TT Václavské náměstí - studie

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Pajda v 29.11.2005 15:55

Pokud je demonstrace ohlášená, tak podle potřeby dojde k odklonění dopravy.
Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
 
Založen: 02.9.2004 13:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...

Odeslatod Gagarin v 29.11.2005 15:47

tramvajak napsal:no a najíždění zvonících tramvají do lidí při těch menších nehrozí, viz teď v sobotu odboráři se Škromachem...


Hehe, do těch bych si najel s chutí :lol: .
Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
 
Založen: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.

Odeslatod Marek B. v 29.11.2005 14:52

kocour napsal:Něco jiného je demonstrace, kam přijde 100 lidí - ta mi může být ukradená, 100 lidí nic neznamená a byl bych sám proti sobě, kdybych ji chtěl potlačovat - a něco jiného je demonstrace, kam přijde 100.000 lidí. Takovou už nezastavím ničím. Proto je ta úvaha o tramvaji coby antidemonstračním prvku dost absurdní.

To uznávám. ale to odříznutí pomníku je beztak špatné.
Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 13:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Odeslatod tramvajak v 29.11.2005 14:48

kocour napsal:
Marek B. napsal:
Martin-KT8D5.RN2P napsal:Já si neodpustím rýpnutí... Myslíš, že nějaké tramvaje, odradí od demonstrace??? :lol: :lol:

Rozhodně ji znepříjemní. Není příjemné, když do tebe najíždí zvonící tramvaj. Pak je také otázka, jak je trať významná. Kde se může přerušít provoz a kde ne. (představ si demonstraci na IPP)


Klidně. Jde o to, jak velká to je demonstrace. Třeba demonstrace v listopadu 1989 měly takovou podporu, že nějaký tramvajový či jiný provoz byl proti tomu prkotinka.

Něco jiného je demonstrace, kam přijde 100 lidí - ta mi může být ukradená, 100 lidí nic neznamená a byl bych sám proti sobě, kdybych ji chtěl potlačovat - a něco jiného je demonstrace, kam přijde 100.000 lidí. Takovou už nezastavím ničím. Proto je ta úvaha o tramvaji coby
antidemonstračním prvku dost absurdní.

Rok 1989 byl těžkej extrém, takovýhle demonstrace se dějí (díky bohu) jednou za X let. No a najíždění zvonících tramvají do lidí při těch menších nehrozí, viz teď v sobotu odboráři se Škromachem... dělnická pěst dostala nečekaně přednost před plynulým provozem MHD.
Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
 
Založen: 02.11.2004 14:03

Odeslatod kocour v 29.11.2005 13:27

http://neviditelnypes.zpravy.cz/p_architekt.asp?r=p_architekt&c=A051128_183143_p_architekt_wag

Článek člena poroty soutěže na podobu VN ing. arch. Lukeše na téma proč rozhodli tak, jak rozhodli.

V debatě zaznělo i to, že v prosinci by měly být všechny návrhy vystaveny v Martinickém paláci na Hradčanském nám. (Útvar hlavního architekta).
kocour
 

Odeslatod Ladislav Kubera v 28.11.2005 19:58

Zda VN souměrné nebo ne - to se řešilo už před zrušením TT. Řešilo se, co s osluněnou stranou a co s tou druhou, kde budou předzahrádky restaurací - ty se musely samozřejmě centrálně naplánovat. Jedna varianta byla jízdní dráha pro auta obousměrná při stinné straně. Pak se rozhodlo, že VN bylo vždy vnímáno symetricky. Proto možná do tohoto faktu nikdo nechce šťourat.
Ladislav Kubera
 

Odeslatod kocour v 28.11.2005 16:03

Marek B. napsal:
Martin-KT8D5.RN2P napsal:Já si neodpustím rýpnutí... Myslíš, že nějaké tramvaje, odradí od demonstrace??? :lol: :lol:

Rozhodně ji znepříjemní. Není příjemné, když do tebe najíždí zvonící tramvaj. Pak je také otázka, jak je trať významná. Kde se může přerušít provoz a kde ne. (představ si demonstraci na IPP)


Klidně. Jde o to, jak velká to je demonstrace. Třeba demonstrace v listopadu 1989 měly takovou podporu, že nějaký tramvajový či jiný provoz byl proti tomu prkotinka.

Něco jiného je demonstrace, kam přijde 100 lidí - ta mi může být ukradená, 100 lidí nic neznamená a byl bych sám proti sobě, kdybych ji chtěl potlačovat - a něco jiného je demonstrace, kam přijde 100.000 lidí. Takovou už nezastavím ničím. Proto je ta úvaha o tramvaji coby antidemonstračním prvku dost absurdní.
kocour
 

Odeslatod kocour v 28.11.2005 15:58

Martin Šubrt napsal:Ještě tu někdo psal, že tramvaje po jedné straně a dořešení pietního prostoru pod koněm půjde možná snadno zvrátit. Ne ne, nepotkal jsem zatím nikoho z urbanistů, kdo by mi to postranní vedení tramvaje schvaloval, a to včetně Kotase. Náměstí má být osově souměrné a můj návrh je nepřijatelný.


Na to je jediná odpověď: Úplně souměrné náměstí by bylo nudné, je třeba to pravidlo někde nějak porušit - a proč ne právě v tomto detailu? Prostě říct, že to porušení osové souměrnosti je tam SCHVÁLNĚ, že je to záměr.
kocour
 

Odeslatod Marek B. v 28.11.2005 15:22

Martin-KT8D5.RN2P napsal:Já si neodpustím rýpnutí... Myslíš, že nějaké tramvaje, odradí od demonstrace??? :lol: :lol:

Rozhodně ji znepříjemní. Není příjemné, když do tebe najíždí zvonící tramvaj. Pak je také otázka, jak je trať významná. Kde se může přerušít provoz a kde ne. (představ si demonstraci na IPP)
Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 13:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Odeslatod Martin-KT8D5.RN2P v 28.11.2005 15:01

Marek B. napsal:
Martin Šubrt napsal:Ještě tu někdo psal, že tramvaje po jedné straně a dořešení pietního prostoru pod koněm půjde možná snadno zvrátit. Ne ne, nepotkal jsem zatím nikoho z urbanistů, kdo by mi to postranní vedení tramvaje schvaloval, a to včetně Kotase. Náměstí má být osově souměrné a můj návrh je nepřijatelný.

Také mají pravdu. tvůj návrh se mi líbil, ale tohle je podle mě opravdu nepřijatelné. Kazilo by to, jak už píšeš v tvém příspěvku, urb. osovou souměrnost náměstí. Bylo by to podle mě dost divné. Avšak mělo by se to řešit jinak, než je v tom návrhu , a zastávka by měla být u východů z metra a osovou vzdálenost kolejí po celou délku zastávky zachovat v šířce pomníku. Tak zbyde alespoň malý prostor na pietu a setkávání. Ten vítězný návrh mě připadá, jako by schválně sochu odřízl od jakéhokoliv přístupu, aby se tam nedalo demonstrovat ap.
Já si neodpustím rýpnutí... Myslíš, že nějaké tramvaje, odradí od demonstrace??? :lol: :lol:
Martin-KT8D5.RN2P
 

Odeslatod Marek B. v 28.11.2005 14:52

Martin Šubrt napsal:Ještě tu někdo psal, že tramvaje po jedné straně a dořešení pietního prostoru pod koněm půjde možná snadno zvrátit. Ne ne, nepotkal jsem zatím nikoho z urbanistů, kdo by mi to postranní vedení tramvaje schvaloval, a to včetně Kotase. Náměstí má být osově souměrné a můj návrh je nepřijatelný.

Také mají pravdu. tvůj návrh se mi líbil, ale tohle je podle mě opravdu nepřijatelné. Kazilo by to, jak už píšeš v tvém příspěvku, urb. osovou souměrnost náměstí. Bylo by to podle mě dost divné. Avšak mělo by se to řešit jinak, než je v tom návrhu , a zastávka by měla být u východů z metra a osovou vzdálenost kolejí po celou délku zastávky zachovat v šířce pomníku. Tak zbyde alespoň malý prostor na pietu a setkávání. Ten vítězný návrh mě připadá, jako by schválně sochu odřízl od jakéhokoliv přístupu, aby se tam nedalo demonstrovat ap.
Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
 
Založen: 17.6.2004 13:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Odeslatod Martin-KT8D5.RN2P v 28.11.2005 14:30

Fořtík napsal:
Martin-KT8D5.RN2P napsal:Pánové, ale jen poznámku, mě se tramvaje na Václaváku v horní půli líbí, ale nikomu se tam nemusí zošklivovat, řada lidí si myslí, že to je hloupej nápad, když je tam metro a navíc je tam tolik turistů... A skutečně určitá generace si zvykla na václavák bez trmavjí a už se jí nechce zpět...
Spíš jejich odpor vůči tramvaji pramení z nevědomosti.
Neřikám, že ne, mě se tam tramvaje líbí, ale samotnému mi tam taky nic nedají. Spíš se bojí o přplněnosti už tak plného chodníku.
Martin-KT8D5.RN2P
 

Odeslatod Fořtík v 28.11.2005 14:28

Martin-KT8D5.RN2P napsal:Pánové, ale jen poznámku, mě se tramvaje na Václaváku v horní půli líbí, ale nikomu se tam nemusí zošklivovat, řada lidí si myslí, že to je hloupej nápad, když je tam metro a navíc je tam tolik turistů... A skutečně určitá generace si zvykla na václavák bez trmavjí a už se jí nechce zpět...
Spíš jejich odpor vůči tramvaji pramení z nevědomosti.
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Odeslatod Martin-KT8D5.RN2P v 28.11.2005 14:17

Pánové, ale jen poznámku, mě se tramvaje na Václaváku v horní půli líbí, ale nikomu se tam nemusí zošklivovat, řada lidí si myslí, že to je hloupej nápad, když je tam metro a navíc je tam tolik turistů... A skutečně určitá generace si zvykla na václavák bez trmavjí a už se jí nechce zpět...
Martin-KT8D5.RN2P
 

Odeslatod Martin Šubrt v 28.11.2005 14:10

Proxy napsal:Trochu opožděně, ale mám jednu poznámku k vítěznému návrhu na uspořádání VN.

Mám takový pocit, že tento návrh byl vybrán proto, aby lidem myšlenku podélného návratu tramvajové tratě na VN zošklivil. Stejně tak zapůsobila studie Metroprojektu zveřejněná před rokem.

Přidání druhé aleje stromů mi přijde jako krok špatným směrem, protože se tím na náměstí vytváří další temná zákoutí, kde se schovají prostitutky, drogoví dealeři a anibůhneví co ještě...

Odstranění středového klidového pásu hluboce lituji. Možná jsem trochu sentimentální, ale vzpomínán na dětství, kdy jsme si s maminkou vždy vyrazili na Zlatý kříž... cestou zpět jsme si koupili nějakou laskominu na zub (zmrzlinu, hranolky, sezónní ovoce) a vždy jsme si pak udělali klidovou pauzu uprostřed Václaváku.
Martin Š tu napsal, že tento střed dnes již tuto funkci nemá a já si myslím, že se mýlí. Letos jsem několikrát měl na VN rande a většinou jsme si s přítelem našli čas sednou si uprostřed náměstí na lavičku a v klidu si popovídat. 8-)

S Proxym naprostý souhlas. Jak jsem psal, takhle tam ty tramvaje docela vadí i mně. Takže pro pocit lidí to musí být hrůza. Ovšem při snaze ty tramvaje lidem znechutit ti autoři nezvládli to, že bez těch tramvají je tenhle náveh už úplná pitomost.
Jinak k tomu střednímu pásu. taky máš Proxy pravdu. Já psal, že ten střední pás tu funkci nemá v tom smyslu, že jí pozbývá. Určitě tam ještě jde se setkávat. To co bylo v mém návrhu, je posílení téhle funkce. Ne jen chodit po kraji po volnějších chodnících, ale na náměstí pobývat a setkávat se tam. Vítězný vávrh střed náměstí úplně zabil, udělal z něj mrtvou plochu. A přitom by mělo být cílem tam vytáhnout lidi. Škoda. To, co píše Proxy, na Václavák patří především. Zvlášť, když z povrchu budou nová spojení tramvajemi do okolí. Vazby zastávek na místa pro pobyt atd. Prostě návrh hrozně zbytečně plýtvá místem, když zároveň říká, že na té střední ploše nebude skoro auto. Taky socha sv. Václava mi připadá v tom návrhu, že je tam omylem. Je odtržená od lidí úplně fatálně. Je to v tom návrhu prostě najednou něco, co je tam jakoby navíc a překáží.

Ještě tu někdo psal, že tramvaje po jedné straně a dořešení pietního prostoru pod koněm půjde možná snadno zvrátit. Ne ne, nepotkal jsem zatím nikoho z urbanistů, kdo by mi to postranní vedení tramvaje schvaloval, a to včetně Kotase. Náměstí má být osově souměrné a můj návrh je nepřijatelný.

K tomu jen poznámka. Vítězný návrh je vzhledem k architektonické jednoduchosti a přehlednosti určitě architektonicky kvalitní, ale funkčně a při posouzení všech dopravních vlivů je naopak zcela nevyhovující. Takže, budiž realizován, vše je lepší než dnes, ale je to promrhaná šance udělat centrum funkční a příjemné pro život.
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

PředchozíDalší

Zpět na Budoucnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron