Stránka 5 z 34

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 25.1.2018 20:03
od P_V
Nebo ve smyčce Modřanech. Tam ležely tak dlouho, až jich zase kus odmontovali. Nebo v Brně nad Husovickým tunelem, abychom v tom nebyli sami.

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 25.1.2018 17:17
od Bobik
von Špilberk píše:Ta 1. etapa (str.31) je letos a má vzniknout ta zastávka k ničemu a koleje odnikud nikam (bez napojení na Vinohradskou)... 2. etapa je (údajně) příští rok...
No co, tak se maximálně bude pokračovat v tradici, no - třeba na Jiráskově mostě ležely koleje připravený kolik let a nikdy po nich žádná tramvaj nejela... :lol:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 25.1.2018 9:54
od von Špilberk
Tak už jsem tu záhadu odhalil: V té brožuře jsou 2 etapy úprav. Ta 1. etapa (str.31) je letos a má vzniknout ta zastávka k ničemu a koleje odnikud nikam (bez napojení na Vinohradskou). Se stávající zastávkou Muzeum se neudělá nic.
2. etapa je (údajně) příští rok (str.33), kdy má teprve vzniknou trojúhelník, zúžení magistrály o 1 pruh, přechod přes magistrálu a rozšíření prostoru stávajících zastávek Muzeum (což ale není skoro vidět, protože je tam nacpaná legenda). Takže se všem omlouvám za mystifikaci a vytvoření problému, který není. #-o #-o

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 24.1.2018 15:01
od 9001
thriller2 píše:Ale zastávka může zůstat tam, co je dnes, i když se postaví nový oblouky. Inspirací budiž mendlovo náměstí v brně, tam je zastávka taky přímo v křižovatce.
To sice ano, ale současná podoba Mendlova náměstí je z přelomu 50/60.let... Takže se to moc neřešilo a prostě se udělalo... Pochybuji, žednes někdo dá razítko na styl Mendlova náměstí jako NOVOSTAVBY...

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 24.1.2018 12:49
od thriller2
Ale zastávka může zůstat tam, co je dnes, i když se postaví nový oblouky. Inspirací budiž mendlovo náměstí v brně, tam je zastávka taky přímo v křižovatce.

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 24.1.2018 12:27
od von Špilberk
9001: právě. Jestli má tohle u Muzea vzniknout už letos spolu s RTT Vinohradská, tak se tam zastávka Muzeum (směr IPP) asi nevejde. Aspoň tam nevidím místo. Takže co bude :?:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 24.1.2018 12:22
od 9001
P_V píše:Jelikož se uvažuje minimálně o dvou nových tratích, které budou dlouho končit jen přejezdem, tak se nějaká linka trvale obsluhovaná KT8 už najde.
Ale zatím se u žádné ani nekoplo... A to u jedné jde dokonce reálně jenom o obnovu, kde už TT byla... Se obávám, než to postaví, tak současné kachny v budou v hostivařském kovošrotu...

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 24.1.2018 11:06
od P_V
Jelikož se uvažuje minimálně o dvou nových tratích, které budou dlouho končit jen přejezdem, tak se nějaká linka trvale obsluhovaná KT8 už najde.

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 24.1.2018 10:30
od von Špilberk
Hezké je, že není vidět, kde bude zastávka TRAM Muzeum pro dnešní l.11 a 13.
Prostor tramvajové zastávky mezi budovami muzea je uvažován v délce na dva vlaky (67 m) a má potenciál případně nahradit
i dnešní tramvajovou zastávku Muzeum podél ulice Legerovy.
Takže se tam bude asi couvat. :lol:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 23.1.2018 23:28
od ElWapp
Celá studie je k vidění na webu IPRu.

Hezké je třeba dopravní řešení- vlečné křivky, které se nevejdou do nakreslených obrub, nebo způsob zásobování nové budovy kolmým přejezdem přes částečně sníženou nástupní hranu nové tramvajové zastávky...

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 23.1.2018 22:36
od P_V
U Muzea vzniknou koleje nikam.
http://zdopravy.cz/u-narodniho-muzea-vz ... lnik-6975/
http://www.iprpraha.cz/okolimuzea

edit - přidán odkaz na IPR

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 14.9.2017 20:37
od Bobik
Pepa z Nuslí Z:arrow: Jo, tady vidíš ten krásný rozpor, mezi politickými sliby, proklamacemi a realitou. Ono slavné preferování MHD spočívá v tom, že v centru máš severojižním směrem jenom 2 tratě - jednu Vodičkovou a jednu po nábřeží, západovýchodním taky jenom dvě, jednu Ječnou a druhou kolem Hlaváku Seifertkou (Jamrtál je trochu z ruky, stejně jako Letná a Krejcárek ještě dál, pro rozumné objetí nepoužitelné). Když se něco podělá, víš sám, jak "jednoduše" se to objíždí. Prakticky po jedné trati, bo jinudy to nejde. A že je nějaká MU každou chvíli a ani nemusí být velká, stejně se to pak rovná půl dne.

Ale jsou věci, který nevysvětlíš. Politiky nějaká MHD ve skutečnosti naprosto nezajímá.

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 14.9.2017 15:59
od MM-Mikulovsky
Pepa z Nuslí píše:Nepochybuji o tom, že nebylo potřeba. Nicméně - dovolím si tvrdit, že dnes to určitě potřeba bude. Minimálně oba oblouky z horního Václaváku do obou směrů Vodičkova x Jindřišská. Pak ale je nezbytná trať Národní - Náměstí Republiky z důvodu zranitelnosti Vodičkova - Jindřišská. Na trať přes Příkopy by se tak mohly vrátit minimálně linky 3, 5 a 9. Tím se uvolní trať středem náměstí, která by byla tak přetížená jako dnes. V současné době zde jezdí linky ML3,5,6,9,14,24. Kdyby byla realizována jenom trať na horní části VN, došlo by k nárůstu dopravy na trati přes střed náměstí. A to nikdo přece nechce.
Jeden nesmysl za druhým - TT podélně horní části VN:
1.) Nemusí zvýšit zatížení TT ve Vodičkově a Jindřišské ul., protože např. souč l. 6 propojující IPP a VN to díky ní "střihne" nejkratší trasou přes Muzeum - místo dosavadní Ječnou, KN, Lazarskou, Vodičkovu :!:
2.) ve spojení se snad již rozhodnutou TT k realizaci (minimálně samostatně, ale nejlépe právě s tou v horní části VN) cca mezi současnými zastávkami Muzeum a Hlavní nádraží = např.:
a) l.9 to mezi současnou VN a Hlavní nádraží "střihne" místo ul. Jindřišskou po těch dvou nových TT, aby stanicovala přímo před odbavovací halou hlaváku!
b) přes novou zast.přímo před odbavovací halou hlaváku by bylo dobré překřížit 2 linky jedoucí Žižovem (ze současných 15 nebo 26) / Vinohradskou ul. (ze současných 11 a 13)

Z:arrow: při TT podélně Horní částí VN Jindřišská ul. přijde o "dvojtou" l. 9 a Vodičkova o l.6 = ŽÁDNÝ NÁRŮST LINEK V BĚŽNÉM VEDENÍ V NICH SE NEBUDE KONAT, NAOPAK TAM DOJDE K DROBNÉMU ÚBYTKU, PROTOŽE KAM BY SMYSLUPLNĚ JEZDILY NĚJAKÉ NOVÉ LINKY, KDYBY TAM MĚLY BÝT PŘIDANÉ :?:
COŽ JE NESMYSL, NAOPAK NOVÝMI TRATĚMI NA/OKOLO VN LOGICKY DOJDE K ROZLOŽENÍ STÁVAJÍÍH LINEK DO VÍCE TT V CENTRU :!: :!: :!:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 14.9.2017 15:38
od MPL
2Pepa z Nuslí: a proto tam nebude tramvaj žádná. :lol:

Re: TT Václavské náměstí - studie

Napsal: 14.9.2017 15:30
od Pepa z Nuslí
Nepochybuji o tom, že nebylo potřeba. Nicméně - dovolím si tvrdit, že dnes to určitě potřeba bude. Minimálně oba oblouky z horního Václaváku do obou směrů Vodičkova x Jindřišská. Pak ale je nezbytná trať Národní - Náměstí Republiky z důvodu zranitelnosti Vodičkova - Jindřišská. Na trať přes Příkopy by se tak mohly vrátit minimálně linky 3, 5 a 9. Tím se uvolní trať středem náměstí, která by byla tak přetížená jako dnes. V současné době zde jezdí linky ML3,5,6,9,14,24. Kdyby byla realizována jenom trať na horní části VN, došlo by k nárůstu dopravy na trati přes střed náměstí. A to nikdo přece nechce.