Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.5.2014 21:50

Jenda1989 píše:.... Kdybychom si měli psát která místa a kde jsou nebezpečná tak bychom se nikdy nikam nedostali.
jenže ten výčet je jediná možnost ukázat rozpor skutečnosti s tvým doslova lživým tvrzením:
Jenda1989 píše:.... navíc víc jak 90% trati by bylo na vlastním tělese, takže to zdržení by bylo minimální!!!

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 225
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Jenda1989 » 16.5.2014 20:06

MM-Mikulovsky píše:
Jenda1989 píše:....Nu a co taková linka v trase: Nádraží Hostivař - Zahradní Město - Radošovická - Strašnická - Želivského - Krejcárek - Palmovka - Bulovka - Okrouhlická - Kobylisy - Bohnice. Nebyl by to napaječ a navíc víc jak 90% trati by bylo na vlastním tělese, takže to zdržení by bylo minimální!!!
Sice nesouhlasím úplně s 9001 (= přesnost TRAM lze řešit i jinak než jejich nezajížděním do centra města), ale nějak mi je proti srsti jakékoliv upravování skutečnosti, tak aby vypadala lepší než je!
Na výše uvedené trase TT:
1.) je jen jediný úsek samostatným tělesem mimo PK (přes Krejcárek, ale žel cca na polovině - estakádě možno jet max.40km/h, což je méně než na TT ve vozovce)
2.) jsou minimálně 4 úseky, kde IAD může/musí jet podélně po TT, případně těsně vedle ní parkuje
a) podjezd železnice na Zahradním městě/Na Padesátém
b) Starostrašnická ul. (zde je rizikem zejména to parkování + neopatrnost IAD/chodcům, kteří TT křižují)
c) Palmovka - Bulovka
d) okolí zastávky Ke Stírce (opět zejména to parkování - zde navíc nepovolené tzv. přes den PD)
3.) je hromada rušných křižovatek (a žel na většině z nich není funkční aktivní preference TRAM)
To že i na této trati jsou negativní místa vím (např. podjezd Zahradní Město), ale tím vlastním tělesem jsem myslel úseky: Nádraží Hostivař - Zahradní Město, Na Padesátém - Strašnická, Vozovna Strašnice - Ohrada. Pak sem samozřejmně patří úsek na samostatném tělese Ohrada - Palmovka.

Kdybychom si měli psát která místa a kde jsou nebezpečná tak bychom se nikdy nikam nedostali.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.5.2014 19:51

Jenda1989 píše:....Nu a co taková linka v trase: Nádraží Hostivař - Zahradní Město - Radošovická - Strašnická - Želivského - Krejcárek - Palmovka - Bulovka - Okrouhlická - Kobylisy - Bohnice. Nebyl by to napaječ a navíc víc jak 90% trati by bylo na vlastním tělese, takže to zdržení by bylo minimální!!!
Sice nesouhlasím úplně s 9001 (= přesnost TRAM lze řešit i jinak než jejich nezajížděním do centra města), ale nějak mi je proti srsti jakékoliv upravování skutečnosti, tak aby vypadala lepší než je!
Na výše uvedené trase TT:
1.) je jen jediný úsek samostatným tělesem mimo PK (přes Krejcárek, ale žel cca na polovině - estakádě možno jet max.40km/h, což je méně než na TT ve vozovce)
2.) jsou minimálně 4 úseky, kde IAD může/musí jet podélně po TT, případně těsně vedle ní parkuje
a) podjezd železnice na Zahradním městě/Na Padesátém
b) Starostrašnická ul. (zde je rizikem zejména to parkování + neopatrnost IAD/chodcům, kteří TT křižují)
c) Palmovka - Bulovka
d) okolí zastávky Ke Stírce (opět zejména to parkování - zde navíc nepovolené tzv. přes den PD)
3.) je hromada rušných křižovatek (a žel na většině z nich není funkční aktivní preference TRAM)

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 225
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Jenda1989 » 16.5.2014 19:08

9001 píše:
P_V píše:Napaječovou koncepci tramvají razil Mikuláš Lacek. O povodních jsme poznali, jaká katastrofa by to byla, kdyby to dotáhl až do konce. Protože když budeme mít tramvajové napaječe, přestane být ekonomické mít tak velký vozový park a udržovat tratě mimo napaječové trasy.
Ale já nechci tramvaje nechat JENOM jako napaječe. Jenom mi přijde blbost tahat tramvaj do lokality typu Bohnice a nechat obsluhu na linkách typu 3, která se bude motat celou Prahou a 17, která zase vykysne na nábřeží.
Musí tam být linka, která bude mít např. 50% podíl a bude končit na Kobylisých/Palmovce.
Nu a co taková linka v trase: Nádraží Hostivař - Zahradní Město - Radošovická - Strašnická - Želivského - Krejcárek - Palmovka - Bulovka - Okrouhlická - Kobylisy - Bohnice. Nebyl by to napaječ a navíc víc jak 90% trati by bylo na vlastním tělese, takže to zdržení by bylo minimální!!!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9909
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 16.5.2014 15:37

P_V píše:Napaječovou koncepci tramvají razil Mikuláš Lacek. O povodních jsme poznali, jaká katastrofa by to byla, kdyby to dotáhl až do konce. Protože když budeme mít tramvajové napaječe, přestane být ekonomické mít tak velký vozový park a udržovat tratě mimo napaječové trasy.
Ale já nechci tramvaje nechat JENOM jako napaječe. Jenom mi přijde blbost tahat tramvaj do lokality typu Bohnice a nechat obsluhu na linkách typu 3, která se bude motat celou Prahou a 17, která zase vykysne na nábřeží.
Musí tam být linka, která bude mít např. 50% podíl a bude končit na Kobylisých/Palmovce.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3802
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 16.5.2014 14:35

Napaječovou koncepci tramvají razil Mikuláš Lacek. O povodních jsme poznali, jaká katastrofa by to byla, kdyby to dotáhl až do konce. Protože když budeme mít tramvajové napaječe, přestane být ekonomické mít tak velký vozový park a udržovat tratě mimo napaječové trasy.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9909
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 15.5.2014 23:58

MARV: Tohle se tu už řešilo. Stavba TT za 1.republiky a dnes je nebe a dudy. Stačí postavit 15T a vedle ní Ringhoffer.
Nejdiskutovanější TT jako Bohnice. Jezdím každý den a nějak jsem si kolon nevšiml a i na "špuntu" u Kobylis bus projede na první světla.
Suchdol stačilo vybetonovat TT a busy mohly lítat po kolejích a byl klid. Pak to narazilo na politiku, protože zrušení parkovacích míst je neprůchozí.

Rychlost se dá pořešit rozšířením osové vzdálenosti.

Jako bonus rozvoj TT zabijí trvdohlavost, že tramvaj musí projet celé město. Napaječe jsou prakticky odstřelené a neprůchozí. Za to bus se otočí u metra bez rizika zpoždění.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 68
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MARV » 15.5.2014 23:47

Ještě jednou se vrátím k možnému rozvoji TT v Praze. Z mnoha zde uváděných příspěvků vyplývá, že případně nové TT moc Praze nepřinesou. Zapomíná se ovšem na jedno, co si kdysi již za 1. republiky uvědomoval tehdejší pan primátor Baxa. Tramvaj nemá pouze úlohu dopravního prostředku, i když ten je na 1. místě, ale je zároveň prvkem, který určuje rozvoj města. Uvedu příklad, vždy se např. dělají inženýrské sítě a teprve potom se staví. V Praze to žel Bohu sadu let moc neplatilo a tak se budovala sídliště aniž by se byla dopředu plánovala a zajistila doprava a ta patří taky do těch sítí. Ta se tam v operovávala až poté s mnoha problémy. K čemu mířím, podíváme-li se na dobu dřívější, třeba za toho pana primátora Baxy, tak i ze starých fotografií zjistíme, že se postavila TT zdánlivě do polí a teprve poté se kolem této TT začala výstavba. Je to příklad např. Vršovic atd. Už vidím, jak to mnohé nadnáší a říkají, že to nyní zvládají i autobusy. Průšvih je v tom, za jakou cenu? Nejde totiž jen o finance, ale i dobu, kterou tyto prostojí v kolonách a tím se pochopitelně i prodraží, neb čas jsou peníze. V Praze není moc prostoru na separátní bus pruhy v případě společného užití tram pásu pro busy to skoro vždy znamená omezení rychlosti pro tram. Důvodem je právě průjezdní profil pro bus, který je větší než pro tram. Je pravdou, že alternativu nabízí další rozvoj metra, ale tato alternativa je strašně finančně náročná a vyplatí se pro úseky, kde se hodinová kapacita přepravního proudu pohybuje cca kolem 30 až 40 tisíc cestujících za hod.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3802
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 06.5.2014 21:09

Bohnice mají problém s tím, že jsou tam dvě trasy. Co s tím, když tam budou tramvaje. To znamená minimálně dvě linky, které se ale nemohou doplňovat, protože v každé větvi bude jen jedna. Takže intervaly budou děsné. A co s 177...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4586
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 06.5.2014 19:23

Neral píše: O víkendu a večer, když jsou intervaly delší, tak by zase takové riziko zpoždění být nemělo.
Jenže ono je. A je to docela často. Přesně z těch důvodů co tu popsal Willyjef. Stačí jedna bába o berlích, dvoje uteklý světla a už jsi vedle jak ta jedle a s ořezanými JŘ to prostě nedoženeš. Spíš jsi rád, pokud se ti povede nenabírat další minuty.
A při int kolem 20min a fůrou přestupů naprosto chápu, že se to cestujícím nelibí. A z těmito zkušenostmí a s vědomím, že je to rok od roku spíše horší než lepší, se naprosto nedivím, že nové TT spíše nechtějí. Protože hrozí, že na tom prodělají a pohorší si.

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 123
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 06.5.2014 18:26

Niekedy sa nedá spoľahnúť ani na linky DC. Meškanie ZC je tak veľké, že sa nestíhajú obraty. Nie je to tram, ale stačí trochu zasekaná Jižní spojka a skúste na Smíchově čakať na 125.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9909
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 06.5.2014 18:04

Neral: Jenže zrovna Bohnice, kde to jezdí naprosto pravidelně a zvlášt na 200 prostě přijdeš a jedeš to bude velký problém. Souhlasím s W. Pokud budou linky Řepy - Anděl - Barrandov. Např. u Bohnic bych viděl i linku Bohnice - Kobylisy - Palmovka.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Neral » 06.5.2014 17:55

No já bych v tom zpožďování zase neviděl tak zásadní problém, který by měl rozhodovat o stavbě nové tramvajové trati. Rozhodně mi to nikdy nepřišlo jako zásadní problém, a to používám tramvajové spojení mezi Dejvicemi a centrem docela často.
Předpokládám, že nejspíš ke zpožďování může docházet ve špičce, ale to stejně většina Pražáků stejně nejde na konkrétní spoj, ale prostě přijdou na zastávku a čekají, co jim přijede – hlavně právě při přestupu z metra na tramvaj při cestě z centra, kde nejspíš může ke zpoždění docházet. O víkendu a večer, když jsou intervaly delší, tak by zase takové riziko zpoždění být nemělo.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od willyjeff » 06.5.2014 15:28

Dokud se nenaučí město vytvářet linky, které nepojedou za každou cenu centrem, ale budou jen pendlovat mezi metrem a sídlištěm (v diskuzi k tomu používáte název "napaječ"), tak musím souhlasit s 9001. Dneska opět na lince 17 bordýlek, linka 3 skvěle ukončena v Braníku, tedy na Modřany velké díry a nepravidelnosti. Až budou linky Řepy - Modřany, Řepy - Barrandov, Šárka - (Podbaba) Suchdol, Lehovec - Kobylisy (co by za linku, na kterou se dá spolehnout dali obyvatelé Vysočan, jistě vzpomínají na 15 s 19) tak začnu věřit, že bych zkousnul i tramvaj do Bohnic, Suchdola i k jinam.

Zůstane-li dnešní stav myšlení v linkovém vedení či v preferenci MHD (zde mám na mysli hlavně stále nové a nové nesmyslné SSZ svítící 24 hodin na stůj) a nebál bych se do tohohle seznamu umístit i styl jízdních řádů (jízdní doby, linky na KB ve stejný čas, ono vyjet l. 17 i bez lidí a bez aut je taky něco), stále budu chápat obavy a odmítavý postoj k novým tramvajovým tratím od potenciálních uživatelů TT.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9909
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 06.5.2014 13:00

P_V: Musí to být i průchozí. :lol:

MM: Nevím. Suchdol má 6000 obyvatel a nevím jestli se to vyrovná návozu na ČZU.
P+R upřímně nevím. Jak se koukám na mapu, tak mi přijde osídlenost dost slabá a z Kralup je výhodnější jet po D8 - Letnany - centrum. Asi by se někdo našel kdo by to používal, ale nejsem si až tak jistý.

Další problém u studenstva je, že už jezdí i večer a pokud škola bude bobtnat tak i večer bude potřeba navážet a budou se mlátit právě s obyvately.

Odpovědět