No, ulehčilo se povrchový dopravě na václaváku atd., svedením těchto pod povrch, aby pak ta povrchová mohla ulehčit jinejm, že jo Protože nacpaná tram ničemu neulehčí, tak bylo potřeba metro, ale metro neulehčilo těm ostatním tratím kterejm měla ulehčit ta metrem odlehčená trať, jenomže tu komouš zrušil a ta tam dneska evidentně chybí, jinak by tam necpali ty přitroublý minibusy. Těm tratím odlehčilo metro to jo, ale neztratily tim svůj význam.....KM píše:Ne. Vy si nerozumíte. Píšete že metro A a B odlehčilo dopravě na povrchu na Můstku a současně navrhujete odlehčení dopravě v Ječné jinou povrchovou dopravou. To přeci nemá logiku, že?Šmaky píše:Dyť jo, já sem pro obě tratě.Např. Spojení I.P.Pavlova- Muzeum -václavák- Příkopy -Nár. třída by dost významě odlehčila spojení I.P.Pavlova -karlovo nám- národka, kde jak výme je dost hrozný ve špičce až neúnosný...
TT Václavské náměstí - studie
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Ne. Vy si nerozumíte. Píšete že metro A a B odlehčilo dopravě na povrchu na Můstku a současně navrhujete odlehčení dopravě v Ječné jinou povrchovou dopravou. To přeci nemá logiku, že?Šmaky píše:Dyť jo, já sem pro obě tratě.Např. Spojení I.P.Pavlova- Muzeum -václavák- Příkopy -Nár. třída by dost významě odlehčila spojení I.P.Pavlova -karlovo nám- národka, kde jak výme je dost hrozný ve špičce až neúnosný...
Matus: Ale to je celý špatně. Přetižené Ječné má odlehčit Dvorecký most, nebo odklonění D z Nám míru na Karlovo nám., a ne další budování tramvajových tratí v centru města a další přivádění frekvence do města. Vaše argumenty jsou sice logicky i technicky správné, ale jsou na úrovni první poloviny minulého století. Dneska jsme přeci už dál.
Navíc vy vidíte strašně zkostnatěle, nezlobte se že to takhle píšu - ale relace Nám.Rep - Vinohrady je jednoduše řešitelná "povodňovým odklonem" linky 135 od Bulhara k Masarykovu nádraží (+docházka z nám.Rep.). I poptávka po tomto směru je tak asi na ten autobus po 10 minutách a ne na tramvaj.
Právě tak představa že čím víc tramvají tím víc lidí v nich a míň aut je nepravdivá - je určitý počet lidí, kteří auto považují za odznak příslušnosti k sociální skupině - a těch lidí je teď kolem 20%, ale bude jich přibývat.
Prostě budoucnost měst je v tom že tam budou žít lidé a ne jezdit doprava. Ta se musí uklidit, třeba pod zem - a to se už na VN a Příkopech stalo. Návrat tramvají na Můstek je, sorry , návratem do let 193X. Připouštím, že tehdy to fungovalo.
Navíc vy vidíte strašně zkostnatěle, nezlobte se že to takhle píšu - ale relace Nám.Rep - Vinohrady je jednoduše řešitelná "povodňovým odklonem" linky 135 od Bulhara k Masarykovu nádraží (+docházka z nám.Rep.). I poptávka po tomto směru je tak asi na ten autobus po 10 minutách a ne na tramvaj.
Právě tak představa že čím víc tramvají tím víc lidí v nich a míň aut je nepravdivá - je určitý počet lidí, kteří auto považují za odznak příslušnosti k sociální skupině - a těch lidí je teď kolem 20%, ale bude jich přibývat.
Prostě budoucnost měst je v tom že tam budou žít lidé a ne jezdit doprava. Ta se musí uklidit, třeba pod zem - a to se už na VN a Příkopech stalo. Návrat tramvají na Můstek je, sorry , návratem do let 193X. Připouštím, že tehdy to fungovalo.
- Neral
- Uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 19.11.2003 22:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Navíc kolikrát je vidět v centru kvůli nějaké nehodě podobná zácpa. To se může stát vždycky. Já sám jsem to viděl asi dvakrát na Malostranské, jednou u Národního divadla a jednou ve Vodičkově. A to je taky další argument pro stavbu té trati i přes Můstek a na Příkopech. Protože když se dneska něco takového ve Vodičkově stane, tak je to docela malér a půlka centra je ucpaná, než se problém odstraní, nebo se udělá nějaký odklon někudy přes Čechův most. Zato kdyby byla trať na Příkopech, tak by nebyl problém tudy tramvaje z Vodičkovy odklonit, a to samé i naopak.Šmaky píše:A je taky důležitý dodat, že metro taky eště nejezdilo a ty myslim v relaci N. republiky- můstek-Nár. třída a můstek- muzeum dost odlehčilo, takže podobný zácpy, jsou neopakovatelné (za normálního provozu)
Re: odpověd
No prave o to jde. To nebude investice jenom kvuli tem 3 linkam. To bude investice, ktera odlehci mnoha tratim v okoli a zrychli prujezd centrem. Jedine tak naucime lidi pouzivajici IAD jezdit do mesta metrem a kdyz uz jsou v centru, tak se v ramci centra pohybovat tramvajemi. To je ucel. Nejakym elektrobusem pro turisty, co tam chce zavest Praha 1 a pna Steiner se moc nevyresi.KM píše:No a kvůli 3 linkám investice za 1,4 miliardy?
Pruser totiz je opravneny argument tech, co jezdi do centra autem a sice, ze do centra nejedou kvuli jedne veci, ale neco vybavit, neco nakoupit a podobne. Relace Namesti Republiky - Mustek - Narodni trida a rovnez Mustek - Italska je pesky vcelku dlouha, metrem zbytecne casove narocna a neresi podstatu, aby mohl clovek vystoupit/nastoupit blize cili. Relace Namesti Republiky - Vinohrady (Muzeum, Italska, Nam. Miru, I.P.Pavlova, Belehradska) je bez prestupu v metru neresitelna. Relace Narodni (Perstyn, Tesco) - Vinohrady (Muzeum, Italska) je rovnez bez prestupu v metru nebo objizdkou pres Karlak neresitelna. Toliko k pesim trasam, ktere jsou vyslovene v centru a mnozi je resi autem i kdyz pri tom nadavaji cekajice v kolonach. Jenomze maji pravdu - proste tim autem se dovezou z periferie a MHD jim neda jinou volbu nez to auto tahat sebou a nikoliv zanechat na P+R u metra a v centru se vozit tramvaji.
Z hlediska DPP a zatizeni jednotlivych tras by trat na VN jednoznacne odlehcila trati I.P.Pavlova - Karlovo namesti. Tato trat je pretizena i normalne a projevuje se to na krizovatce na I.P.Pavlova, kde si MHD a IAD vzajemne jednoznacne prekazi a neni to jen vinou IAD. Jakakoliv vyluka na teto trati znamena totalny kolaps tramvaji v pulce mesta a objizdne trasy znamenaji bud mnoho zbytecnych vozokm nebo zasadni zmeny v trasovani. Podobny problem je na trati Senovazne namesti - Lazarska.
Trat na VN a trat Narodni trida - Namesti Republiky by tak krome vyreseni nepokrytych prirozenych relaci v centru mesta prinesly zasadni zlepseni tramvajove dopravy v celem centru - redundantni trasy v ramci site (rozumej zalozne) a rozptyleni tramvaji v ramci site. To prinese jednak lepsi dostupnost MHD v centru mesta, vetsi pohodli - neni vubec zabavne pobihat na zastavce Vaclavske namesti nebo I.P.Pavlova mezi tramvajemi a cekat jestli se vejde do zastavky a otevre dvere rovnou nebo se posune o jeden vlak nebo az na zacatek zastavky - a take moznost ucinne neco delat i s preferenci MHD v centru, kde uz si s IAD nebude tolik prekazet. Za soucasneho stavu je preference MHD v preplnenych ulicich pri preplnenych tratich na mnoha mistech nepredstavitelna. Pokud bude MHD v centru rozumne preferovana, ale nikoliv uplne blokujici IAD je to rozhodne lepsi stav, nez kdyz se dnes navzajem oba druhy dopravy blokuji a ani jeden z vyse popsanych duvodu z centra proste vyloucit nejde.
Myslim, ze tohle ma na mysli napriklad Laudat, kdyz preferuje trat na VN a mezi NR a NT. Na tyto predevsim dopravni (castecne i ekonomicke) duvody je potreba brat zretel vice nez na nejake nostalgie nebo esteticnost trakcniho vedeni. Argumenty o hlucnosti se daji resit dobrym stavem trati (pokud bude nahrada, mohou se ucinneji vylucovat a rekonstruovat i v centru) a nasazenim modernich resp. kvalitnich vozu na linky vedene VN.
Re: odpověd
Ale to je hodně nefér argument. Dnes by tam jela v jednom směru tramvaj co 4 minuty, při občasné výluce možná co dvě minuty, víc ani ťuk.KM píše:Ta fronta tam byla z toho důvodu, že tam bylo MOC tramvají, zdržovaly se vzájemně. 3,5,9,11,19,29, možná i 6 a 28. Většina lidí by to ale takhle nebrala, jen netuší, že by to takhle mohlo zas být. Auta tam v tu dobu sice mohla, ale tehdy bylo jedno auto na 10 lidí, že. No a kvůli 3 linkám investice za 1,4 miliardy?herkules.77 píše: Já bych to tak klidně bral.Jenže ta fotka je zdoby,kdy tam jezdily i auta.ale já bych tam zavedl jen ty tramvaje a auta by tam nasměly.Tak že by se nemohlo pak stát aby tam byli fronty.A dnes by tam stejnak jezdily max.3 linky.Bůch ví zjakého důvodu tam byla ta fronta na fotce.
Re: odpověd
Ta fronta tam byla z toho důvodu, že tam bylo MOC tramvají, zdržovaly se vzájemně. 3,5,9,11,19,29, možná i 6 a 28. Většina lidí by to ale takhle nebrala, jen netuší, že by to takhle mohlo zas být. Auta tam v tu dobu sice mohla, ale tehdy bylo jedno auto na 10 lidí, že. No a kvůli 3 linkám investice za 1,4 miliardy?herkules.77 píše:Já bych to tak klidně bral.Jenže ta fotka je zdoby,kdy tam jezdily i auta.ale já bych tam zavedl jen ty tramvaje a auta by tam nasměly.Tak že by se nemohlo pak stát aby tam byli fronty.A dnes by tam stejnak jezdily max.3 linky.Bůch ví zjakého důvodu tam byla ta fronta na fotce.KM píše:a jeden obrázek , jak to vypadalo o kousek vedle.
http://sweb.cz/264.264/+1uvod.htm
odpověd
Já bych to tak klidně bral.Jenže ta fotka je zdoby,kdy tam jezdily i auta.ale já bych tam zavedl jen ty tramvaje a auta by tam nasměly.Tak že by se nemohlo pak stát aby tam byli fronty.A dnes by tam stejnak jezdily max.3 linky.Bůch ví zjakého důvodu tam byla ta fronta na fotce.KM píše:a jeden obrázek , jak to vypadalo o kousek vedle.
http://sweb.cz/264.264/+1uvod.htm