Ja bych tyhle hypoteticke uvahy zbytecne nezatracoval. Vzdyt z takoveho 'brainstormingu' nakonec muze vypadnout inspirace pro nejake nove technicke reseni.Absolut píše:Třetí kolejnice by byla levnější než dvousystémová tramvaj.
Ale třetí kolejnice na trati a v ní 600 V SS znamená nutnost trať důsledně oplotit a zamezit na ní vstup, kvůli bezpečnosti. Známe svoje mladé soudruhy.
Dále by to znamenalo splítku a ne provoz po společné koleji, protože ta třetí kolejnice by se asi dost blbě cpala do profilu UIC (viz zkušební trať metra).
Ale jinak dobrý. Asi by to taky chtělo nějaký zařízení zamezující vjezd tramvají se zvednutým sběračem na most. Třeba traverzu, která by ho kdyžtak
sejmula. A asi by to taky chtělo vybavit všechna vozidla elektrickým stahovákem sběrače. Ale jinak docela dobrý. Tím, že by byla splítka, se i řeší problém
žabomyších sporů zpětných proudů od tramvaje s železničním signalizačním / zabezpečovacím zařízením.
Treti kolejnice muze byt klidne i u provozu po spolecne koleji. Ovsem nesmi mit tu treti kolejnici takovou jako prazske metro. Treti kolejnice londynskeho typu (uprostred a nezakrytovana) by do profilu nezasahovala. (Ta postranni by byla pro tramvaj nevhodna v kazdem pripade, protoze by si potom tramvaj soustavne urazela zberac o gumokoly pri jizde po ulicich ve meste). Napajeni tramvaje treti kolejnici by nebyla v Praze zadna novinka, pouzivalo se to kdysi na Karlove moste.
Jak presne meli v tech 30. letech v USA reseno stahnuti pantografu, to nevim. Treba tam meli zastavku s izolovanym odpojenym usekem troleje kde zacinala 3. kolejnice, takze k dalsi jizde bylo potreba stahnout sberac a prepnout na odber ze 3.kolejnice. To lze i mechanickou vazbou, takze to bylo ve 30. letech realizovatelne i automaticky.
Kdyz dokazali dalkove ovladat rychlost vlaku nebo zastaveni, tak stahnuti zberace pro ne muselo byt pomerne jednoduche.
Zpetne proudy predpokladam mnohem vetsi u lokomotivy nez u tramvaje, takze tam by to nemel byt az takovy velky problem.
Ohledne oploceni: oplocene by to melo byt v kazdem pripade, i kdybychom vubec zadnou tramvaj neuvazovali. Ten chodnik pro pesi uprosted mostu byl oplocen uz hodne davno. Oploceni neni ani tak kvuli sebevrazednym sklonum nekterych jedincu, ale spise kvuji bezpecnosti zelecnicniho provozu. Vykolejeni vlaku na moste neni zadouci.