Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 15.5.2014 23:58

MARV: Tohle se tu už řešilo. Stavba TT za 1.republiky a dnes je nebe a dudy. Stačí postavit 15T a vedle ní Ringhoffer.
Nejdiskutovanější TT jako Bohnice. Jezdím každý den a nějak jsem si kolon nevšiml a i na "špuntu" u Kobylis bus projede na první světla.
Suchdol stačilo vybetonovat TT a busy mohly lítat po kolejích a byl klid. Pak to narazilo na politiku, protože zrušení parkovacích míst je neprůchozí.

Rychlost se dá pořešit rozšířením osové vzdálenosti.

Jako bonus rozvoj TT zabijí trvdohlavost, že tramvaj musí projet celé město. Napaječe jsou prakticky odstřelené a neprůchozí. Za to bus se otočí u metra bez rizika zpoždění.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MARV » 15.5.2014 23:47

Ještě jednou se vrátím k možnému rozvoji TT v Praze. Z mnoha zde uváděných příspěvků vyplývá, že případně nové TT moc Praze nepřinesou. Zapomíná se ovšem na jedno, co si kdysi již za 1. republiky uvědomoval tehdejší pan primátor Baxa. Tramvaj nemá pouze úlohu dopravního prostředku, i když ten je na 1. místě, ale je zároveň prvkem, který určuje rozvoj města. Uvedu příklad, vždy se např. dělají inženýrské sítě a teprve potom se staví. V Praze to žel Bohu sadu let moc neplatilo a tak se budovala sídliště aniž by se byla dopředu plánovala a zajistila doprava a ta patří taky do těch sítí. Ta se tam v operovávala až poté s mnoha problémy. K čemu mířím, podíváme-li se na dobu dřívější, třeba za toho pana primátora Baxy, tak i ze starých fotografií zjistíme, že se postavila TT zdánlivě do polí a teprve poté se kolem této TT začala výstavba. Je to příklad např. Vršovic atd. Už vidím, jak to mnohé nadnáší a říkají, že to nyní zvládají i autobusy. Průšvih je v tom, za jakou cenu? Nejde totiž jen o finance, ale i dobu, kterou tyto prostojí v kolonách a tím se pochopitelně i prodraží, neb čas jsou peníze. V Praze není moc prostoru na separátní bus pruhy v případě společného užití tram pásu pro busy to skoro vždy znamená omezení rychlosti pro tram. Důvodem je právě průjezdní profil pro bus, který je větší než pro tram. Je pravdou, že alternativu nabízí další rozvoj metra, ale tato alternativa je strašně finančně náročná a vyplatí se pro úseky, kde se hodinová kapacita přepravního proudu pohybuje cca kolem 30 až 40 tisíc cestujících za hod.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 06.5.2014 21:09

Bohnice mají problém s tím, že jsou tam dvě trasy. Co s tím, když tam budou tramvaje. To znamená minimálně dvě linky, které se ale nemohou doplňovat, protože v každé větvi bude jen jedna. Takže intervaly budou děsné. A co s 177...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 06.5.2014 19:23

Neral píše: O víkendu a večer, když jsou intervaly delší, tak by zase takové riziko zpoždění být nemělo.
Jenže ono je. A je to docela často. Přesně z těch důvodů co tu popsal Willyjef. Stačí jedna bába o berlích, dvoje uteklý světla a už jsi vedle jak ta jedle a s ořezanými JŘ to prostě nedoženeš. Spíš jsi rád, pokud se ti povede nenabírat další minuty.
A při int kolem 20min a fůrou přestupů naprosto chápu, že se to cestujícím nelibí. A z těmito zkušenostmí a s vědomím, že je to rok od roku spíše horší než lepší, se naprosto nedivím, že nové TT spíše nechtějí. Protože hrozí, že na tom prodělají a pohorší si.

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od jeffer » 06.5.2014 18:26

Niekedy sa nedá spoľahnúť ani na linky DC. Meškanie ZC je tak veľké, že sa nestíhajú obraty. Nie je to tram, ale stačí trochu zasekaná Jižní spojka a skúste na Smíchově čakať na 125.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 06.5.2014 18:04

Neral: Jenže zrovna Bohnice, kde to jezdí naprosto pravidelně a zvlášt na 200 prostě přijdeš a jedeš to bude velký problém. Souhlasím s W. Pokud budou linky Řepy - Anděl - Barrandov. Např. u Bohnic bych viděl i linku Bohnice - Kobylisy - Palmovka.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Neral » 06.5.2014 17:55

No já bych v tom zpožďování zase neviděl tak zásadní problém, který by měl rozhodovat o stavbě nové tramvajové trati. Rozhodně mi to nikdy nepřišlo jako zásadní problém, a to používám tramvajové spojení mezi Dejvicemi a centrem docela často.
Předpokládám, že nejspíš ke zpožďování může docházet ve špičce, ale to stejně většina Pražáků stejně nejde na konkrétní spoj, ale prostě přijdou na zastávku a čekají, co jim přijede – hlavně právě při přestupu z metra na tramvaj při cestě z centra, kde nejspíš může ke zpoždění docházet. O víkendu a večer, když jsou intervaly delší, tak by zase takové riziko zpoždění být nemělo.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od willyjeff » 06.5.2014 15:28

Dokud se nenaučí město vytvářet linky, které nepojedou za každou cenu centrem, ale budou jen pendlovat mezi metrem a sídlištěm (v diskuzi k tomu používáte název "napaječ"), tak musím souhlasit s 9001. Dneska opět na lince 17 bordýlek, linka 3 skvěle ukončena v Braníku, tedy na Modřany velké díry a nepravidelnosti. Až budou linky Řepy - Modřany, Řepy - Barrandov, Šárka - (Podbaba) Suchdol, Lehovec - Kobylisy (co by za linku, na kterou se dá spolehnout dali obyvatelé Vysočan, jistě vzpomínají na 15 s 19) tak začnu věřit, že bych zkousnul i tramvaj do Bohnic, Suchdola i k jinam.

Zůstane-li dnešní stav myšlení v linkovém vedení či v preferenci MHD (zde mám na mysli hlavně stále nové a nové nesmyslné SSZ svítící 24 hodin na stůj) a nebál bych se do tohohle seznamu umístit i styl jízdních řádů (jízdní doby, linky na KB ve stejný čas, ono vyjet l. 17 i bez lidí a bez aut je taky něco), stále budu chápat obavy a odmítavý postoj k novým tramvajovým tratím od potenciálních uživatelů TT.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 06.5.2014 13:00

P_V: Musí to být i průchozí. :lol:

MM: Nevím. Suchdol má 6000 obyvatel a nevím jestli se to vyrovná návozu na ČZU.
P+R upřímně nevím. Jak se koukám na mapu, tak mi přijde osídlenost dost slabá a z Kralup je výhodnější jet po D8 - Letnany - centrum. Asi by se někdo našel kdo by to používal, ale nejsem si až tak jistý.

Další problém u studenstva je, že už jezdí i večer a pokud škola bude bobtnat tak i večer bude potřeba navážet a budou se mlátit právě s obyvately.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.5.2014 12:47

9001 píše:MM: Ok. Reálně by šlo linku z Evropské předat na Suchdol, ale stejně si stojím za tím, že Suchdol díky povaze dopravy není vhodný na tramvaj. Kapacitně a podle nějakých papírů to vyjde, ale...
....
vyjde to výrazně lépe než u většiny současných konečných, protože ráno se veze ZC studenstvo a DC obyvatelé + dojíždějící lidé z IAD, jimž by se v/u Suchdola dalo postavit P+R a odpoledne přesně naopak = v obou špičkách PD by TRAM byly značně vytížené v obou směrech, což je pro Prahu unikátní!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 06.5.2014 12:40

9001 píše:Nejlevnější řešení Suchdola je vybetonovat TT v Partyzánech a nechat busy lítat po kolejích.
Vygumovat parkovací místa a namalovat buspruh, to je nejlevnější.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 06.5.2014 12:33

MM: Ok. Reálně by šlo linku z Evropské předat na Suchdol, ale stejně si stojím za tím, že Suchdol díky povaze dopravy není vhodný na tramvaj. Kapacitně a podle nějakých papírů to vyjde, ale...
Tramvaj nedokáže fungovat tak operativně. Není vhodné místo pro obracení čistě návozových spojů do ČZU a vzníkají zbytečné km. Když vezmu tvé dvě linky po 8 minutách nikdy nenahradí počet busů co tam lítá.

Nejlevnější řešení Suchdola je vybetonovat TT v Partyzánech a nechat busy lítat po kolejích.

I samotná Dědina může být hodně kontraproduktivní zavedením tramvaje, které opět povede ke zhoršení dopravní obslužnosti.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.5.2014 11:34

P_V píše:
9001 píše: Ale stavět čisté napaječe, které se nenaplní za stanicí metra je opravdu k ničemu. Ano může se vytýkat Barrandov, ale tam dost lidí jezdí i za SN a hlavně na Andělu se spoje znovu naplní.
Ta linka by se za Kulaťákem zas nenaplnila, kdyby vedla někam dál?
PV: BINGO - uhodil hřebíček přímo na hlavičku - zejména ve spojení se včerejším názorem samotného 9001 ve vedlejším vlákně "Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí":
9001 píše:...Co vidím jako hodně reálné je Kámeova jedna tram linka na Evropské v klasickém intervalu.
= dnes mezi Hráčou a Kulaťákem jezdí 4 TRAM linky (20 + 26 k/od DŠ a 5 + 8 k/od Podbaby), které v daném úseku (i více do centra) snad určitě nejsou prázdné "vzduchovoziče"!
Navíc ještě ve směru DC snad viditelně dochází na současné nástupní zastávce TRAM Podbaba DC k přestupu z BUS od Suchdola na TRAM DC + TAM bude (snad již od letošního prosince) přestup z/na Eska =
při protažení TT do Suchdola = zrušení tamních BUS linek se do Suchdola hravě uživí v PD 2 linky + 1 linka do Podbaby (pro "pobrání" místních + návoz na/od Esek) = chce-li 9001 na Evropské nechat po zprovoznění V.A jen jednu TRAM linku, tak to jde (ovšem při protažení TT na Dědinu/letiště = s obnovou l.2 od této konečné do obratiště Červený vrch, jako posilovou napaječovou linkou na =M= na Veleslavíně), ale na Evropské zrušená linka od Hráče stejně musí dojet na Kulaťák a další využití se pro ní najde směrem do Suchdola (protože 20 i 26 jezdí CT) v soupravě = mimo PD a večer v PD by mohla dostačovat v úseku Podbaba - Suchdol samotná a druhá "Suchdolská" linka - 8 (v PD by sóla na l.5 do Suchdola nestačily - ovšem měly by být vhodný kapacitní a směrový doplněk pro místní na Jupa + cestující Esek) by byla v tuto dobu zkrácena jen do konečné Podbaba)!

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 06.5.2014 11:06

Bobik: A to je prave ten vecny boj bláznů a politiku. Uz je to tu dost dlouho na to, abychom to nemohli vyloucit :-D Vzdyt i toho Gerstnera odvolali. Asi je podle toho treba i tridit diskusi. Jedni s cistymi umysly a sny. Druzi, zijici a myslici vice v realite a s nazory a argumenty, jez se snazi podridit aktualni situaci. Oboje tu ma sve misto ;-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 06.5.2014 11:01

scoffer píše:Napajec Bohnice? Staci se dneska podivat jak je trojka na Kobylisich obsazena...
Ano. Oproti metru je to minimum...

Odpovědět