Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 03.6.2013 23:43

MM: ZOO prý byla ofiko vyřazena z protipovodnové ochrany (aspon co říkala kolegyně co v ZOO skoro "žije"). Velké štěstí bylo, že prakticky všechen zvěřinec byl zachráněn resp. trvale přestěhován.

Jenom jsou trochu smutné priority. Když se podívám na Zálezlice, kde nebyl nikdo schopen pořešit ochranu proti vodě a my řešíme "jenom" ZOO...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.6.2013 23:35

Vzhledem k povodňové situaci v ZOO Praha začínají být výčitky, že není dostatečně chráněna proti povodni = toto chce pro budoucnost využít k prosazení TT propojující nejkratší trasou Podbabu - Trojskou a zároveň tvořící pevnou část asi 1/3 protipovodňových zábran (jenž by se v případě hrozby záplav doplňovaly mobilními částmi) areálů ZOO Praha a Trojského zámku

- pohled od nové TT jižně od ZOO k zastávkám Trojská (a k novému kolejovému trojúhelníku jižně od nich
- vedení nové TT od zastávek Trojská západně 1
- vedení nové TT od zastávek Trojská západně 2
- vedení nové TT od zastávek Trojská západně 3 - průraz (v případě potřeby ucpávaný mobilními protipovodňovými zábranami) cca horní polovinou protipovodňového valu (sloužícího následně i jako protihlukový z provozu na TT a zástavbou nacházející se severně od ní)
- trasa TT po dolním/jižním stupni současného kaskádového protipovodňového valu obytné části Tróje - Kazaňky
- pohled od jihu na současný kaskádový protipovodňový val obytné části Tróje - Kazaňky
- místosjezdu TT ze současného kaskádového protipovodňového valu obytné části Tróje - Kazaňky
- pohled od východu na místo křížení TT s Vodáckou ul. a podjezd TT pod lávkou z Císařského ostrova
- pohled od západu na pojezd TT pod lávkou z Císařského ostrova, za nímž by TT stoupala na estakádu, jejíž pilíře by byly upevňovacími sloupy mobilních částí protipovodňových zábran areálu Trojského zámku a ZOO
- existující protihluková a vizuální bariéra areálu Trojského zámku tvořená vzrostlými stromy (od nichž by TT vedla jižně) 1
- existující protihluková a vizuální bariéra areálu Trojského zámku tvořená vzrostlými stromy (od nichž by TT vedla jižně) 2
- existující protihluková a vizuální bariéra areálu Trojského zámku tvořená vzrostlými stromy (od nichž by TT vedla jižně) 3
- pohled od severovýchodu cca k místu, kde by estakáda s TT začala opuštět Trojský břeh, po němž by dále vedl jen v úrovni cyklostezky betonový základ pro plně mobilní protipovodňové bariéry
- pohled k místu, kde by se estakáda TT stýkala se severním břehem Císařského ostrova
- pohled na místo, kde by estakáda TT procházela mezi Podbabskou ul. a Císařským ostrovem

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Marek Kubík » 28.12.2012 16:42

Děkuji za názor, přesně tohle jsem očekával. Je to jenom návrh, za současné situace by TT vzhledem k provozu na magistrále postavit určitě nešlo. Nejdřív by muselo dojít k jejíu zklidnění, což se nejspíš stane až po dobudování obou dvou pražských okruhů. Podle mě by ale 1+1 pruh pro silniční dopravu nebyl nutný, Možné by bylo zachování pruhů 2+2 s tím že by jeden z pruhů v každém směru sloužil jak tramvajím tak silniční dopravě. Mezi Florencí a hlavním nádražím by zastávky zastávky nebyli, oni by na mostní estakádě šli těžko udělat a stejně kde by se tam vzali cestující. :D Tramvajovou zastávku Hlavní nádraží bych umístil do prostoru té současné autobusové, k příchodu a odchodu cestujících by sloužil současný podchod. Tramvaje mezi Hlavním nádražím a I.P. Pavlova by mohly jezdit podél chodníku, tak to třeba funguje na Slovanské třídě v Plzni. Umístění zastávek v tomto prostoru zatím netuším, ale současnou autobusovou zastávku Muzeum bych přejmenoval na Muzeum - nová budova a současnou tramvajovou zastávku bych přejmenoval na Legerova a to z toho důvodu že by se v případě obnovení TT na Václavském náměstí nejspíš obnovila i tramvajová zastávka Muzeum. Ta bývala v těsném sousedství jezdecké sochy svatého Václava. O stabilitě estakády netuším, ale když by někdo s myšlenkou TT na magistrále začal na magistrátě vážně pracovat. muselo by se to jistě prověřit. @3642 Případné vedení linek prozatím netuším, ale stejně vzhledem k trase metra C. By nejspíš byla TT jenom manipulační, sloužila by především pro vedení náhradní dopravy při výlukách na trase metra C nebo linkám noční dopravy.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 27.12.2012 20:04

marek kubík píše:Ahoj, dávám zde odkaz na trasu mého návrhu tramvajové tratě Florenc - I.P. Pavlova...
To je zase návrh. Jen pár otázek.
Nevadí vám snížení pruhů na magistrále (U Bulhara by to bylo jen 1+1)?
Kde uděláte zastávky, nebo to bude jen expresní spojka? Pokud uděláte zastávky, jak k nim dostanete lidi - budou přebíhat magistrálu, případně se drápat nahoru na most?
Máte jistotu, že by estakáda tramvaj vůbec unesla?
A hlavně - k čemu to, když hned pod tím vede C?

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Marek Kubík » 27.12.2012 19:34

Ahoj, dávám zde odkaz na trasu mého návrhu tramvajové tratě Florenc - I.P. Pavlova: http://kuba57363.rajce.idnes.cz/nastenka#mapy-104.jpg Případně její zkrácenou verzi s názvem Florenc - Muzeum: http://kuba57363.rajce.idnes.cz/nastenka#mapy-103.jpg TT vedoucí z Holešovic přes Hlavkův most mi příjde kuse ukončená, proto mě napadlo její propojení s TT vedoucí ze Spořilova k Muzeu či její prodloužení na I.P. Pavlova.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 19.11.2012 17:03

Úplně by stačilo, kdyby tamtudy jezdila 11a od Spořilova a 11b od Flory. To jsou hned 2-3 linky, které kdyby bylo možné smysluplně vést přes centrum dál, by stačily pro slušný interval na trati v Opletalově, aniž by se prodlužoval interval v Jindřišské.

Příkladem LV by bylo např. následující: současné LV s úpravou:
24 mezi Otakarovou a Masyryčkou změněná trasa přes IPP a Muzeum, kolem Albertova a přes Vodičkovu nahrazena dvojcemi na 6 (které by nahrazovaly taky baby 3 až do Kobylis)
11a ze Synkáče přes Muzeum, Hlavní nádraží (v Opletalově), Masarykovo nádr. a dále místo osmičky na Podbabu (8 v Karlíně nahrazena dvojcemi na šestce)
11b od Flory přes Muzeum, Hlavní nádraží, Jindřišskou (namísto zde odebrané 24), Lazarskou, Národní třídu a dále po trase současné šestky na Smíchovské nádraží.
To jen jako příklad, že by se ta trať uživila.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 19.11.2012 16:52

P_V píše:Spíš bych se pozastavil nad tím, jaký smysl by TT v té Opletalově měla. Já prostě nemám rád tyhle snahy dávat tramvaj do ulice jen o dům dál, než jiná existující trať. Jen se tím ředí nabídka a prodlužuje interval, když se linky rozpůlí mezi dvě tratě, a když je pak kvůli tomu v centru rychlejší dojít pěšky a na střední vzdálenosti se tím zvýhodní i metro, tak má nová trať smysl ještě menší.
Jistý smysl by měla, pokud bude jasné, že Příkopy nebudou. Jinak mi to přijde jako zbytečné oprašování minulosti, jenže k tehdejšímu stavu chybí tramvaj Husitskou.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 19.11.2012 10:30

Looki píše:
který prase to psalo?
"Ing. Štěpán, zastupitel HMP: Proč nebyla trať dovedena do Opletalovi ulice?"
Spíš bych se pozastavil nad tím, jaký smysl by TT v té Opletalově měla. Já prostě nemám rád tyhle snahy dávat tramvaj do ulice jen o dům dál, než jiná existující trať. Jen se tím ředí nabídka a prodlužuje interval, když se linky rozpůlí mezi dvě tratě, a když je pak kvůli tomu v centru rychlejší dojít pěšky a na střední vzdálenosti se tím zvýhodní i metro, tak má nová trať smysl ještě menší.

Uživatelský avatar
Looki
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 02.12.2010 11:29
Bydliště: Praha 6

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Looki » 19.11.2012 9:19

který prase to psalo?
"Ing. Štěpán, zastupitel HMP: Proč nebyla trať dovedena do Opletalovi ulice?"

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Marek B. » 16.11.2012 23:57

Neřekl slovo "tramvajové". Pak to dává smysl.

V tom zápisu je tak 1/3 - 1/4 stenozápisu odhaduju. Vše je tam výrazně zkráceno. Třeba bohnice se řešily mnohem déle a výstup byl úplně jiný. Nejsou tam vůbec dotazy lidí, které zapisovatelka neznala, třeba 2 mé (ale odpovědi ano :-) ).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 16.11.2012 17:46

Marek B.: Co tedy řekl? Z toho, že je použita přímá řeč, mám dojem, že je to přepis z diktafonu, pouze s vypuštěním nějakých "ééé" a "v podstatě".

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od gabuliatko » 16.11.2012 17:41

Marek B. píše:PV: Ten zápis je značně nepřesný. V reálu nosek o "Tramvajovém" propojení rozhodně nemluvil.
Aspoň vidím, že se vyplatí chodit osobně.
Zápis je směrodatný na rozdíl od toho kdo tam co řekl.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Marek B. » 16.11.2012 17:30

PV: Ten zápis je značně nepřesný. V reálu nosek o "Tramvajovém" propojení rozhodně nemluvil.
Aspoň vidím, že se vyplatí chodit osobně.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.11.2012 13:03

P_V píše:Tu je ten zápis z jednání výboru, z něhož novináři poslední dobou čerpali.
- V Sedlci někdo zákeřně vyhlásil rezervaci v cestě
- U Dvoreckého mostu P4 auta nechce, ostatní čtvrti chcou, pí Chudomelové stačí jen přívoz
- Nosek chce tramvaje do Pernerovy ulice - wtf?
Stavba TT Levského - Libuš cca za 0,5 mld., dojezdová doba Libuš - Palačák cca 25 až 30 min., dotčené MČ (Libuš, Komořany, P12) požadují zrušení svázanosti výstavby (platné od r.1995) této TT s výstavbou =M=D (nákladem cca za 40mld.)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 16.11.2012 11:43

Tu je ten zápis z jednání výboru, z něhož novináři poslední dobou čerpali.
- V Sedlci někdo zákeřně vyhlásil rezervaci v cestě
- U Dvoreckého mostu P4 auta nechce, ostatní čtvrti chcou, pí Chudomelové stačí jen přívoz
- Nosek chce tramvaje do Pernerovy ulice - wtf?

Odpovědět