Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.10.2012 22:17

MM-Mikulovsky píše:
j p píše:Dvojkolejna trat je levnejsi na stavbu i udrzbu nez dve jednokolejne trate.
To reseni s IAD v opacnem smeru uz vubec. Celni srazky byvaji mnohem horsi nez nejake to tuknuti zezadu nebo ulomene zrcatko.
A včem je levnější?
V nutnosti u každé jednokolejné TT postavit 1 řadu sloupů TV - když většinou stejně i u dvoukolejné máme 2 řady sloupů?

Že by jsme měli v Karlíně, Karmelitské, Křižovnické, Jindřišské, Vodičkově či u Bílé labutě problémy s čelními srážkami TRAM s IAD #-o TAK TO UŽ JE TOTÁLNÍ NESMYSL! PROBLÉM MÁME S IAD, JEJÍŽ ŘIDIČI NEUMÍ POUŽÍVAT ZPĚTNÉ ZRCÁTKO (LEVÉ VNĚJŠÍ) :!: :!: :!:
Ještě jsem tady opomenul k obhajobě protisměrného jednokolejného provozu TRAM ulicemi NA POŘÍČÍ, NA FLORENCI A U CELNICE napsat - toto a jí podobné neojedinělé nehody se souběžnou - přes TT odbočující/otáčející se IAD určitě nejsou "nějaké to ťuknutí ze zadu či ulomené zrcátko", ale dosti závažné nárazy přímo do místa řidiče IAD bez nějaké jej chránící destrukční zóny!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.10.2012 21:56

9001: Při sloupech TV mezi protisměrnými kolejemi (či dlouhých výložnících ze sloupů těsně vedle) TT uprostřed VN = člověk stojící pod jediným sloupem "pod koněm" má tím sloupem překažen výhled "na koně" (potažmo NM - stojící v ose "za koněm")!

I kdyby sloupy současného VO na bocích VN (cca v ose obrubníků chodníků) unesly TV, tak to znamená nechtěné příčné "zadrátování" VN, které by opět kazilo výhled "na koně" a NM!

Anděl (či Nam.Rep.) - ano, i TT s protisměrnými kolejemi u sebe může být v pěší zóně hojně procházené lidmi, ale ta TT je celá zadlážděná = dáme-li takovou TT podélně do středu VN, tak tam zničíme dosavadní minimální zeleň!

Na VN (narozdíl od mnou navrženého jednokolejného jednosměrného provozu TT ulicemi Na Poříčí, Na Florenci a U Celnice - jenž tu byl vytažen z minulých diskuzí) by IAD i TRAM "po krajích" jezdily stejným směrem (jako po kruháči) = jako dosud IAD "protisměru hodinových ručiček". Musíš si uvědomit, že foto s "prapůvodní" TT na VN je z doby "před koněm" = před rokem 1912 = v době levostraného provozu na PK!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 30.10.2012 21:33

S výhledem na koně bych to zase tak tragicky neviděl. Přece jenom i přes TV by byl vidět docela dobře, protože při pohledu od Můstku je vlastně nejvyšším bodem (pokud pominu budovu Muzea).

Druhá otázka je jestli by současnou sloupy VO unesly tíhu vedení při takové vzdálenosti od samotné TT. Pokud ano, tak je po problému.

Soužití s IAD a lidmi bych problém neviděl. Když se sžije Anděl a tam těch lidi je srovnatelně jako na VN, tak není co řešit.

K těm autům. Spíš byla narážka na to, že je kravina vést TT jedním směrem a té samé oblasti napálit jendnosměrně auta druhým. a na druhé straně to samé.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.10.2012 19:55

petr91 píše:
9001 píše: ...Nejsou náhodou někde sloupy na jedné straně pro dvě troleje? Mám takový dojem ,že jsem to někde viděl, ale možná to je jenom klam.
Po rekonstrukci takto vypadá část úseku Bulovka - Vychovatelna
Ano, tam či třeba také TT Vyšehradská či Gen.Šišky jenže i toto řešení s jedním sloupem těsně vedle dvou kolejné TT a dlouhým výložníkem by měl za následek to samé jako TT s řadou sloupů uprostřed =
XSC píše:
9001 píše:Ted vážně. Nic nebrání tam postavit sloupy uprostřed.
Tak tomu bych se bránil a asi nejen já. Tím by se totiž zcela zabil pohled ke koni. TV bude muset být chycené spíš z dálky, aby totálně nebránilo průhledu přes VN směrem k Muzeu.
= jediné esteticky schůdné řešení horního napájení TT v podélné ose VN je obnova tamní TT cca podle tohoto "prapůvodního" stavu TT na VN na počátku 20. století + na sloupech osazeno zároveň i VO osvětlující rovnoměrně VN po celé jeho šíři (do středu i do boků) + uprostřed zachován (případně o nějaký metr do boků rozšířen) středový pás s parkovou úpravou = NEJBEZPEČNĚJŠÍ PROVOZ TT V CHODCI HOJNĚ PŘÍČNĚ POCHÁZENÉM PROSTORU, PROTOŽE TI SE NIKDY NESCHOVAJÍ ZA PROTIJEDOUCÍ/STOJÍCÍ VOZIDLO A VŽDY PŘI PŘECHÁZENÍ BUDOU ŘEŠIT JEN VOZIDLA JEDOUCÍ V JEDNOM SMĚRU!

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od petr91 » 30.10.2012 19:21

9001 píše: ...Nejsou náhodou někde sloupy na jedné straně pro dvě troleje? Mám takový dojem ,že jsem to někde viděl, ale možná to je jenom klam.
Po rekonstrukci takto vypadá část úseku Bulovka - Vychovatelna

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 30.10.2012 18:27

9001 píše:Ted vážně. Nic nebrání tam postavit sloupy uprostřed.
Tak tomu bych se bránil a asi nejen já. Tím by se totiž zcela zabil pohled ke koni. TV bude muset být chycené spíš z dálky, aby totálně nebránilo průhledu přes VN směrem k Muzeu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 30.10.2012 18:10

MM: A zase stejný poměr řidičů tram neumí použít mozek. 1:1 s IAD.

Ted vážně. Nic nebrání tam postavit sloupy uprostřed. Nejsou náhodou někde sloupy na jedné straně pro dvě troleje? Mám takový dojem ,že jsem to někde viděl, ale možná to je jenom klam.
Obávám se, ale že celá diskuze je o ničem. TT jen tak nebude. To už radši metro do Písnice, TT Malešicemi a další podobné praktičtější projekty.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.10.2012 16:42

j p píše:Dvojkolejna trat je levnejsi na stavbu i udrzbu nez dve jednokolejne trate.
To reseni s IAD v opacnem smeru uz vubec. Celni srazky byvaji mnohem horsi nez nejake to tuknuti zezadu nebo ulomene zrcatko.
A včem je levnější?
V nutnosti u každé jednokolejné TT postavit 1 řadu sloupů TV - když většinou stejně i u dvoukolejné máme 2 řady sloupů?

Že by jsme měli v Karlíně, Karmelitské, Křižovnické, Jindřišské, Vodičkově či u Bílé labutě problémy s čelními srážkami TRAM s IAD #-o TAK TO UŽ JE TOTÁLNÍ NESMYSL! PROBLÉM MÁME S IAD, JEJÍŽ ŘIDIČI NEUMÍ POUŽÍVAT ZPĚTNÉ ZRCÁTKO (LEVÉ VNĚJŠÍ) :!: :!: :!:

Uživatelský avatar
j p
Uživatel
Příspěvky: 34
Registrován: 28.9.2004 11:46

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od j p » 30.10.2012 13:58

MM-Mikulovsky píše:
Ploki píše:Ona TT také není levná záležitost a co jsem pochopil, realizace D se odsouvá hlavně kvůli malému množství financí
Jenže náklady na TT jsou pořád o řád níže než na =M= - první je totiž v desítkách až stovkách pouhých miliónů, ale to druhé minimálně v jednotkách, ale spíše desítkách ovšem až miliard! Čili za cenu jednoho =M= se dá postavit mnoho minimálně stejně (spíše více) dlouhých TT!

Jinak poslední dobou přemýšlím: Proč v Praze plné úzkých ulic jsou jimi vždy vedeny obousměrné/dvoukolejné TT? Vždyť v nejednom případě by bylo možné je rozdělit do dvou jednosměrných/jednokolejných vedených blízkými souběžnými ulicemi! Pro bezpečnost, plynulost a tedy rychlost provozu by bylo zároveň vhodné IAD vést ulicemi s takovými TT také jen jedním směrem a to nejlépe proti TRAMvajím, kdy řidiči by měli navzájem o sobě nejlepší přehled. Takové TT by, v případě vhodných umístění výhybek a propojovacích oblouků, navíc měly ještě výhodu v použitelnosti jako blokových obratišť ať již při výlukách plánovaných či operativních řešeních mimořádných událostí.
První místo, kde by se taková TT nyní nově hodila, by bylo v ulicích U Celnice - Na Florenci a Na Poříčí, čímž by se rovnoměrně rozdělil současný nevyvážený provoz mezi ulicí nyní s obousměrnou TT a ulicemi bez TT.
Dvojkolejna trat je levnejsi na stavbu i udrzbu nez dve jednokolejne trate.
To reseni s IAD v opacnem smeru uz vubec. Celni srazky byvaji mnohem horsi nez nejake to tuknuti zezadu nebo ulomene zrcatko.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.10.2012 20:25

P_V: Každá kolej TT zvlášť v 1/4 až 1/3 šíře VN od jeho krajů není "po krajích" = od krajů (domů) se vleze chodník, stromy, parkovací místa (pro obsluhu budov) a teď by byla "teprve" TT + koridor IAD (je jen otázka jestli v jedné "stopě" či vedle sebe a pak co z nich blíže k budovám - krajům VN).
Jde o to, že pokud TT na VN má být příčně propustná pro pěší jako TT na Nam.Repu., tak musí být zadlážděná = postavíme-li takovou TT na VN jeho středem, tak "zabijem" to existující minimum tamní zeleně!
Takže mnou prosazovaná "stopa" TT na VN je rovna defakto cca "prapůvodnímu" historickému vedení tamní TT (zachycenému zde na 5. fotce z 15).
Ano, pro napojení takto obnovené TT v podélné ose horní části VN na TT Vodičkova - Jindřišská je potřebné ještě "nad" výstupy z podchodu =M=A Můstek TT na VN "stáhnout" k sobě do jejího středu (cca obdobně jako je zde na 6. ze 7 historických fotografií - "nad" koněm).

Osobně by jsem preferoval cca toto vedení TT na VN ve společném koridoru s velmi omezenou IAD obsluhující rozšířenou pěší zónu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 29.10.2012 18:27

Vedení po krajích VN je velmi uživatelsky přívětivé. Nicméně:
Z:arrow: zhorší dopravní obsluhu provozoven, neboli budou řvát, respektive budou řvát víc než než proti středovému vedení.
Z:arrow: oblouky u Vodičkovy, ty se nevytočí hned ke kraji a uprostřed zas zavazí výlezy z metra. Výlezy by se asi musely zrušit, nebo udělat jeden uprostřed, kterému by se oblouky akorát vyhnuly. Nebo vést trať mezi výlezy, udělat tam zastávku, a ke kraji jít až výš.
Z:arrow: uprostřed trať historicky vedla a je to něco jako příprava, zatímco při krajích jdou různé inženýrské sítě, které by se musely překládat.
Asi nic neřešitelného, ale bude to komplikovanější než středem.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 29.10.2012 17:26

Já jsem taky pro obnovu TT na Václaváku a pro vybudování mostu ve Dvorcích. (TT do Krče už si nejsem jist, preferuji metro D.) Ale je to jedno, protože dokud neuvidím, že se nějaká (jakákoliv) nová TT začala stavět, tak neuvěřím. Zatím to vidím tak, že se žádné nové TT v dohledné době nedočkáme. :cry:

Vedení TT na Václaváku při krajích je zajímavější řešení než vedení TT středem. Odpadl by argument Prahy 1 o zadrátování náměstí. Ale podle mě je to stejně zástupný problém, Praha 1 by si našla nějaký jiný argument, proč tramvaj nechce.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.10.2012 16:57

viewtopic.php?f=21&t=559&p=172519#p172519 Ano vím - jako mnozí nejen ZDE, že ROPID dělá mnoho blbostí, ale návrh výstavby nové TT přes Nem. Krč - =M=C (ať již Kačerov či Budějovickou nebo Pankrác) - Dvorce - nový most - Lihovar k =M=B na Smícháči mezi blobosti určitě nepatří. Rozhodně by takováto TT "udělala více muziky za méně peněz" než =M=D stavěné z Pankráce jako větev =M=C!

K obnově TT na VN - musím také naprosto souhlasit s jejím přirovnáním k TT na Nam.Repu., ale opět musím uvést, že osazení kolejí nikoliv vedle sebe do středového (dnes převážně zeleného) pásu VN, ale zvlášť do boků - klidně i vozovky by bylo pro VN výhodnější.
Pěší totiž snáze takto postavenou TT lépe příčně překonají - prvně přejdou jeden směr dopravy TRAM i IAD (ať již vedle sebe či v jednom koridoru) na bezpečnou středovou zónu a pak teprve opačný směr dopravy. Zatímco když překonávají TT s protisměrnými kolejemi u sebe, tak do prostoru první by neměli vkročit, když vidí, že druhou kolej druhou nepřejdou či jen nemají jistotu jejího překonání (mají zakrytý výhled TRAM stojící na 1. koleji) = v pěší/obytné zóně s hustým výskytem chodců jsou TT s od sebe odsunutými protisměrnými kolejemi bezpěčnější pro provoz TRAM!

Navíc postavení TT na značně širokém VN jako dvou samostatných jednosměrných kolejí cca v 1/4 až 1/3 šíře VN od jeho krajů by nejvíce vyhovovalo uchycení TV na výložníky VO = kvůli TV nebude třeba VN příčně "zadrátovávat" (či osazovat dalšími nadbytečnými sloupy) a VO plochu VN osvětlí co nejrovnoměrněji!

Uživatelský avatar
Ploki
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 05.10.2008 12:00

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Ploki » 11.7.2012 14:21

Aktualizace č. 1 Zásad územního rozvoje hlavního města Prahy klade důraz na koridory tramvajové dopravy. Obecně však žádná novinka, protože vše vychází z návrhu dříve uveřejněného Územního plánu. Pouze tyto tratě dostanou pravděpodobně přednost.

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr ... index.html

5.6.1 Koridory tramvajové dopravy
Zásady územního rozvoje hl. m. Prahy vymezují koridory tramvajových propojení
významných částí města mimo jeho centrální oblast. Tuto koncepci naplňují tzv.
tramvajové tangenty (podle jejich polohy ve městě resp. podle zprostředkovávaných
vazeb vůči celoměstskému centru).
Na základě vyhodnocení stavu a tendencí ve vývoji hlavního města identifikují ÚAP hl.
m. Prahy problémy k řešení připadající do kompetence územního plánování. Mezi
těmito problémy k řešení definují v oblasti veřejné dopravy chybějící kvalitní
tangenciální spojení MHD mimo centrum města, zejména absenci kvalitních
tangenciálních vazeb MHD mezi jihozápadní a jižní částí města, mezi severozápadní
a severní částí města mimo oblast rozšířeného celoměstského centra, které by
přispěly k odlehčení dopravního systému v centru města. Bez dostatečně kapacitní
nabídky tramvajové dopravy se ve výhledu rovněž projeví značné zatížení úseků metra
v centru Prahy a provozní zranitelnost tramvajového systému v důsledku omezených
možností alternativní nabídky v případě mimořádných událostí.
Nabídka takových alternativ kolejového systému veřejné dopravy je jednou
z možností, jak eliminovat riziko dalšího přitěžování sítě veřejné dopravy
v historickém centru města, zejména mezi jižní a jihozápadní částí města (mezi MČ
Praha 4 a 5) nebo mezi severozápadní a severní částí města (mezi MČ Praha 6 a 8),
případně po východní linii (Praha 11 - Praha 8), a zároveň je prostředkem k absorpci
zvýšeného podílu cest veřejnou dopravou při zavádění regulačních opatření
individuální automobilové dopravy, jež bude souviset s řešením environmentálních
dopadů nárůstu automobilového provozu.
Dostředné (radiální) současné systémy veřejné dopravy jsou prakticky kapacitně
vytížené a návrhem tangent se tak ukazuje možnost pro jejich odlehčení a zároveň
vznik nových kvalitních, rychlejších spojení území při pomyslné hranici vnitřního
a vnějšího kompaktního města, kde vzhledem k soustředění aktivit a výraznému
rozvoji existuje potenciál pro jejich využití, příznivý pro lehké městské kolejové
systémy.
Realizace těchto propojení přispěje ke zvýšení atraktivity MHD, což je příznivé
z hlediska environmentálního. Mimo tyto vymezené významné koridory připouští ZÚR
hl. m. Prahy upřesnění rozvoje sítě tramvajové dopravy nad rámec celoměstských
záměrů, které se ukládá podrobnější územně plánovací dokumentaci.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od OMH » 16.2.2012 13:59

Důležitá je přeci cena celku, nikoliv jen dílčí. U stavby metra se také dělají další navazující úpravy okolí.

Odpovědět