TT Václavské náměstí - studie

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 03.2.2007 19:06

trainzjohny píše:Hezký výčet, ale NIC nebrání trati po spodku Václaváku a po příkopech. Tedy Trať Národní divadlo-Můstek-Náměstí rebubliky, ta je také dost podstatná, a vzhledem k tomu, že tam ta trať byla nejsou nutné nějaké složité stavební úpravy (zjednodušeně řečeno stačí zrušit silnici a položit koleje), to může být klidně příští rok hotové.
O posudku EIA jsi někdy slyšel :?: Přečti si schválně posudek k prodloužení TT Barrandov - odkaz visí v příslušném tématu.
Trať v ulici 28. října by neprošla z důvodu hygienických norem nebo za cenu velice drahých úprav a výjimek :lol:

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 03.2.2007 12:22

trainzjohny píše:Hezký výčet, ale NIC nebrání trati po spodku Václaváku a po příkopech. Tedy Trať Národní divadlo-Můstek-Náměstí rebubliky, ta je také dost podstatná, a vzhledem k tomu, že tam ta trať byla nejsou nutné nějaké složité stavební úpravy (zjednodušeně řečeno stačí zrušit silnici a položit koleje), to může být klidně příští rok hotové.
Jenom že to neni tak důležitá trať jako museum a prostředek václaváku. Ta má odlehčit trať I.P.P. a proto ten spodek tak radní nežaví.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 03.2.2007 11:39

Hezký výčet, ale NIC nebrání trati po spodku Václaváku a po příkopech. Tedy Trať Národní divadlo-Můstek-Náměstí rebubliky, ta je také dost podstatná, a vzhledem k tomu, že tam ta trať byla nejsou nutné nějaké složité stavební úpravy (zjednodušeně řečeno stačí zrušit silnici a položit koleje), to může být klidně příští rok hotové.

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od S_M_Lomoz » 03.2.2007 10:58

V roce 2010? To by se do té doby musely stihnout:
- SOKP 518+519 (Pražský okruh mezi Dlouhou mílí a D8) - zdaleka není stavební povolení a kvůli územním plánům na jedné straně a protestům Suchdola a spol. na straně druhé jen tak nebude ani v jedné z možných variant;
- městský okruh Malovanka - Pelc-Tyrolka (i když se začne přes všechna odvolání stavět letos, dřív než v roce 2011 nebude, navíc stavba 0079 (Špejchar - Pelc-Tyrolka) má v zatím nepravomocném stavebním povolení jako kolaudační podmínku SOKP 518+519 v provozu dřív než "Blanka" nebo aspoň současně s ní);
- magistrála před Národním muzeem pryč, za ním pod zem. To nejde realizovat dřív než ty první dvě stavby, které jsem uvedl;
- a ještě bychom neměli zapomenout na SOKP 512-514 (mezi D1 a D5). Tam se už aspoň něco děje, i když zdaleka ne tolik, kolik by bylo potřeba.
Sečteno a podtrženo: tramvaje na Václavském náměstí v roce 2010 jsou iluze. V optimální variantě by to snad mohl být rok 2013, ale to by sebou všichni zúčastnění museli opravdu hodně hodit - a hlavně by se musela extrémní rychlostí vyřešit všechna odvolání a musely by skončit protesty a žaloby.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 03.2.2007 10:27

Bald píše:"Vše závisí na tom, kdo bude financovat stavbu podzemních garáží ve vrchní části Václavského náměstí"
Trošku mi to připomíná tramvaj tady v Počernické, kde se to odkládá rok co rok kvůli vodovodnímu řadu, který řve po repasi. Je to podobný případ a může to celou stavbu o mnoho let posunout. Tramvaj tu měla dávno jezdit. Nakonec - místní pamětníci vzpomínají, že se o tom mluvilo už při jejch nastěhování v roce 1961 :lol: (tehdá to ještě nebrzdil vodovod)
NN, tehdy to brzdil vodovod stejně jako dnes. Je to tzv. káranský přivaděč, ktarý vede vodu z vodárny v Káraném do vodojemů na Floře a pokud mi paměť dobře slouží, tak jeho starší část je z roku 1913... a mladší někdy z třicátých let...

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 03.2.2007 0:39

"Vše závisí na tom, kdo bude financovat stavbu podzemních garáží ve vrchní části Václavského náměstí"
Trošku mi to připomíná tramvaj tady v Počernické, kde se to odkládá rok co rok kvůli vodovodnímu řadu, který řve po repasi. Je to podobný případ a může to celou stavbu o mnoho let posunout. Tramvaj tu měla dávno jezdit. Nakonec - místní pamětníci vzpomínají, že se o tom mluvilo už při jejch nastěhování v roce 1961 :lol: (tehdá to ještě nebrzdil vodovod)

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 03.2.2007 0:01

Tak to já bych zase věřil,že by to v roce 2010 mohlo být hotové,ale opravdu by tam museli ty "nahoře" zapracovat...

Bohužel,se tomu tak asi nestane no...

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 02.2.2007 23:07

Neral píše:Důležitější než územní plán je politická vůle. A ta u toho Václaváku je - určitě ze strany Prahy 1 a ani magistrát se tomu nějak nebrání. Takže tak černě to zase nevidím, i když pár let si na to ještě počkáme. (Na druhou stranu by mohla být snaha opravdu to stihnout do toho roku 2010, protože to jsou volby, ale to by museli pánové na radnici opravdu zapracovat.)
Chachacha. V roce 2010 si povíme, jestli se bude jezdit aspoň na Radlickou. prej VN.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 02.2.2007 22:25

Bald píše:Je zajímavé že v územním plánu (škoda že si nevzpomenu na odkaz, dnes jsem na to někde koukal) je třeba most přes Vltavu s TT ve Dvorcích nebo TT až někam k teplárně Malešice, ale Václavák ne. Nevim... bylo by to fajn, ale radši v to moc nedoufám.
Důležitější než územní plán je politická vůle. A ta u toho Václaváku je - určitě ze strany Prahy 1 a ani magistrát se tomu nějak nebrání. Takže tak černě to zase nevidím, i když pár let si na to ještě počkáme. (Na druhou stranu by mohla být snaha opravdu to stihnout do toho roku 2010, protože to jsou volby, ale to by museli pánové na radnici opravdu zapracovat.)

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 02.2.2007 22:17

demon píše:Dlouho se tu nic nedělo, až dnes v jedněch pražských novinách toto !

A zas bude dlouho ticho...

Nebo ne, co myslíte ? :D
Je zajímavé že v územním plánu (škoda že si nevzpomenu na odkaz, dnes jsem na to někde koukal) je třeba most přes Vltavu s TT ve Dvorcích nebo TT až někam k teplárně Malešice, ale Václavák ne. Nevim... bylo by to fajn, ale radši v to moc nedoufám.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 02.2.2007 18:29

Dlouho se tu nic nedělo, až dnes v jedněch pražských novinách toto !

A zas bude dlouho ticho...

Nebo ne, co myslíte ? :D

ĐURO ĐAKOVIĆ
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 28.6.2005 18:01

Příspěvek od ĐURO ĐAKOVIĆ » 02.12.2006 15:07

Das zu lesen, ist schön. Dieses Pflaster ist eine Aufwertung für das Stadtbild, vor allem, weil es Naturstein ist. Und daß es nicht nur erhalten wird, sondern auch neu verlegt wird, zeugt wirklich von Geschmack. Die Prager beweisen hier Stil, in vielen deutschen Städten ist das Kopfsteinpflaster bei der Tram auf dem Rückzug, nicht zuletzt aus Kostengründen.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 02.12.2006 0:23

asphalt ist hier nicht sehr üblich. in der regel ist das so, dass wenn eine größere renovierung (komplette erneuerung) stattfindet, wird entw. pflaster angelegt (da, wo auch autos in straßenbahnspuren fahren oder wo viele fußgänger sind), oder rasen. so wurden in den letzten 10 jahren die unbeliebten BKV-platten (eine ungarische gleisbauart, die große betonplatten verwendet, man braucht dann keine schwellen (?), ich bin aber kein fachmann, also meine erklärungen müssen nicht 100-pro stimmen; jedenfalls wurden in 80er/frühen 90er J. die meisten strecken auf diese art umgebaut) von einigen strecken entfernt.

falls es aber nur um eine "normale" und nicht total grundliche renovierung handelt, werden normaleweise die BKV-platten nicht beseitigt, sondern nur einige beschädigte usw. gewechselt oder mit neuen ersetzt.

es bleiben aber immer noch ein paar alte strecken mit asphalt/pflaster. interessant ist, dass sie offenbar länger aushalten, als die BKV-strecken. zB die strecke Motol-Sídliště Řepy, neubau ende 80er, ist heute in dehr schlechtem zustand; ältesten "klassik-strecken" (gedeckt mit asphalt oder pflaster) stammen vom ende 60er jahre!
schleifen und kreuzungen werden alle (auch neubau) mit pflaster gedeckt.

es gibt natürlich auch ausnahmen, wo asphalt benutzt wurde, aber im großen und ganzen nur sehr wenige.

hier einige bilder:

strecke in der kleinseite (ganze strecke komplett umgebaut, pflaster):
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006052801
strecke nach petřiny (1990 von pflaster/asphalt in BKV umgebaut):
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041612
strecke in hradschin (ca. 1995+2000 von asphalt/BKV in pflaster/rasen umgebaut):
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041590
strecke palmovka-bahnhof libeň (ca. 2005 von BKV in rasen umgebaut):
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041576
platz der republik (2006 kompletter umbau, BKV->pflaster):
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006091101
schleife hlubočepy (2001 kompletter umbau, pflaster):
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041524

allgem. zum BKV-System:
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041296
prager tramstrecken, kreuzungen, schleifen....
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041499

ĐURO ĐAKOVIĆ
Uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 28.6.2005 18:01

Příspěvek od ĐURO ĐAKOVIĆ » 01.12.2006 22:54

Nach Bonn, an den Rhein! :)

Noch einmal vielen Dank für die Zusammenfassung!

Noch eine Frage, auch wenn sie eigentlich nicht in dieses Unterforum gehört. In Prag gibt es vor allem im Zentrum noch viele Straßen mit Kopfsteinpflaster, und auch der Gleisbereich ist oft gepflastert.
Wird das nach Gleisbauarbeiten und -erneuerungen zur Pflege des Stadtbildes beibehalten, oder asphaltiert man einfach?

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 01.12.2006 22:15

der text an sich ist praktisch die zusammenfassung einer diplomarbeit (abschluss dipl.-ing., ich weiß nicht wie das heißt), die von einem der größten befürworter der wiederaufbau stammt - martin šubrt. seine arbeit (ca. vom jahr 2002, 2004?) ist sehr hoch gechätzt und gehört bis heute zu den besten wissenschaftlichen studien. ihre these ist, dass sich dank der neuen strecke(n) am wenzelspl. und in der umgebung der verkehr in prag mehrfach verbessern würde, und dass straßenbahn, wenn richtig gebaut, ein positivum für die stadt, bzw. für die betroffene straßen und plätze, darstelle.

hier sind die 3 varianten:

variante 1: streckenführung wie auf der abbildung "noční linky MHD v centru prahy (=nachlinien im zentrum prags), nach šubrts meinung die optimale variante

variante 2: straßenbahn nur im obigen teil des platzes (mitte-museum), die wahrscheinlichste ("politisch durchführbare") variante

variante 3: streckenführung wie in der var. 1, aber ohne die strecke Národní třída-Můstek (vom unteren teil des platzes westlich).

meine meinung dazu: variante 1 wäre vom hinsicht des verkehrs wirklich am besten, die straßen Na příkopě und insb. 28.října sind aber zu schmal, außerdem sind die meisten prager mit dem zustand dieser straßen zufrieden. variante 2 ist nicht ideal, aber besser als nichts, und vor allem würden die bahn im obigen teil des platzes und die darausfolgenden umbaumaßnahmen niemanden "stören", denn dieser bereich ist momentan völlig unangenehm und zu fußgänger unfreundlich, auch wegen der autobahn ("magistrála"), die direkt vorm nationalmuseum führt und so den stadtteil vinohrady/weinberge von der nové město/neustadt abgrenzt.

zu der frage nach neubaustrecken: es gibt zurzeit keine, in vorbereitung ist eine kurze strecke in Radlice (Laurová-Radlická, linie 6), sehr wahrscheilich ist auch der neubau nach Suchdol (Podbaba-Suchdol, linie 8), evtl. Želivského-Sídliště Malešice (Počernická-Straße).

schöne grüße aus tschechien (und wohin eigentlich?) !

Odpovědět