Netahám tě do diskuse, jen poznamenám, že ten systém tam je už 20 let. POD ZEMÍ. možná sis ho proto nevšiml....Martin Šubrt píše:Buď má být v centru komplexní dopravní systém, nebo nic. ...
TT Václavské náměstí - studie
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Re: RE:
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
RE:
Ad KM: 20km/h je pořád větší než 4,5 km/h, tedy pěší chůze . A za cenu, že za centrem tramvají ještě dojedu někam, kam už to pěšky nejde, to beru.
Proxy: Dělám 5 minut od Václaváku a musím přes něj či Můstek obden. Pokud si dobře pamatuju, lavičky jsem ve své studii dokonce spočítal a je to fakt bída .
Ale do diskuze mě netahejte, ve studii jsem už dávno popsal všechno, co se tu pořád vrací, od A do Z. Takže ať si to tam, kdo chce, najde.
A taky je tam jedna jiná věc. Že tramvaje jen v horní části jsou dost problematické. V kombinaci s tím vítězným architektonickým návrhem, jim, a to vás určitě překvapí, říkám jasné NE.
Buď má být v centru komplexní dopravní systém, nebo nic. Ústupek šotoušům v horní části není systém... Krizovým bodem sítě je křižovatka Lazarská. Přes ní to vyvolá ještě větší pohyb tramvají. Záloha za Jindřiškou není. Záloha za Ječnou vlastně taky ne, protože zbylé linky v Ječné (přijíždějící od Moráně) stejně přes Lazarskou neprojedou, nebo tam způsobí další průšvih.
Pomohlo by to Vinohradské a spojení Tylák - Revoluční, ale to za ty druhé problémy prostě nestojí.
Ještě kdyby ten architektonický návrh byl k něčemu, tak bych možná byl ještě pro, ale to co vyhrálo je návrh, který vůbec nepochopil funkci náměstí...
Proxy: Dělám 5 minut od Václaváku a musím přes něj či Můstek obden. Pokud si dobře pamatuju, lavičky jsem ve své studii dokonce spočítal a je to fakt bída .
Ale do diskuze mě netahejte, ve studii jsem už dávno popsal všechno, co se tu pořád vrací, od A do Z. Takže ať si to tam, kdo chce, najde.
A taky je tam jedna jiná věc. Že tramvaje jen v horní části jsou dost problematické. V kombinaci s tím vítězným architektonickým návrhem, jim, a to vás určitě překvapí, říkám jasné NE.
Buď má být v centru komplexní dopravní systém, nebo nic. Ústupek šotoušům v horní části není systém... Krizovým bodem sítě je křižovatka Lazarská. Přes ní to vyvolá ještě větší pohyb tramvají. Záloha za Jindřiškou není. Záloha za Ječnou vlastně taky ne, protože zbylé linky v Ječné (přijíždějící od Moráně) stejně přes Lazarskou neprojedou, nebo tam způsobí další průšvih.
Pomohlo by to Vinohradské a spojení Tylák - Revoluční, ale to za ty druhé problémy prostě nestojí.
Ještě kdyby ten architektonický návrh byl k něčemu, tak bych možná byl ještě pro, ale to co vyhrálo je návrh, který vůbec nepochopil funkci náměstí...
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Hochu zlatej, tady ale parádně lžeš. Podívej se do Paříže a Londýna, tam nenajdeš bělocha v trafice, za volantem busu či kniplem metra, ani v žádné levnější restauraci či občerstvení. Lidé z kolonií, přistěhovalci. No a k nám se přistěhovávají úkáčka a poláci, protže kolonie (zaplaťpámbu) nemáme. To je celosvětový nezvratný civilizační proces, s tím VN nemá nic společného.Jarin Jarin píše:Nikde, ani v Berlíně, ani Paříži, ani Římě jsem neviděl tolik balkánských zlatnictví, prodejen s matrjoškami (pasáže Alfa, Práce apod.) a různými cinkrlátky ("Czech made"), stejně tak nikde jsem nikde neviděl tolik ukrajinských buřstánků (kup si někdy na tom .
A buřtstánky tam byly už za hlubokého totáče, na ty nesahej už vůbec. Ovšem Čech ti do nich dneska za tu mzdu nepůjde prodávat. Pokud jo, bude muset ten buřt stát 3x víc . Takže tohle vůbec není o tramvajovém provozu, ale o vývoji společnosti. A návratem TT někam společnost nezměníš. Daleko snáze umřou ty tramvaje.
Doporučuju, aby si toto zapamatovali i ostatní šotouši!
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Jasně že nejsi tramvaják, to bys nechtěl denně riskovat jízdu místem, kde chodci mají přednost - ono stačilo jen nedodělané náměstí Republiky a co to s řidiči dělá. Jsi šotouš (míněno v dobrém )Jarin Jarin píše:Nejsem tramvaják, ...... nikde k těm tvým "20 km/h přískocích" nemají poznatků. Proč by to nemělo fungovat v Praze? Je snad jiná než jiná města? A Václavák není pěší zóna.... Aut (a zbytečně) je až až....
Proč by to nemělo fungovat v Praze? Inu proto, že v Praze se stále ještě přepravuje 60% lidí MHD a ne 25% jako v západní Evropě. Proto tam tramka jede přes město 20km/h a celý den v konstantním intervalu 15 minut. A kdyby tuhle pověst získaly (zatím stále ještě ) výkonné a kapacitní tramvaje v Praze, byl by s nimi ámen. Proto snaha šotoušů vrátit TT na Můstek je horší než vypnutí preferencí policií.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 39
- Registrován: 25.10.2006 14:06
- Bydliště: Praha 1
Nejsem tramvaják, nemám (ani jsem nikdy neměl) dokonce ani s DP nic společného, to jen tak na okraj. Jen vidím to, že když někde ta tramvaj jezdí, celá infrastruktura je jiná, živější a přijde mi lidštější. Není to žádná reminiscence na to co bylo. Ale na druhou stranu, jsou jiná města, která mají tramvaje na pěších zónách (Berlín, Strassbourg, Řím a mnoho jiných) a nikde k těm tvým "20 km/h přískocích" nemají poznatků. Proč by to nemělo fungovat v Praze? Je snad jiná než jiná města? A Václavák není pěší zóna.... Aut (a zbytečně) je až až....Káem píše:Jarin Jarin: To je prostě otázka vkusu. Hodně subjektivní esej. Jiným lidem se právě tohle líbí. Věřil bys, že existují lidi, kterým se nelíbí tramvaje?
Demon: No aspoň setrvávám, mnozí se vracejí k vymoženostem let šedesátých a sedmdesátých - viz tohle o VN. Já vizi o tom, kde mají tramvaje úlohu, tak aby byly oblíbené a dělaly to co dovedou nejlépe, mám jasnou. Přískoky 20km/h na pěší zóně to rozhodně nejsou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 39
- Registrován: 25.10.2006 14:06
- Bydliště: Praha 1
Na Václaváku se pohybuji den co den. Bydlím totiž pouhých 100 metrů od něj. Chodím tudy do práce i z práce, nakupuji zde. Tak tomu je již přes 15 let! Uznej tedy, že o tom Václaváku asi něco vědět budu! A tou jednou kavárničkou ve stylu retro tramvaje (s kafem za 60 Kč) to ten Václavák fakt nespasí. Pokud je snad někde nějaká lavička (na středovém pásu), pak je povětšinou okupována (při příznivém počasí bezdomovci a jejich klasickými igelitkami se živobytím. A že jsou tam obchody ve stejném gardu jako v jiných metropolích? Nikde, ani v Berlíně, ani Paříži, ani Římě jsem neviděl tolik balkánských zlatnictví, prodejen s matrjoškami (pasáže Alfa, Práce apod.) a různými cinkrlátky ("Czech made"), stejně tak nikde jsem nikde neviděl tolik ukrajinských buřstánků (kup si někdy na tom Václaváku buřta, prodavačka bude mít problém ti vůbec rozumnět). Po setmění pasáci a rumunské, bulharské a jiné "cizokrajné" šlapky. Tak mám spíš dojem, že tam chodíš ajorát tak někdy po ránu a nejpozději za poledne zpět. Kdyby tomu bylo jinak, nebo bys tu snad bydlel, pak bys mluvil jinak! Víš, než budeš někoho (při svém věku) zase mentorovat, ověř si předtím situaci.Proxy píše:Cože
Jarine, kdy jsi byl na Václaváku naposledy Já se tam vyskytuji skoro každý týden a slum podobný tvému popisu jsem tam skutečně nenašel...
Většina obchodů, které nalezneme na Václavském náměstí se nalézají i na hlavních třídách světových velkoměstech. Tvrzení, že na středovém pásu není žádná lavička je diplomaticky řečeno, obtížně doložitelné... resp. to je úplný blaf, zvlášt když uprostřed náměstí je dokonce fungující kavárna.
Naposledy upravil(a) Jarin Jarin dne 07.2.2007 0:06, celkem upraveno 1 x.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
CožeJarin Jarin píše: Překupníci, prostitutky a veksláci všech národností i barev. Na prostředku nedefinovatelný pseudozelený pruh, který je úplně k ničemu (žádná lavička, žádný strom, žádná fontánka... prostě na nic). Celý Václavák je dnes jen nevábnou směsicí nežádoucí subkultury, navíc zpatlanou rádoby "luxusními" obchody a restauracemi, balkánskými zlatnictvími, ukrajinskými buřstánky).
Jarine, kdy jsi byl na Václaváku naposledy Já se tam vyskytuji skoro každý týden a slum podobný tvému popisu jsem tam skutečně nenašel...
Většina obchodů, které nalezneme na Václavském náměstí se nalézají i na hlavních třídách světových velkoměstech. Tvrzení, že na středovém pásu není žádná lavička je diplomaticky řečeno, obtížně doložitelné... resp. to je úplný blaf, zvlášt když uprostřed náměstí je dokonce fungující kavárna.
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Jarin Jarin: To je prostě otázka vkusu. Hodně subjektivní esej. Jiným lidem se právě tohle líbí. Věřil bys, že existují lidi, kterým se nelíbí tramvaje?
Demon: No aspoň setrvávám, mnozí se vracejí k vymoženostem let šedesátých a sedmdesátých - viz tohle o VN. Já vizi o tom, kde mají tramvaje úlohu, tak aby byly oblíbené a dělaly to co dovedou nejlépe, mám jasnou. Přískoky 20km/h na pěší zóně to rozhodně nejsou.
Demon: No aspoň setrvávám, mnozí se vracejí k vymoženostem let šedesátých a sedmdesátých - viz tohle o VN. Já vizi o tom, kde mají tramvaje úlohu, tak aby byly oblíbené a dělaly to co dovedou nejlépe, mám jasnou. Přískoky 20km/h na pěší zóně to rozhodně nejsou.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Nevidím důvod proč by zdejší šotouši měli chtít něco jinýho !Káem píše:To není to, co zdejší šotouši chtějí.
...měl bych si už zvyknout že vstavají noví a noví šotouši...
Jj, vstávají noví a noví šotouši, rodí se noví bojovníci, jen starý dobrý Káem se stále drží zakopán a opevněn na svých vydobitých pozicích...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 39
- Registrován: 25.10.2006 14:06
- Bydliště: Praha 1
Tak tedy nevím.... Asi by se nejprve hodilo definovat, co to Václavské náměstí vlastně je. Podle mne ve své podstatě ani o náměstí v pravém slova smyslu ani nejde. Je to spíš jakýsi bulvár... Jeho využití dnes, resp. situace na něm, je více než žalostná! Překupníci, prostitutky a veksláci všech národností i barev. Na prostředku nedefinovatelný pseudozelený pruh, který je úplně k ničemu (žádná lavička, žádný strom, žádná fontánka... prostě na nic). Celý Václavák je dnes jen nevábnou směsicí nežádoucí subkultury, navíc zpatlanou rádoby "luxusními" obchody a restauracemi, balkánskými zlatnictvími, ukrajinskými buřstánky). Nehrajme si tedy na to, že Václavák je něco! Tramvaj je městotvorný prvek a její zavedení zpět na Václavák by nepochybně mělo za následek žádoucí oživení a následně i s tím související proměnu dnes tak pofiderní infrastruktury.Káem píše:Víš, to není dopravní pražská realita, ale taková hezká ukázková laboratoř. Žádný špičky, žádný sedlo, nemodernější vozy, 20km/h není nic zvláštního. To není to, co zdejší šotouši chtějí.
Jinak sorry, že jsem trošku strohý, měl bych si už zvyknout že dobří holubi se vracejí, tak jak vstavají noví a noví šotouši, ale myslím, že nakonec nebude ani ta TT v horní části VN, protože by rušila jednotnou zónu mezi dvěma budovami Nár.muzea...
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
No nevim. Tipoval bych, že se ten stávající (tedy bez fontánky, ale s kruhovou lavičkou) rozšíří až k nohám nové budovy. On totiž bude muset nahradit zaniklej park ZA muzeem, kde se bude vracet magistrála do původního koryta. A na zeleň slyšej politici víc než na koleje...syverin píše:ad. Parčík s fontánkou a zpívajícími ptáčky tam už stejně nikdy nebude.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
ad 1) Však píšu, že to chce ještě čas...Káem píše:Víš, to není dopravní pražská realita, ale taková hezká ukázková laboratoř. Žádný špičky, žádný sedlo, nemodernější vozy, 20km/h není nic zvláštního. To není to, co zdejší šotouši chtějí.
Jinak sorry, že jsem trošku strohý, měl bych si už zvyknout že dobří holubi se vracejí, tak jak vstavají noví a noví šotouši, ale myslím, že nakonec nebude ani ta TT v horní části VN, protože by rušila jednotnou zónu mezi dvěma budovami Nár.muzea...
ad 2) Naopak, ta tramvaj tam přinese oživení. Parčík s fontánkou a zpívajícími ptáčky tam už stejně nikdy nebude.
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Víš, to není dopravní pražská realita, ale taková hezká ukázková laboratoř. Žádný špičky, žádný sedlo, nemodernější vozy, 20km/h není nic zvláštního. To není to, co zdejší šotouši chtějí.syverin píše:Obávám se, že nevím, co mám považovat za moderní dopravní realitu, není-li takovou realitou např. Stasbourg, Freiburg, Berlin, Nottingham a mnoho jiných příkladů ze západní Evropy, kde si (často v době velice nedávné) tramvaje na pěší zónu zavedli. A rádi.
Na druhou stranu, tramvaj na Zlatém kříži chce čas a mnoho konstruktivních diskuzí.
Jinak sorry, že jsem trošku strohý, měl bych si už zvyknout že dobří holubi se vracejí, tak jak vstavají noví a noví šotouši, ale myslím, že nakonec nebude ani ta TT v horní části VN, protože by rušila jednotnou zónu mezi dvěma budovami Nár.muzea...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Téměř nikdo tu nemluví o pěší zóně, mluvíme tu o Václavském náměstí, Příkopech atd. Tam by jsi skutečnou pěší zónu nenašel ani elektronkovym mikroskopem...Káem píše:Tramvaje na pěší zóně jsou schopny maximálně vyvolat masový odpor k nim samým. Opět: VHD nejví škodí její příznivci...
Kromě toho by mě samotnýmu, a to rozhodně nejsem jedinej, tramvaje na pěší zóně absolutně nevadily !