Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
MM: ZOO prý byla ofiko vyřazena z protipovodnové ochrany (aspon co říkala kolegyně co v ZOO skoro "žije"). Velké štěstí bylo, že prakticky všechen zvěřinec byl zachráněn resp. trvale přestěhován.
Jenom jsou trochu smutné priority. Když se podívám na Zálezlice, kde nebyl nikdo schopen pořešit ochranu proti vodě a my řešíme "jenom" ZOO...
Jenom jsou trochu smutné priority. Když se podívám na Zálezlice, kde nebyl nikdo schopen pořešit ochranu proti vodě a my řešíme "jenom" ZOO...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Vzhledem k povodňové situaci v ZOO Praha začínají být výčitky, že není dostatečně chráněna proti povodni = toto chce pro budoucnost využít k prosazení TT propojující nejkratší trasou Podbabu - Trojskou a zároveň tvořící pevnou část asi 1/3 protipovodňových zábran (jenž by se v případě hrozby záplav doplňovaly mobilními částmi) areálů ZOO Praha a Trojského zámku
- pohled od nové TT jižně od ZOO k zastávkám Trojská (a k novému kolejovému trojúhelníku jižně od nich
- vedení nové TT od zastávek Trojská západně 1
- vedení nové TT od zastávek Trojská západně 2
- vedení nové TT od zastávek Trojská západně 3 - průraz (v případě potřeby ucpávaný mobilními protipovodňovými zábranami) cca horní polovinou protipovodňového valu (sloužícího následně i jako protihlukový z provozu na TT a zástavbou nacházející se severně od ní)
- trasa TT po dolním/jižním stupni současného kaskádového protipovodňového valu obytné části Tróje - Kazaňky
- pohled od jihu na současný kaskádový protipovodňový val obytné části Tróje - Kazaňky
- místosjezdu TT ze současného kaskádového protipovodňového valu obytné části Tróje - Kazaňky
- pohled od východu na místo křížení TT s Vodáckou ul. a podjezd TT pod lávkou z Císařského ostrova
- pohled od západu na pojezd TT pod lávkou z Císařského ostrova, za nímž by TT stoupala na estakádu, jejíž pilíře by byly upevňovacími sloupy mobilních částí protipovodňových zábran areálu Trojského zámku a ZOO
- existující protihluková a vizuální bariéra areálu Trojského zámku tvořená vzrostlými stromy (od nichž by TT vedla jižně) 1
- existující protihluková a vizuální bariéra areálu Trojského zámku tvořená vzrostlými stromy (od nichž by TT vedla jižně) 2
- existující protihluková a vizuální bariéra areálu Trojského zámku tvořená vzrostlými stromy (od nichž by TT vedla jižně) 3
- pohled od severovýchodu cca k místu, kde by estakáda s TT začala opuštět Trojský břeh, po němž by dále vedl jen v úrovni cyklostezky betonový základ pro plně mobilní protipovodňové bariéry
- pohled k místu, kde by se estakáda TT stýkala se severním břehem Císařského ostrova
- pohled na místo, kde by estakáda TT procházela mezi Podbabskou ul. a Císařským ostrovem
- pohled od nové TT jižně od ZOO k zastávkám Trojská (a k novému kolejovému trojúhelníku jižně od nich
- vedení nové TT od zastávek Trojská západně 1
- vedení nové TT od zastávek Trojská západně 2
- vedení nové TT od zastávek Trojská západně 3 - průraz (v případě potřeby ucpávaný mobilními protipovodňovými zábranami) cca horní polovinou protipovodňového valu (sloužícího následně i jako protihlukový z provozu na TT a zástavbou nacházející se severně od ní)
- trasa TT po dolním/jižním stupni současného kaskádového protipovodňového valu obytné části Tróje - Kazaňky
- pohled od jihu na současný kaskádový protipovodňový val obytné části Tróje - Kazaňky
- místosjezdu TT ze současného kaskádového protipovodňového valu obytné části Tróje - Kazaňky
- pohled od východu na místo křížení TT s Vodáckou ul. a podjezd TT pod lávkou z Císařského ostrova
- pohled od západu na pojezd TT pod lávkou z Císařského ostrova, za nímž by TT stoupala na estakádu, jejíž pilíře by byly upevňovacími sloupy mobilních částí protipovodňových zábran areálu Trojského zámku a ZOO
- existující protihluková a vizuální bariéra areálu Trojského zámku tvořená vzrostlými stromy (od nichž by TT vedla jižně) 1
- existující protihluková a vizuální bariéra areálu Trojského zámku tvořená vzrostlými stromy (od nichž by TT vedla jižně) 2
- existující protihluková a vizuální bariéra areálu Trojského zámku tvořená vzrostlými stromy (od nichž by TT vedla jižně) 3
- pohled od severovýchodu cca k místu, kde by estakáda s TT začala opuštět Trojský břeh, po němž by dále vedl jen v úrovni cyklostezky betonový základ pro plně mobilní protipovodňové bariéry
- pohled k místu, kde by se estakáda TT stýkala se severním břehem Císařského ostrova
- pohled na místo, kde by estakáda TT procházela mezi Podbabskou ul. a Císařským ostrovem
-
- Uživatel
- Příspěvky: 132
- Registrován: 05.12.2008 18:36
- Bydliště: Stochov okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Děkuji za názor, přesně tohle jsem očekával. Je to jenom návrh, za současné situace by TT vzhledem k provozu na magistrále postavit určitě nešlo. Nejdřív by muselo dojít k jejíu zklidnění, což se nejspíš stane až po dobudování obou dvou pražských okruhů. Podle mě by ale 1+1 pruh pro silniční dopravu nebyl nutný, Možné by bylo zachování pruhů 2+2 s tím že by jeden z pruhů v každém směru sloužil jak tramvajím tak silniční dopravě. Mezi Florencí a hlavním nádražím by zastávky zastávky nebyli, oni by na mostní estakádě šli těžko udělat a stejně kde by se tam vzali cestující. Tramvajovou zastávku Hlavní nádraží bych umístil do prostoru té současné autobusové, k příchodu a odchodu cestujících by sloužil současný podchod. Tramvaje mezi Hlavním nádražím a I.P. Pavlova by mohly jezdit podél chodníku, tak to třeba funguje na Slovanské třídě v Plzni. Umístění zastávek v tomto prostoru zatím netuším, ale současnou autobusovou zastávku Muzeum bych přejmenoval na Muzeum - nová budova a současnou tramvajovou zastávku bych přejmenoval na Legerova a to z toho důvodu že by se v případě obnovení TT na Václavském náměstí nejspíš obnovila i tramvajová zastávka Muzeum. Ta bývala v těsném sousedství jezdecké sochy svatého Václava. O stabilitě estakády netuším, ale když by někdo s myšlenkou TT na magistrále začal na magistrátě vážně pracovat. muselo by se to jistě prověřit. Případné vedení linek prozatím netuším, ale stejně vzhledem k trase metra C. By nejspíš byla TT jenom manipulační, sloužila by především pro vedení náhradní dopravy při výlukách na trase metra C nebo linkám noční dopravy.
Re: Nové tramvajové tratě
To je zase návrh. Jen pár otázek.marek kubík píše:Ahoj, dávám zde odkaz na trasu mého návrhu tramvajové tratě Florenc - I.P. Pavlova...
Nevadí vám snížení pruhů na magistrále (U Bulhara by to bylo jen 1+1)?
Kde uděláte zastávky, nebo to bude jen expresní spojka? Pokud uděláte zastávky, jak k nim dostanete lidi - budou přebíhat magistrálu, případně se drápat nahoru na most?
Máte jistotu, že by estakáda tramvaj vůbec unesla?
A hlavně - k čemu to, když hned pod tím vede C?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 132
- Registrován: 05.12.2008 18:36
- Bydliště: Stochov okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Ahoj, dávám zde odkaz na trasu mého návrhu tramvajové tratě Florenc - I.P. Pavlova: http://kuba57363.rajce.idnes.cz/nastenka#mapy-104.jpg Případně její zkrácenou verzi s názvem Florenc - Muzeum: http://kuba57363.rajce.idnes.cz/nastenka#mapy-103.jpg TT vedoucí z Holešovic přes Hlavkův most mi příjde kuse ukončená, proto mě napadlo její propojení s TT vedoucí ze Spořilova k Muzeu či její prodloužení na I.P. Pavlova.
Re: Nové tramvajové tratě
Úplně by stačilo, kdyby tamtudy jezdila 11a od Spořilova a 11b od Flory. To jsou hned 2-3 linky, které kdyby bylo možné smysluplně vést přes centrum dál, by stačily pro slušný interval na trati v Opletalově, aniž by se prodlužoval interval v Jindřišské.
Příkladem LV by bylo např. následující: současné LV s úpravou:
24 mezi Otakarovou a Masyryčkou změněná trasa přes IPP a Muzeum, kolem Albertova a přes Vodičkovu nahrazena dvojcemi na 6 (které by nahrazovaly taky baby 3 až do Kobylis)
11a ze Synkáče přes Muzeum, Hlavní nádraží (v Opletalově), Masarykovo nádr. a dále místo osmičky na Podbabu (8 v Karlíně nahrazena dvojcemi na šestce)
11b od Flory přes Muzeum, Hlavní nádraží, Jindřišskou (namísto zde odebrané 24), Lazarskou, Národní třídu a dále po trase současné šestky na Smíchovské nádraží.
To jen jako příklad, že by se ta trať uživila.
Příkladem LV by bylo např. následující: současné LV s úpravou:
24 mezi Otakarovou a Masyryčkou změněná trasa přes IPP a Muzeum, kolem Albertova a přes Vodičkovu nahrazena dvojcemi na 6 (které by nahrazovaly taky baby 3 až do Kobylis)
11a ze Synkáče přes Muzeum, Hlavní nádraží (v Opletalově), Masarykovo nádr. a dále místo osmičky na Podbabu (8 v Karlíně nahrazena dvojcemi na šestce)
11b od Flory přes Muzeum, Hlavní nádraží, Jindřišskou (namísto zde odebrané 24), Lazarskou, Národní třídu a dále po trase současné šestky na Smíchovské nádraží.
To jen jako příklad, že by se ta trať uživila.
Re: Nové tramvajové tratě
Jistý smysl by měla, pokud bude jasné, že Příkopy nebudou. Jinak mi to přijde jako zbytečné oprašování minulosti, jenže k tehdejšímu stavu chybí tramvaj Husitskou.P_V píše:Spíš bych se pozastavil nad tím, jaký smysl by TT v té Opletalově měla. Já prostě nemám rád tyhle snahy dávat tramvaj do ulice jen o dům dál, než jiná existující trať. Jen se tím ředí nabídka a prodlužuje interval, když se linky rozpůlí mezi dvě tratě, a když je pak kvůli tomu v centru rychlejší dojít pěšky a na střední vzdálenosti se tím zvýhodní i metro, tak má nová trať smysl ještě menší.
Re: Nové tramvajové tratě
Spíš bych se pozastavil nad tím, jaký smysl by TT v té Opletalově měla. Já prostě nemám rád tyhle snahy dávat tramvaj do ulice jen o dům dál, než jiná existující trať. Jen se tím ředí nabídka a prodlužuje interval, když se linky rozpůlí mezi dvě tratě, a když je pak kvůli tomu v centru rychlejší dojít pěšky a na střední vzdálenosti se tím zvýhodní i metro, tak má nová trať smysl ještě menší.Looki píše:který prase to psalo?P_V píše:zápis z jednání výboru,
"Ing. Štěpán, zastupitel HMP: Proč nebyla trať dovedena do Opletalovi ulice?"
Re: Nové tramvajové tratě
který prase to psalo?P_V píše:zápis z jednání výboru,
"Ing. Štěpán, zastupitel HMP: Proč nebyla trať dovedena do Opletalovi ulice?"
Re: Nové tramvajové tratě
Neřekl slovo "tramvajové". Pak to dává smysl.
V tom zápisu je tak 1/3 - 1/4 stenozápisu odhaduju. Vše je tam výrazně zkráceno. Třeba bohnice se řešily mnohem déle a výstup byl úplně jiný. Nejsou tam vůbec dotazy lidí, které zapisovatelka neznala, třeba 2 mé (ale odpovědi ano ).
V tom zápisu je tak 1/3 - 1/4 stenozápisu odhaduju. Vše je tam výrazně zkráceno. Třeba bohnice se řešily mnohem déle a výstup byl úplně jiný. Nejsou tam vůbec dotazy lidí, které zapisovatelka neznala, třeba 2 mé (ale odpovědi ano ).
Re: Nové tramvajové tratě
Marek B.: Co tedy řekl? Z toho, že je použita přímá řeč, mám dojem, že je to přepis z diktafonu, pouze s vypuštěním nějakých "ééé" a "v podstatě".
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Nové tramvajové tratě
Zápis je směrodatný na rozdíl od toho kdo tam co řekl.Marek B. píše:PV: Ten zápis je značně nepřesný. V reálu nosek o "Tramvajovém" propojení rozhodně nemluvil.
Aspoň vidím, že se vyplatí chodit osobně.
Re: Nové tramvajové tratě
PV: Ten zápis je značně nepřesný. V reálu nosek o "Tramvajovém" propojení rozhodně nemluvil.
Aspoň vidím, že se vyplatí chodit osobně.
Aspoň vidím, že se vyplatí chodit osobně.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Stavba TT Levského - Libuš cca za 0,5 mld., dojezdová doba Libuš - Palačák cca 25 až 30 min., dotčené MČ (Libuš, Komořany, P12) požadují zrušení svázanosti výstavby (platné od r.1995) této TT s výstavbou =M=D (nákladem cca za 40mld.)P_V píše:Tu je ten zápis z jednání výboru, z něhož novináři poslední dobou čerpali.
- V Sedlci někdo zákeřně vyhlásil rezervaci v cestě
- U Dvoreckého mostu P4 auta nechce, ostatní čtvrti chcou, pí Chudomelové stačí jen přívoz
- Nosek chce tramvaje do Pernerovy ulice - wtf?
Re: Nové tramvajové tratě
Tu je ten zápis z jednání výboru, z něhož novináři poslední dobou čerpali.
- V Sedlci někdo zákeřně vyhlásil rezervaci v cestě
- U Dvoreckého mostu P4 auta nechce, ostatní čtvrti chcou, pí Chudomelové stačí jen přívoz
- Nosek chce tramvaje do Pernerovy ulice - wtf?
- V Sedlci někdo zákeřně vyhlásil rezervaci v cestě
- U Dvoreckého mostu P4 auta nechce, ostatní čtvrti chcou, pí Chudomelové stačí jen přívoz
- Nosek chce tramvaje do Pernerovy ulice - wtf?