Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 24.6.2016 11:04

9001 píše:
thriller2 píše:Kačen máme na čtyři linky, takže tohle blbost není.
A na to si přišel kde? :lol: Nezapomen, že se plánuje úvrat i na Pankráci + výluky.
Jednoduše, kratší linky jako 1,4,8,11,18 a 25 (a dříve třeba i 15 a 19) mají kolem 13 vypravení (12-14). Takže kačen je bez problému na dvě linky pravidelné a dvě výlukové k tomu (jedna pochopitelně kratší jako dnešní pásmovaná jedenáctka, nebo nedávno d-36). Pokud by Kachny jezdily potenciální standartní sedmnáctku z Libuše do Holešovic a osmnáctku z Pankráce na Prahu 6, bylo by sem potřeba umístit kolem 30 tramvají a zbylých dvacet by pak stačilo asi už jen na jednu výlukovou kaliforňanskou linku. Nicméně, až bude úvrať na Libuši a úvrať na Pankráci, tak taky bude u DPP jezdit několik nových obousměrných tramvají. O to se klidně vsadím.
PS. Kobylisy nedávno zkoušely eRPéčka PrdelemiXobě, takže tím se prostor pro kaliforňanský linky taky rozšiřuje...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1535
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 24.6.2016 11:03

Pozemek tam je, ale dá se předpokládat, že na něm následně bude probíhat stavební činnost. Na druhé straně místo není.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 884
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 24.6.2016 10:50

No 21 to asi nebude. Má jezdit jen ve špičce. Do Modřan táhnout celou 17 a celodenně 21 je moc a aby kvůli tomu zkracovali část 17 do Braníka, to pochybuju. Navíc na 21 se nic moc neušetří. Jak už jsem psal, mohlo by se jednat o krátkou 17 - asi 15 vozů (21 na Kotlářku je cca to samé).
Já osobně bych taky byl pro trojúhelník, mohly by se alespoň používat pro Modřany preferované 14T. Co se týká pozemku pro tuto variantu, že by se tam nenašel volný kousek? Přeci jenom, se jedná o potřebný úzký pás pro kusou kolej a ne o celý velký lán, jako pro stanici metra.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3667
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 24.6.2016 10:34

9001 píše:Ale vzhledem k rychlosti výstavby D bych byl za to, tam vybudovat aspon trojúhelník... Přece jenom od roku 1985 do dnes a přitom se ani nekoplo...
S trianglem bude asi stejný problém, jako s metrem D. Že ty pozemky patří někomu, kdo s nimi dělá drahoty.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4664
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MOp » 24.6.2016 7:12

P_V píše:100 tramvají denně, to je tak každá druhá 17...
Ano přesně tak, v dnešním stavu se jedná cca o každou druhou 17, resp. vychází to na právě jednu linku v klasickém intervalu. Současná d-17 nabízí z Levského 226 spojů, tj. 113 spojů u linky v pravidelném intervalu, což je právě zmíněných cca 100 spojů.

Jízdní doba linky 17 jedním směrem v delší variantě je 53 minut, tj. 53 + 53 + jízdní doba prodloužení (16 min) + nejaka ta pauza (30 min) = 152 minut ~ linka bude potřebovat cca 19 vozů (při i = 8 min).

Nikde ale není řečeno, že to bude 17. Může to být samozřejmě také ten nový připravovaný paskvil v podobě linky 21 a hnedle by se výrazně ušetřilo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 24.6.2016 0:36

Ale vzhledem k rychlosti výstavby D bych byl za to, tam vybudovat aspon trojúhelník... Přece jenom od roku 1985 do dnes a přitom se ani nekoplo...

Navíc je otázka, aby tam nebyla snaha jezdit minimálně ve špičce po 4 minutách...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 884
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 24.6.2016 0:15

9001 píše:
thriller2 píše:Kačen máme na čtyři linky, takže tohle blbost není.
A na to si přišel kde? :lol: Nezapomen, že se plánuje úvrat i na Pankráci + výluky.
No ono by to možná mohlo jít.
Když to vezmu - do Modřan pojedou 3, 17 a 21. Linky 3 a 21 pouze ve špičkách, takže připadá pouze v úvahu 17 a to asi krátká verze. Na tu je potřeba odhadem asi tak patnáct kousků ve špičce (o víkendu jezdí po 8 min. na krátké verzi 9 kousků s pauzami v Modřanech a Výstavišti).
No a co se týká té Pankráce, tak ta by asi připadala nejspíš v úvahu až se zprovozněním Déčka (před tím nemá cenu) a v tu dobu by už zase byla v Libuši normální smyčka.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 23.6.2016 22:57

thriller2 píše:Kačen máme na čtyři linky, takže tohle blbost není.
A na to si přišel kde? :lol: Nezapomen, že se plánuje úvrat i na Pankráci + výluky.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 23.6.2016 22:35

Kačen máme na čtyři linky, takže tohle blbost není.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3667
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 23.6.2016 22:33

Dovedl bych si představit nočku 1xT3, která na Levského objede smyčku a do Libuše dojede pozpátku.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 23.6.2016 22:07

Petr: Ono i to bude možná moc :lol: Pojede to do míst, kde osazenstvo odvozí bus 6/15/6 v SD a to ještě díky různému směru to spíš rozdělí...

Navíc stavět úvrat při počtu kachen co máme je naprosto blbost...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MF » 23.6.2016 21:49

To nebude noční v KT, ale bude tam jezdit dvounápravový vůz X52 :-) na Levskýho :-)

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od petr91 » 23.6.2016 19:34

P_V píše:100 tramvají denně, to je tak každá druhá 17...
Zajímavé je i
idnes.cz píše:"....přes noc pak patnáct spojů"
takže noční linka s KT?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3667
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 23.6.2016 19:08

100 tramvají denně, to je tak každá druhá 17...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3850
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 23.6.2016 17:12

http://praha.idnes.cz/stavba-tramvajove ... zpravy_mav
Podle předložených dokumentů zpracovaných právě pro účely řízení o vlivu na životní prostředí, by se mělo stavět v letech 2018 až 2019.
„Při bezproblémovém průběhu přípravy stavby je možnost zprovoznění tratě do Libuše v roce 2019 reálná. Na základě zkušeností z aktuálního průběhu přípravy jiných dopravních staveb lze za možný problematický okruh považovat výkupy pozemků,“ řekla iDNES.cz mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
To se zase v roce 2018 nasmějeme. 8-)
Jak jsou daleko plány na výstavbu dalších úseků?

• Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec
Je nejpřipravenější tramvajovou tratí. Bylo vydáno pravomocné územní rozhodnutí, pro vlastní trať je zažádáno o vydání stavebního povolení, řeší se majetkoprávní vztahy.
•Divoká Šárka – Dědinská
Dodělává se návrh aktualizované dokumentace pro územní řízení, zohledňující požadavky z procesu EIA, která projde projednáním, zpracovávány jsou rovněž podklady pro žádost o verifikační stanovisko EIA.
•Nádraží Podbaba – Suchdol
Probíhá proces včlenění záměru do územně plánovací dokumentace, což je základní výchozí podmínka pro přípravu a realizaci jakékoliv tramvajové tratě. Čeká se na změnu územního plánu.

Ve fázi pořizování změn územního plánu se nachází i několik dalších nových tramvajových tratí.
Holyně: netvrdil tu někdo, že stavení povolení už je :?:
Proč nejsou v přípravě nějaké další TT, které už v ÚP jsou :?: :!: #-o #-o

Odpovědět