TT Václavské náměstí - studie

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 13.9.2017 13:54

Uprostřed Václaváku nebylo propojení prostě proto, že to pro tehdejší intenzitu provozu a linkové vedení nebylo třeba. Když tam byly dvě souběžné trati, tak místo propojování tratí prostě linky vedly sousední ulicí. Provoz tam byl kvůli absenci metra tak silný, že problém s řídkou obsluhou, co zmiňuji, nenastával, ba naopak. Propojením uprostřed by se to tehdy zdržovalo.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 13.9.2017 13:42

P_V píše:
Pepa z Nuslí píše:... a nejen tam, nýbrž i na Zlatý kříž, tj. i s tratí Národní Třída - Můstek - Náměstí Republiky.
Můj názor je, že už ne. Bylo by hezké v každé hlavní ulici mít tramvaj, ale použitelnost tím prudce klesá. Více tratí blízko sebe znamená menší počet linek a spojů na každé. Takže sice líný cestovatel ujde na tramvaj o pár set metrů méně, ale o to déle bude čekat a bude to mít s více přestupy.
No, tak tramvaj může být na pěší zóně, to se nevylučuje. Tramvaj jenom na horní části VN udělá bohužel víc škody než užitku. Neřeší například přetěžování jediné spojnice Vodičkova - Jindřišská. Do této trati je tedy zavedeno víc linek, než by tato trať unesla. Ono proč taky v prostředku Václaváku nebylo kolejové propojení?
Takže, hezky až dolů a tam to uhnout na Republiku nebo k Národnímu. Myslím si, že zrušení trati na Václaváku bylo hlubokým omylem, jehož důsledky bohužel vidíme dodnes (ucpaná Ječná, těžkosti při uzavírce jediné trati přes centrum...) a jsem zvědav, až za rok začne výstavba kolektoru pod Ječnou, jak se bude řešit doprava.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 13.9.2017 11:32

Pepa z Nuslí píše:... a nejen tam, nýbrž i na Zlatý kříž, tj. i s tratí Národní Třída - Můstek - Náměstí Republiky.
Můj názor je, že už ne. Bylo by hezké v každé hlavní ulici mít tramvaj, ale použitelnost tím prudce klesá. Více tratí blízko sebe znamená menší počet linek a spojů na každé. Takže sice líný cestovatel ujde na tramvaj o pár set metrů méně, ale o to déle bude čekat a bude to mít s více přestupy.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 13.9.2017 10:40

Aspoň je vidět, kam jsme to dopracovali, v čele s hradním pánem. :zadnice

No, ale abychom se vrátili k původnímu tématu. Tramvaje na Václavák se slibují již dlouho a PRÁVEM SE OBÁVÁM, že se jich moje, ale i příští generace nedočkají. Ono není divu, když na magistrátě sedí tlupa diletantů, vedených naplaveninou ze Slovenska. Teď by to chtělo hlavně vykopat vedení Prahy 1, které je zjevně proti všemu, co by přineslo do centra Prahy oživení. Chci ale věřit tomu, že tramvaje se na Václavák vrátí, a nejen tam, nýbrž i na Zlatý kříž, tj. i s tratí Národní Třída - Můstek - Náměstí Republiky.

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od vlakoň » 11.9.2017 12:52

Podzemní garáže uprostřed Prahy > tj. více aut v centru...
@3657
Je vidět že máme blíž na východ než na západ.
:smt078

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 11.9.2017 8:57

http://praha.idnes.cz/praha-vaclavske-namesti-jakub-cigler-dvo-/praha-zpravy.aspx?c=A170910_210814_praha-zpravy_dtt píše:Největší překážkou však byla plánovaná, několik desítek metrů dlouhá rampa, kterou se má v budoucnu vjíždět do podzemního parkoviště. Je zatím zadlážděná a zasypaná, otevřena bude až po vybudování garáží ve vnitrobloku. Je jakýmsi závazkem pražského magistrátu, že zde jednou developer sousedního komplexu může garáže vybudovat. Památkářům vadilo, že rampa „rozpůlí“ náměstí. Jejich záporné rozhodnutí však na začátku letošního července zrušilo ministerstvo kultury. „Je lepší udělat náměstí s rampami než neudělat nic nebo nechat auta na povrchu,“ uvedl Cigler.

Jasně, tramvaje překážejí. Ale soukromník si nechce udělat sjezd do svých garáží pod svým domem ve svých vratech, tak ho vystrčil doprostřed náměstí, a pan architekt to glosuje jako moudré rozhodnutí. :smt078

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 02.9.2013 18:14

Marek B. píše:Proč se to řeší zrovna zde? :)
Moment, kdo s tím první přišel?? Já ne...Mimochodem co říkáte na TT od Muzea přes Vrchlického sady na Senovážné náměstí?

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Marek B. » 10.6.2013 23:36

Proč se to řeší zrovna zde? :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 9001 » 10.6.2013 14:38

thriller2 píše:
Pepa z Nuslí píše:Již dnes je v zastávce Nuselské schody pár panelů úplně propadlých.
Stav setrvalý, již více než půl roku bezezměny. To ještě něco vydrží, neboj.
Se udělá víkendová výluka, podfoukne se to a jezdí se z vesela dál 8-)

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od thriller2 » 10.6.2013 13:25

Pepa z Nuslí píše:Již dnes je v zastávce Nuselské schody pár panelů úplně propadlých.
Stav setrvalý, již více než půl roku bezezměny. To ještě něco vydrží, neboj.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Bobik » 02.6.2013 10:57

Tedy pane A, že zrovna ty si budeš libovat ve velmi černém humoru mě tedy překvapuje. Jestli se opravdu připravuje stejně "kompletním" způsobem, tak teda potěš koště. :lol:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 02.6.2013 8:54

Rekonstrukce TT v Bělehradské kompletním způsobem (jako letos Francouzská - Moskevská) se připravuje na rok 2014.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 02.6.2013 0:27

9001 píše:....počítej, že bude pár tratí v mizerném stavu. Napadá mě komplet Vršovická, Svatoplukova, Bělehradská....
Bělehradská je v prdeli již dnes, co nějakej Libeňskej most je taky potřeba, ale Bělehradská brzy zkolabuje. Již dnes je v zastávce Nuselské schody pár panelů úplně propadlých.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od petr03 » 25.10.2012 23:36

To zas nekdo objevil ameriku. Ja osobne jsem pro. Az se podela pavlak dolu, to se bude pak vse resit jinak. Rozhodne bych byl pro variantu, aby koleje byly po krajich, pak pruh auta, i kdyz ty by tam byt nemuseli, a stred nechat pesim. Ten obrazek ze studie co byl v novinach vypadal zajimave, ale tech stromu je tam docela moc.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.3.2012 18:09

A hned 1. dva příspěvky v diskuzy pod článkem řeší, klady provozu takové TT a kladná řešení způsobu její výstavby!

Odpovědět