TT Václavské náměstí - studie

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 06.2.2019 3:12

Tramvaje nepojedou středem Václavského náměstí. O místo se budou dělit s auty
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/tramv ... f6b220ee8/

Kopněte ty IPR už někam... z širokého Václaváku nebude bulvár, ale 1 pruh dolů, 1 nahoru, v tom auta s tramvajemi, žádné stání, a až bude někdo zajíždět do soukromých garáží nebo jinak zásobovat, tramvaj si laskavě počká.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 9001 » 20.3.2018 18:21

SSC: To je otázka. Když to vezmu káemovsky, tak ekonomika roste, mzdy rostou lidí víc utrací a tak víc jezdí. Ono ve výsledku jezdí i víc aut.

Redukce magistrály zatím reálná není...

Ale byl bych v klidu... Současná radnice se na nic nezmůže a nová radnice? Nedělám si iluze, že by nastal nějaký stavební boom

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Bobik » 20.3.2018 17:21

SSC píše:A taky se už neobnovují všechny tratě v centru (Příkopy)...
Což mimochodem pokládám za chybu. Ta trať by se taky hodila.

SSC
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 22.8.2014 18:26

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od SSC » 20.3.2018 9:32

S hustoprovozem se ještě uvidí. Nová spojení a větší kapacita indukují novou poptávku, třeba z rozdílu intenzit 2014-16 se dá vyčíst, že na těch nejzatíženějších tratích KN-Jindřišská a KN-IPP jezdí o 10 % víc lidí - zvedne se nabídka tramvají tak lidi víc jezdí. Nová spojení kolem HN a Muzea to budou určitě dál indukovat. A taky se už neobnovují všechny tratě v centru (Příkopy), takže kolmo na Václavák nebudeme mít 3 ale jen 2. Plus jestli se má v centru na ose magistrály redukovat IAD, tak bude potřeba lidem nabídnout vyšší kapacitu a nová spojení po magistrále a kolmo na ní.
A rozšířování sítě na periferiích taky přivede nové lidi, některým se nebude chtít přesedat na metro a rozvezou se tramvají. Takže každý kousek kolejí v centru dobrý.

Konkrétně Mezibranská by se hodila hlavně pro spojení z B od Zličína na Muzeum a HN, teď se to musí jezdit metrem přes Florenc nebo Můstek, tramvají z KN by to byla pěkná alternativa, pro dost lidí použitelnější. Trochu by to zase odlehčilo metru v centru. Ale vyplatilo by se to držet i jako záložní trať pro případ, že bude výluka kdekoliv od KN po Bolzanovu (v případě trati přes horní VN jen po Vodičkovu). Anebo výluka ve Škrétově.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 20.3.2018 0:52

Podle mě je trať v Mezibranské kontraproduktivní. Čím víc paralelních tratí blízko sebe, tím horší nabídka a delší intervaly na každé. Už nemáme a nebudeme mít takový hustoprovoz jako před metrem, kdy bylo centrum tramvajemi přecpané a ty tratě byly vytížené.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Bobik » 20.3.2018 0:39

Jenže rozhodování politiků se neřídí logickými důvody. Bohužel.
Trať na Václaváku, jakkoli potřebná, taky není a hned tak nebude. A to jenom proto, protože politické vedení Prahy 1 ji "prostě nechce".

SSC
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 22.8.2014 18:26

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od SSC » 20.3.2018 0:00

Pokud by byla trať v Mezibranské, tak by se to uzavřít dalo. Další důvod, proč mít víc tratí. Původně tam byla trať v obou ulicích, trať v Mezibranské zrušili až v roce 1969 s výstavbou metra.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Bobik » 19.3.2018 22:30

SSC píše:Ta se tam právě asi nevejde, jinak by tam už dávno byla.
To se o Štrosmayeráku říkalo taky. A vešla se. Není tam, protože to znamená překopání celý křižovatky, což znamená uzavírku, resp. radikální omezení, bude-li se dělat po částech (a taky peníze). A nikomu z politiků se do toho nechce. Vezmi si, jak vypadaj křižovatky v centru, jezdí se po rozpadlém, protože uzavřít "to nejde".

SSC
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 22.8.2014 18:26

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od SSC » 19.3.2018 22:24

Takhle přesně to asi nebude, to je jen z nějaké studie :). Dal jsem to sem, aby bylo vidět, jakým směrem uvažuje Praha 1. Bude samozřejmě záležet na magistrátu, rozhodovat se to bude v příštím volebním období.
Tohle psal na fb zmiňovaný radní letos v lednu:
Dobrá zpráva. V rámci studie "Kulturního distriktu", tedy úprav okolí Národního muzea je zaneseno vedení tramvajové trati dle plánu, který se snažím prosadit, tedy propojení Vinohradské, Wilsonovy, Vrchlického sadů a Bolzanovy.
Začínám věřit, že se konečně podaří najít průnik mezi skutečnými potřebami města a různými vizemi. Teď ještě přesun magistrály za Muzeum, dotažení tramvajové trati a bude veseleji

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 19.3.2018 22:09

Jako že celou magistrálu nacpou do Legerovy v neděleném 4 pruhu bez odbočovacích pruhů? Slušnej matroš :)

SSC
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 22.8.2014 18:26

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od SSC » 19.3.2018 21:43

Bobik píše:Mezibranskou to asi neprojde, bo magistrála je nezrušitelná, ale stačilo by dodělat na Pavláku velkou hvězdu a dá se kolem Muzea.
Ta se tam právě asi nevejde, jinak by tam už dávno byla. Možná nějak zcela na úkor chodníku nebo rohu domu. Pokud by se vešla, tak není Mezibranská už tak nutná, ale neuškodila by.
9001 píše:Ale TT má vést mimo Wilsonovu resp. po Washigtonově...
To byla jedna z verzí, poslední dobou vše ukazuje na to, že by to mělo vést Wilsonovou, má to naznačené i IPR v té brožuře k muzejní oáze. Před časem schema té variantu zveřejňoval i radní pro dopravu Prahy 1.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od 9001 » 19.3.2018 20:57

Ale TT má vést mimo Wilsonovu resp. po Washigtonově...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od P_V » 19.3.2018 20:51

Bobik píše:Mezibranskou to asi neprojde, bo magistrála je nezrušitelná
Když to ucpou pomocí TT ve Wilsonově, tak už to Mezibranská nezhorší.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od Bobik » 19.3.2018 19:41

Mezibranskou to asi neprojde, bo magistrála je nezrušitelná, ale stačilo by dodělat na Pavláku velkou hvězdu a dá se kolem Muzea.

SSC
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 22.8.2014 18:26

Re: TT Václavské náměstí - studie

Příspěvek od SSC » 19.3.2018 19:39

Ještě by to chtělo výhledově vrátit tramvaj Mezibranskou do Ječné, pak půjde i např. Lazarská relativně snadno objet.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět