Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.8.2013 16:21

A) Určitě i v centru města je možné stavět TT podpovrchové či alespoň zapuštěné (v nezakrytém zářezu/betonovém "korytě") a "jen" několikrát překřížené přemostěním vozovek či chodníků, ale měly by při tom splňovat:
1.) výjezdy/vjezdy z podpovrchových/zapuštěných částí by měly být bezpečné = neměly by být TT v jejich blízkosti úrovňově překříženy komunikacemi - ať již silnicemi (jako u zastávky Třebenická - kde při nefunkčnosti SSZ je nařízena přednost IAD, jejíž řidiči jsou s přispěním špatných rozhledových podmínek nedisciplinovaní a TRAM by nedávali přednost) či chodníky (např. Poliklinika Barrandov - u tunelu se smrtelnou MU)
2.) neměly by se (díky podpovrchovým/zapuštěným úsekům) vzájemně mimoúrovňově křížit samotné TT, jenž by tím měly omezené možnosti variability odklonů (což by byla obdobná blbost jako je dnes jediná TT Vinohrady - centrum Ječnou)
3.) zejména podpovrchové/zapuštěné TT by měly umožňovat TRAM využít výhody oddělení od ostatního provozu = maximální možné rychlosti = tyto TT by měly být mimo křížení co nejpřímější = bez "ostrých/prudkých" oblouků

B) Proto TT Vrchlického sady - těsně před odbavovací halou hlavního nádraží by v případě podpovrchové varianty měly být vedeny takto:
1.) Zrušení "spojovací" části ulice Politických vězňů mezi ulicemi Washingtonovou a Wilsonovou (= spojení pro IAD by zajišťovala Washingtonova ul. se SSZ řízenou křižovatkou na křížení TT a Vinohradské ul. s ulicí Wilsonovou), aby od úrovně ul. Politických vězňů mohla TT klesat do zářezu "betonového koryta" přemostěného lávkami pro pěší před minimálně 3 vstupy do haly hlavního nádraží. "Koryto" s TT by pokračovalo severně skoro až k prostoru dnešních zastávek Hlavní nádraží, kde by byl nově "zapuštěný" kolejový trojúhelník, k němuž by TT nově klesaly cca od podjezdu magistrály a od trojúhelníku na Senovážném nám. - tato "větev" by byla přemostěna silniční křižovatkou ulic Opletalova x Bolzanova, pod níž by byl vybudován další nový kolejový trojúhelník = odbočka do podzemního úseku TT Opletalovou ul. k Hybernské ul. ....
2.) TT podzemní úsek TT Opletalovou ul. by pokračoval přímo = podešel by křížení s Hybernskou ul., nákladové rampy pošty (Přesně zde by vznikly nové zastávky Pod Nádražím. Ty by měly výstupy do Hybernské ulice, na všechny železniční peróny - z podchodu vedeného kolmo od TT až do stávajícího vestibulu =M=B stanice Nam.Rep. u Masarykova nádraží - i do ul. na Florenci - jedním chodníkem/podchodem vedoucího odděleně západně podélně podzemní TT) a celé území Masarykova nádraží (jeho kolejiště, peróny i prostor jižně od ul. Na Florenci již určený k zástavbě). Následně by TT stoupala na povrch do dalších nových zastávek Na Florenci, jež by byly před křížením ul. Na Florenci s ul. Křižíkovou. V tom by vznikl jednokolejný kolejový trojúhelník s jednokolejnou blokovou smyčkou kolem Muzea hl.m. Prahy (TRAM ZC by jely jeho jihovýchodní půlí a TRAM DC jeho severozápadní),jenž by měla pro spoje od centra/Jindřišské další 2 výjezdy na křížení ulic Sokolovské a Ke Štvanici = do Karlína a na Hlávkův most. Zastávky Těšnov by byly zrušeny a nahrazeny zastávkami Florenc v ul. Ke Štvanici těsně u ul. Sokolovské, a současné zastávky Florenc v Sokolovské by byly přiblíženy k ul. Ke Štvanici. Současné obratiště Florenc, s vjezdem jen od Karlína, by bylo také zrušeno. Díky tomu by se dal smysluplně využít pro jakoukoliv výstavbu - nejlépe parkovací dům (v souběhu s úbytkem parkovacích míst v centru města) prostor mezi magistrálou a ulicemi Těšnov a Na Poříčí.
3.) TT mezi Florencí(Těšnovem) a Nam. Republiky by měla být částečně přeložena (mezi Nam. Republiky a Havlíčkovou ul. do ulice Na Florenci, aby spoje mezi Nam.Rep. a Karlínem jezdily přes Masarykovo nádraží (tam zastávky postaveny vždy před vjezdem do nového kolejového trojúhelníku = zrušena současná zastávka DC)

C) Z bezpečnostních důvodů uvedených výše v bodě A by měly být upraveny i již existující TT, které jsou už teď většinou z části vedeny zapuštěnými/podzemními úseky:
1.) u zastávky Třebenická - křížení TT s ul. Beštákova, kde by TT neměla v prostoru zastávky stoupat vzhůru, ale měla zůstat zapuštěná (v případě potřeby ještě trochu klesat) po křížení s IAD. Na vystoupání TT je dostatek prostoru mezi křížením s IAD a obloukem před obratištěm Sídl. Ďáblice - i za cenu, že výstupní zastávka bude ve stoupání a bezbariérový přístup (respektive východ) z ní bude jen u jejího označníku.
2.) kolem zastávky Geologická - bezpečnému křížení se stejnojmennou ulicí u jejího napojení na ulici k Barrandovu, kdyby ona TT od konce estakády nad údolím byla vedena cca vodorovně v zářezu/betonovém "korytě", tak uvedené křížení TT s IAD mohlo být bezkonfliktní - mimoúrovňové a dost místa na vystoupání TT je až za tím křížením k zastávce K Barrandovu
3.) okolí zastávky Poliklinika Barrandov - přechod za tunelem a křížení s ul. Do Klukovic, kdyby TT od zastávky Chaplinovo nám. cca od půlky tunelu nestoupala na povrch, ale pokračovala zářezem/betonovým "korytem" až k ul. Do Klukovic, tak aby ji nemusela křížit úrovňově u jejího napojení s ulicemi Werichovou, Tréglovou a Štěpařskou, které je navíc nepřehledné kvůli nynější nutnosti protihlukové stěny omezující pronikání hluku z TRAM směrem k sídlišti = ke křižovatce jmenovaných ulic.
Žel musím konstatovat velkou lítost nad skutečností, že:
1.) TT v uvedených kritických místech jsou poměrně nové či nedávno rekonstruované (což reálnou šanci na možnost jejich změny odsouvá do budoucnosti vzdálené ještě desítky let)
2.) zejména při výstavbě těch nových bylo vynaloženo nesmyslně enormní množství financí na extrémní pompéznost zastávek TRAM viditelnou z širokého okolí místo na bezpečnost provozu TRAM - díky čemuž by navíc (za účelem omezení hluku z jízdy TRAM) nebylo třeba TT zatravňovat a to včetně instalace (a denního používání) závlahy!

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3848
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 30.7.2013 10:14

Já bych to taky nehrotil, ale když už projektujeme, tak z gruntu: Fojtík má v knize o pražském metru zmínku o projektu tram. tunelu pod Masaryčkou, někdy z roku 1926. V tom tunelu by mohla být zastávka, která by přivedla lidi přímo na peróny Masaryčky. Tunel by vylezl u ul. Na Florenci. Takže celá trasa nějak takhle:
http://www.mapy.cz/#!t=r&x=14.439563&y= ... UegYAJ0gNl
Spojení se stávající povrchovou sítí u křižovatky Opletalova x Bolzanova samozřejmě ano, ale ne kompletní. Do tunelu by se jelo jen od Hlavního nádraží, od Žižkova ani od Senovážného nám. ne. Aby byl zábor v parku co nejmenší.

P.S.: Linkové vedení nechám na ROPIDu. :lol: 8-)

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 28.4.2007 13:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Neo_Moucha » 30.7.2013 9:59

Když odhlédnu od toho, že oproti vedení tratě přes horní polovinu Václavského náměstí je tato varianta dle mého názoru dost nesmyslná z mnoha důvodů,
viděl bych to vzhledem k napojení na stávající tram síť logičtěji nějak takhle:

mapa

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 30.7.2013 9:14

MM: Nehrotil bych to. Vsadím se klidně o 1000 Kč, že se za týden vyrojí banda zelených co bude kvičet, za rušení zeleně v centru Prahy a současný stav je lepší.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.7.2013 3:41

Valema píše:Tramvaje se na Václavské náměstí nevrátí. Budou jezdit „Sherwoodem“
http://praha.idnes.cz/tramvaje-v-praze- ... zpravy_sfo
Asi nejzajímavější z diskuze pod článkem:
Tereza Balcarova (29.7.2013 12:46) píše:Skodam ze tramvaje nepojedou na Vaclavak. Nechapu proc. Meli se spis zeptat lidi.
(cca dalších 8 reakcí)
Martin Šubrt (29.7.2013 14:56) píše:Je paradoxem, že pan Lomecký píše o tom, jak to pomůže Sherwoodu, přitom stejný přínos (pohyb běžných Pražáků celý den i noc, víc nezpěčnosti, víc na všechno vidět, víc vzájemného potkávání místních) by to mělo i pro Václavák... No ale když místní nechtějí, není třeba jim zlepšení nutit.
Miroslav Grosmann (29.7.2013 16:24) píše:Je to delší, dražší, méně účelné a bude tím jezdit méně lidí než přes Václavák, ale je to lepší než nic.
Pavel Mareš (29.7.2013 18:45 ) píše:Tak odbočku na Václavák tam je možné kdykoli později udělat - až na Praze 1 bude vládnout někdo rozumnější.
Důležité je že bude vyřešeno křížení s magistrálou
Osobně doufám, že při realizaci TT Vrchlického sady (defakto obnově někdejší TT Opletalovou ulicí v ose výrazně přiblížené až přimknuté k průčelí "nové" výpravní haly hlavního nádraží = potažmo vestibulu =M=C) bude postupováno cca takto:
1.) zábor existující zeleně při výstavbě oné TT bude minimální - neustále minimálně cca 1/2 šíře bude vedena po pozemcích, kde dnes jsou komunikace (silnice či chodníky)
2.) nová TT - její zastávka Hlavní nádraží bude
a) co nejblíže stanici Hlavní nádraží =M=C (potažmo výpravní budově "meziměstských" drah)
b) co nejdále od zastávek a ulice Jindřišská
3.) zabrané prostranství zeleně bude nahrazeno přímo v přiléhající ploše k současnému parku = zúžením Oplatalovy ul., která dosud ve své severní části obsahuje zbytky kolejového pásu TT, které jsou využívány jako parkoviště (Toto by mělo výrazně zbezpečnit křížení dnes širší Opletalovy ulice s nyní užší Bolzanovou, která je vyznačena jako hlavní, protože jezdí TRAM, ale mnoho řidičů IAD jezdících Opletalovou ul. nikoliv podle DZ, ale svého pocitu z uspořádání prostoru jim přednost nedává.)
4.) jako náhrada současných TRAM zastávek Hlavní nádraží vzniknou zastávky Senovážné nám., které budou vzdálené cca:
a) 210m od zastávek Jindřišská
b) 325m od zastávek Masyrykovo nádraží
c) 800m od zastávek Husunecká = bude praktický důvod vzniku nových "vložených" zastávek v Seifertově ul. mezi ústím ulic Příběnická a Řehořova - potažmo Italská a Nám. Winstona Churchilla (jenž by byly vzdálené cca 310m od zastávek Husinecká a 430m od zastávek Senovážné nám. a 550m od nových zastávek Hlavní nádraží)

No a nikoliv nepodstatná je otázka kolik a jaké linky by měly jezdit přes nové zastávky Hlavní nádraží. Dle informací MŠ (jím uvedených v diskusi pod článkem idnes) křižovatky mezi budovami Národního muzea by už při dnešním nastavení SSZ "unesly" 3 až 4 TRAM linky = 2 metrolinky. Takže minumum by bylo "přes hlavák překřížit" upravené/prohozené trasy l 11 a 26 = l.11 Spořilov - Muzeum - Hl.nádraží (dále po současné 26) NNŽ - Želivského - Strašnická - Nádraží Hostivař (toto by konečně zrušilo, že stanice "koncových" oblastí =M=A Staršnická a Hradčanská/Dejvická kromě metra spojuje i TRAM linka) l.26 Divoká Šárka - Masarykovo nádraží - Hlavní nádraží - Muzeum (nalézající se mezi budovami Nár. muzea a dále po současné 11) - Flora - Olšanské hřbitovy (NNŽ - Ohrada - Spojovací) Z:arrow: JE TŘEBA VYUŽÍT NOVOU TT K PŘÍMÉMU PROPOJENÍ (MINIMÁLNĚ JEDNOU TRAM LINKOU "V SOUPRAVÁCH") HLAVNÍHO A MASARYKOVA NÁDRAŽÍ - BYLO BY VHODNÉ, ABY PŘEPRAVA PŘÍMÝMI TRAM SPOJI MEZI OBĚMI NÁDRAŽÍMI BYLA MOŽNÁ NEJEN NA JÍZDNÉ PID, ALE I "VLAKOVÉ/ŽELEZNIČNÍ" PRO USNADNĚNÍ PŘESTUPNÍCH NÁVAZNOSTÍ MEZI VLAKY VYUŽÍVAJÍCÍ JINÉ Z NÁDRAŽÍ V CENTRU PRAHY Z:arrow: toto řešení je výhodnější než stavebně složitější (a tedy i dražší nejen na vybudování, ale i provoz) než varianta propojení oněch nádraží tunelem-podchodem, který byl kvůli vzdálenosti vybaven pojízdným pásem/chodníkem.

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 288
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Syrda » 29.7.2013 18:26

Pohádek kdy a kam pojede tramvaj či metro bylo / je / a bude mnoho. Dokud se ale nekopne do země, tak jsou jen pravidelná řečnická cvičení představitelů města (a následně novinářů).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 28.7.2013 11:38

Bobik píše:Hm, koukám že novináři už fakt nemaj o čem psát. A kdy to jako podle tý předběžný dohody hodlaj realizovat? Roku 2132? Později? Dříve :shock: ?
Že se vůbec rozrušuješ :lol: . Řešili jsme to s Chemikem asi půl roku zpátky. Jsou v šuplíku články a o rozvoji TT a metra D. Když není co napsat použije se.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4389
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 28.7.2013 7:01

Hm, koukám že novináři už fakt nemaj o čem psát. A kdy to jako podle tý předběžný dohody hodlaj realizovat? Roku 2132? Později? Dříve :shock: ?

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1410
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 27.7.2013 17:44

V dnešní MFD článek, že se Praha 1 s magistrátem předběžně dohodly na realizaci TT Muzeum - Washingtonova - Hlavní nádraží.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Absolut » 05.6.2013 19:11

Na Českomoravské je malej kousek Rokytka, když to chtějí brát takhle :)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2036
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Petrpes » 05.6.2013 16:41

Mládež teď v mém XB řešila, proč se zavírala i Českomoravská, tam je snad nějakej potok???
Jak hluboko je metro založené je asi nenapadlo...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 05.6.2013 15:48

MPL píše:
gabuliatko píše:Spíše by mne zajímalo, zda tam jde postavit nějaké stavení, které velkou vodu s větší pravděpodobností přežije.
Samozřejmě, že jde. Domu budou o podlaží vyšší, v přízemí bude "technologické podlaží" a bydlet se bude nad tím. No a při povodni půjde přízemí pod vodu. Až voda odteče, jdeme zas dál.
¨
Až na to, že podlaží je cca 5 metrů. Voda tam má okolo 10m? Ale nic to nemění na tom, že ten dům by musel být staticky udělaný opravdu hodně pořádně = vysoké náklady...

MPL
Uživatel
Příspěvky: 117
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MPL » 05.6.2013 15:41

gabuliatko píše:Spíše by mne zajímalo, zda tam jde postavit nějaké stavení, které velkou vodu s větší pravděpodobností přežije.
Samozřejmě, že jde. Domu budou o podlaží vyšší, v přízemí bude "technologické podlaží" a bydlet se bude nad tím. No a při povodni půjde přízemí pod vodu. Až voda odteče, jdeme zas dál.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od gabuliatko » 05.6.2013 15:34

P_V píše:Sice jsme OT, ale podle mě by bylo adekvátnější řešení finančně podpořit obyvatele, aby přesídlili do bezpečnější lokality. Než vytvářet dolík souše uprostřed jezera.
Osobně si myslím, že postavit jednou za 10 let nové Zálezlice vyjde mnohem levněji než protiovodňové zábrany. Jediný problém je v tom, že jsme v kotlince a kdyby stát/kraj postavil "nové" Zálezlice tak se budou nových domů domáhat i Ti, co bydlí na Sněžce.
Spíše by mne zajímalo, zda tam jde postavit nějaké stavení, které velkou vodu s větší pravděpodobností přežije.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3848
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 05.6.2013 11:17

P_V píše:Sice jsme OT, ale podle mě by bylo adekvátnější řešení finančně podpořit obyvatele, aby přesídlili do bezpečnější lokality. Než vytvářet dolík souše uprostřed jezera.
Souhlas (bohužel). Je to sice hnusné, ale Zálezlice (a další) se měly zrušit po minulé povodni. Oblast kolem soutoku Labe a Vltavy je ideální pro rozliv, což povodeň zmírní. Sice chápu ty lidi, že je to jejich domov, ale tohle pořád dokola nejde. Navíc stavět všude hráze taky není možné. Když se kolem řeky všude postaví hráze a nikde se řece neumožní rozliv, tak při další stejně velké vodě bude hladina výš.

Odpovědět