Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od m@rtin » 10.10.2014 8:38

petr03 píše:Tak kasarna va Vlastine znam velmi duverne, neb leta pane 2002 jsem tam travil sve casy v zelenem. Co se tyce prostoru za zdi, tak moc prostoru tam neni. Nerikam, ze tak 80% objektu k necemu slouzi, urcite by to slo zbourat, ale nesmi se zapomenout, ze vlastnik je ACR. A k vedeni tram touto oblasti zastavam nazor, ze tramvajove teleso by melo byt pouze na evropske. A pak na letiste. A ne vezt to obklikou pres sidliste. To by bylo druhe metro A.
Tramvaj na letiště je šílená hámotina. Jestli se mají tramvaje z Divoké Šárky někam protáhnout, tak k nejbližšímu sídlišti a přímo do něj, jinak ta trať nedává smysl.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Tom » 09.10.2014 23:28

Petrpes píše:A já myslel, že jste na ČZU skončili u dvoukloubových autobusů, co v Praze nikdy nebudou :D
Nyní už se počítá pouze s tramvají... :D

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od petr03 » 09.10.2014 20:59

Tak kasarna va Vlastine znam velmi duverne, neb leta pane 2002 jsem tam travil sve casy v zelenem. Co se tyce prostoru za zdi, tak moc prostoru tam neni. Nerikam, ze tak 80% objektu k necemu slouzi, urcite by to slo zbourat, ale nesmi se zapomenout, ze vlastnik je ACR. A k vedeni tram touto oblasti zastavam nazor, ze tramvajove teleso by melo byt pouze na evropske. A pak na letiste. A ne vezt to obklikou pres sidliste. To by bylo druhe metro A.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.10.2014 16:09

Bobek píše:1 - ne
2 - počítá se max. s odbočkou po Drnovské k nádr. Ruzyně
3+4 - snad rovnou na terminál 3, dál ne
Nešlo mi o výčet konkrétních - již dnes plánovaných staveb, ale o to jestli se nemají ty stavby upravit/plánovat s ohledem (na mnou v minulosti zde na TF i v tisku zaznamenané) plány "srovnání se zemí" současné zástavby (jestli jsem to dobře pochopil) v této oblasti cca mezi Vlastinou ul. a železniční tratí jižně od ní = Má-li být aktuálně fyzicky uvolněna velká plocha a v ní budována nová zástavba tak:
1.) tak nevidím jediný rozumný důvod pro zachování členitosti-protilehlých oblouků (při stejně v místě plánované REKO) železniční tratě, když budou volné vhodné pozemky pro její napřímení!
2.) a) vidím jako totální chybu plánovat novou TT mimo ní a pak nesmyslně obhajovat její dostatečné neobsloužení MHD či jej tam ještě složitě dodatečně vymýšlet
b) neplánování pravidelného "potkávání se" TT a železniceje také nesmysl, protože:
- v běžném provozu je železnice (jako =M=) prostředek pro rychlé přesuny na delší vzdálenosti = pro svou atraktivitu potřebuje pravidelnou návaznou dopravu na kratší vzdálenosti
- při mimořádnostech se (částečně souběžné a potkávající se) TRAM a železnice mohou velmi dobře vzájemně dočasně zastoupit = i v takové situaci být považovány za spolehlivé
3.) (viz již uvedený účel/význam železnice) nevidím jediný rozumný důvod zdržovat ji zastavováním na Dlouhé míli = v oblasti (stejně plánovaného P+R), které navíc by bylo značně rozlehlé a s velkou docházkovou vzdáleností do jedné stanice železnice, zatímco TT může mít i 3 zastávky (OC Šestka = západ P+R, Dlouhá Míle = střed/jih P+R, Drnovská = východ P+R u současné BUS zastávky Dlouhá Míle), čili žádný spoj od centra by neměl (v pravidelném provozu) končit dřív než u OC6
4.) (viz již uvedený účel/význam železnice) nevidím rozumné jezdit na Letiště se zastávkovými vlaky (= těmi co by zastavovali víc jak Letiště - Nádraží Veleslavín =M=A - P-Bubny/Vltavská =M=C - Masaryčka =M=B) a R/Sp mezi Kladnem a Prahou-Masaryčkou =M=B by s více jak 3 mezi zastávky (P-Ruzyně, P-Dejvice/Hradčanská =M=A, P-Bubny/Vltavská =M=C) =M=A na Letiště nemá takový potenciál jako kombinace železničního Ex/R/Sp a TT.
5.) pokud někdy (nejdřív po roce 2030) někam ještě ze stanice Nem.Motol by se měla prodlužovat (na západ) =M=A, tak jedině jihozápadně = přes stanice Sídl.Řepy (dnešní Slánská) - Stodůlky =M=B - (dále územní rezervou pro plánované větvení =M=B) do konečné Západní Město

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobek » 09.10.2014 13:32

1 - ne
2 - počítá se max. s odbočkou po Drnovské k nádr. Ruzyně
3+4 - snad rovnou na terminál 3, dál ne

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.10.2014 13:05

Já tedy sice nemám přesnou představu jaké změny v oblasti Ruzyně se chystají, ale pokud jejich základem je totální přestavba ploch zastavěných nyní sklady a kasárnami, tak doufám, že:
1.) se změní (při REKO) stopa železnice Praha - Letiště / Kladno, která se v okolí současné stanice P-Ruzyně takto napřímí a tím tuto stanici posune severněji k ul. U Prioru
2.) TT z DŠ bude v 1.etapě prvotně prodloužena "přímo" k železniční stanici P-Ruzyně (a někde u ní vybudováno vložené TRAM obratiště nejlépe typu "Dvorce/Hlubočepy")
3.) v 2. etapě bude TT od obratiště Nádraží Ruzyně prodloužena k OC Šestka, kde by kromě TRAM obratiště od/k centru mělo ve dvou etapách vzniknou P+R "kolem" (prvně západně a pak i východně od) R1
4.) a ve 3. etapě by se TT mohla prodloužit až k terminálům letiště s tím, že by tam byla ukončena jednokolejnou blokovou smyčkou s manipulačními/předjízdnými/odstavnými kolejemi ve "vratné kolejové spojce" u dnešní BUS zastávky Schengenská = Každá TRAM by (zpravidla) smyčku projela 2x (jednou kvůli výstupu cestujících z centra a jednou kvůli nástupu cestujících do centra s tím, že mezi těmi objezdy by ji mohl řidič odstavit a minimálně si odskočit).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9758
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 09.10.2014 12:39

Tom: A existuje i propočet nákladů na provoz? Bus vs. sezonní tramvaj? :devilsmokin

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Petrpes » 09.10.2014 12:36

A já myslel, že jste na ČZU skončili u dvoukloubových autobusů, co v Praze nikdy nebudou :D

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Tom » 09.10.2014 12:09

Já sleduju vývoj okolo TT Suchdol a začíná mít celkem našlápnuto, ale ještě je tam toho plno co se musí řešit... :D
http://www.praha-suchdol.cz/index.php?pg=2981&ln=cz
Studie proveditelnosti je hotova a nyní se již pokračuje podle plánu:
http://www.praha-suchdol.cz/files/EPTA_ ... i_plan.pdf
Nakonci je harmonogram, když se hodně zadaří, tak se začne stavět v r. 2018.

Do příštího roku se má měnit územní plán.

Co je důležité:
Klíčovým milníkem implementace projektujsou finance.
Vzhledem kcharakteru akapacitě projektu se bude jedna rámcově o 3 - 4 miliardy Kč. Hlavním podbodem tohoto
milníku je skutečnost, že tramvajová trať v úseku Podbaba – Suchdol je na tzv.
„Indikativním seznamu velkých projektů“ Operačního programu Doprava pro programové období 2014 –
2020. Čili realizace stavby je nejvyšší prioritou z hlediska rozvoje a tím pádem jsou vytvořeny i optimální podmínky ke kofinancování ze strukturálních fondů EU, čili národní zdroje budou doplněny o zdroje evropské.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od m@rtin » 09.10.2014 12:06

Looki píše: Jinak tamvajová trať na Dědinu určitě, lidi se bojí povětšinou zbytečně, ..
Přestože s tramvajovou tratí vesměs souhlasím, nesouhlasím tentokrát s Vámi a názorem, že se lidi bojí zbytečně. Lidi jasně dali najevo, že nechtějí úbytek parkovacích míst, převedení automobilové dopravy z Vlastiny do ulice U Silnice a zrušení autobusových linek ve směrech Petřiny, P5 a do Řep. Původní projekt tyto problémy vůbec neřešil, naopak je generoval. Přepracovaný projekt už prostě ztratil kredit a lidi mu nevěří. Jen popisuji místní nálady.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od m@rtin » 09.10.2014 12:02

von Špilberk píše:Což o to: mně se ten výsledný návrh TT na Dědinu taky moc nelíbil. Záchrana by mohla být v té přestavbě areálu na jih od Vlastiny, kdyby se to urychlilo a navrhla se tam ulice paralelně s Vlastinou, tak může být TT tam. A mezi Vlastinou x Evropskou a Vlastinou x U Silnice by se to snad nějak přežilo.
Vzhledem k tomu, že v lokalitě žiji již 27. rokem a znám tu kdejakou bábu, která si na něco stěžuje, věděl jsem od začátku, že TT bude kamenem úrazu. Neznalost místní situace a plánování od stolu způsobilo, že se lidem projekt (mnohde oprávněně) prostě nelíbil. Problém s lidmi není ani tak v úseku Vlastina - Divoká Šárka, jako v úseku Vlastina - Sídliště Na Dědině. Bytové domy z 50. let, kde bydlí buď bývalí milicionáři, bachaři z ruzyňské věznice nebo bývalí lampasáci. Tady byl vždycky problém odstranit i zrezivělý klepadlo, natož tudy natáhnout TRAMVAJ! Jestli bylo něco částečným řešením, co by lidi z této lokality zkousli, tak to byla TT během výstavby budovaná za stávající kasárenskou zdí, která by se po dosavbě strhla. Přesto, že tu žiju tolik let, ani jednou jsem za tou zdí nebyl, je mi tedy šumák, co se tam děje. Jen zpoza zdi vykukují ruiny nějakých vojenských ubykací. Kdyby se tramvaj vedla tam, nedošlo by k žádnému rozšiřování ulice Vlastiny, ani úbytku parkovacích míst na sídlišti. Místo toho se udělalo krásno... Kdyby projektant znal místní poměry, namaloval by to dneska jinak. Sebrat prostě parkovací stání na sídlišti, kde JE PROBLÉM v šest večer zaparkovat, působí na lidi jak rudej hadr na bejka. A není se čemu divit.
Naposledy upravil(a) m@rtin dne 09.10.2014 12:07, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Looki
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 02.12.2010 11:29
Bydliště: Praha 6

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Looki » 09.10.2014 11:44

von Špilberk píše:Což o to: mně se ten výsledný návrh TT na Dědinu taky moc nelíbil. Záchrana by mohla být v té přestavbě areálu na jih od Vlastiny, kdyby se to urychlilo a navrhla se tam ulice paralelně s Vlastinou, tak může být TT tam. A mezi Vlastinou x Evropskou a Vlastinou x U Silnice by se to snad nějak přežilo.
V areálu Ruzyňských skladů se začne stavět za 3-4 roky (CentrlGroup).
Přemístění trati do nějaké nové rovnoběžné ulice? To by byla záležitost magistrátu (aby vůbec takové ulice vznikla), takže s nějakejma soudama počkat aspoň do neděle až budou výsledky voleb.
Jinak tamvajová trať na Dědinu určitě, lidi se bojí povětšinou zbytečně, ale kočkopsa místo fungující moderní tratě se já teda bojim..

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3692
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 09.10.2014 11:08

9001 píše:... kde z těch nabízených lokalit má tramvaj opravdu dopravní přínos? ...
Tak určitě. S tímhle přístupem si přeci můžeme říci, že autobusy v uplynulých 20 letech kvalitativně dotáhly i přetáhly tramvaj po všech stránkách. Ani ta kapacita už není tak rozdílná. Jediná výhoda tramvají je politická - viditelnost sítě, závan nostalgie pro konzervativní voličstvo, možnost oddělení cesty od silnice a tím vytvoření jakéhosi zdání ekologie, na rozdíl od stavby vyhražených cest nebo přídavných pruhů pro autobusy.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3879
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 09.10.2014 11:03

Což o to: mně se ten výsledný návrh TT na Dědinu taky moc nelíbil. Záchrana by mohla být v té přestavbě areálu na jih od Vlastiny, kdyby se to urychlilo a navrhla se tam ulice paralelně s Vlastinou, tak může být TT tam. A mezi Vlastinou x Evropskou a Vlastinou x U Silnice by se to snad nějak přežilo.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3692
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 09.10.2014 10:55

Největší problém (vedle parkovacích míst) bylo uzavření Vlastiny. Vypadá to jako svévole plánovačů (nepíšu projektanta :) ), jelikož uliční prostor je dost široký a stromořadí jsou po nedávném překopání mladá košťata, která se dají přesadit. Jenže máme přísné hygienické předpisy na hluk, které prakticky znemožňují stavbu TT ale vlastně jakékoli nové komunikace, pokud není stovky metrů od zástavby, nebo za hradbou protihlukových zdí, nebo prosazená nějakým kmotrem. :) Uzavření Vlastiny pro :auto a zákaz nočního provozu byl asi jediný způsob, jak se s vypočteným hlukem dostat do normy a tudíž aby to vůbec šlo legálně vybudovat. I přesto, že tam jsou na auta odjakživa zvyklí, dokonce by jich ubylo, a že cpát je kamokoli jinam vzbudí oprávněné rozhořčení.

Odpovědět