Stránka 33 z 34

Auta mají odzvoníno

Napsal: 23.11.2005 19:29
od Yvona.
.
Fajn zpráva, konečně se začíná něco dít s parkujícími auty v centru města.Auta pryč @3657. videozpráva byla výstižná. Myslím, že změny nastanou i v jiných místech P1.
Na Náměstí republiky, až se postaví ten skleník též nebudou jezdit auta, protože tam má být zřízená pěší zóna. Tram tam jezdit budou. :smt038 :

Napsal: 23.11.2005 18:58
od kocour

Napsal: 16.9.2005 19:08
od Frantisek
Přesně tak. Když už zdražili MHD tak, že je finančně výhodnější cestovat skrytě také dotovaným autem, předpokládal bych, že za to bude MHD atraktivní - tj. ne(jen), že budou stavěny nové úseky metra a tramvají a kupovány nové vozy (čímž se zdražení obhajovalo), ale (především) že bude atraktivní, pokud jde o plynulost, komfort a jízdní dobu. Čili ať už si to zdražující Magistrát zařídí jak chce, a on ty nástroje má, a ať jednotlivé spoje navazují (a ne si ujíždějí, jak tomu často je), ať se nestojí v kolonách aut (do nebe volající je zřizování odbočných jízdních pruhů na kolejích, či právě přímo protizákonné zřízení parkoviště podél tratě v úzké ulici), ať je zajištěn plynulý průjezd křižovatkami, ať jsou skutečně vykazovány z přepravy osoby obtěžující nadměrným hlukem, zápachem a podobně. A ne jako dnes, že cestování MHD je pomalu dražší než jídza autem (zpoplatnit draze vybudované silnice se jaksi zapomnělo) a zájemcům o ně je ještě takto různě znepříjemňováno. Pokud se odstraní prostoje způsobené dlouhým čekáním na přípoj, na projetí křižovatky nebo stáním v zácpě aut, možná najednou nebude vadit ani o něco delší interval - nástup cesty mohu přizpůsobit spoji, ale přestup nikoli.

Napsal: 31.3.2005 16:19
od Marek B.
Nemyslím si, že celoplošné snižování intervalu je nutné. Mě by pro začátek stačila 4 ve 4 min. int a 6 ve dvojicích. Problém je, že ze známých důvodů tento krok nelze učinit. :D

KM: Na metrofóru jsem v http://metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?p=19162#19162 zveřejnil příspěvek, který se vám bude líbit. :D

Pozn:Spokojil bych se pro začátek s uzavřením Jindřišské pro auta. to skoro každodenní čekání mě přivádí k zuřivosti.

Napsal: 31.3.2005 11:24
od Proxy
KM píše:Bohužel, Proxy, to je oblíbený omyl příznivců VHD. Vždy zůstane určitý počet lidí, kteří jízdu IAD berou jako odznak sociálního postavení a nevadí jim, že jedou do práce hodinu místo půlhodiny, prostě s tím ve svém časovém rozvrhu počítají a navíc: oni neztrácejí čas!- v autě snídají, líčí se (ženy) poslouchají zprávy, telefonují, řídí svou firmu. Nic z toho by v tramvaji nemohli, takže vlastně časově získávají, i když nám sockám se zdá, že ve svých IGK trpí. Netrpí.
Tedy, když by se omezila magistrála, tak získají ještě více času na tyto bohulibé činnosti - lepší argument na mou podporu jsi mi vymyslet nemohl. :mrgreen:
KM píše:Neboli - snížíš-li intervaly na polovinu, budou tramvaje jezdit prázdné. Viz nedávný diskutovaný příklad, který mě na toto fórum přitáhl :twisted: - nedělní ranní provoz 4 a 16 a poloviční intervaly 7 a 9 nezpůsobily, že by lidi začali v neděli ráno cestovat tramvajema. Kolik lidí jede tramvají nezávisí tolik na tom, jak často jede ale více na tom, kam a jak potřebují cestovat.
Snížení intervalů na polovinu by asi bylo příliš. V současné době bych směřoval ke špičkovému intervalu 6 minut. Tento interval by určitě odstranil stupně 4 a 5, které se ještě občas na některých tramvajových úsecích vyskytují. Podívej se jaký je standard v tebou tolik zmiňované západní Evropě...

Napsal: 31.3.2005 10:13
od Martin.KT8D5
Pepa píše:Přesně, pokud nejsi blbej a víš, že s pryžákem v centru nemáš šanci tak tam s nim nejezdi a radši využiješ MHD.

Já už se teď vzdal snu jak budu jezdit do školy autem, možná bych dojel dříve než tramvaj, ale parkovat bych musel u nás v šatně... :lol:
No ono je t kolikrát stejně rychlé, jako jet někam autobusem po okraji Prahy... Já v centru bydlim a jsem rád, že magistála tady je protože proplejtat se malejma uličkama k D1...

Napsal: 31.3.2005 9:23
od KM
Proxy píše:Dále je potřeba zastavit odliv cestující z MHD k IAD. Jak? Už jsem psal stokrát - zkrátit intervaly tramvají (příp. redukce linek), 4. linka metra do centra, zavedení metrovlaků .... apod.
Bohužel, Proxy, to je oblíbený omyl příznivců VHD. Vždy zůstane určitý počet lidí, kteří jízdu IAD berou jako odznak sociálního postavení a nevadí jim, že jedou do práce hodinu místo půlhodiny, prostě s tím ve svém časovém rozvrhu počítají a navíc: oni neztrácejí čas!- v autě snídají, líčí se (ženy) poslouchají zprávy, telefonují, řídí svou firmu. Nic z toho by v tramvaji nemohli, takže vlastně časově získávají, i když nám sockám se zdá, že ve svých IGK trpí. Netrpí.
Neboli - snížíš-li intervaly na polovinu, budou tramvaje jezdit prázdné. Viz nedávný diskutovaný příklad, který mě na toto fórum přitáhl :twisted: - nedělní ranní provoz 4 a 16 a poloviční intervaly 7 a 9 nezpůsobily, že by lidi začali v neděli ráno cestovat tramvajema. Kolik lidí jede tramvají nezávisí tolik na tom, jak často jede ale více na tom, kam a jak potřebují cestovat.

Napsal: 30.3.2005 18:52
od Pepa
Přesně, pokud nejsi blbej a víš, že s pryžákem v centru nemáš šanci tak tam s nim nejezdi a radši využiješ MHD.

Já už se teď vzdal snu jak budu jezdit do školy autem, možná bych dojel dříve než tramvaj, ale parkovat bych musel u nás v šatně... :lol:

Napsal: 30.3.2005 16:53
od 9001
Martin.KT8D5 píše:Přestaneš plakat u gumokol až jedno doma budeš mít... -)
Až ho budu mít,tak nebudu tak blbej a nebudu s ním jezdit do centra,když vím,že budu stát v koloně.

Napsal: 30.3.2005 16:34
od Martin.KT8D5
9001 píše:Bohužel trasa metra D ,která by měla pomoc trase C a tím i teoreticky převrat kaštany z magistrály se stavět nebude. Nejsou peníze. Takže gumokola zatím vítězí :cry:
Zdroj: MF Dnes.
Přestaneš plakat u gumokol až jedno doma budeš mít... -)

Napsal: 30.3.2005 16:28
od 9001
Proxy píše:
Martin.KT8D5 píše:Už jen pro jednu věc nemůže bejt mhd nikdy pohodlnější. To je místo k sezení a žádný vágusové. :lol:
Já jsem nenapsal pohodlnější než IAD, já napsal pohodlnější než dnes. 8-)
Bohužel trasa metra D ,která by měla pomoc trase C a tím i teoreticky převrat kaštany z magistrály se stavět nebude. Nejsou peníze. Takže gumokola zatím vítězí :cry:
Zdroj: MF Dnes.

Napsal: 30.3.2005 16:24
od Proxy
Martin.KT8D5 píše:Už jen pro jednu věc nemůže bejt mhd nikdy pohodlnější. To je místo k sezení a žádný vágusové. :lol:
Já jsem nenapsal pohodlnější než IAD, já napsal pohodlnější než dnes. 8-)

Napsal: 30.3.2005 16:21
od Martin.KT8D5
Proxy píše:
Martin.KT8D5 píše:Auto je nejpohodlnější, takže ten odliv nezastavíš tak lehce.
Pokud bude MHD pohodlnější, rychlejší a spolehlivější než dnes - tak ten souboj není marný.
Už jen pro jednu věc nemůže bejt mhd nikdy pohodlnější. To je místo k sezení a žádný vágusové. :lol:

Napsal: 30.3.2005 16:20
od Proxy
Martin.KT8D5 píše:Auto je nejpohodlnější, takže ten odliv nezastavíš tak lehce.
Pokud bude MHD pohodlnější, rychlejší a spolehlivější než dnes - tak ten souboj není marný.

Napsal: 30.3.2005 15:37
od Martin.KT8D5
Proxy píše:
KM píše:... přesuneš magistrálu za muzeum, tím její kapacitu snížíš z 2x3 pruhů na 2x2 pruhy (v nejlepším případě), čili o 33%. jakkoliv je 15% "významné" číslo, bude ti stále skoro 20% kapacity chybět. Aha?
Vždyt jsem také napsal, že část řidičů jedoucích do centra bude moci použít městský okruh.
Dále je potřeba zastavit odliv cestující z MHD k IAD. Jak? Už jsem psal stokrát - zkrátit intervaly tramvají (příp. redukce linek), 4. linka metra do centra, zavedení metrovlaků .... apod.
Auto je nejpohodlnější, takže ten odliv nezastavíš tak lehce.