem, že by se zavřela na rok. Zkusíš štěstí ještě jednou?
Víš, co bys mi napsal 10.8.2002 na otázku, zda se dá pár měsíců přežít bez centrálních úseků m-A a m-B? Naprosto přesně to samý, že ne, že celá Praha úplně zkolabuje, že lidi naskáčou do aut...
Víš, co bys mi napsal 10.8.2002 na otázku, zda se dá pár měsíců přežít bez centrálních úseků m-A a m-B? Naprosto přesně to samý, že ne, že celá Praha úplně zkolabuje, že lidi naskáčou do aut...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Kdyby se něco semlelo u Muzea, tak skolabuje celá Praha, jako to bylo před rokem při nehodě několika aut u Hlavního nádraží.
Co na to metro? To by asi moc nezmohlo, protože nemá dostatek vozů. na takto silné posílení.
Tramvaje. Zase narážíme na kapacitu vozového parku a nejspíš hlavní problém kdo bude jezdit. A při schopnostech centrálního plánovaní směn by bylo opravdu lepší zůstat doma
Co na to metro? To by asi moc nezmohlo, protože nemá dostatek vozů. na takto silné posílení.
Tramvaje. Zase narážíme na kapacitu vozového parku a nejspíš hlavní problém kdo bude jezdit. A při schopnostech centrálního plánovaní směn by bylo opravdu lepší zůstat doma
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: TT Václavské náměstí - studie
Hurá, rozdmýchalo se tady staré téma
Tak po pořádku:
Ad Filippl - neuvěřitelné kolony jsou někdy už dnes. Budou-li ještě horší, někteří začnou jezdit jinudy. Systém IAD je samočistící. Jenom musín být nějaká alternativa. Ale i´kolon bych se nebál, ty prostě k IAD ve městě patří, pokud nechceme mít městské dálnice 6+6 jako v USA.
Ad 9001: Patříš k těm, co koukají na okruh jako na spasení? Velký okruh pomůže nejvíc Jižní spojce, malý okruh Letné, ale magistrála se sama od sebe neuvolní, musíš jí pomoct Nechci Ti kazit iluze, ale kamarád pracuje v Argentinské a je to fakt jedno, jestli to jede nebo stojí. Běž se tam podívat. Přijde Ti hloupé vzít kvůli rozmaru jeden pruh - jasně, jsi Čech, proč něco zkoušet měnit, že? Rozumný důvod proč přesedat nebo jet jinudy je jenom jeden - pokud to původní cestou nepůjde a bude alternativa. A ona už dneska pomalu je - stačí hledat jinde, než jen v metru C. Představ si modelově situaci, že se magistrála z důvodu nějaké nehody na rok zavře u Muzea. K čemu dojde? Jaké budou objízdné trasy? Co na to tramvaje? Co na to metro C? Co na to metro A? Co na to metro B? Co na to křižovatka Národní divadlo? Co na to Ohrada? Tak, koumej...
Tak po pořádku:
Ad Filippl - neuvěřitelné kolony jsou někdy už dnes. Budou-li ještě horší, někteří začnou jezdit jinudy. Systém IAD je samočistící. Jenom musín být nějaká alternativa. Ale i´kolon bych se nebál, ty prostě k IAD ve městě patří, pokud nechceme mít městské dálnice 6+6 jako v USA.
Ad 9001: Patříš k těm, co koukají na okruh jako na spasení? Velký okruh pomůže nejvíc Jižní spojce, malý okruh Letné, ale magistrála se sama od sebe neuvolní, musíš jí pomoct Nechci Ti kazit iluze, ale kamarád pracuje v Argentinské a je to fakt jedno, jestli to jede nebo stojí. Běž se tam podívat. Přijde Ti hloupé vzít kvůli rozmaru jeden pruh - jasně, jsi Čech, proč něco zkoušet měnit, že? Rozumný důvod proč přesedat nebo jet jinudy je jenom jeden - pokud to původní cestou nepůjde a bude alternativa. A ona už dneska pomalu je - stačí hledat jinde, než jen v metru C. Představ si modelově situaci, že se magistrála z důvodu nějaké nehody na rok zavře u Muzea. K čemu dojde? Jaké budou objízdné trasy? Co na to tramvaje? Co na to metro C? Co na to metro A? Co na to metro B? Co na to křižovatka Národní divadlo? Co na to Ohrada? Tak, koumej...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Jenže dokud se MHD v okolí magistrály nezlepší, tak nelze čekat, že by lidi přesedali. Metro C je ráno dobytčák a to jezdí na hraně svých možností. O tramvajích se nemusím ani zminovat. Vidíš nějaký rozumný důvod proč by někdo měl přesedat?
Omezení hluku je diskutabilní. Nemyslíš, že je lepší, když se auta protlačí rychleji třemi pruhy, než dvouma. Při rozjezdu ti vydává největší hluk. Kdy auto má největší spotřebu? Když se rozjíždí a brzdí. Z toho plyne i větší počet exhalací. Podle mě by to vedlo ke shoršení situace v dané lokalitě.
Omezení hluku je diskutabilní. Nemyslíš, že je lepší, když se auta protlačí rychleji třemi pruhy, než dvouma. Při rozjezdu ti vydává největší hluk. Kdy auto má největší spotřebu? Když se rozjíždí a brzdí. Z toho plyne i větší počet exhalací. Podle mě by to vedlo ke shoršení situace v dané lokalitě.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT Václavské náměstí - studie
Snahu o zkulturnění prostředí, omezení hluku a ostatních vedlejších "produktů" IAD já osobně za "rozmar" nepovažuji !9001 píše:...ale jenom kvůli rozmaru vzít jeden pruh mi přijde nereálné.
V podstatě logicky nelze uznat jediný argument proti...